The Lord of the Rings: The Return of the King (2003)

4,24

Verenigde Staten / Nieuw-Zeeland
Avontuur / Fantasy
201 minuten / 251 minuten (extended edition) / 263 minuten (Special Extended Blu-Ray Edition)

geregisseerd door Peter Jackson
met Elijah Wood, Ian McKellen en Viggo Mortensen

De hobbits Sam en Frodo beginnen samen met Gollum aan het laatste deel van hun reis richting Mordor, om daar te proberen in het hol van de leeuw de machtige Ene Ring te vernietigen. De legers van Gondor proberen ondertussen de stad Minas Tirith te beschermen tegen Sauron's legers.

5855 BERICHTEN 79 MENINGEN

orbit schreef:

Sterke! Ik lig ook in een deuk

pffff 3 jaar lang samenwerken....emoties voelen
ik ken mensen die elkaars bloed konden drinken en 10 jaar een huwelijk vormden boordevol emoties.
De details zal ik je besparen.
Geen ziel die het door had dat ze elkaar wel konden schieten.
Goed geacteerd weer, ja echte talentjes, geen oscars helaas.
Ochja, en omdat jij toevallig een aantal mensen kent die zo'n hekel aan elkaar hadden geldt dat automatisch voor iedereen? Zelden iemand met zo'n beperkte kijk op de wereld gezien als jij.

Handsome Bill
Nee ik noem dit als voorbeeld van hele gewone mensen die na het volgen van enkele acteerlesjes net zo goed zouden zijn als het gros van de acteurs welke door mensen zoals jij volkomen onterecht op een voetstuk worden geplaatst.
Maar ik neem je niets kwalijk, het is de makke van de mens hedentendage, iemand op tv roept iets over een film of acteur, men drukke een foto'tje af van s'mans tronie, plaatse het in een tijdschriftje en voila....a star is born.
Neem jezelf nou eens serieus, houd je afzijdig van kuddegedrag en constateer dat jouw tronie in dat pulpblaadje had kunnen staan.
Je moet alleen op het juiste moment op de goede plaats zijn en een zak geld of een netwerkje helpt ook wel.

avatar van lordsnoopy
Niet tegen iemand specifiek gericht, maar kan het een normale discussie blijven over de film?
En niet dat het een "oorlog" wordt tussen mensen die de film een 0,5 of een 5,0 hebben gegeven.

Over het algemeen:
LOTR is een trilogie die geweldig is binnen zijn genre, als je niet van het fantasy genre houdt, dan is het begrijpelijk dat je deze film niet leuk vond.
Wat dat betreft, als je het boek kent en niet leuk vond, waarom zou je dan de moeite nemen om de film te kijken?

Naar mijn mening moeten boek en film altijd apart worden bekeken. Iedere film, hoe geweldig ook, is maar een slap aftreksel als je hem met het boek vergelijkt. Maar dat betekent niet dat de film slecht is. Wat dat betreft is LOTR extended de beste boekverfilming die ik ooit gezien heb, wat decors / personages / outfits betreft is alles zo dicht mogelijk gebleven bij het boek. Natuurlijk blijf je altijd scenes houden die niet geheel kloppen, waarin dingen te snel gaan. Maar dat is en zal altijd zo blijven. Ze kunnen moeilijk 8 uur per deel uitrekken om te laten zien hoe iedere vijand verslagen wordt.

Die discussie over wel / niet acteren is zinloos. Acteren is niet gemakkelijk maar persoon gebonden. De acteer prestaties van een acteur zijn voor de ene kijker zeer overtuigend en voor een andere kijker waardeloos.
Echter gezien de geschiedenis van enkele acteurs zoals Ian Mc Kellen kun je niet zeggen dat de acteurs niet kunnen acteren.

avatar van sofripa
Monumentale koningsfilm. Vorige week nog maar eens bekeken en ja 5* blijft hij houden. En wat een goed nieuws dat Peter Jackson 'de hobbit' gaat verfilmen in 2 delen!

Pastichio Rocker
Om er maar eens een vrij briljante Jay & Silent Bob Strike Back quote tegenaan te gooien die deze zinloze discussie perfect omschrijft:

Moviepoopshoot.com (lees: Moviemeter.nl). This is a site populated by militant movie buffs...sad pathetic little bastards living in their parents' basement, downloading scripts and what they think is inside information about movies and actors they claim to despise yet can't stop discussing.

lordsnoopy schreef:
Sorry, maar ik ga nog even door .

