Step Up (2006)

1996 stemmen

Drama / Muziek

geregisseerd door Anne Fletcher
met Channing Tatum, Mario en Jenna Dewan

Tyler Gage is een jonge roekeloze straatcrimineel, die in een vicieuze cirkel van moeilijkheden terechtkomt, nadat hij en zijn vrienden een auditorium van een hogeschool voor beeldende kunsten aan diggelen geslagen hebben. Door de rechter wordt hij veroordeeld tot een taakstraf in de getroffen school. Hij wil eerst niets te maken hebben met de leerlingen. Tot hij een knappe danseres ontmoet die bereid is hem een kans te geven. Tegen alle verwachtingen in belandt Tyler in haar leefwereld en ontdekt dat hijzelf ook talenten heeft om te dansen.

avatar van Stephanovic
dvd-me schreef:
Echt een slechte film, ik vind het helemaal niets!
Ik ben weggelopen toen we de film gingen kijken tijdens een uur wat grenste aan de pauze op school. Nee, deze film kon mij niet bekoren!

Je hebt hem dus niet afgekeken en de ontknoping niet gezien, maar toch een beoordeling gegeven?

Dit is echt heel erg.

avatar van Titus9
wat een belachelijk hoge rating. ik werd ziek van de clichés. een film zoals deze is nooit een 3,5 waard vind ik.
veel te hoog disneygehalte zeg maar.

avatar van moviemafketel
Die laatste danssessie was wel ok eerlijk gezegd, maar het verhaal ging verder nergens over.

avatar van jeroentjuhhhhh
3.55 ?

Om niet neerbuigend tegen andere te zijn zal ik dat punt maar gewoon overslaan, het publiek waar de film voor is bedoelt is duidelijk. Lijkt een beetje een Twilight gevalletje.

Helaas bij gebrek aan iets anders hem maar gewoon uitgekeken.
Verhaal is waardeloos, absoluut het hoogst haalbare cliché aantal en voorspelbaar tot en met. Belabberd geacteerd en slechte muziek keuzes. Het semi-romantische gedoe en de poging tot slap sentiment zijn gewoon lachwekkend slecht.

Het zal vast vermakelijk wezen voor mensen die van dansen houden of van slappe tienerfilms genieten, helaas behoor ik tot geen van beide en wat er dan overblijft is een hoop meuk.

Jenna dewan was wel een leuke verschijning en de film kijkt vlot weg, maar dan heb je de pluspunten ook wel gehad. Pure tiener zooi dat ongelooflijk maar waar nog succes weet te boeken ook, ik zal dan wel iets gemist hebben

Beetje te hoog gewaardeerd vind ik.
Heel voorspelbare film met niet al te sterke acteerprestaties.
Ook het dansen kan veel beter als je zo nu en dan eens een muziekclip voorbij ziet komen kan het allemaal wel wat beter.

Ik zie de producenten al voor me:

1: Laten we een film maken over iets wat de kids van nu leuk vinden!
2: Wat dacht je van dansen! dat gaat er altijd wel in toch?
1: Ja! goed idee, wat vinden ze tegenwoordig leuk?
2: Nou, een beetje van die negermuziek en straatdansen en zo
1: Hm.. nou ja, daar moet vast iets mee te doen zijn
2: Maar we kunnen toch niet echt een neger in de hoofdrol zetten. . Daar gaat onze markt
1: Tja, gewoon een lekkere blanke die een beetje kan dansen, slaat wel nergens op, maar dan houden we die klantengroep van blanke tienermeisjes. En hun soccermoms vinden dat ook geen slechte role models.
2: Juist! Maar hij moet ook weer niet TE ghetto zijn he, niet zoals altijd van die drugsdealers.
1: Nee nee, we laten ze wel wat auto's jatten, da's nog wel filmcool, en uiteindelijk komt ie er natuurlijk achter dat dat niet best is.
2: Natuurlijk, en hij moet ook wel een alcoholische pa of zoiets hebben, zodat de meisjes zien dat hij er eigenlijk zelf ook niks aan kan doen, haha.
3: Verder zetten we natuurlijk wel wat negers om hem heen zodat hij wat street credibilty krijgt, beetje yo en homie en zo roepen.
1: Briljant! maar niet tevele negers verder he?
3: Tuurlijk niet, we zetten er nog 2 op de rijke kids school voor het contrast die uiteindelijk natuurlijk wle samen iets moeten krijgen anders wordt het te verwarrend voor de meisjes. We willen natuurlijk verder geen statement maken.
2: Prima. Maar die straatdansers luisteren en gebruiken wel erg veel van die enge rap he?
3: Ja, maar we gebruiken gewoon wat van die commerciele R& B waar ze normaal nooit naar zouden luisteren, maar dat merkt toch niemand. Ook nog wat klassieke elementen er in . Niks underground, maar cashen wordt dat, meteen een goed lopende soundtrack CD voor de bakvisjes.
2: Maar hoe zit het verder met het verhaal?
1 & 3: Wahahaha *pakt scripts van 10 vorige dansfilms.*
2: We hebben een hit!

