The Lord of the Rings: The Return of the King (2003)
Genre: Avontuur / Fantasy
Speelduur: 201 minuten / 251 minuten (extended edition) / 263 minuten (special extended blu-ray edition)
Oorsprong:
Nieuw-Zeeland / Verenigde Staten
Geregisseerd door: Peter Jackson
Met onder meer: Elijah Wood, Ian McKellen en Viggo Mortensen
IMDb beoordeling: 9,0 (1.970.523)
Gesproken taal: Engels
Releasedatum: 17 december 2003
On Demand:
- Bekijk via Pathé Thuis
- Bekijk via Amazon Prime
- Bekijk via iTunes
- Bekijk via HBO Max
- Niet beschikbaar op Netflix
- Niet beschikbaar op Videoland
- Niet beschikbaar op Disney+
- Niet beschikbaar op Google Play
- Niet beschikbaar op meJane
Plot The Lord of the Rings: The Return of the King
"The eye of the enemy is moving."
De hobbits Sam en Frodo beginnen samen met Gollum aan het laatste deel van hun reis richting Mordor, om daar te proberen in het hol van de leeuw de machtige Ene Ring te vernietigen. De legers van Gondor proberen ondertussen de stad Minas Tirith te beschermen tegen Sauron's legers.
Externe links
- Zoek naar deze film op dvd/blu-ray op Amazon
- IMDb (9,0 / 1970523)
- Trailer (YouTube)
- The Lord of the Rings: The Return of the King (BoekMeter)
- The Lord of the Rings: The Return of the King (MusicMeter)
- The Lord of the Rings: The Return of the King (The Complete Recordings) (MusicMeter)
- Game (GamesMeter)
- Koop op iTunes voor € 9,99
- Pathé Thuis: vanaf € 9,99 / huur € 2,99
- Kijk op Amazon Prime
- Kijk op HBO Max
Social Media
Acteurs en actrices
Frodo
Sam
Gandalf
Aragorn
Gollum / Sméagol
Pippin
Éowyn
Merry
Théoden
Faramir
Reviews & comments
leidsehoodie
-
- 506 berichten
- 412 stemmen
Nou nou, probeert iemand (Handsome Bill) deze trilogie eens flink af te kraken, krijgt hij gelijk al die bedplassende fanboys over zich heen, die helemaal wild worden van schaars geklede high-elve chiks. Beetje jammer. Net zoals bij Star Wars, wordt je meteen belaagd door lightsaber-zwaaiende kleuters.
En hij heeft een punt met die saaie decors, totaal nul verbeelding. Hadden ze ook de King Arthur film in kunnen opnemen zonder dat iemand had geklaagd over on-realistische decors.
Als je een hekel hebt aan fantasy, en niet genoeg inlevingsvermogen/fantasie om je daaroverheen te zetten en eromheen te kijken is de film inderdaad prut. Ik vind de films ook minder goed vanwege dat aspect.
Maar verder ben ik het niet eens met Bill, het zijn prachtige avonturen films waar ik drie kersten van heb kunnen genieten in de bios.
JTV-kijker
-
- 1062 berichten
- 1900 stemmen
Sowieso totaal geen geniale quote, ondanks dat Tolkien nerds vast ook iets met Jay & Silent Bob hebben, zal me niet verbazen..
Nogmaals, het grootste zwaktebod is wel dat een aantal mensen hevige kritiek op deze zwanger van de kitsch elementen film heeft en dat dat door de verblinde fanboys alleen maar wordt gezien als een roep om aandacht ofzoiets.. wat een waanzin!!! Sinds wanneer mag je geen kritiek meer hebben ergens op zonder censuur? Gaat het hier om de Koran ofzo? Doe normaal en get a f***kin life Tolkien sukkels! Niet iedereen is kapot van jullie elfjeswalhalla, live with it..
doe eens ff rustig man, ik snap ook wel dat iedereen een eigen mening heeft over een film maar moet je daar zo op reageren?
krijg je er een kick van als je mensen zit uit te schelden die deze film wel geweldig vinden?
L. luchtloper
-
- 857 berichten
- 0 stemmen
Ja inderdaad, orbit, je mag disrespectvol zijn naar een film toe, maar liever niet naar de users van moviemeter, het is hier geen fok!
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Ja inderdaad, orbit, je mag disrespectvol zijn naar een film toe, maar liever niet naar de users van moviemeter, het is hier geen fok!
