Disturbia (2007)

Thriller / Drama

geregisseerd door D.J. Caruso
met Shia LaBeouf, Sarah Roemer en David Morse

Na de dood van zijn vader wordt middelbare scholier Kale Brecht (Shia LaBeouf) nukkig, teruggetrokken en gedeprimeerd. Nadat hij op school een leraar heeft aangevallen, wordt hij veroordeeld tot drie maanden huisarrest. Zijn moeder Julie (Carrie-Anne Moss) werkt dag en nacht om rond te komen maar oogst van hem slechts onverschilligheid en lethargie. Terwijl hij thuis verblijft begint hij argwaan te krijgen ten opzichte van zijn buurman: het begint er steeds meer op te lijken dat deze een seriemoordenaar is. Maar zijn deze verdenkingen slechts het product van een opkomende claustrofobie?

avatar van patrick17
Vermakelijke filmpie inderdaad. Shia Labeouf nou al 2 maal in een film zien acteren en in deze film valt hij me niet tegen.In de film zaten wel paar grappige momenten. Leuke dame trouwens ook zag er ook niet verkeerd eruit. Film is wel goed in elkaar gezet door een ontwikkeling in de film waardoor Labeouf ''gek'' lijkt. Nee ik heb me wel vermaakt. Kan er heel goed mee door.

3.5 *

1 ster voor de opbouw, totdat 't een standaard achternazit filmpje wordt .. bah .. wat een tijd verspilling.

Ik vond het een goede film, spannend en goed gespeeld
heb me geen minuut verveeld ****4

Top Film, absoluut 4* sterren waard!!! I like it

avatar van DownBusiness
Idd een hele leuke en vermakelijke film. Ik geef hem 4 sterren, niet omdat het een orgineel concept is maar omdat het gewoon leuk is om ernaar te kijken.

Daarna Hills have Eyes 2 gezien en die was niet leuk...

avatar van Ninto
Lekker filmpje. Weer de transformer-boy in een goede film

Ik Verheug me erop dat ik die morge kan kijken:D

Ik heb maar zelden zo'n wending in een film gezien qua genre maar het is wel een positieve wending.

zeer leuke film met goede wending 3,5 ster

avatar van thibault14
faun schreef:

Dan heb je From Dusk till Dawn nog niet gezien.

Erg leuke film. Beetje jammer dat het een beetje voorspelbaar is. 3,5 ster.
Ik lachte me dood toen die vriend van hem in die kast nep deed xD

avatar van thedudesons
leuke thriller. je ziet alles wel aan komen wat er gaat gebeuren, maar toch vond ik dat nog niet zo erg. de acteurs waren goed gecast en maakten er een leuke film van.

avatar van Adammeh
Mooie film, veel spanning en er zijn een aantal momenten waarbij je wel kunt lachen.

Ik geef hem daarom ook een hogere waardering.

BlueSword
ongelooflijke goeie film! standaard verhaaltje heb het volgens mij wel is eerder gezien maar wel leuk in elkaar gezet, en super spannend!
leuke cast om naar te kijken en af en toe de nodige humor.
zeker het kijken waard!

avatar van Diederik58
Spannende film die geen moment verveelt. Prima acteerprestaties van de jonge acteurs. David Morse speelt overtuigend de toch wel creepy buurman. Moeite waard van het kijken.

avatar van grid8400
4* absoluut een sterke film! Humor / thriller... Erg sterk begin btw..

avatar van chocodillen
Super film! Humor en toch ook weer thriller. Leuke opbouw naar het einde toe. Het beste van 2 film genres!

ik vond hem ook erg goed. spannend en de nodige humor op zijn tijd. heb er van genoten! 4 *

De plotbeschrijving hier klinkt wel erg academisch voor zo'n filmpje, .

Maar goed, idd Rear Window anno 2007. Best wel geinig, maar wel heel erg op jongeren gericht.

Kleine 3 sterren dan maar.

avatar van Kisje
Volgens mij een aanrader..

gister gekeken.. vond het een boeiende film en de spanning zat er goed in. Kijken waard. 3,5 *

Goede film!

Een erg lekkere film die van tienerflick naar thriller gaat. Zeker goede wendingen, hele goede spanning een erg goed einde. Leuk om goede acteurs in juiste rollen te zien. Vast en zeker een van de betere van 2007, maar dat is slechts een voorspelling.

4.0

L2E
Leuke film, goed acteerwerk, standaard verhaal waarbij je alles wel ziet aankomen.
Leuk om de avond mee te beginnen! 3*

CITEREN: "thibault14"
* Dan heb je From Dusk till Dawn nog niet gezien *

wat was dat toch een vreselijke wending!
Maar wel een hele goeie onverwachtse!

smirnoffanovich
leuke film, niet echt een klassieker, maarja klassiekers zullen we toch niet snel krijgen....

avatar van Skrean
Topfilm! 4 sterren
Shia Lebouf rulez! na transformers nu dit.

leuke film.. vooral omdat het ook wel comedies is en ook vooral spannend.. en wat vaker werd gezegt.. dat het voorspelbaar is dat klopt inderdaad maar erg leuke film!

Er zit genoeg humor in de film en dat is naar mijn idee dan ook het sterkste punt van de film.
Verwacht geen zenuwslopende thriller a la What lies beneath (waar het idee mij aan 1e instantie aan deed denken en waarin Michelle Pfeiffer de buurt met d'r verrekijker onveilig maakt) maar wel gewoon een leuke, luchtige, vermakelijke film. Maar over het algemeen vond ik dan toch weer niks bijzonders. Leuk voor een keer! 3 sterren.

Hele lekkere film.

Alleen dat commentaar op voorspelbaarheid begint me nu toch wel te storen.

Noem mij 10 GOEDE films die niet voorspelbaar zijn, zal je echt niet makkelijk af gaan...................en let wel GOEDE films (kwestie van smaak weet ik)

De nummer 1 uit de top 250 is ook voorspelbaar, maar dat neemt nog steeds niet weg dat het een goede film is, voorspelbaar hoeft niet perse negatief te zijn.

Vind ik.

3.5 *

Goede film.
Best boeiend hoe iemand zijn tijd kan indelen en hoe interessant ze het kunnen verfilmen. Goed geacteerd en een heel goed einde!

Carcamel schreef:
Hele lekkere film.

Alleen dat commentaar op voorspelbaarheid begint me nu toch wel te storen.

Het feit dat je daar genoegen mee neemt is al slecht. Ik richt me nu niet op Disturbia die alleen in grote lijnen voorspelbaar was, maar de details echt verrassend waren, maar ik richt me even op films in het algemeen. Voor het feit alleen dat je "voorspelbaarheid" geen kritiekpunt vind omdat er zoveel voorspelbare crap wordt gemaakt, zegt weer iets over het soort films dat jij ziet/dat er gemaakt wordt. Nu heb ik niet aandachtig naar je filmgeschiedenis gekeken of helemaal niet, laten we het zo zeggen, dus dat eerste punt laat ik even voor wat het is, maar het tweede punt, dat er veel voorspelbare crap gemaakt wordt, is wel erg. Als filmkijker moet je vermaakt worden, dat is mijn uitgaanspunt vooral, voorspelbaarheid is een grootste verpester voor vermaak. Hetzelfde met spoilers; weet je het einde, dan is de rest al minder leuk. Er word genoeg afgeleverd dat niet voorspelbaar is en dat wordt dan ook veelal lovend aangeprezen, maar bij de films die wel voorspelbaar zijn is "voorspelbaarheid" wel een kritiekpunt.
Doel van dit betoogje: neem geen genoegen met voorspelbaarheid!