avatar van hel1
Ik ben het niet helemaal eens met al die kritieken hier. Nee, het verhaal is niet origineel. Ja, er zit een overduidelijke moraal in. Maar vergeleken met de andere dansfilms is dit echt een veel betere. Er zitten genoeg wendingen in, de film is echt niet helemaal voorpelbaar wat sommigen hier beweren. Naturlijk een happy end maar sprookjes van walt disney krijgen ook hoge cijfers, hoe happy wil je een end hebben?! Dit is gewoon een film om lekker onderuit te zitten op de bank, verstand op nul en je laten entertainen. De 3,54 gemiddeld is wat dat betreft het zeker wel waard.

avatar van jeroentjuhhhhh

avatar van jipt
Ik zie de producenten al voor me:

Toch wel slimme mensen heh, van de hollywood filmindustrie.
Ze maken bakken met geld door domme mensen onzin te verkopen.

Ik kom er trouwens net achter dat de regisseur van step up ook the proposal heeft geregisseerd.
Dat vond ik ook al zo'n domme film.

avatar van Harco
Kos is mijn held..

avatar van Macmanus
Heeft deze film dan geen vette dansmoves? Dat is toch waarom je deze film gaat kijken?

avatar van clockwork72
Nee, dat heeft het totaal niet. Als je anderhalf uur van je leven wilt verneuken moet je deze film gaan kijken.

avatar van DragQueen
Deze film wordt hier in mijn ogen wat te hoog beoordeeld hoor. buiten hier en daar een degelijke dansmove, is de film nergens van hoog niveau. er werd nog wel redelijk geacteerd. maar de cast kan de film ook niet echt redden. het erg magere verhaal verloopt volgens de gebruikelijke cliche's, en wordt nergens origineel. totaal voorspelbaar. 1,5 ster.

avatar van Ceeda7
Zwaar overgewaardeerd. Deed me denken aan de overwaardering van Twilight 1. Waarschijnlijk dezelfde stemmers...

avatar van moviemafketel
Ach laat de vrouwen soms ook even hun stempel ergens op drukken.
Zijn al zo weing vrouwelijke users actief hier.

avatar van Ceeda7
moviemafketel schreef:
Ach laat de vrouwen soms ook even hun stempel ergens op drukken.
Zijn al zo weing vrouwelijke users actief hier.

Geloof me, er bestaan ook mannen die dit goed vinden.
En helemaal geen verwijt hoor. Maar tis m'n vaststelling dat enkele doelgroepen voor bepaalde filmgenres betere scores geven, en omgekeerd. Wat ook logisch is...

avatar van HarmJanStegenga
Dit is echt heel erg.
Nou, zeg dat wel.

Vreselijke film. Was wel benieuwd na wat negatieve commentaren en dit (veel te) hoge gemiddelde hier. Dus heb 'm gister maar even opgezet. Heb echt een paar keer krom van het lachen gelegen hoe belachelijk slecht dit soms wel niet was. Die eerste 'dansmoves' van Tatum bij die auto, terwijl die twee negers echt ongelovelijk dom staan te lachen steeds en die meid nét even toekijkt. Slaat echt helemaal nergens op.

Net als de rest van de film eigenlijk. Gelukkig kijkt de film aardig weg en is het allemaal leuk inelkaar geflanst, maar voor de rest is dit makkelijk punten scoren van de makers. Vreselijke clichés, ongelovelijk voorspelbaar en ga zo maar door. Jenna Dewan is leuk om te zien, maar daar blijft het dan ook bij. Die Tatum vind ik echt helemaal niks, in geen enkele film die ik van 'm zag overigens.

Die Tatum is inderdaad een onwaarschijnlijk duf acteur. Als je 5 minuten naar hem moet luisteren val je in slaap.

avatar van chevy93
Deel 1 vind ik toch minder dan deel 2. De muziek spreekt mij wat minder aan, het dansen is wat minder. Ik vind alles eigenlijk net iets minder dan deel 2.

