Phone Booth (2002)

Mystery / Thriller

geregisseerd door Joel Schumacher
met Colin Farrell, Kiefer Sutherland en Forest Whitaker

Stuart Shepard neemt een telefoon op die in een telefooncel over gaat. De persoon aan de andere kant van de lijn vertelt hem dat wanneer hij ophangt hij hem neer zal schieten. Het kleine rode lichtje dat hij op zich gericht ziet zorgt ervoor dat hij de bedreiging nogal serieus neemt...

Tarkus schreef:
Prachtige film is dit, spannend van begin tot einde.
En een prima cast, Colin Farrell en Forst Whitaker zijn uitstekend, maar wat gezegd van Kiefer Sutherland.. jij ziet hem de ganse film niet (alleen op het einde even), je hoort hem alleen, maar dat is zo overtuigend gedaan dat je er kippenvel van krijgt.
Een van de betere thrillers ooit deze, weliswaar korte, film.

Spotgoedkoop heb ik deze prent op de kop kunnen tikken, en hij is meer waard dan wat ik er voor heb betaald, véél meer.
Het ganse verhaal speelt zich af in en om een telefooncel... hoe kan dat nu spannend zijn zou je denken... kijk en sta versteld !!
Topfilm !!!

avatar van j0enne
Dat lachje van Sutherland is echt geniaal.

avatar van sinterklaas
Erg vette film, met weer een erg toffe rol van Farrel.

Farrel speelt hier Stuart Shepperd, een oplichter die liegt en bedriegt om geen klanten te verliezen en waarbij er meer winst is voor hem. Dat doet hij met zijn gladde praatjes, arrogantie waarbij hij niet voor terugdeinst en zijn uiterst luxe uiterlijk. Het perfecte leven zou je zeggen. Hij moet nog even snel een belletje doen in een telefooncel, en heel toevallig word er bij hem een Pizza bezorgt terwijl hij staat te bellen. Hmm! Vreemd, maar whatever, ik heb geen trek in pizza. Maar dan blijkt die Pizza niet helemaal zo toevallig te zijn.

Vanaf dat moment krijgt hij een mysterieuze beller aan de lijn die hem met een sniper onder schot houd. Eerst denkt Stuart dat het om een grap gaat, maar als hij het gespan van een geweer door de lijn hoort, beseft hij dat het uit is met zijn grapjes, waarbij een groot dillema is begonnen. Stuart mag niet ophangen en moet in de cel blijven staan om de instructies van de mysterieuze beller te volgen. Dat word niet in dank afgenomen door voorbijgangers die ook willen bellen en alles word ook steeds erger wanneer hij ook nog lastig gevallen word door een groepje prostituees wanneer er eentje naar haar klant wil bellen en uiteindelijk een heel politiecorps als de pooier word neergeschoten. Maar Stuart mag niks zeggen en iedereen verklaard hem voor gek. Forrest Whitaker heeft hier weer een prima rol als agent. De schutter word ook prachtig en overtreffend gedaan door Sutherland.

Gewoonweg een lekker spannendfilmpje dat kijkt als een trein en je weet mee te slepen. De settings en de montage zijn ook weer lekker commercieel aanvoelend vlot en de hele techniek is weer slim bedacht. Weer een prima filmpje van Schumacher.

avatar van Titatiko
Y4kuzi schreef:
Dit is geen mystery. Totaal misleidend, moet snel worden aangepast.
David Lynch, dat is mystery.

Alsnog een goeie film.

Helemaal mee eens!

avatar van baspls
"Say it!"

Echt veel beter als ik had verwacht. Ik dacht dit zal wel weer zo'n slecht b-filmpje worden. Maar dit is echt een geniaal bedachte film.

Kiefer Sutherland is geweldig als "The Caller".

Stuart Shepard neemt een telefoon aan in een telefooncel en heeft geen idee waar hij in verzeilt raakt...

De eerste goede film van Schumacher die ik zie. Ik vond dat het concept van de film geweldig was. Een heel erg sterk mystery/thriller verhaaltje. De uitvoering was redelijk, het had beter gekund maar voor 2002 (de CGI-periode) vind ik het er goed uitzien.

avatar van Boneka
De cover, de speellengte (1.15 uur), de locatie, IMDb (7.1). Nee dat spreekt niet tot de verbeelding, maar.........

Wat een GRANDIOZE film is dit! Heb me totaal niet verveeld. Okay normaal gesproken had de politie veel eerder ingegrepen, maar dit is zo goed in elkaar gezet. Van begin tot eind gewoon uitstekend gemaakt. Wat zeg ik part II had zomaar gekund. Muziek is ook prima verzorgd en de beelden zijn verfrissend en leuk gebracht. En veel leuker gebracht dan bijvoorbeeld The Wolf of Wall Street. Hier moet ie echt met de billen bloot!

