The Good Shepherd (2006)

Drama / Thriller

geregisseerd door Robert De Niro
met Matt Damon, Angelina Jolie en Robert De Niro

Edward Wilson (Matt Damon) is een ijverige student aan de universiteit van Yale. Daar wordt hij gerekruteerd door het geheime genootschap Skull and Bones, een kweekvijver voor toekomstige wereldleiders. Zijn scherpe geest, onkreukbare reputatie en zijn oprechte geloof in de Amerikaanse normen en waarden maken van Edward Wilson een uitstekende kandidaat voor een bloeiende carrière bij de overheid en hij wordt tijdens de Tweede Wereldoorlog overgeplaatst naar het OSS - de voorloper van de geheime dienst CIA. Als een van de grondleggers van de CIA, werkend in een organisatie waar je op je hoede moet zijn, wordt Wilsons idealisme al snel op de proef gesteld door een groeiend gevoel van onbehagen.

The Good Shepherd toegevoegd

avatar van stan
Nieuwe film met Matt Damon, Robert De Nire en Angelina Jolie, lijkt me wel een aardige film

avatar van Pieter Montana
Ben wel benieuwd naar deze film.Eindelijk zit De Niro eens niet in een platvloerse komedie.

avatar van Goodfella_90
En is het ook waar dat Joe Pesci hier een rol in heeft?

avatar van stan
Ja ik ben er eerlijk gezegt ook wel beniewd naar want robert heeft de laatste tijd alleen maar komedies gedaan en dit is gewoon weer is wat anders

Goodfella_90 schreef:
En is het ook waar dat Joe Pesci hier een rol in heeft?

Jep

pesci terug!

Pesci Is the man!

Ziet er iets goe uit,enkele goeie acteurs en pesci die precies lange tijd heeft stil gezeten en nu weer samen met rober de niro.
Hopelijk word dat een goede film

avatar van pascal83
Altijd leuk om Pesci te zien in een rol die hij (bijna) altijd al heeft gespeeld en zal gaan spelen ('crime boss').

Nou zo vaak heeft ie dat niet gespeeld hoor.

Benja schreef:
Nou zo vaak heeft ie dat niet gespeeld hoor.

Wel nee, misschien niet, maar hij speelde het zó doorleefd, dat zijn prestatie meteen in je geheugen gegrift staat.

Trouwens, hier staan de eerste foto's: Jolie ziet er weer uit, en matt Damon, tja, het brilletje gaat hem wel af (remember The talented mr. Ripley)

pic1

pic2

Ben erg benieuwd ! Vorige van de Niro (A Bronx Tale) vond ik erg leuk. En de cast is niet mis...

Het lijkt me wel een aardige film, een beetje in de trend van 'The Aviator', maar dat kan ook aan mij liggen. Goede cast, aardig verhaal, kan toch niet al te slecht gaan?

us_raider
Mystery? Klinkt iig interessant...

avatar van Werwolf
Kan niet wachten! Jolie:

hopelijk toont de regisseur weer zijn sublieme kwaliteiten

avatar van Mc
Mc
Klinkt geweldig dit, ben héél benieuwd!

Release datum in NL is op 21 december, volgens imdb.

FisherKing
Da's altijd onder voorbehoud. Regelmatig vinden er nog verschuivingen plaats.

avatar van metaledje
kan niet wachten op deze film,ik heb alles van robert de niro en dit is zijn 2e geregisseerde film, ik hou van die man

Jammer dat Damon en Jolie erin spelen. Voor de rest zag de trailer er wel goed uit. Wat heeft die Pesci een oude/gerimpelde kop gekregen zeg.

Groots opgezet en naar mijn gevoel erg prestigieuze film die DeNiro nog eens in mogelijkheid stelt om te tonen wat hij sinds 'Jackie Brown' niet meer heeft getoond: acteertalent! Een prent die het vreselijke filmjaar 2006 toch nog enige kleur kan geven....

avatar van raymon
Na het zien van de trailer: ''Ik ga er Heen!''
Ik vond de stukjes van Angelia Jolie die ik heb gezien er goed maar dat weet ik pas zeker als ik hem helemaal heb gezien. Volgens mij een hele goeie film van De Niro vond A Bronx Tale ook hartstikke goed en deze lijkt me beter, hoop trouwens ook dat ze het b.v gaan hebben over de moord van JFK enzo hou ik wel van!

avatar van Tenshinhan
Ik vond de trailer eerlijk gezegd niet veel voorstellen. Nogal... ehm... saai, en het schijnt dat zowel Pesci als De Niro maar kleine rolletjes hebben in deze film. Maar ja De Niro bewees met "A Bronx Tale" dat hij een goede regisseur was en ik heb alleen maar positieve dingen gehoord over het script.

sju
Ik hoopte dat de Niro zijn terugkeer als acteur hiermee zelf waar kon maken, maar voorlopig springt hij er in de trailer niet uit.... Verder een uitstekende cast! Matt Damon was super in the Departed, zijn Jason Bourne was daarvoor zijn (niet superhoge, maar zeker niet onaardige) hoogtepunt. Meende dat Leonardo diCaprio hierin meedeed, toen het project was aangekondigd, maar ik zag dat die is afgewisseld voor Damon. Ben nog totaal geen fan van Jolie (kan voor mij niet bijzonder acteren), maar o.a. van haar kant lijkt de film een hoog drama-gehalte te krijgen... Ben benieuwd

avatar van stan
Trailer vond ik eerlijk gezegt niet echt vet ofzo

avatar van Fikret8
Dit wordt ongetwijfeld een topper, ik kijk er al naar uit.

avatar van streeter
Het is een goeie film, maar viel ver onder mijn verwachtingen. Van Jolie is weinig te zien. Sommige akteurs in de film (Pesci, Timothy Hutton) hebben cameos, en anderen (William Hurt, De Niro) hebben weinig te doen.
Het is een interessant verhaal, maar niet zo captiverend als ik had gehoopt.
Een teleurstellende ***.
De film speelt zich trouwens af (exclusief een paar flashbacks) over een periode van 22 jaar, niet 40, en gaat tot het jaar 1961.
(het zijn niet echt spoilers - alleen wat details)