The Good Shepherd (2006)

Drama / Thriller

geregisseerd door Robert De Niro
met Matt Damon, Angelina Jolie en Robert De Niro

Edward Wilson (Matt Damon) is een ijverige student aan de universiteit van Yale. Daar wordt hij gerekruteerd door het geheime genootschap Skull and Bones, een kweekvijver voor toekomstige wereldleiders. Zijn scherpe geest, onkreukbare reputatie en zijn oprechte geloof in de Amerikaanse normen en waarden maken van Edward Wilson een uitstekende kandidaat voor een bloeiende carrière bij de overheid en hij wordt tijdens de Tweede Wereldoorlog overgeplaatst naar het OSS - de voorloper van de geheime dienst CIA. Als een van de grondleggers van de CIA, werkend in een organisatie waar je op je hoede moet zijn, wordt Wilsons idealisme al snel op de proef gesteld door een groeiend gevoel van onbehagen.

Yippie heb de DVD ga vol Spanning kijken

De DVD? Da's vlot...

de screener is al uit ja

Geen film waar je op het puntje van je stoel zit.
Wel interessant uit historisch oogpunt.
Matt Damon speelde natuurlijk weer goed.

Minpuntje:
De film springt van het ene jaartal naar de andere en weer terug. Zo zie je Edward Wilson (Matt Damon) als jonge vent en zo zie je hem weer 20 jaar ouder met zoon van in de 20. Echter is dat aan Damon helemaal niet te zien. Blijft het jonge koppie houden.

Krijgt van mij een 3

avatar van Jordy
De film bestaat inderdaad grotendeels uit fragmentarisch heen en weer gespring door de tijd. De film mist hierdoor een beetje een spanningsboog (als je het saai noemt kan ik je niet helemaal ongelijk geven) maar toch geeft de film een sterk beeld van de begindagen van de CIA, sterk geacteerd en prima regie.

Yep Cool4Cools, ik heb de dvd ook en hoop hem van de week te gaan kijken!

avatar van dzeaz
heb hem net gekeken en ik vond het een vrij goede film!!!
wel goed opletten...

3* van dzeaz

gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaap wat een saaie langdradige film, ik heb een hoop films gezien maar nergens ben ik zo verdwaald als in deze film, zulke goeie acteurs in zo'n film nou dan is er storm op komst in hollywood, wat een flop zeg, terwijl het voorstukje er goed uitzag.

ik moet eerlijk toegeven ik ben na the New World niet meer in slaap gevallen bij een film, toen ik gisteren deze ging kijken lag ik hellaas al na een half uur te slapen en ik heb hem na een uur uit gezet. sorry mensen. een 0,5 voor de moeite.

Een zeer slaapverwekkende film met een zeer zwijgzame Matt Damon. Zelfs Robert de Niro is boooooring!

na een uur gekeken te hebben vond ik het tijd voor een sigarretje en deze bericht te schrijven.tot nu toe verwarrende en saaie fim en de niro is maar paar seconden in beeld geweest zo nu nog 100 min. te gaan zucht..

Plankje schreef:
Geen film waar je op het puntje van je stoel zit.
Wel interessant uit historisch oogpunt.
Matt Damon speelde natuurlijk weer goed.

Minpuntje:

Krijgt van mij een 3

Inderdaad. Dat is ook de reden dat ik hem totaal niet kan volgen. Ik snapte écht niet waar het over ging.

Inderdaad een film die erg traag is, en waar je goed bij moet blijven anders mis je het jaartal, waar het zich op dat moment in afspeelt. Matt Damon was werkelijk geweldig, wat kan die toch goed spelen. De rest van de grote namen hadden eigenlijk maar een kleine rol. Jammer want ik had ook uitgekeken naar Robert de Niro.
Die heeft totaal slechts hooguit 5 minuten meegespeeld.

Toch geef ik deze film 3.5*

Wij hebben deze film met 4 personen ongeveer 50 minuten lang bekeken, het ging van de hak op de tak,totaal niet boeiend
Wij hadden gezien de acteurs wel iets anders verwacht,maar dat viel dus erg tegen.
Wij hebben de rest niet meer bekeken.
Cijfer 3

Helaas slaagd deze film er bij mij niet in hoog te scoren. Heb veel films gezien maar deze zal me zeker niet lang bij blijven.