Hele frisse, ogenschijnlijk in 1 take geschoten mysterythriller die mij van minuut 1 tot de laatste minuut heeft vermaakt, een aanrader.

avatar van leatherhead
Blijft een boeiende film.

Hoewel het verrassende/spannende er bij een herziening wel zo'n beetje uit is, bleef ik nochtans 81 minuten lang aan het scherm gekluisterd. Dat is voor dit soort Thrillers al een hele prestatie.

Schumacher laat er geen gras over groeien, en gaat na een korte intro, met wat leuke editing snufjes, meteen straight to the point. Leuk concept dat ook de tweede keer de ganse speelduur makkelijk weet te boeien. En hoewel de film nooit écht geniaal wordt of zo, kent het eigenlijk ook geen één mindere scene. Uitgezonderd misschien het ietwat teleurstellende einde, maar soit. De belevenis blijft nagenoeg intact.

Verder ook een fijne cast, waarbij alle acteurs lekker in hun rol zitten. Farrell is normaliter nogal een slappe dweil, maar hier kon ik hem prima uitstaan, en Whitaker staat tevens z'n mannetje (zoals gewoonlijk). Rest nog een sterke Sutherland, van wie we enkel z'n stem horen.

Nog steeds topvermaak. Kleine 4,0*.

Lekker goedkope film volgens mij aangezien het zich vooral in 1 straat afspeelt.
Goed verhaal, heel psychisch ingesteld, het idee om je helemaal bloot te moeten geven aan de wereld lijkt me heel zwaar, zeker in zijn situatie. Colin speelt zijn rol goed, zowel de klootzak zijn maar ook mentaal in elkaar storten aan het einde.

avatar van zicht
Fantastich goede film. De hoes doet wat goedkoop aan, maar heb van begin tot eind op het puntje van mijn stoel gezeten hoe het ging aflopen. Het einde was ook echt super!

avatar van Onweersvlieg
Spannende, onderhoudende film. Zeker het kijken waard.

In mijn herinnering was dit een meesterlijke film. Maar nu na herzien te hebben valt die me wat tegen.
Ik vond het een beetje saai worden.
Alhoewel ik sommige films eindeloos opnieuw kan bekijken is dit dan voor mij misschien een film is die je maar één keer moet zien. Omdat de spanning er niet meer inzit..
Niks mis mee, maar nergens uitmuntend. (Deze 2de keer dan).

avatar van ForrestHanks
Wel aardig..... maar zeker niet meer dan 3 sterren waard.
De stem van KS is fantastisch het opbiecht moment gaf me wel een plaatsvervangend ellendig gevoel. Collin Farrel acteerde erg goed.
Maar toch bleef de spanning voor mij verder uit.

avatar van Pazmaster
Nog maar eens gezien en het is eigenlijk helemaal niet zo'n beste film. Het is wel erg ver gezocht allemaal, het zit boordevol met fouten en de speciale effecten zien er eigenlijk ook niet best uit. Het is dat er nog redelijk gespeeld wordt want anders zou er helemaal niets van over blijven. Geen voldoende waard.

Op welke special effects doel jij dan? In mijn beleving zijn die er in deze film namelijk amper tot helemaal niet.

avatar van JacoBaco
Special Effects zitten naar mijn idee in (zo'n beetje) alle films. Het is denk ik ook een ruim begrip, maar het zou leuk zijn als hij wat specifieker is ja. Computer-generated imagery (CGI) zit er sowieso niet in nee. (denk ik)

avatar van Pazmaster
Poeh... het is inmiddels alweer 2 maanden verder, ik kan het me niet meer precies herinneren. Ik kijk ook zo veel films, maar wat ik me kan herinneren is dat ik het er niet zo mooi uit vond zien en dat ik me ergerde aan het rode stipje (de laser) dat er behoorlijk nep uitzag.

avatar van tbouwh
Sterke thriller die zich volledig op één locatie afspeelt. Mijn oprechte waardering dat Schumacher middels een fijne spanningsopbouw mijn aandacht volledig bij de film weet te houden, want daar had ik vooraf wel mijn twijfels bij. Dat dit werkje maar 80 minuten duurt speelt natuurlijk ook wel mee, maar dat doet niets af aan de uitstekende uitwerking van dit eenvoudige narratieve concept.

Ik was vooral ook erg content met het sterke acteerwerk. Voorop gaat Kiefer Sutherland als excellerende 'invisible actor' en in zijn kielzog volgen een sterke Whitaker en een gedegen Farrell. Mede hierdoor blijft de film de gehele speelduur interessant en geloofwaardig genoeg, zonder dat de ruimtelijke beperkingen Phone Booth fataal worden. De twist aan het einde kon wel op mijn goedkeuring rekenen.