Maar ook dit is gewoon een heerlijke (dans)film die prima te kijken is. Erg genoten!

avatar van Stephanovic
HarmJanStegenga schreef:
Nou, zeg dat wel.

Hoe kan een gemiddelde nou veel te hoog zijn? Het is toch een weerspiegeling van wat iedereen denkt maar dan samengetrokken? Dus hoe kan te hoog zijn?

En in hoeveel reacties ik hier nu al zonder onderbouwing 'vreselijke clichés en ongelofelijk voorspelbaar' heb gelezen. Die twee woordjes tussen de tekentjes zijn misschien wel de grootste clichés hier op Moviemeter.

een toffe film om te volgen.
verveeld geen seconde.

avatar van Friday the 13 th
Step up is zeker een goede film in het genre, maar is toch niet de topper wat ik hoopte na de uitbundige positieve commentaren.

Danceflicks hebben altijd te kampen met een broodmager plot. Step Up lijkt hiervan wat los te komen, zeker in het begin met de inbraak en zo, maar ook Step Up zit vol met 1001 clichés.

De oefenscènes en zo zijn leuk om te volgen. Alleen jammer dat we enkel op het einde erg goede dansen te zien krijgen. Wel moet ik zeggen dat de film nergens een minuut verveelt, alles kijkt lekker vlot weg. In het begin kon in voor Tyler en zijn situatie geen enkele sympathie opbrengen, maar dat verandert stillaan naarmate de film vordert.

Alleen jammer dat alles weer te gemakkelijk loopt. Ik ergerde mij er niet echt aan, tot het moment dat het broertje sterft. Wat een gigantisch goedkoop en voorspelbaar excuus om even de knop te doen omdraaien en om de preek "kunnen wij echt niet beter krijgen?" even op het toneel te laten verschijnen. Ook een handige truk zodat Tyler geen kamp moet kiezen, de makkelijkste oplossing zullen we dan maar zeggen?

In die zin kan Step Up zich ook niet van andere populaire danceflicks onderscheiden. Maar het geheel was wel vermakelijk!

goede film
alleen step up 2 :the streets is zeker beter

but ilove dit soort films, zag er prima uit:D

Leuke film. Het is geen geweldig origineel verhaal ofzo, maar toch heb ik me wel vermaakt.
De dood van dat broertje vond ik wel een beetje onnodig. Ik had het idee dat hij er de hele film alleen maar inzat zodat hij dood kon gaan en er zo een beetje extra drama in kon komen.

Ondanks dat een leuke film voor een regenachtige zondag.

avatar van xbubbles
Leuke film!

avatar van tcdaizz
Super leuke romantische film, met mooie dans!

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Ik ben enkele jaren geleden met m'n toenmalige vriendin naar Step Up 2 gaan zien. Een film die qua dans mij enorm blij gebleven is. NIet voor niets dat Step Up 3 ongelofelijk populair is. Tijd dus voor deel 1 een keer te zien.

Bwa, niet slecht moet ik zeggen. Doet me wel veel denken aan Save the last dance, dat toch iets beter was uitgewerkt. Maar het belangrijkste van de film is uiteindelijk de dans. Als dat het hoofdonderwerp is, verwondert het me niet dat veel kijkers dit maar niets vinden. Hip hop en dans lijkt enkel voor tieners bestemd te zijn. Maar de dans zit wel goed en het verhaal is op zich niet slecht. Al zal dit toch enkel voor kijkers bestemd zijn die dans appreciëren.

De film heeft uiteraard z'n clichés, maar dat heeft 99% van de Hollywoodfilms wel. Net als pakweg cowboyfilms of superheldfilms zal dit genre ook z'n eigen publiek hebben.

avatar van BB1991
sowieso het beste deel uit de serie. Dat komt onder andere omdat deze film de beste soundtrack bevat van de 3. elke film met hiphopmuziek, commercieel of niet, krijgt bij mij een streepje voor.

verder is het verhaal natuurlijk lekker conventioneel, maar het kijkt heerlijk weg en heeft een passende opbouw met de dans. de laatste scene is visueel, qua choreografie en qua sound in één woord geweldig.

GuyB
Ik haat altijd het publiek die naar zo'n films trekt, daarom geen vooroordelen naar de film...

Step Up is een verhaaltje vol cliché's, die zich opstapelen en zo een toren vormen die bijna in elkaar stuikt. Doorheen die cliché's wordt er ook nog eens belabberd geacteerd. Het dansen valt wel mee.