The Good Shepherd (2006)

Drama / Thriller

geregisseerd door Robert De Niro
met Matt Damon, Angelina Jolie en Robert De Niro

Edward Wilson (Matt Damon) is een ijverige student aan de universiteit van Yale. Daar wordt hij gerekruteerd door het geheime genootschap Skull and Bones, een kweekvijver voor toekomstige wereldleiders. Zijn scherpe geest, onkreukbare reputatie en zijn oprechte geloof in de Amerikaanse normen en waarden maken van Edward Wilson een uitstekende kandidaat voor een bloeiende carrière bij de overheid en hij wordt tijdens de Tweede Wereldoorlog overgeplaatst naar het OSS - de voorloper van de geheime dienst CIA. Als een van de grondleggers van de CIA, werkend in een organisatie waar je op je hoede moet zijn, wordt Wilsons idealisme al snel op de proef gesteld door een groeiend gevoel van onbehagen.

avatar van martenaria
heb hem toch afgekeken! blijft een wazige film. en verheug je niet op joe pesci want die is maar enkele seconden in beeld net als de niro

avatar van Phoenix
Is het nou eens afgelopen met die "The Good [generiek zelfstandig naamwoord]"-films?

Had hoge verwachtingen.........
Wat een "flop" (voor mijn iig.).

Na de verwachting die ik ervan had was dit voor mijn 1 van de slechtste meest saaie, slaapverwekkende film v/d afgelopen jaren ....

(als je slaap problemen hebt.... Kijk deze film.....20 min. en je bent van je slaap probleem af)

1* (eigenlijk nog te hoog)

bobomietje schreef:
Wij hebben deze film met 4 personen ongeveer 50 minuten lang bekeken, het ging van de hak op de tak,totaal niet boeiend
Wij hadden gezien de acteurs wel iets anders verwacht,maar dat viel dus erg tegen.
Wij hebben de rest niet meer bekeken.
Cijfer 3

3 sterren voor 50 minuten. ???????/

1 ster omdat Jolie erin speelt. maar wat een trage, saaie film zeg!

Als ik het hier al lees laat ik deze film aan me voorbij gaan. Ik heb de laatste tijd al genoeg shitfilms gezien die mijn tijd gestolen hebben en waar ik niets voor terug kreeg.

avatar van dutchtuga
Als ik dit allemaal lees verheud ik me eigenlijk wel op deze film. Commentaren als 'Traag' en 'Saai' staan vaak al gegarandeerd voor een intelligentere en betere film dan de meeste shit waar deze users op staan te wachten.

Inderdaad. Was eerder ook al het geval bij een (verder onvergelijkbare) film als the New World. Het gemiddelde op imdb is vrij aardig, trouwens.

avatar van Horrordude
Is er geen mooiere poster?? ik erger me aan die halve poster.

avatar van grovonion
martenaria schreef:

3 sterren voor 50 minuten. ???????/
4 personen a 50 minuten = 200 minuten. Manke redenering

Ik heb de film gekeken, maar kon er zelf geen draad aan knopen.
Opzich moet het wel een goed verhaal zijn, maar om 3u na een film te kijken, waar je na een gegeven moment niet meer uitkomt. Nee toch niets voor mij..

iedereen die deze film afkraakt of afzet snapt er volgens mij helemaal niets van..kijk hem opnieuw zou ik zeggen en let beter op;) goede film 3.5 sterren
idd weinig actie maar dialogen zijn wel goed uitgewerkt

WAARSCHUWING: meest slaapverwekkende film die ik ooit gezien heb! Valt geen soep van te zetten....

Kaffeefiltjer
En hiervoor geven ze dan gratis ticketten weg .
Ik wil hem wel zien, denk ik.

avatar van mkok
Jammer,.. Zo'n cast, zo'n film ,..
Zeer langdradig ,.. slecht te volgen,.. Ik moest op een gegeven moment naar de bril van Matt Damon kijken, om te bepalen wanneer in de jaartelling de scene was. (ook al staat het ook onderaan het begin van 'n scene).

Misschien te hoge verwachtingen.

avatar van martenaria
ik wens alle zelfverklaarde "intelligentere" personen veel plezier met het bekijken van deze film

alle goeie acteurs in een flop film, meer heb ik niet te zeggen!!!

avatar van seanpuffy
ik denk dat ik snap waarom dat ze gratis tickets weggeven van deze film aan de reacties te begrijpen tenminste ikzelf heb deze film niet gezien maar aan de punten te zien zal hier van deze film niet veel in huis komen denk ik.

avatar van sonyjh
spijtig, a bronx tale van deniro was echt schitterend!
Ik ga deze toch voor de zekerheid kijken

avatar van override100
Northernstar schreef:
je moet goed kijken man.want is gewoon echt George Herbert Walker Bush

avatar van override100
ik vond toch ok o-)

avatar van gondwana
Phoenix schreef:

de goede herder is toch gewoon een term uit de Bijbel...

Saaie film..

avatar van 3din
bartjuh_18 schreef:
idd weinig actie maar dialogen zijn wel goed uitgewerkt

Snap er inderdaad niets van dat ik deze film heb afgezien, als je dit een boeiende film vind mag je jezelf toch niet intelligent noemen.

Northernstar schreef:
1 ster omdat Jolie erin speelt. maar wat een trage, saaie film zeg!

Ben het helemaal met je eens ,wat een saaie but film zeg.

avatar van mavno
ik hou best van langzame films, zolang er maar goede dialogen en een goed verhaal in zitten, maar deze film heeft dat niet. Wederom een film met een sterrencast die niets toevoegd, saai, niet te volgen (of er zit gewoon niet meer verhaal in) Ik had er meer van verwacht, jammer. 2 voor de moeite.

avatar van Skrean
Heb heb nog niet gezien, maar volgens IMDB krijgt ie een 7, hoe zit dat dan?
Is ie echt slecht of valt ie niet in de smaak.

avatar van blackeagle
Deze film word anders wel de hemel ingeprijsd door de media ..en zo hier te horen niet een topper.

Deze film lijkt wel niet te eindigen... zo saai is ie.
Echt helemaal mijn soort film niet, daarbij vond ik de personages erg saai en het verhaal verwarrend verteld. Er gebeurt ook niets maar dan ook niets in het verhaal wat ook maar voor enige spanning zorgt. De vreemde flashbacks in het verhaal zorgen dat het het nog rommeliger is.

2 *

avatar van metaledje
na het geweldige geregiseerde a bronx tale gaat de niro met deze film compleet de mist in, hij word waarschijnlijk echt te oud maar hij heeft een complete omdraai gemaakt wat voor mij persoonlijk erg teleurstellend is, ik had wel wat drankjes op maar ik kon de film voor geen reet volgen, en na 30 min zat ik toch echt helemaal ingezakt op de stoel, wat was dit slaapverwekkend zeg, best goede acteurs, maar steeds van hak op tak en slappe dialogen is toch echt zwaar klote om naar te kijken, mat damon met zijn strakke eentonige uitdrukking haalt de film ook helemaal de rails af, dikke afknapper 2*