Disturbia (2007)

Thriller / Drama

geregisseerd door D.J. Caruso
met Shia LaBeouf, Sarah Roemer en David Morse

Na de dood van zijn vader wordt middelbare scholier Kale Brecht (Shia LaBeouf) nukkig, teruggetrokken en gedeprimeerd. Nadat hij op school een leraar heeft aangevallen, wordt hij veroordeeld tot drie maanden huisarrest. Zijn moeder Julie (Carrie-Anne Moss) werkt dag en nacht om rond te komen maar oogst van hem slechts onverschilligheid en lethargie. Terwijl hij thuis verblijft begint hij argwaan te krijgen ten opzichte van zijn buurman: het begint er steeds meer op te lijken dat deze een seriemoordenaar is. Maar zijn deze verdenkingen slechts het product van een opkomende claustrofobie?

noi ik vond het wel wat mooie film

avatar van Blood Duster
Mwa.... zo'n typische 13 in een dozijn film. Wil absoluut niet zeggen dat ie slecht was, heb me wel vermaakt met deze film. "Disturbia" is echter zo'n film die je 1x kijkt en daarna nooit meer.....

*2,5*

Ik vond deze film echt super!
In het begin had het een beetje een komisch tintje maar dat sloeg al gauw over in thriller.
Goed einde en ze hielden de spanning er goed in!
En nog goed acteerwerk van Shia en David Morse.

Best spannend allemaal.
Had het idee dat alles al wel een keer eerder gezien had , maar verder heb ik me prima vermaakt .
3.5 ster .

avatar van ralfsjam
goede film, eerste half uur wat traag allemaal, maar dat trok goed bij. ***1/2

Ik vondt dit wel een goeie film.
Er was inderdaad wel sprake van een 13 in een dozijn film, maar hij was evengoed wel spannend. (hoewel je het einde al weet)
Van mij krijgt hij 3,5 *

Beetje matige teenage thriller die inkakt na verloop van tijd.
Het blijft allemaal een beetje puberraal , een stevige en echt spannende film wordt het nergens...
Beetje gestolen ideeen van "stake out "en "body double"

avatar van rupie
Aardige film. leuk filmpje voor een avond met je vriendin op de bank!
Verhaal is wel voorspellend, maar ook genoeg andere gebeurtenissen eromheen, die hem leuk genoeg maken.

avatar van Materny
Trailer zag er goed uit.
Maarja, wat zegt dat tegenwoordig nog bij dit soort films.

Ik vond hem wel ok, ik had er echter meer van verwacht nadat ik de trailer had gekeken! 3,5*

Leuke film! Zojuist gezien in de sneak. We kenden de film niet, hij heeft ons aangenaam verrast! 4*

avatar van tevelenco
Leuke en vermakelijke film.
Met een leuk maar niet bijster orgineel verhaal.
Het verhaal begint vrij grappig maar wordt naarmate de film vordert steeds spannender en kent enkele goede schrikmomenten.
En ook wordt er behoorlijk geakteerd door de voor mij onbekende Shia Lebeouf en Sarah Roemer.
Verder is de film niet echt bijzonder en kent hij weinig verrassingen.
En wat ik ook wel jammer vond is dat veel scene`s zich in het donker afspelen en zodoende soms wat lastig te volgen zijn.
Maar ondanks dat heb ik me prima vermaakt met deze leuke thriller.

Ga m direct downloaden.
Lijkt mij een typische film waar veel bij gezopen moet worden.

avatar van Uier
Strak plan, pino. Gelukkig is het vrijdag. Ik doe mee.

avatar van xentos
Goede film, begint als een comedy wordt langzaam aan een thriller, echt mijn soort film een dikke 5*

Ik had net gekeken en het was een GEWELDIGE thriller.

4 sterren!!

Ik vond het een matige film. Een doorsnee verhaal zonder spannende twists ofzo. De hoofdrolspeler en zijn aanverwanten vond ik ook niet zodanig acteren dat ik er meer gevoelens bij kreeg. Ik had gewoon het idee dat ik naar een soort Scream keek, alleen dan minder eng. Vond hem wel leuk genoeg voor 2,5*.

Ik vond het goede film, begon een beetje speels, als een tienerfilm, maar werd langzaam volwassener, zeg maar. En spannend, thrillerig.
Dit soort films zijn echt tig keer beter als die idiote horrorfilms als saw, hostel, en noem maar op. Ik heb hem 4* gegeven.

avatar van delquick
Dit is echt een film die mij gelukkig maakt. Lekker ding die meespeelt. Volop spanning en gluurpartijen.

Dit is absoluut een must see film

Heb hem gisteren gekeken,tis gewoon spannend en goed gespeeld. !

avatar van nightbreed
Wauw, prachtig verhaal.
Dit is echt zo'n 'must see' film voor mij.
Ben meer dan benieuwd.

avatar van Ché Cliché
Ik vond het allemaal niet zo bijzonder.... Standaard, weinig 'extra' spanning. 2,5 ster.

avatar van Martijnnn
ik vind het echt jammer dat de trailer de complete film lijkt te verklappen.

De poster komt me overigens zo bekend voor.

Ik had geen idee wat ik van deze film kon verwachten en heb hem toch maar bekeken. In eerste instantie kwam het allemaal wat moeizaam op gang maar na wat spectaculair camerawerk werd het erg aangenaam om te kijken.
Uiteindelijk op het puntje van mijn stoel gezeten van spanning!

Het is een leuke film die lekker weg kijkt met de nodige sensatie momenten

4,5 * is ‘tie wat mij betreft zeker waard!

avatar van PatSavage
begrijp echt die hoge scores niet ...

goeie film die lekker weg kijkt, 3* (het verhaal is wel een beetje bekend, en daarom ook voorspelbaar)
zeker een aanrader en waard om gezien te hebben!

Trailer was erg disturbing. Eerst leek het een erg leuke romantische komedie te worden en voor je het weet zit je geschokt in een bioscoopstoel. Lijkt me echt een goede film worden.

avatar van Macmanus
Wel aardig.

Dit is misschien wel de prototype tussendoorfilmpje. Heb je even geen zin in het zware spul en wil je je ook weer niet teveel ergeren aan pratende auto's en de reli-komedies, dan is dit een perfecte keus. Effectief spannend op momenten en met sympathieke personages. Het begon iets wat zwaar voor een filmpjes als deze, maar al snel gaat het over in een gezellige jongen die een beetje loopt te gleuren bij de buren. Er is best nog wel het 1 en ander op te merken over de film, het is lichtjaren verwijdert van een meesterwerk, maar ik vermaakte me prima en de 90 minuten vlogen voorbij, precies waar ik zin in had zo tegen de nacht aan.

Drie sterren.

avatar van benan89
Deze film laat de spanning duidelijk oplopen...
Begin is humoristisch en wordt naar gelang van tijd een thriller.
Leuke spannende nieuw soortige film!

Krijgt van mij een 4**

avatar van Jordaeh
Vermakelijk filmpje, simpel maar grappig verhaal.
Beetje mix van een tiener thrillertje met hier en daar wat humor.
Shia Labeouf acteerde weer erg leuk.

Het begin van deze film had ik trouwens niet echt zien aankomen, leuk!