Handsome Bill schreef:
OK, maar je generaliseert. Er zullen best een hoop mensen zijn die op een zeer verwrongen manier hun leven leven en pretenderen vrolijk en fantastisch te zijn, dat neem ik meteen van je aan. Maar jij zegt hier dat iedere acteur in deze film zo is. Hoe kun jij dat nou weten? Neem je jezelf dan nog wel serieus? En je beweert dat te kunnen zien aan de acteerprestaties op het scherm. Nogmaals, de extra's laten nogal andere dingen zien. Ik plaats niemand op een voetstuk, maar als je zegt dat de acteurs zich in deze productie ongemakkelijk voelden, dan vergis je je. Het gaat me alleen moeilijk af om je hiervan te overtuigen, aangezien je schijnt te denken dat iedere menselijke emotie onderdeel is van een schijnleven wat diezelfde mens op een geniale manier tegenover anderen weet voor te wenden...

En ik weet ook wel dat niet iedere acteur zo fantastisch is als hij zich voordoet. Het zijn ook maar mensen. Maar wél mensen met talent voor acteren, wat nog een hele kunst is. Maar acteren stopt bij het witte doek, voor de meesten in ieder geval, ook acteurs moeten zichzelf kunnen zijn. Ik veridealiseer niemand, maar jij onderschat acteurs en acteren.

avatar van gizmo_o

Geen mooie vrouwen, geen humor, er blijft werkelijk niets over!

Er zat wel degelijk humor in de film. O.a. de woordenwisselingen tussen Legolas en Gimli. Maar het gaat niet om het humorgehalte in zulk soort films.
Geen mooie vrouwen , ok smaken verschillen maar Liv Tyler mag er toch wel wezen hoor.

Liv is oké olé olé. Ach ja, smaken verschillen. Een film wordt voor mij niet beter door het vertonen van mooie mensen, wellicht wel leuker. Anyways, LOTR staat in mijn top-10 erg hoog.

Dit deel vind ik echter het minst aantrekkelijke. Het duurt veeeeeel te lang. Elke keer denk je, pff wow wat een film en dan komt er weer een nieuwe scene. Met name in de bios storend (want ik moest naar de wc).

Maar het ergste is de bijna homo-erotische verstandhouding tussen 'ooooh mr. Frodo' en 'oooooh Sam' aan het einde. Tuurlijk, hun vriendschap is mooi en ze hebben heel veel meegemaakt, maar ik vond het er te dik boven op liggen.

My 2 cents.

avatar van Anjin

Geen mooie vrouwen, geen humor, er blijft werkelijk niets over!

Dan lijk me beter dat je dan naar Broken Mountain kijkt.
Lijk me meer een film voor jou.
Cowboygenre??

avatar van nightbreed
Volgens mij ben ik de enige die Elijah Wood niet al te best vond in deze film, hij is het enige minpuntje in dit prachtig derde deel.
Hij doet aan overacting en kan eigenlijk niet acteren, ik vond dat hij in Hooligans ook al niet wist te overtuigen maar dat terzijde.

Hm wat ik dus niet snap is dat dit deel hoger staat dan 'The two towers,' maar dat zal wel een questie van mening zijn.
Wat mij betreft was het vorige deel een stuk beter, dit deel was grotendeels indrukwekkend omdat het een kroon op de hele triologie zet. Alledrie de films zijn stuk voor stuk topwerken, maar toch blijft 'The two towers' mijn favoriet

avatar van JTV-kijker
nightbreed schreef:

ben het hier wel mee eens, hij is niet goed in acteren en vind ik in dit deel vrij verelend, in 1 en 2 vond ik hem nog vrij goed maar in de return vind ik Frodo echt vervelend

Anjin schreef:

Dan lijk me beter dat je dan naar Broken Mountain kijkt.
Lijk me meer een film voor jou.
Cowboygenre??

Broken mountain?
Ken ik niet, wel brokeback mountain.
Anjin? is dat vrouwelijk, mannelijk of onzijdig trouwens.

L. luchtloper
Ik heb hem opnieuw gezien en ik moet zeggen dat ik er nu kritischer naar kijk dan voorheen. In de cinema was het natuurlijk allemaal adembenemend, en was ik heel wat positiever.

Ik heb hem dus opnieuw gezien en ik ben het met sommige users eens dat de film soms behoorlijk tenenkrommend cliche is.

Voor de rest heb ik van sommige beelden wel genoten. Met name de tocht van Frodo, Sam en Smaegel en een van de laatste scenes bij Doemsberg.

Vanwege het cliche gehalte en de voorspelbaarheid een punt aftrek.