Ik word echt simpel van die zeikerds met hun: "je doet het alleen maar om aandacht" Ik begon de discussie wel degelijk op inhoudelijk vlak, maar blijkbaar kunnen de fans van deze films het niet louter bij de film houden en moeten ze critici meteen de mond snoeren met domme quotes of iemand voor aandachttrekker uitmaken.. blijkbaar is niemand dát opgevallen hier
Handsome Bill
-
- 269 berichten
- 0 stemmen
Het leukste aan de film was toen Clint Eastwood met een 44 magnum het hele leger van Sauron neerknalde en er steeds bij zei "Do you feel lucky punk". HaHaHaHa
Jezus Handsome Bill stop eens met het afzeiken van deze film. We weten het nu wel onderhand wat je van deze film vindt. Dacht je soms dat de andere 4500 stemmers hun mening opeens gaan herzien op grond van jouw kritiek. De grote meerderheid vindt deze film goed, dus leg je er gewoon bij neer, ook al vindt jij het een waardeloze film.
Er zijn leukere dingen in het leven dan deze film blijven afzeiken.
Ik zeik niet af, ik geef een mening.
Net zoals de 4500 napraters dat deden.
Kennelijk geldt hier de regel, positief mag blijven, negatief mag even iets zeggen maar dan de bek houden.
Democratie, leuk maar niet te lang als het niet uitkomt.
Als een 1 ster buttfilm door 4000 man wordt neergesabeld hoor ik dezelfde jankerds met hun kritiek niet.
Het is gewoon selectieve verontwaardiging.
Ik heb deze drie delen allemaal gezien , het laatste deel op het krankzinnig domme slot na.
Het was een dramatisch lange zit maar om te kunnen oordelen moet je eerst gezien hebben.
Zelden zulke onzin mogen aanschouwen.
Nooit kreeg ik de indruk dat dit verhaal bedacht is door een creatieve geest, sterker nog eerder een verwarde geest.
Scene's zijn lukraak aan elkaar geplakt van regie is geen sprake.
De vechtscene's lijken indrukwekkend maar voor wie oplet ziet enkel een hoop knip en plakwerk van poppetjes in een virtueel veld.
Vergelijk dit met een Braveheart en het verschil in kwaliteit is duidelijk.
Sommige natuurbeelden waren prachtig maar dit werd weer teniet gedaan door pratende bomen en een irritante trol die door het beeld strompelde.
Mijn kids vertel ik sinds een tijdje dat sprookjes niet echt zijn maar hoe kan ik dit in godesnaam volhouden als complete volksstammen zich vergapen aan dit soort tenenkrommende flauwekul en hierover serieus enthousiast zijn?
ronengel
-
- 245 berichten
- 932 stemmen
Ik zeik niet af, ik geef een mening.
Net zoals de 4500 napraters dat deden.
Kennelijk geldt hier de regel, positief mag blijven, negatief mag even iets zeggen maar dan de bek houden.
Democratie, leuk maar niet te lang als het niet uitkomt.
Als een 1 ster buttfilm door 4000 man wordt neergesabeld hoor ik dezelfde jankerds met hun kritiek niet.
Het is gewoon selectieve verontwaardiging.
Ik heb deze drie delen allemaal gezien, het laatste deel op het krankzinnig domme slot na.
Het was een dramatisch lange zit maar om te kunnen oordelen moet je eerst gezien hebben.
Zelden zulke onzin mogen aanschouwen.
Nooit kreeg ik de indruk dat dit verhaal bedacht is door een creatieve geest, sterker nog eerder een verwarde geest.
Scene's zijn lukraak aan elkaar geplakt van regie is geen sprake.
De vechtscene's lijken indrukwekkend maar voor wie oplet ziet enkel een hoop knip en plakwerk van poppetjes in een virtueel veld.
Vergelijk dit met een Braveheart en het verschil in kwaliteit is duidelijk.
Sommige natuurbeelden waren prachtig maar dit werd weer teniet gedaan door pratende bomen en een irritante trol die door het beeld strompelde.
Ik kan me in het laatste deel redelijk vinden. Maar dat heb ik hier al eerder gezegd. Het einde van de film vond ik echt tergend langzaam voorbij kruipen en zat vol met onzinnigheden.
