Step Up (2006)

1942 stemmen

Drama / Muziek

geregisseerd door Anne Fletcher
met Channing Tatum, Mario en Jenna Dewan

Tyler Gage is een jonge roekeloze straatcrimineel, die in een vicieuze cirkel van moeilijkheden terechtkomt, nadat hij en zijn vrienden een auditorium van een hogeschool voor beeldende kunsten aan diggelen geslagen hebben. Door de rechter wordt hij veroordeeld tot een taakstraf in de getroffen school. Hij wil eerst niets te maken hebben met de leerlingen. Tot hij een knappe danseres ontmoet die bereid is hem een kans te geven. Tegen alle verwachtingen in belandt Tyler in haar leefwereld en ontdekt dat hijzelf ook talenten heeft om te dansen.

457 BERICHTEN 23 MENINGEN
avatar van m1701
geplaatst: 13 februari 2009, 12:27 uur [permalink]
Ik vind de film hier wel ontzettend over gewaardeerd!
Ik hou van dansfilms maar vond er niet veel dans inzitten, alleen het einde van mooi qua dans.
Het verhaal zelf was ontzettend dus en absoluut niet bijzonder
Leuk om een keer gezien te hebben maar meer ook niet

geplaatst: 14 februari 2009, 17:50 uur [permalink]
Goed verhaal en goede acteurs,
Mooie muziek en super goede dansers! 😉
't Is echt mijn favoriete film!

geplaatst: 22 februari 2009, 16:21 uur [permalink]
Ik vind dit een roc-meisjesfilm, zo een die als favoriete film staat in de hyves van Charissa, Natas(ja), en Priscilla 🙂

avatar van griffier
geplaatst: 23 februari 2009, 22:04 uur [permalink]
en dus .... rodneyVL ...maak je punt!!!!!!
Heb je wat tegen de film? tegen ROC-meisjes? tegen Hyves? of tegen Charissa, Natas(ja) en Priscilla?

avatar van dvd-me
geplaatst: 24 februari 2009, 22:03 uur [permalink]
Echt een slechte film, ik vind het helemaal niets!
Ik ben weggelopen toen we de film gingen kijken tijdens een uur wat grenste aan de pauze op school. Nee, deze film kon mij niet bekoren!

avatar van Metalfist
geplaatst: 27 februari 2009, 11:54 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Step Up

Vermakelijke dansfilm die weer een aantal van die coole danspassen bevat die deel 2 ook zo kenmerken.

Het verhaal is zo cliché als wat, zelfs zo erg dat je na de introductie van Tyler in de dansschool weet hoe het gaat aflopen. Enkel de dood van Skinny zorgde iet of wat voor een verassing al was ik daar wel blij voor want dat was een verschrikkelijk irritant kind. In het begin irriteerde ik me ook wel wat aan Tyler zijn wigger rol maar dat ebte gelukkig weg naarmate de film vorderde.

Step up is zo'n typische film die je opzet wanneer het buiten slecht weer is. Leuk om eens te zien maar dan ook niet meer dan één keer.

avatar van elsea

Goede acteurs
Grappige dingentje etc

avatar van lucdecoster
geplaatst: 11 april 2009, 10:50 uur [permalink]
Ik hou van dansfilms maar dit vond ik toch niet zo goed. Er is 1 goede dans-scène juist op het einde en dat is alles wat we te zien krijgen. Misschien is Step Up 2 beter ? Ik twijfel tussen 2,5* en 3*

avatar van kimberlyVD
geplaatst: 11 april 2009, 11:43 uur [permalink]
lucdecoster schreef:

Qua dansscènes is Step up 2 inderdaad wel beter vind ik. 🙂

geplaatst: 12 april 2009, 15:35 uur [permalink]
Belachelijk dat deze film zo een hoge score krijgt. Dit is toch één groot cliché. Komaan, men kan na tien minuten voorspellen hoe het afloopt. Cinematografisch gezien ook drie keer niks, op één enkele aardig ogende scène na dan. Verder was de dans ook zo bijzonder nog niet.

'Vermakelijk' is te hoog gegrepen voor de film, de platte karakters, het splinterdunne, voorspelbare, clichéverhaaltje en de barslechte dancemuziek irriteren te veel om ook maar aan enig vermaak te voldoen.

Verschrikkelijk.

