Inland Empire (2006)

Verenigde Staten / Polen / Frankrijk
Mystery / Thriller

geregisseerd door David Lynch
met Laura Dern, Jeremy Irons en Justin Theroux

'Inland Empire' vertelt het verhaal van een actrice (Laura Dern) en een acteur (Justin Theroux) die gecast zijn voor een film. Naarmate zij zich dieper storten op de film, die een remake met een duistere geschiedenis blijkt te zijn, beginnen zij zich als persoon te verwarren met de personages die zij spelen in de film.

volgens idmb.com zou IE in België uitkomen op 7 februari en in Nederland ofwel 29 maart of 5 april

avatar van Freud
Hehe, de Metropolis in Antwerpen gaat weer gouden zaken doen die maand .

avatar van xenne
nog een paar maanden geduld, maar ondertussen is de INLAND EMPIRE website toch al up & running

avatar van Chr.s
Lijkt wel fanart, die poster.

avatar van dutchtuga
Vind het wel wat hebben. In de stijl van Eraserhead.

avatar van Macmanus
Brrr, fanart van een mislukte fan

avatar van Ozarklynch
Mooi is het inderdaad niet. Erg lelijk zelfs. Vind het in al z'n lelijkheid dan wel weer fascinerend en bovenal erg sinister.

avatar van dutchtuga
Sinister ja. Erg boeiende poster toch wel. Maar is dit wel de officiele poster?

avatar van Ozarklynch
Voorlopig in ieder geval de enige die poogt een originele te zijn .

Nog even afwachten dus. Het blijft allemaal vrij vaag. Buiten wat random fragmentjes van scènes heb ik nog niet eens een trailer gezien. Achja, hebben we tenminste nog iets om naar uit te kijken. Heb mezelf wel voorgenomen om met de film te wachten vooraleer hij in 'de zaal' draait. Vind dat toch wel het summum na een lange tijd wachten.

avatar van Knisper
Misschien doet die poster het beter als hij ergens hangt. Daar hoop ik wel op in ieder geval.

avatar van JJ_D
"A Woman in Trouble." Ben ik even nieuwsgierig, zeg...

avatar van JorritS
Als er geen David Lynch boven stond, zou ik uitgaan van een C-film, mede door de poster. Die flans je in Paint zo in elkaar.

avatar van dutchtuga
Ziet er verdomd goed uit!

avatar van chiel
Eerder een teaser dan een trailer. Hee, zit dat filmpje over die konijnen in deze film verwerkt?

Duidelij een teaser ja. Ben nog niet echt onder de indruk. En waarom draait Lynch inhemelsnaam op video? Spuuglelijk...

gotti schreef:
En waarom draait Lynch inhemelsnaam op video? Spuuglelijk...

Ik vraag me af in hoeverre dat te maken heeft met de lage youtube kwaliteit, zie ook de belabberde resolutie van de "This Preview Is..." vermelding in het begin. Over het beeld geef ik pas een oordeel als ik een officiele transfer zie

Teaser is lekker Lynchian; bizar, donker en hallucinerend. Precies zoals ik hem het liefst heb!

avatar van Chr.s
Wat doet Rabbits erin?

avatar van JJ_D

Ziet er gewoon te eng uit, vind ik. Schrikt me echt af.

Magnolia-fan schreef:

In die paar begin shots is het toch duidelijk te zien,brakke kwaliteit of niet...

avatar van Jordy
Dat digitale video ziet er inderdaad niet uit, zelfs in zo'n lowres Youtube-film. Bah, wat een irritante trend zeg.

avatar van dutchtuga
Vind het hier juist een extra vervreemdend effect hebben. Die scene met Dern op straat ziet er bv erg sterk uit. Denk dat Lynch het maximale er wel uit zal halen. Vond Mann het bv ook prima toepassen in Miami Vice.

avatar van Ozarklynch
Ik voel 'm al hangen. De discussie over het afschuwelijk of juist geslaagd vinden van DV gebruik in deze film.

avatar van Macmanus
Je voelt hem al hangen? Die discussie is al begonnen sinds de eerste stills. En dat is toch logisch, waarom werken met lage kwaliteit wanneer er veel betere spul op de markt is. Neemt niet weg dat ik het er minder erg uit vind zien dan gedacht, maar 172 minuten lang, ik weet het niet.

avatar van Goodfella
Omdat het goedkoper is, en Lynch z`n films anders niet meer gefinancierd krijgt?

Ik ben door die teaser in ieder geval nóg meer benieuwd. Beeldcomposities zijn mooi (hallucinant ja) en de soundtrack heerlijk duister. Eens met dutchtuga, ook al vind ik Maimi Vice niks

Chr.s schreef:
Wat doet Rabbits erin?

In een aantal Venetië-recensies werd aangegeven dat die konijnen in Inland Empire een (belangrijke) rol gaan spelen.

avatar van ghostman
Dit is precies wat ik er van heb verwacht. Helemaal mijn ding. Lynch is met deze film van plan het koren van het kaf te scheiden. “Wannabe” Lynch fans zullen deze film verschrikkelijk vinden, maar voor echte diehard fans van Lynch en vooral mensen die oprecht van Blue Velvet en Twin Peaks: Fire Walk with Me houden (mensen als ik dus), is dit een groot geschenk, van een grootmeester, waar alle fans al jaren op hebben gewacht!

David Lynch, een paar jaren weggeweest, is helemaal back. Sinds overgehypte Mulholland Dr. trekt hij een verkeerde doelgroep aan.

Ik hoop dat Inland Empire een grote F*ckYou is tegen al die mensen.

Goodfella schreef:

Je zou toch denken dat hij toch wel een beetje geld bij elkaar kan krijgen voor een degelijke camera. Maar je zult vast gelijk hebben. Met goed gebruik kun je idd nog best wat moois weten te toveren, was Haze ook niet met dv gefilmd?

avatar van Jordy
ghostman schreef:

Ik hoop dat Inland Empire een grote F*ckYou is tegen al die mensen.

Nou nou (ik voel me aangesproken ), je hebt natuurlijk gewoon mensen die fan zijn van Mullholland Drive, waarom dat dat "wannabe David Lynch fans" moeten zijn... ik wil helemaal geen David Lynch fan zijn, ik hou gewoon van goede films als MD

avatar van Freud
Ehm, lieve mensen, die trailer zegt helemaal geen knijt, ok? Ik begrijp jullie enthousiasme, maar het is gewoon een vaag, raar stukje film met slechte resolutie. Al meende ik toch het typische gitaarspel van de heer Lynch zelf te onderscheiden op de soundtrack, dat is alvast mooi .