Het gaat mij bij je vorige posts dan ook veel meer om de denigrerende manier van communiceren wanneer je het hebt over fanboys en napraters. Het maakt me verder werkelijk niets of je de film afkraakt. Sterker nog, ik ben het dus voor een groot gedeelte met je eens. Ik vond het alleen iets beter te pruimen dan jij denk ik. Maar laten blijken dat je het niets vond door anderen als domme schapen af te schilderen dat gaat er bij mij gewoon niet in. Dat vind ik ronduit onbeschoft en provocerend. Verder even goede vrienden.
Handsome Bill
-
- 269 berichten
- 0 stemmen
ach soms moet je wat chargeren om een slapende meute in haleluja stemming weer wakker te krijgen.
Het is nooit persoonlijk bedoeld.
trouwens dat fanboys is helemaal niet van mij. hahahaaa.
ronengel
-
- 245 berichten
- 932 stemmen
ach soms moet je wat chargeren om een slapende meute in haleluja stemming weer wakker te krijgen.
Het is nooit persoonlijk bedoeld.
Het is een manier. En het werkt aardig...
Anatolia
-
- 2666 berichten
- 1511 stemmen
Hoe vaker ik het zie, hoe meer de infantiele en kleffe scènes van de trilogie (het gedrag van de hobbits, de monologen van Legolas, het zwakke acteerwerk van de figuranten, het gezang tussendoor) in het oog springen. Voor nu ga ik slechts een half puntje naar beneden waardoor het voorlopig op een voldoende blijft (immers nog steeds vermakelijk), maar het is niet onwaarschijnlijk dat er in de toekomst drastischere verlagingen volgen.
3,5* > 3*.
JohnWilliams
-
- 7503 berichten
- 934 stemmen
Dat rare gezang?
Je bedoelt met Billy Boyd, dat kan maar als je Howard Shore's muziek bedoelt ben ik het niet met je eens omdat die zangstukjes juist de film versterken. Vond overigens Sam echt geweldig spelen, stukken beter dan Frodo (Wood dus)...
gizmo_o
-
- 1390 berichten
- 241 stemmen
Dat rare gezang?
Je bedoelt met Billy Boyd, dat kan maar als je Howard Shore's muziek bedoelt ben ik het niet met je eens omdat die zangstukjes juist de film versterken. Vond overigens Sam echt geweldig spelen, stukken beter dan Frodo (Wood dus)...
Mee eens, vooral in deel 3 speelde Sam, Frodo totaal van de vloer.
Maar ik vind het overigens ook geen raar gezang.En de monologen vind ik juist wel stoer.
Anatolia
-
- 2666 berichten
- 1511 stemmen
Je bedoelt met Billy Boyd,
Ja, dat was nog wel het meest ergerlijke. Daarnaast herinner ik mij het gezang van Eowyn en Aragorn.
Nee, juist niet. De louter instrumentale muziek was en blijft top (vooral in combinatie met de beelden van de lichtbakens die worden aangestoken. ...en de vioolsolo van wat Rohan's Theme blijkt te heten).
psycholamp
-
- 1960 berichten
- 580 stemmen
Mijn kids vertel ik sinds een tijdje dat sprookjes niet echt zijn maar hoe kan ik dit in godesnaam volhouden als complete volksstammen zich vergapen aan dit soort tenenkrommende flauwekul en hierover serieus enthousiast zijn?
Staat los van deze films, lijkt mij. Het genre heet ook fantasy en niet reality. Ik denk dat de volksstammen die hier naar kijken ook wel door hebben dat het hier niet om een historisch juist drama gaat.
Laat je je kinderen wel in Sinterklaas geloven? Om maar iets te noemen waar hele volksstammen schuldig aan zijn. Dat is pas tenenkrommende flauwekul. Maar dit terzijde.
Ik vind LOTR een mooie triologie en beter dan het boek, wat op sommige stukken echt te taai is. Vergeleken met het einde in het boek, vind ik het einde in de film nog wel meevallen.
JohnWilliams
-
- 7503 berichten
- 934 stemmen
Je bedoelt met Billy Boyd,
Ja, dat was nog wel het meest ergerlijke. Daarnaast herinner ik mij het gezang van Eowyn en Aragorn.
Dat op het einde bedoel je, vond ik wel passen was wel goed...en ik wist niet dat Boyd goed kon zingen...misschien had dat inderdaad niet gehoeven maar het vegrootte wel je kwaad op die stomme vader van Fadimir en Boromir... (ben z'n naam kwijt)...
