Genre: Romantiek / Drama
Speelduur: 195 minuten
Oorsprong:
Verenigde Staten
Geregisseerd door: James Cameron
Met onder meer: Leonardo DiCaprio, Kate Winslet en Billy Zane
IMDb beoordeling:
8,0 (1.380.162)
Gesproken taal: Engels, Frans, Duits, Zweeds, Italiaans en Russisch
Releasedatum: 15 januari 1998
On Demand:
Bekijk via Pathé Thuis
Bekijk via meJane
Niet beschikbaar op Netflix
Niet beschikbaar op Videoland
Niet beschikbaar op Prime Video
Niet beschikbaar op Disney+
Niet beschikbaar op Google Play
Plot Titanic
"Nothing on Earth could come between them."
De 17-jarige rijke Rose DeWitt Bukater wordt door haar familie gedwongen om zich met Cal Hockley te verloven en binnenkort te gaan trouwen. Tijdens de eerste tocht over de Atlantische zee van de Titanic, een gigantisch passagiersschip dat onzinkbaar wordt geacht, besluit ze zelfmoord te plegen. Ze wordt echter gered door Jack Dawson, een derde klasse-passagier. Ondanks hun totaal verschillende afkomst worden ze vrienden en al snel groeit de liefde tussen hen allebei.
Externe links
- Zoek naar deze film op dvd/blu-ray op Amazon
- IMDb (8,0 / 1380162)
- Trailer (YouTube)
- Titanic (MusicMeter)
- Back to Titanic (MusicMeter)
- Pathé Thuis: vanaf € 10,99 / huur € 3,99
- Kijk op meJane
Social Media
Acteurs en actrices
Jack Dawson
Rose DeWitt Bukater
Cal Hockley
Molly Brown
Ruth DeWitt Bukater
Old Rose
Thomas Andrews
Brock Lovett
Edward Smith
Spicer Lovejoy
Reviews & comments
JoeCabot
-
- 2682 berichten
- 1785 stemmen
het enige wat ik niet helemaal kan begrijpen is dat "rose" in die film 17 jaar moet zijn, bedoelen ze niet 27 ? dat het een klein typfoutje is, lijkt me iig wat meer te kloppen. Op je 17de ga je toch niet trouwen al...
Vroeger toch wel...
Doom
-
- 8214 berichten
- 1540 stemmen
Vroeger toch wel...
Uuuhh nou, ik zou het niet weten. Laat ik het dan gewoon zo zeggen, ze ziet er alles behalve 17 jaar uit volgens mij.
Doom
-
- 8214 berichten
- 1540 stemmen
Ze had alleszins sex voor het huwelijk 
hehe en dat mag niet, iig mocht vroeger niet 
Very Bad Rose!! 
Mark86
-
- 268 berichten
- 520 stemmen
't Blijft vreemd dat dit de best bezochte film allertijden is, hij heeft wereldwijd 1,8 MILJARD dollar opgebracht! Ik kan me ook nog wel herinneren dat veel mensen 4/5 keer naar deze film gingen toen ie draaide, dat zal t wel zijn 
Op de 2e plaats komt trouwens LOTR:ROTK met 'slechts' 1,1 miljard.
Doom
-
- 8214 berichten
- 1540 stemmen
Ik kan het wel snappen, is toch een film waar veel mensen naar kijken, algemeen genre dus dan snap ik best wel het zo groot is geworden...
Dat is iets wat ik bij LOTR nooit zou snappen, ik vind het maar matige films...
JoeCabot
-
- 2682 berichten
- 1785 stemmen
Ik ben ook niet zo'n LOTR-fan maar LOTR zou veel meer diepgang op personages en beter acteerwerk en verhaal hebben dan deze en zo. Toch blijf ik er ook bij dat de Titanic gewoon te veel goede punten heeft om hem - bijvoorbeeld door het soms mindere acteerwerk en zo - slecht te vinden...
Bas17
-
- 986 berichten
- 1010 stemmen
Dat vind ik ook, is gewoon absurd dat deze goede film zo'n lage waardering heeft gekregen, puur zoals je al zei omdat ze "tegen" zo'n film willen zijn en maar een 0.5 geven, vind het gewoon nergens op slaan want het acteren, de beelden en het verhaal is volgens mij al 100 % zekr minstens een 2.5 waard.