3 sterren.

avatar van JohnWilliams
Vond dat ook leuk maar de leukste scenes waren die met Gandalf.

avatar van jumpstylemovie
JohnWilliams schreef:
Vond dat ook leuk maar de leukste scenes waren die met Gandalf.

nee leukste waren met frodo en sam , voor in de vulkaan beste stukje film OOIT

avatar van MrMitch
Lord Of The Rings Serie: Meesterlijk!

jumpstylemovie schreef:

nee leukste waren met frodo en sam , voor in de vulkaan beste stukje film OOIT

Neen het leukste aan de film was zeker de aftiteling.

avatar van psycholamp
Handsome Bill schreef:

Neen het leukste aan de film was zeker de aftiteling.

Waarom kwel jij je zo met het kijken naar een film die meer dan 3 uur duurt? Was je er na de eerste film nog niet achter dat deze reeks niks voor jou is? Of zit je de boel een beetje te provoceren? Dan mis je de scherpte namelijk.

Het leukste aan de film was toen Clint Eastwood met een 44 magnum het hele leger van Sauron neerknalde en er steeds bij zei "Do you feel lucky punk". HaHaHaHa

Jezus Handsome Bill stop eens met het afzeiken van deze film. We weten het nu wel onderhand wat je van deze film vindt. Dacht je soms dat de andere 4500 stemmers hun mening opeens gaan herzien op grond van jouw kritiek. De grote meerderheid vindt deze film goed, dus leg je er gewoon bij neer, ook al vindt jij het een waardeloze film.

Er zijn leukere dingen in het leven dan deze film blijven afzeiken.

avatar van serpico
Laat hem lekker zijn mening geven. Brengt nog eens wat leven in een brouwerij vol 'Vette film 5*'-berichtjes .

avatar van FKNer
Jaahaaa Handsome Bill

Nu weten we het wel, volgens mij zoek je gewoon aandacht en vond je de film niet eens zo slecht.
Ooh wat ben je apart, en wat denken wij in hokjes omdat we de film en zijn acteurs goed vinden.

Maar in ieder geval.
Een geweldige film, meesterwerk net als de vorige 2 delen

Pastichio Rocker schreef:

Dit slaat wel op Handsome Bill en orbit.

Inderdaad...als je hard moet roepen dat je anders bent verliest je mening wat mij betreft geloofwaardigheid. Dan verandert je mening in een roep om aandacht.

orbit
Pastichio Rocker schreef:

Dit slaat wel op Handsome Bill en orbit.

Sowieso totaal geen geniale quote, ondanks dat Tolkien nerds vast ook iets met Jay & Silent Bob hebben, zal me niet verbazen..

Nogmaals, het grootste zwaktebod is wel dat een aantal mensen hevige kritiek op deze zwanger van de kitsch elementen film heeft en dat dat door de verblinde fanboys alleen maar wordt gezien als een roep om aandacht ofzoiets.. wat een waanzin!!! Sinds wanneer mag je geen kritiek meer hebben ergens op zonder censuur? Gaat het hier om de Koran ofzo? Doe normaal en get a f***kin life Tolkien sukkels! Niet iedereen is kapot van jullie elfjeswalhalla, live with it..

avatar van gizmo_o

Jullie overdrijven allemaal.
Iedereen heeft het recht op een eigen mening en ik respecteer ook de mening van mensen die deze film niet uit konden staan. Gelukkig verschillen smaken, anders zou het maar een saaie boel zijn op deze aardkloot.

orbit schreef:

En toch maar steeds weer hier komen huilen wat een slechte film het wel niet is. Na 3x weten we het wel. En deze uitermate sneue reactie geeft maar weer eens aan dat ik toch wel degelijk gelijk heb wat betreft het laatste gedeelte van die quote (...movies and actors they claim to despise yet can't stop discussing). Als je het zo'n rukfilm vindt, wat doe je hier dan nog, behalve een beetje te lopen provoceren en krampachtig je gelijk proberen te halen?

avatar van Yamato
@Pastichio Rocker: Over krampachtig je gelijk proberen te halen gesproken, je moet jezelf eens horen.

@orbit: Je mening lijkt me niet oprecht doordat je je stem voor The Fellowship of the Ring van 2,0 naar 0,5 hebt verlaagd. Dan is het dus duidelijk een proteststem en kom dan niet met je verhaaltjes over dat de film zo slecht is. Filmisch gezien is dit gewoon een hoogstandje en dan kun je niet van het genre houden maar dan hoef je nog niet de hele trilogie de laagst mogelijke waardering toe te kennen. Ik snap sowieso niet dat je alledrie de films gaat kijken als je de eerste blijkbaar niet meer waard vind dan 0,5 sterren. Maar goed blijkbaar vul jij je tijd graag anders in dan ik.

Films die bij een groot publiek aanslaan worden vaak kritisch beoordeeld door de hype er omheen. Het is makkelijk om te laten merken dat je anders bent door hier tegenaan te schoppen. Met het oprecht beoordelen van films heeft het niets meer te maken.