Aragorn
-
- 209 berichten
- 108 stemmen
Ik zeik niet af, ik geef een mening.
Net zoals de 4500 napraters dat deden.
Kennelijk geldt hier de regel, positief mag blijven, negatief mag even iets zeggen maar dan de bek houden.
Democratie, leuk maar niet te lang als het niet uitkomt.
Als een 1 ster buttfilm door 4000 man wordt neergesabeld hoor ik dezelfde jankerds met hun kritiek niet.
Het is gewoon selectieve verontwaardiging.
Ik heb deze drie delen allemaal gezien , het laatste deel op het krankzinnig domme slot na.
Het was een dramatisch lange zit maar om te kunnen oordelen moet je eerst gezien hebben.
Zelden zulke onzin mogen aanschouwen.
Nooit kreeg ik de indruk dat dit verhaal bedacht is door een creatieve geest, sterker nog eerder een verwarde geest.
Scene's zijn lukraak aan elkaar geplakt van regie is geen sprake.
De vechtscene's lijken indrukwekkend maar voor wie oplet ziet enkel een hoop knip en plakwerk van poppetjes in een virtueel veld.
Vergelijk dit met een Braveheart en het verschil in kwaliteit is duidelijk.
Sommige natuurbeelden waren prachtig maar dit werd weer teniet gedaan door pratende bomen en een irritante trol die door het beeld strompelde.
Mijn kids vertel ik sinds een tijdje dat sprookjes niet echt zijn maar hoe kan ik dit in godesnaam volhouden als complete volksstammen zich vergapen aan dit soort tenenkrommende flauwekul en hierover serieus enthousiast zijn?
het is de bedoeling van dit soort sites dat je een mening geeft ook, ongeacht of het positief of negatief is. maar je kan in je mening ook overdrijven en dat is nu ook wel het geval. het is idd geen reality ook he, het is en blijft een fantasyverfilming van een fantasyboek. het zou wel dom zijn en onaanvaardbaar voor de lezers van de boeken om de Enten(je pratende bomen dus) weg te laten, ook al vind ik ze persoonlijk niet interessant. en voor mij mocht de film ook gerust een kwartier vroeger gestopt hebben, maar ook alweer, zou onaanvaardbaar geweest zijn voor de fans van de boeken. het is ook niet de bedoeling van deze sites om elkander verwijten naar het hoofd te slingeren of ik weet niet wat nog. hou het deftig gewoon, ik ben het ook niet eens met sommige uitspraken, maar het is en blijft iemand zijn mening en als je die niet kan respecteren dan ben je op een discussiesite niet op je plaats.
serpico
-
- 2900 berichten
- 491 stemmen
Nou nou, probeert iemand (Handsome Bill) deze trilogie eens flink af te kraken, krijgt hij gelijk al die bedplassende fanboys over zich heen, die helemaal wild worden van schaars geklede high-elve chiks. Beetje jammer.
En er spelen trouwens bijna alleen maar mannen in de Lord of the Rings-films. De vrouwen die er zijn, zijn echt geen schaars geklede chicks. Vreemd argument.
gizmo_o
-
- 1390 berichten
- 241 stemmen
En er spelen trouwens bijna alleen maar mannen in de Lord of the Rings-films. De vrouwen die er zijn, zijn echt geen schaars geklede chicks. Vreemd argument.
Inderdaad.
psycholamp
-
- 1960 berichten
- 580 stemmen
De vrouwen die er zijn, zijn echt geen schaars geklede chicks. Vreemd argument.
Misschien heeft leidsehoodie Lord of the strings zitten kijken, de pornoversie hiervan.
Anjin
-
- 618 berichten
- 689 stemmen
Misschien heeft leidsehoodie Lord of the strings zitten kijken, de pornoversie hiervan.
Daar zat ook een "Ring" als hoofdonderwerp
Een "Cockring".....
Handsome Bill
-
- 269 berichten
- 0 stemmen
Staat los van deze films, lijkt mij. Het genre heet ook fantasy en niet reality. Ik denk dat de volksstammen die hier naar kijken ook wel door hebben dat het hier niet om een historisch juist drama gaat.
Laat je je kinderen wel in Sinterklaas geloven? Om maar iets te noemen waar hele volksstammen schuldig aan zijn. Dat is pas tenenkrommende flauwekul. Maar dit terzijde.