Ik blijf bij mijn 0.5. Ik kan niet zien waarom ik een 2.5 minstens moet geven omdat zo veel mensen het verhaal zo goed vonden (goed verhaal *kuch*, een uit de geschiedenis gejatte gebeurtenis kan je goed verfilmen, maar het liefdesverhaaltje wat ze erbij hebben verzonnen is absoluut belachelijk en overromantisch in je strot geduwde shit). Maar enfin, jij zegt dat iedereen een 2.5 moet geven omdat het zon succes was ofzo? Dat slaat nergens op, want mensen geven ook een 5.0 als ze het helemaal geweldig vinden, dus ook een 0.5 als ze het superslecht vinden, zo komt men tot een EERLIJK gemiddelde. (btw, ook de acteerprestatie van leonardo di caprio was ZEER matig te noemen)
Edie
-
- 3185 berichten
- 1220 stemmen
Ook ik vind een 0,5 gewoon NIET passen.. Al is het om het feit dat het laatste uur zeker de moeite waard is, met geweldige special effects, geluidseffecten en (vind ik dan) muziek. Alleen dáárom verdient de film geen 0,5.
Een 2 sterren zou ik beter op zijn plaats vinden wanneer je niets geeft om het liefdesverhaal wat zich afspeelt op het schip.
Nubis
-
- 287 berichten
- 1490 stemmen
Precies.
Een 0,5 kan gewoon niet. Is en blijft zo. Ook al ben je geen fan van liefdesverhaaltjes.
Doom
-
- 8214 berichten
- 1540 stemmen
Tja ik kan niets meer toevoegen aan het gene wat Edie en Nubis al hebben verteld, het is gewoon niet realistisch om voor deze film op een 0.5 ster te stemmen, dan kijk je echt puur naar het verhaal alleen misschien, maar niet de beelden, acteren, effecten enzz.....
En Titanic is nie de enige film waar dit voor geld, zijn er nog zoveel van waar je gewoon onmogelijk op een 0.5 mag stemmen, dan heb je niet realistisch genoeg naar de film gekeken.
Waarschijnlijk houdt je gewoon niet van liefdes verhalen ofzo, of je wilt gewoon tegen de Titanic zijn om stoer te zijn ofzo
Is gewoon een goede film, kan geen 0.5 * waard zijn!
Respekked
-
- 6286 berichten
- 1229 stemmen
alleen films met martin lawrence zijn zo slecht dat ze 0,5 waard zijn(uitzonderingen als cross roads, eurotrip en cruel intentions 2 daar gelaten. Die zijn zelfs zonder lawrence zo slecht dat ze 0,5 waard zijn). Zo'n tearjerker als titanic moet je natuurlijk wel van houden, maar kate winslet is in haar eentje al meer waard dan 0,5.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3284 stemmen
Vind Winslet juist erg goed in deze film. Vind haar eigenlijk goed in zowat elke film waar ze in speelt.
En natuurlijk kan je hier wel een 0,5 aan geven, als je je de hele film kapot ergert namelijk.
Doom
-
- 8214 berichten
- 1540 stemmen
Vind Winslet juist erg goed in deze film. Vind haar eigenlijk goed in zowat elke film waar ze in speelt.
En natuurlijk kan je hier wel een 0,5 aan geven, als je je de hele film kapot ergert namelijk.
Je kunt je toch niet ergeren aan goed acteren van Kate en de effecten... 
Verhaal kan je niet aanstaan, maar een 0.5 
Bas17
-
- 986 berichten
- 1010 stemmen
Vind Winslet juist erg goed in deze film. Vind haar eigenlijk goed in zowat elke film waar ze in speelt.
En natuurlijk kan je hier wel een 0,5 aan geven, als je je de hele film kapot ergert namelijk.
En dat deed ik, 0.5 is helemaal op zijn plaats. Kate Winslet was wel aardig, ik zou bijna nog een 1.0 geven,mja doek maar niet 
U-96
-
- 11875 berichten
- 2082 stemmen
Ik vind het grote onzin dat het niet realistisch of ongepast is om deze film 0.5 sterren te geven. Al is het maar alleen wegens de mooie beelden?
