Genre: Misdaad / Actie
Speelduur: 102 minuten
Oorsprong:
Verenigde Staten
Geregisseerd door: Stephen Kay
Met onder meer: Sylvester Stallone, Mickey Rourke en Rachael Leigh Cook
IMDb beoordeling: 5,1 (37.245)
Gesproken taal: Engels
Releasedatum: 27 september 2001
On Demand:
- Bekijk via Netflix
- Bekijk via Viaplay
- Niet beschikbaar op Pathé Thuis
- Niet beschikbaar op Videoland
- Niet beschikbaar op Amazon Prime
- Niet beschikbaar op Disney+
- Niet beschikbaar op Google Play
- Niet beschikbaar op meJane
Plot Get Carter
"The Truth Hurts"
Jack Carter, een "klusjesman" voor de maffia, reist vanuit Las Vegas naar zijn geboorteplaats Seattle om de begrafenis van zijn broer bij te wonen. Hij realiseert zich dat zijn dood geen ongeluk was, maar moord. Hij besluit de verantwoordelijken hiervoor op te zoeken. Remake van de gelijknamige film uit 1971.
Externe links
Acteurs en actrices
Jack Carter
Gloria Carter
Doreen Carter
Jeremy Kinnear
Cyrus Paice
Con McCarty
Cliff Brumby
Geraldine
Eddie
Jim Davis
Video's en trailers
Reviews & comments
m1chel
-
- 1948 berichten
- 499 stemmen
Het origineel was wel beter, maar deze was prima te doen hoor. Wel grappig dat Caine in het origineel Carter speelt en in deze de Bad Guy.
Number23
-
- 8325 berichten
- 5099 stemmen
Slechter dan ik dacht. Vooral het camerawerk, acteerwerk en het geluid zijn waardeloos. Zeer overbodige remake, Mr. Caine had zich niet hoeven vertonen in deze prent.
IceTigerGhost
-
- 673 berichten
- 2644 stemmen
Get Carter is een stijlvolle aktiethriller en een remake van de gelijknamige prent uit 1971 waarin Michael Caine (nu te zien in een bijrol) nog de hoofdrol vertolkte. Deze keer wordt Jack Carter gespeeld door Sylvester Stallone (met ringbaardje en maatpak), een zware jongen die in opdracht van de maffia wanbetalers tot andere gedachten brengt. Hij trekt echter naar Seattle om er de moordenaar van zijn broer op te sporen. Daar komt hij in een vreemde, grauwe wereld terecht waar hij de ware toedracht achter de feiten probeert te vinden...
Maar in tegenstelling tot wat je van een Stallone-film zou verwachten, breekt de aktie nooit echt los. In plaats daarvan krijgen we een sfeervol gemaakte zoektocht naar wraak en verlossing. Met inventief camerawerk en droeve settings (het regent bijna altijd) brengt men tevens de persoonlijke zoektocht naar een tweede kans van een getormenteerde Carter in beeld.
xaid
-
- 485 berichten
- 2853 stemmen
ik snap nie waaarom BIJNA iedereen dese film saai vind.
Ik vond het een spannende film
Meningen vesgillen
DIKKE 4****
ramonbrenda
-
- 89 berichten
- 0 stemmen
prima actie film met een goed verhaal alleen wel blijven opletten anders is dit verhaal zo ingewikkeld 3 sterren waard
ambrosini
-
- 496 berichten
- 525 stemmen
Ik heb de eerste Get Carter niet gezien, maar Sylvester laat zien dat je niet aan zijn familie moet komen.
noroja
-
- 32 berichten
- 93 stemmen
Ik geef deze film een belachelijke 5 sterren ter compensatie van de nog belachelijkere 0.5 waardering die sommigen de film toedichten. Een 0.5 waardering verdient bijna geen enkele film. Dat is een 1 in een schaal van 1 op 10 en dat zou betekenen dat zowel het verhaal, het acteerwerk, het camerawerk , de vermakelijkheid etc. helemaal waardeloos slecht zou zijn. Als wraakfilm is deze film gewoon goed te pruimen met die heerlijke rotkop (goed bedoelt) van Rourke en de macho Stallone. Velen gebruiken moviemeter altijd als graadmeter om een film te bekijken of op te nemen. Maar wanneer er personen aandacht (of zo) willen vragen door een 0.5 te geven dan gaat men op deze manier films negeren die gewoon wel vermakelijk zijn. Ondanks hun tekortkomingen.
dvdfreak123
-
- 1126 berichten
- 1700 stemmen
Matige film met Stallone wel een beetje teleurgesteld in deze. Hoogtepunten zijn zoiezo de autoachtervolgingen voor mij vind ik die best te pruimen waren. Op sommige momenten voelde de film soms wel een beetje amateuristisch aan vond ik. Stallone doet wat we gewoon zijn van hem, maar geeft het toch al beter gedaan. Rourke en Caine waren ook wel te doen. Vond de film niet de ganse speelduur boeien. Zeker niet de slechtste film ooit maar 1 keer zien is genoeg. Misschien dat de originele get carter beter is, die misschien eens moeten kijken. Deze krijgt van mij een 5/10
renzoroy
-
- 327 berichten
- 3157 stemmen
Wat een ontzettende gaap film zeg. Bijna 2 uur lang proberen mijn ogen open te houden. Het slappe verhaal heeft aardig wat weg van films als death wish. Stallone heeft in die tijd helaas heel wat misstappers gemaakt, waaronder deze
Sergio Leone
-
- 4119 berichten
- 2828 stemmen
Slecht.