Ik vind LOTR een mooie triologie en beter dan het boek, wat op sommige stukken echt te taai is. Vergeleken met het einde in het boek, vind ik het einde in de film nog wel meevallen.
Sinterklaas is ook bedoeld voor kinderen en derhalve niet tenenkrommend voor volwassenen lijkt me.
Tenzij je je niet kunt verplaatsen in een kindergeest.
Lotr is bedoeld voor volwassenen heb ik begrepen maar hoe meer scenes ik terug haal hoe lachwekkender het wordt.
Loopt daar continue zo'n misvormd mini ET'tje in beeld te roggelen.
En dat begin dan, met die dwergjes in hun kleine huisjes, tis toch echt net kabouter plop.
Haal die vechtscenes eruit en mijn kids zullen zich kostelijk vermaken. Kan ik wel eens doen trouwens die film een beetje editten op de pc, huppa toch gauw 4 uur sprookjes houd je over denk ik. S'morgens om 07:00 uur in de dvd en ik kan pitten tot 11:00 uur op zondag.
Heeft die zooi toch nog zijn nut gehad.
Co Jackso
-
- 21924 berichten
- 2764 stemmen
Sinterklaas is ook bedoeld voor kinderen en derhalve niet tenenkrommend voor volwassenen lijkt me.
Tenzij je je niet kunt verplaatsen in een kindergeest.
Lotr is bedoeld voor volwassenen heb ik begrepen maar hoe meer scenes ik terug haal hoe lachwekkender het wordt.
Loopt daar continue zo'n misvormd mini ET'tje in beeld te roggelen.
En dat begin dan, met die dwergjes in hun kleine huisjes, tis toch echt net kabouter plop.
Haal die vechtscenes eruit en mijn kids zullen zich kostelijk vermaken. Kan ik wel eens doen trouwens die film een beetje editten op de pc, huppa toch gauw 4 uur sprookjes houd je over denk ik. S'morgens om 07:00 uur in de dvd en ik kan pitten tot 11:00 uur op zondag.
Heeft die zooi toch nog zijn nut gehad.
Ik hoop dat je bij je kinderen wat meer subtiel taalgebruik hanteert. Verder zou ik me al ik jou was niet meer wagen aan al te veel films, want als je zo weinig inbeeldingsvermogen hebt, is elke film onrealistisch en een verspilling van je tijd. Het is tenslotte de essentie van film (fictie), je laten meevoeren in situaties die je zelf meestal toch niet zult meemaken. Ik ben in ieder geval blij dat ik niet de enige ben die de mogelijkheid heeft, en Lord of the Rings is er wat mij betreft ideaal voor. Hoewel ik ook wel besef dat de trilogie zijn fouten kent, maar zoals jij het beschrijft is natuurlijk totale onzin en zwaar overdreven.
psycholamp
-
- 1960 berichten
- 580 stemmen
Sinterklaas is ook bedoeld voor kinderen en derhalve niet tenenkrommend voor volwassenen lijkt me.
Tenzij je je niet kunt verplaatsen in een kindergeest.
Waarschijnlijk kun jij je prima verplaatsen in een kindergeest, maar ik vraag me af of je je ook in volwassenen kunt verplaatsen met een andere mening dan die van jezelf.
Je schrijft dat, hoe meer scenes je terughaalt hoe lachwekkender het wordt. Misschien vervorm je met je brein de film tot een slapstickachtig geheel en kijk je de film alleen maar met de instelling, dat het flauwekul is. Dan is het ook flauwekul.
Sinterklaas is ook voor volwassenen eeen tenenkrommend fenomeen, zeker als je in het onderwijs werkt. Emotionele hyperkindjes op speed en zodra de goedheiligman is vertrokken, moet de kerstboom opgezet worden. De meest vervelende periode van het jaar, zéker voor de volwassenen die met deze kinderen te maken hebben. Neem maar van mij aan, dat je liever LOTR kijkt, dan 2 weken voor de kerstvakantie voor de klas te staan.
gizmo_o
-
- 1390 berichten
- 241 stemmen
Hij heeft gewoon geen fanatasie. Dat kan en dat is verder ook niet erg en daarom vind je deze films ook niet leuk.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Hij heeft gewoon geen fanatasie. Dat kan en dat is verder ook niet erg en daarom vind je deze films ook niet leuk.