Toen ik de cast zag verwachtte ik veel van deze movie (Damon & Jolie) waar ik jolie altijd prettig vind om naar te kijken, vond ik haar in deze film een slappe rol hebben.
Ook was het verhaal slecht te volgen, de sprongen voorruit en terug in de tijd waren zwaar irritant.
Nogmaals, dit is zeker geen topper.

We een aardig verhaal maar erg langdradig.In mijn nachtdienst bekeken je moet wel op blijven letten.Ik had er meer van verwacht.

Waarom kraakt iedereen deze film keihard af terwijl het cijfer toch zo hoog is?!?

avatar van SiSsY bOY
Deze film is helemaal langs me heen gegaan, na een dik uur maar uit gezet. Het acteerwerk e.d. is niet slecht maar de film is veel te traag en mist in mijn ogen een boeiend verhaal.

wat een ongelooflijk saaie film,deze acteurs echt onwaardig

hij ging wel

avatar van kleez
net gezien met een vriend: we lagen beide SERIEUS bijna
te slapen!!

snap er HELEMAAL niks van!! 1*

Er werd zeker niet om de 4 min. iemand dood geschoten...?

avatar van nairobi
Gisteren gezien, ik zit te twijfelen of ik hem nog een keer moet zien of me er gewoon bij neer moet leggen dat ik het geen goede film vond. Appart dat hij in Amerika wel goed ontvangen is.

Ik ga nog geen punten geven. Word vervolgd....

Ik zit nu een half uur te kijken en op één of andere manier weet de film me gewoon niet te pakken. Saaie beelden allemaal, maar misschien is het mijn genre gewoon niet, dat zou kunnen. Ik zet hem stop en vraag me af of ik hem uberhaupt nog eens af zal kijken.

Ik ben fervent fan van de Nero en van Damon.
Kijk zo'n 10 films in de week, en keek hier echt naar uit.
Ben ook objectief als ik mijn mening geef, maar deze film... had recencies gelezen dat men in slaap valt.
Wel, afgelopen zondag middag gekeken, en inderdaad na 30 min.. oogjes toe. zo langdradig.
Maar, dat zou ik normaal tegen niemand zeggen dus gistermiddag lekker voor gaan zitten.
Geloof het of niet, na 1 uur gingen weer deluikjes dicht.
Heb hem dus nog niet afgezien, maar kan je vertellen dat me dit nog nooit is gebeurd.
Deze film is zoooooooooo langdradig, sprinkt zo van de hak op de tak, is langzaam, komt maar niet op gang.
Het mag dan misschien een reeel beeld zijn van de CIA, maar dit is niet te volgen.
Aanrader: kijken met sterke dubbele expresso. en na een half uur glaasje Red bull.
U bent gewaarschuwd.

Niet wat ik ervan verwacht had. Het verhaal an sich vind ik wel goed, maar de uitwerking veel te langdradig. Goede rol van Damon, hoewel hij in 20 jaar niet veel verandert... Het tempo lag in deze film wel zo vreselijk laag dat ik het gevoel had een hele dag gekeken te hebben.. Het is ook geen korte film maar 2,5 uur had ook iets minder kunnen zijn...

1,5* van mij...

avatar van kleez
mister blonde schreef:
Er werd zeker niet om de 4 min. iemand dood geschoten...?

och och och, wat hebben we weer een commetaar op een
ander!

Wat vond jij van deze film dan?

Ik vind er nog niets van (ik ga hem nog zien), ik stel een (cynische) vraag. Je vindt de film zo slecht dat je in slaap viel, maar bent tegelijkertijd niet in staat om een argument te geven.

avatar van martenaria
1e uur gekeken, maar voortdurend last van wegtrekkers. is denk een film voor hoogbegaafde mensen ofzo.
ik kan er in ieder geval geen vat op krijgen

avatar van martenaria
oja, ik heb de Niro nog niet gezien trouwens

avatar van Koos
Ik wil de film graag zien, alleen de berichten die ik hier lees zijn negatief en weinig stimulerend; ken weinig films waar 10tallen posts staan waar alleen staat van: "uitgezet na half uur", "in slaap gevallen", "kijk met red bull", etc. !
Misschien zal de versie die op dvd komt bij meer bijge-edited zijn. Dan kunnen jullie het allemaal nog een keer proberen! Laterr