Bitking
geplaatst: 13 april 2009, 11:29 uur [permalink]
Ik ben het eens met Sjoerd111. Ik denk dat deze hoog wordt gescoort door de vrouwen/meisjes.

avatar van griffier
geplaatst: 28 april 2009, 22:55 uur [permalink]
En die mogen geen mening hebben?

geplaatst: 2 mei 2009, 19:57 uur [permalink]
Zegt Bitking dat zij geen mening mogen hebben, nee. Ik begrijp het verband dat jij legt niet helemaal.

geplaatst: 15 mei 2009, 14:22 uur [permalink]
Ik houd nooit echt van die dans films maar deze film vond ik helemaal het einde. Ik zwijmelde bij het zien van de mannelijke hoofdpersoon, en vond de rol van het meisje ook erg leuk. Het moment dat alles even escaleerde vond ik een beetje flauw, maar uiteindelijk paste het goed in de film en kan ik zeggen dat het een toppertje is. Elk meisje wil gewoon in de plaats van de vrouwelijke hoofdpersoon staan. Dus een echte aanrader! Zeker als je zin hebt in een lekkere romantische film.

avatar van ;)
;)
geplaatst: 26 juni 2009, 13:54 uur [permalink]
goede film voor is te huren.
TIP: niet kijken met een gevoelige vriendin, heb 4x moeten gaan dansen voor ze door had dat ik een hopeloos geval was. 😐

geplaatst: 26 juni 2009, 21:49 uur [permalink]
Heel leuke goede film. Goede muziek. Mooie dans. goede acteurs. Ik heb hem nu herzien en ik wist al niet meer dat hij zo goed is.

avatar van JDSsmetje

geplaatst: 1 juli 2009, 14:48 uur [permalink]
IMDB geeft hiervoor wel maar een 6/10

geplaatst: 22 juli 2009, 13:28 uur [permalink]
Ik vind dit echt een super film!

Hij zit goed in elkaar.
Realistisch verhaal, leuke muziek, leuke dans(stukjes).
Staat zeker in mijn top 10!

avatar van Legan
geplaatst: 1 augustus 2009, 20:27 uur [permalink]
Dansfilms zijn niet echt 'mijn soort films', maar er zitten best aardige tussen zoals Save the Last Dance. Echter het moge duidelijk zijn dat Step Up niet in dat rijtje thuishoort.

De inspiratie is ver te zoeken in dit cliché werkje. Niet alleen is alles, en dan bedoel ik ook alles, erg cliché, maar het voelt allemaal ook erg nep en ongeloofwaardig aan. De verhaallijn, de personages, het acteren, de sfeer, ... Daarnaast bevat het weer de standaard overdosis aan moraaltjes en emo.

Maar het kan erger. Dat bewijst het vervolg wel.

geplaatst: 9 augustus 2009, 13:03 uur [permalink]
super film deze !! nog beter dan honey ... mooi verhaal en zeer goede dansers !!! 4,5*

geplaatst: 21 augustus 2009, 14:53 uur [permalink]
dit is echt een van mijn favoriete dans film. ik heb al zo vaak gezien maar hij blijft echt goed. er komt ook een derde deel. ik ben echt benieuwd want de tweede was ook vet goed.

avatar van mnrk
geplaatst: 12 september 2009, 11:27 uur [permalink]
Leuke dansfilm....

Groot pluspunt is de muziek in deze film. Acteurs in dit deel zijn ook van een redelijk niveau.

Gewoon zo'n film die je op zet en lekker weg kijkt....niks mis mee.

avatar van Zizzo
geplaatst: 26 september 2009, 00:16 uur [permalink]
ondanks dat ik niet zoeen fan ben van dans- en zang films, was deze wel redelijk. de muziek deed het vooral, en de dans scenes waren vermakelijk gedaan. verhaal is nogal standaard, acteurs waren wel aardig, maar niks bijzonders. als liefhebber van dans zal je dit zeker aanspreken. voor mij was het "ok" meer ook niet.

avatar van GijsDeBeelde
geplaatst: 10 oktober 2009, 12:04 uur [permalink]
Het verhaal is wel heel voorspelbaar, toch blijft het een heel mooie film. De acteerprestaties zijn goed. De dansscènes zijn ook best in orde, zeker wanneer je erbij denkt dat de acteurs geen professionele dansers zijn. De muziek in deze film is ook zeker een pluspunt. Een erg mooi gefilmde film.

avatar van amme-iim
geplaatst: 1 november 2009, 19:27 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
wat een vreselijke film. ik heb hem met moeite af kunnen zien. het enige boeiende stukje was dat Skinny dood ging

avatar van clockwork72

geplaatst: 12 december 2009, 22:04 uur [permalink]
Inderdaad een Vreselijke film. Deel 2 was overigs nog véééél slechter. Je kan het je bijna niet voorstellen maar het is echt zo. Ging totaal nergense over en een verhaal dat we ook al in 100 andere films hebben gezien.

0,5/5

avatar van Ziggy007

geplaatst: 13 januari 2010, 14:31 uur [permalink]
rodneyVL schreef:

En toch weet iedereen wat voor types je bedoeld whaha.

avatar van Olivia

geplaatst: 13 januari 2010, 16:39 uur [permalink]
Ik ga kijken vanavond. Ik houd wel van een beetje oppervlakkig vermaak...maar daar hoef je dan geen ROC meisje voor te zijn hoor 😉
(Waar ik mee probeer te zeggen, iedereen kan wel eens in zo'n bui zijn dat-ie zin heeft om wat lichtvoetigs te kijken met een dun verhaaltje)

avatar van jipt

geplaatst: 13 januari 2010, 16:42 uur [permalink]