Slaapverwekkend thrillertje. Absoluut minder dan de Get Carter uit 1971. De cast is een kleine ramp, met Sylvester Stallone als absoluut dieptepunt. De regie probeert het allemaal wat getrukeerd hip te brengen, het logisch gevolg is dat anno '23 de film hopeloos gedateerd aanvoelt.
1,5
noroja
-
- 32 berichten
- 93 stemmen
Ik wil nog even terugkomen op de algemene waarderingen voor films
Een film werd van oudsher gemaakt om mensen te vermaken. Bij bijvoorbeeld de eerste Bond films was er niemand die zich stoorde aan bepaald stuntwerk, of aan een camerahoek, of aan een acteur/figurant. De criteria waren goed, beter best met soms iemand met "voor mij hoeft dit niet". Die keek de volgende keer niet meer.
Tegenwoordig zet men een film aan om onvolmaaktheden op te sporen. Om iets te vinden om af te kunnen kraken. Men gaat uit van 2 sterren en gaat druk aan de slag om in de film hiervoor "bewijsmateriaal" te vinden. "ik kijk en word nog net niet depressief". "hoe kunnen ze een kenner als ik zo'n film voorschotelen". Dit gevoel krijg je als je alle reacties leest.
Deze klaagcultuur heeft mij voorheen vele films gekost. Mijn criterium om een film te kijken was voorheen 3 sterren, er van uitgaande dat iedereen eerlijk zijn mening gaf. Diverse enorm vermakelijke films liet ik links liggen omdat de "kenners" 1 of 2 sterren meer dan genoeg vonden en het gemiddelde omlaag duwden.
Inmiddels weet ik dat op een forum klagen gemeengoed is . Of je nou op een voetbalforum zit, op een filmforum of een ander forum waar een waardering door smaak bepaald wordt, het is overal hetzelfde. Negativiteit is stoer, positief zijn is voor watjes.
goed dat ik het weet, dat een film van 2,5 ster in een eerlijke wereld er eentje van 3,5 is.
Amandelbrood
-
- 19 berichten
- 9 stemmen
Ik wil nog even terugkomen op de algemene waarderingen voor films
Een film werd van oudsher gemaakt om mensen te vermaken. Bij bijvoorbeeld de eerste Bond films was er niemand die zich stoorde aan bepaald stuntwerk, of aan een camerahoek, of aan een acteur/figurant. De criteria waren goed, beter best met soms iemand met "voor mij hoeft dit niet". Die keek de volgende keer niet meer.
Tegenwoordig zet men een film aan om onvolmaaktheden op te sporen. Om iets te vinden om af te kunnen kraken. Men gaat uit van 2 sterren en gaat druk aan de slag om in de film hiervoor "bewijsmateriaal" te vinden. "ik kijk en word nog net niet depressief". "hoe kunnen ze een kenner als ik zo'n film voorschotelen". Dit gevoel krijg je als je alle reacties leest.
Deze klaagcultuur heeft mij voorheen vele films gekost. Mijn criterium om een film te kijken was voorheen 3 sterren, er van uitgaande dat iedereen eerlijk zijn mening gaf. Diverse enorm vermakelijke films liet ik links liggen omdat de "kenners" 1 of 2 sterren meer dan genoeg vonden en het gemiddelde omlaag duwden.
Inmiddels weet ik dat op een forum klagen gemeengoed is . Of je nou op een voetbalforum zit, op een filmforum of een ander forum waar een waardering door smaak bepaald wordt, het is overal hetzelfde. Negativiteit is stoer, positief zijn is voor watjes.
goed dat ik het weet, dat een film van 2,5 ster in een eerlijke wereld er eentje van 3,5 is.
Goede post!
Iedereen heeft zo zijn eigen criteria om een film te beoordelen. En dat willen we denk ik aanvaarden.
Zelf beperk ik me merendeels tot reviews van films die me goed bevallen zijn en niet om mijn gal te spuwen, en zeker niet over een genre films waar ik weinig mee heb. Je moet toch wel een beetje van een genre houden om een vergelijkende score te kunnen geven. Als je niets hebt met actiefilms wat heeft het voor zin om het gros van de actie-films af te kraken, of elke B-film als knullig te beoordelen. Voor de liefhebber zijn zulke oordelen nietszeggend
Daarom kijk ik wel IMDb naar de statische score verdeling (klikken op de score). Als je ziet dat een film een laag gemiddelde score heeft, maar 10% hem een 10 geeft, dan valt hij bij de genre-liefhebbers kennelijk goed in de smaak.
