Get Carter (2000)

Misdaad / Actie

geregisseerd door Stephen Kay
met Sylvester Stallone, Mickey Rourke en Rachael Leigh Cook

Jack Carter, een "klusjesman" voor de maffia, reist vanuit Las Vegas naar zijn geboorteplaats Seattle om de begrafenis van zijn broer bij te wonen. Hij realiseert zich dat zijn dood geen ongeluk was, maar moord. Hij besluit de verantwoordelijken hiervoor op te zoeken. Remake van de gelijknamige film uit 1971.

avatar van m1chel
Het origineel was wel beter, maar deze was prima te doen hoor. Wel grappig dat Caine in het origineel Carter speelt en in deze de Bad Guy.

avatar van Number23
Slechter dan ik dacht. Vooral het camerawerk, acteerwerk en het geluid zijn waardeloos. Zeer overbodige remake, Mr. Caine had zich niet hoeven vertonen in deze prent.

avatar van adso
Kostte me 1 euro bij FRS, maar zelfs dat…

Get Carter is een stijlvolle aktiethriller en een remake van de gelijknamige prent uit 1971 waarin Michael Caine (nu te zien in een bijrol) nog de hoofdrol vertolkte. Deze keer wordt Jack Carter gespeeld door Sylvester Stallone (met ringbaardje en maatpak), een zware jongen die in opdracht van de maffia wanbetalers tot andere gedachten brengt. Hij trekt echter naar Seattle om er de moordenaar van zijn broer op te sporen. Daar komt hij in een vreemde, grauwe wereld terecht waar hij de ware toedracht achter de feiten probeert te vinden...
Maar in tegenstelling tot wat je van een Stallone-film zou verwachten, breekt de aktie nooit echt los. In plaats daarvan krijgen we een sfeervol gemaakte zoektocht naar wraak en verlossing. Met inventief camerawerk en droeve settings (het regent bijna altijd) brengt men tevens de persoonlijke zoektocht naar een tweede kans van een getormenteerde Carter in beeld.

avatar van xaid
elham schreef:
ik snap nie waaarom BIJNA iedereen dese film saai vind.

Ik vond het een spannende film

Meningen vesgillen

DIKKE 4****
.... :/ waarom geef je dan 2 sterren ??

ramonbrenda
prima actie film met een goed verhaal alleen wel blijven opletten anders is dit verhaal zo ingewikkeld 3 sterren waard

avatar van ambrosini
Ik heb de eerste Get Carter niet gezien, maar Sylvester laat zien dat je niet aan zijn familie moet komen.

Ik geef deze film een belachelijke 5 sterren ter compensatie van de nog belachelijkere 0.5 waardering die sommigen de film toedichten. Een 0.5 waardering verdient bijna geen enkele film. Dat is een 1 in een schaal van 1 op 10 en dat zou betekenen dat zowel het verhaal, het acteerwerk, het camerawerk , de vermakelijkheid etc. helemaal waardeloos slecht zou zijn. Als wraakfilm is deze film gewoon goed te pruimen met die heerlijke rotkop (goed bedoelt) van Rourke en de macho Stallone. Velen gebruiken moviemeter altijd als graadmeter om een film te bekijken of op te nemen. Maar wanneer er personen aandacht (of zo) willen vragen door een 0.5 te geven dan gaat men op deze manier films negeren die gewoon wel vermakelijk zijn. Ondanks hun tekortkomingen.

avatar van dvdfreak123
Matige film met Stallone wel een beetje teleurgesteld in deze. Hoogtepunten zijn zoiezo de autoachtervolgingen voor mij vind ik die best te pruimen waren. Op sommige momenten voelde de film soms wel een beetje amateuristisch aan vond ik. Stallone doet wat we gewoon zijn van hem, maar geeft het toch al beter gedaan. Rourke en Caine waren ook wel te doen. Vond de film niet de ganse speelduur boeien. Zeker niet de slechtste film ooit maar 1 keer zien is genoeg. Misschien dat de originele get carter beter is, die misschien eens moeten kijken. Deze krijgt van mij een 5/10