Fanatasie? Klinkt eerder als een term die op de verwoede fans van deze films slaat
gizmo_o
-
- 1390 berichten
- 241 stemmen
Fanatasie? Klinkt eerder als een term die op de verwoede fans van deze films slaat
haha, wat een ongelukkige typfout
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Ach, zorgt voor een beetje humor in dit gortdroge topic
gizmo_o
-
- 1390 berichten
- 241 stemmen
Ach, zorgt voor een beetje humor in dit gortdroge topic
onbedoelde humor weliswaar
Handsome Bill
-
- 269 berichten
- 0 stemmen
Waarschijnlijk kun jij je prima verplaatsen in een kindergeest, maar ik vraag me af of je je ook in volwassenen kunt verplaatsen met een andere mening dan die van jezelf.
Je schrijft dat, hoe meer scenes je terughaalt hoe lachwekkender het wordt. Misschien vervorm je met je brein de film tot een slapstickachtig geheel en kijk je de film alleen maar met de instelling, dat het flauwekul is. Dan is het ook flauwekul.
Sinterklaas is ook voor volwassenen eeen tenenkrommend fenomeen, zeker als je in het onderwijs werkt. Emotionele hyperkindjes op speed en zodra de goedheiligman is vertrokken, moet de kerstboom opgezet worden. De meest vervelende periode van het jaar, zéker voor de volwassenen die met deze kinderen te maken hebben. Neem maar van mij aan, dat je liever LOTR kijkt, dan 2 weken voor de kerstvakantie voor de klas te staan.
Dat jij in het onderwijs werkt vind ik zorgwekkend.
Je in een andermans mening kunnen verplaatsen is namelijk iets anders dan het met een andermans mening eens zijn.
Ik veroordeel niemands mening, ik geef slechts mijn eigen mening.
Mijn mening is dat, hoe meer ik scenes terug haal, hoe lachwekkender ik het vind.
Ik kijk dus eerst, vorm een mening en lach.
Jij suggereert dat ik eerst lach, een mening vorm en vervolgens de film kijk.
Ik heb een fantastische sinterklaas en kerst gehad met mijn vrouw en kinderen. Ja, het is een drukke tijd en na het sinterklaasjournaal had ik veel uit te leggen.
Dat de kerstman niet opnieuw kadootjes kwam brengen was een teleurstelling maar valt heel goed met een creatief verhaaltje acceptabel te maken voor die kleine donders.
Het kost veel energie, maar energie kost niet veel.
Enige nachtrust en wat aardappelen en groente is voldoende.
Dat jij als onderwijzer vindt dat het zo vervelend voor je is die zes uurtjes per dag zegt veel over jezelf maar niets over die kids.
Kennelijk heb je niet de energie om hier goed mee om te gaan, valt het je zwaar om die koters een passend en bevredigend programma aan te bieden waarin ze ten volste kunnen genieten van dit kinderfeest.
Misschien moet je je ruime hoeveelheid vrije uren per jaar eens mede gebruiken om een structuur voor jezelf en de kids te bedenken waarbij je volgend jaar wel bevrediging zult vinden?
Als jij wilt genieten van lotr mogen anderen dan van sinterklaas genieten?
Pre- en sequels
The Lord of the Rings: The Two Towers
2002
2.516 reacties
The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring
2001
3.671 reacties
Gerelateerd nieuws
Peter Jackson overwoog serieus hypnose om zijn werk aan 'The Lord of the Rings'-trilogie te vergeten
Netflix verwijdert in maart deze goede titels uit het aanbod
Lord of the Rings-trilogie keert in oktober terug naar het witte doek met uitgebreide versie
'The Lord of the Rings', 'American Gangster' en 'The Wolf of Wall Street' vanavond op televisie
Bekijk ook
The Shawshank Redemption
Drama, 1994
7.365 reacties
The Godfather
Misdaad, 1972
3.375 reacties
The Godfather: Part II
Misdaad, 1974
1.566 reacties
The Green Mile
Fantasy / Drama, 1999
3.851 reacties
Pulp Fiction
Misdaad, 1994
4.941 reacties
Il Buono, il Brutto, il Cattivo
Western, 1966
2.343 reacties
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes | Publishing Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.
Social media
Realtimes | Publishing Network
- Registreer |
- Contact ons |
- Over ons |
- Adverteren |
- MovieMeter Films Wiki |
- Series Wiki |
- Algemene voorwaarden en privacybeleid |
- Consent wijzigen |
- RSS Feeds |
- API
© 2024 MovieMeter B.V.