Zeer de moeite om eens meegepakt te hebben, kleine 4*.

avatar van Antonev
Prima thriller. Spannend, goede cast en boeiend tot het eind. Verhaallijn is wel enigszins dun te noemen.

avatar van Kondoro0614
Phone Booth

Ik kwam thuis van het werk en zat even te koekeloeren op Film1. Op Film 1 Premiere was de film Phone Booth op, een film wat bekend klonk in mijn oren en ik kende hem weldegelijk ergens van, kleine stukjes van gezien o.i.d. maar goed, ik kende hem ietsjes. Hoewel de film geen grote settings kent, de omgeving blijft continu het zelfde weet Joel Schumacher de spanning er vaak genoeg in te houden zodat het bekijken van de film niet eentonig of saai word, wat in deze setting wel erg moeilijk kan wezen, velen films zijn daarin al gefaald.

Hoewel Phone Booth niet bijzonder is, het concept is eigenlijk best simpel maar de film erg gaaf. Hoewel de CGI soms wat van zich laten weten, met betrekking tot het laser lichtje van de sniper vond ik dat erg jammer. Zowel het allemaal leuk en aardig is, is dit gewoon een heerlijk vrije tijds filmpje die je tussendoor even lekker mee kan snoepen. Het is totaal niet moeilijk om te volgen, het hoofdverhaal is namelijk best simpel. Stu bedriegt zijn vrouw Kelly met Pam. Hij belt via een telefooncel en wijst een pizzabezorger happerig af. Wanneer dit gebeurt komt eigenlijk het verhaal los, Stu word ‘gevangengenomen’ in een telefooncel en moet zijn vrouw de waarheid vertellen van de gijzelnemer.

Stu is een ‘zakenman’ maar bedriegt eigenlijk verschillende grote media bedrijven, zelfs zijn eigen personeel en liefdesleven. Wanneer Stu even moet bellen in een telefooncel en er een pizzabezorger langs komt gaat het al snel fout. Hij wijst de man grof af en Stu word daarna gebeld via de telefooncel. Een vreemde man stelt zich voor, en begint snel met bedreigen. Als Stu van de telefoon gaat zou hij hem doodschieten. Wanneer een prostituee aan het zeiken is omdat ze moet bellen gaat het al snel fout, haar bewaker(?) komt er aan met een knuppel en deze man word doodgeschoten door de sniper. Als de politie komt word de film al gauw langdradig, continu het zelfde verhaaltje maar, blijft leuk om te kijken. Op een een of ander manier voelde je de angst van Stu.

Colin Farrell heeft een prachtige rol als Stu gekregen, er zat prima tekst in maar de angst werd prima overgebracht. De rest van de acteurs/actrices deden het redelijk tot prima. Vond het allemaal wel welletjes, heb er van genoten en ben na deze vermoeide week er niet onder in slaap gevallen, dan doet de film iets goeds, haha!

avatar van IH88
“Isn't it funny? You hear a phone ring and it could be anybody. But a ringing phone has to be answered, doesn't it?”

De spanning is om te snijden in deze (letterlijk) kleinschalige thriller. Dat komt geheel op het conto van het ijzersterke script, de dialogen, en de acteurs Farrell en Sutherland. Gelukkig kiest regisseur Schumacher ook voor een korte speelduur, want als de film langer had geduurd was het allemaal een stuk minder geweest. Nu is het een korte maar ontzettend krachtige film geworden over een gesjeesde publiciteitsagent, die in een telefooncel onder schot wordt gehouden door een man met de kenmerkende stem van Jack Bauer. Damn it!

avatar van Fillumon
Grappig......ik zocht een film met Johnny Depp en deze titel schoot me daarbij te binnen op de één of andere manier .en nu staat ie boven bij de updates !

Ik ken dus de titel wel, maar hij hoort bij een andere film, nml. deze. even wat reacties gelezen en ga hem zeker nog eens bekijken !

Lekker filmpje hoor.
Redelijk goedkoop gemaakt lijkt het maar een heerlijk origineel verhaal wat lekker is neergezet.

avatar van Shadowed
Prima.

Altijd grappig, dat regisseurs er weleens waar in slagen een film op maar een beperkt aantal locaties zo boeiend te maken. Dan help het er ook wel bij dat Colin Farrell ook wel geknipt voor zijn rol is en dan de komedie als drama goed neer weet te zetten.

Sutherland heeft ook een goede stem hiervoor, al denk ik wel dat het en wat overdreven stem was. De film heeft een niet al te intelligent verhaal en het is snel duidelijk dat Schumacher alleen voor het vermaak gaat. Mitchell speelt wederom (opnieuw) slecht en Whitaker weet ook niet heel erg te overtuigen.

Boeiende film, dat nergens hoogstaand is en inderdaad duidelijk niet al te veel budget aan kwijt is gegaan. Schumacher weet best te overtuigen. De film doet waar het voor gemaakt is, en dat is vermaken. Prima resultaat.