Ik vind een diepergaande inhoudelijke beoordeling en extra informatie zeker waardevol. Erg negatieve commentaren sla ik meestal over. Ik wil niet dat ik mij ga ergeren aan gebreken in een film omdat iemand mij daar attent op heeft gemaakt. Daarom leest ik liever de commentaren wat zo goed is aan de film,. zodat ik met een meer rozige blik de film bekijk.
Ik probeer niet te veel verwachtingen van een film te maken. Draken van films worden door art-lovers de hemel in geprezen, en wat ik heerlijke films vind, de grond in geboord. Ik voel al vrij snel aan of een film mij ligt. Ik kan de meeste genres goed verdragen. Wat niet aan mij besteed is, is als het allemaal te donker, dystopisch, sadistisch, arty, of woke wordt, Ik bekijk het leven wat luchtiger en dat wil graag zo houden. Ook het opdringerige blackifying van nieuwe films is aan mij niet besteed.
Vaak wordt vergeten dat met name Amerikaanse films ook een propaganda-medium zijn. Het was een geheim gehouden voorwaarde van de Marchall-hulp dat Europese landen Amerikaanse films en series moesten uitzenden. Daarin zijn de Amerikanen altijd de "good guys", ook al waren ze de grootste oorlogsprofiteurs die zich als enige rijkelijk hebben laten betalen voor hun hulp, en hebben ze na WW2 zo een 10 mln mensen rond de wereld om zeep geholpen.
Dus hoezo zijn films realistisch? Het is geen werkelijkheid maar filmwerkelijkheid. Als kijker raken we gewoon gewend aan steeds dezelfde succesformules en willen die herhaald zien. Net zoals je wilt dat je koffie steeds vertrouwd smaakt. Ook de tegendraadse zwaar intellectuele Franse of Italiaanse films hebben weinig met de werkelijkheid te maken, maar zijn vooral pretentieuze ego-projecten van regisseurs. Maar als je daar van houdt, prima toch? Voor mij geen reden om ze hier te komen afkraken.
Het leuke is toch wel dat je hier al die verschillen kijken en ervaringen op hetzelfde leest. Het doet je beseffen hoe verschillend we in elkaar zitten. Op een bepaald moment leer je ook wel de commentaren onderscheiden van mensen die meer zoals jij ertegen aan kijken. Gewoon uit het taalgebruik zelf.
En dan zijn er ook de standaard vooroordelen. Speelt een muzikant in een film dat moet dat bijna wel stinken voor een jaloerser deel van het publiek. Dan heb je mensen die karakterontwikkeling gaan zoeken in films die voor verstrooiing willen zorgen. Of mensen die vertoon van vrouwelijk schoon als denigrerend voor vrouwen beschouwen. Dat soort commentaren worden op een bepaald moment voorspelbaar.
Zo leer je ook het geheel van de commentaren zien als indicator van de film, waarbij je bepaalde commentaren niet meer meeweegt omdat er nu eenmaal een categorie zuurpruimen, of extreme eisen stellend type is die meer zichzelf lopen te etaleren dan de film.
Het is ook waar dat de smaak van generaties verandert en dat de concentratieboog van latere generaties een stuk minder is. Prachtige films van weleer waar op een subtiele manier heel wat gebeurt, of spanning wordt opgebouwd, worden dan beoordeeld als doodsaai. Deze jongeren willen adrenaline stoot van actie zoals in computergames gewend zijn. Voor mij is het omgekeerd, bij John Wick 4 en latere Marvel films zit ik zelf juist de actie scenes door te scrollen, omdat ik gewoon moe wordt van de eindeloze gevechtsdiarree.
Je l;eert al snel de beoordelaar beoordelen en daarmee zijn commentaar. En het blijft leuk om verborgen pareltjes te ontdekken, niet zelden doordat een genre genieter een afwijkend commentaar maakt,
Het laatste nieuws
Deze Videoland-series worden op dit moment het meest gestreamd op de dienst
WOII-film 'Windtalkers' met Nicolas Cage zaterdagavond (21 september) op televisie
Matthijs van Nieuwkerk maakt comeback met rol in 'Opa Cor'
Ana de Armas vond 'Eden' van Ron Howard niet alleen spannend vanwege het survival-aspect
Bekijk ook
Get Carter
Misdaad / Drama, 1971
93 reacties
Cop Land
Misdaad / Thriller, 1997
267 reacties
Stakeout
Komedie / Actie, 1987
29 reacties
The 51st State
Actie / Komedie, 2001
219 reacties
Lock Up
Actie / Drama, 1989
126 reacties
Nighthawks
Thriller / Actie, 1981
102 reacties
Gerelateerde tags
ritueelpornographic video remakeauto ongelukdvd
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes | Publishing Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.
Social media
Realtimes | Publishing Network
- Registreer |
- Contact ons |
- Over ons |
- Adverteren |
- MovieMeter Films Wiki |
- Series Wiki |
- Algemene voorwaarden en privacybeleid |
- Consent wijzigen |
- RSS Feeds |
- API
© 2024 MovieMeter B.V.