Als iemand die al jaren geïnterresseerd is in de Titanic opeens een film als dit ziet komen waarin een slap liefdesverhaalte is gedrukt, kan het toch logisch zijn dat diegene zich daaraan ergert, omdat het schip 'misbruikt' zou zijn? Ik zou me dat prima kunnen voorstellen.
Ik vind dit zelf een prachtige film (4.5 sterren) en heb dat altijd al gevonden, maar als iemand hier een 0.5 aan geeft omdat er totale ergenis was, helemaal terecht.
Nubis
-
- 287 berichten
- 1490 stemmen
Ik vind het grote onzin dat mensen zouden vinden dat het schip wordt misbruikt om er een liefdesverhaal van te maken.
Alsof het in de film alleen maar en dan ook echt alleen maar om het liefdesverhaal ging.
Ik vond het gedoe met de Titanic zelf juist (ook) zo hartstikke interessant.
Maar goed.
Het zal wel, dan geef je toch wel lekker een 0,5. Ik vind het onterecht, da's mijn mening dan.
Van mij mag ie wel in een top nog wat.
Edie
-
- 3185 berichten
- 1220 stemmen
Ik vind het grote onzin dat het niet realistisch of ongepast is om deze film 0.5 sterren te geven. Al is het maar alleen wegens de mooie beelden?
Als iemand die al jaren geïnterresseerd is in de Titanic opeens een film als dit ziet komen waarin een slap liefdesverhaalte is gedrukt, kan het toch logisch zijn dat diegene zich daaraan ergert, omdat het schip 'misbruikt' zou zijn? Ik zou me dat prima kunnen voorstellen.
Ik vind dit zelf een prachtige film (4.5 sterren) en heb dat altijd al gevonden, maar als iemand hier een 0.5 aan geeft omdat er totale ergenis was, helemaal terecht.
Tóch ben ik het er niet mee eens, zo zou ik 'House Of Wax' een 0,5 * moeten geven omdat ik Paris Hilton TOTAAL NIET kan uitstaan ... ? Ik begrijp dat niet iedereen zat te wachten op een liefdesverhaal in deze film (ikzelf stoorde me er niet aan, en telkens als ik hem serieus kijk is het op 't eind toch altijd even slikken
)
Dus iemand die 0,5 * geeft omdat het liefdesverhaal hem niet aanstaat (terwijl het laatste uur het hier niet continu meer omdraait...) vind ik zwaar onterecht.
De film vind ik teveel goede punten bevatten om hem helemaal te moeten afkraken op het liefdesgedoe.
Maargoed, ieder zijn mening 
Bas17
-
- 986 berichten
- 1010 stemmen
Tóch ben ik het er niet mee eens, zo zou ik 'House Of Wax' een 0,5 * moeten geven omdat ik Paris Hilton TOTAAL NIET kan uitstaan ... ? Ik begrijp dat niet iedereen zat te wachten op een liefdesverhaal in deze film (ikzelf stoorde me er niet aan, en telkens als ik hem serieus kijk is het op 't eind toch altijd even slikken
)
Dus iemand die 0,5 * geeft omdat het liefdesverhaal hem niet aanstaat (terwijl het laatste uur het hier niet continu meer omdraait...) vind ik zwaar onterecht.
De film vind ik teveel goede punten bevatten om hem helemaal te moeten afkraken op het liefdesgedoe.
Maargoed, ieder zijn mening 
Teveel goede punten is maar een mening, ik zag er ZEER veel slechte punten in. En je komt juist tot een eerlijk gemiddelde op moviemeter als iedereen eerlijk stemt en niet te slap en niet te streng, en ik vind mijn 0.5 toch echt terecht.
En een liefdesverhaaltje vind ik goed, maar dit vond ik overgeromatiseerde bagger die mijn keel in werd gedrukt (waar die lompe jack nog dood moest gaan ook, compleet voorspelbaar).
Maar ja, das ook weer een mening en daar zijn jullie het misschien weer niet mee eens, maar dan geven jullie je 5.0, en dan komt er een EERLIJK gemiddelde op moviemeter. Peace 
Edie
-
- 3185 berichten
- 1220 stemmen
Teveel goede punten is maar een mening, ik zag er ZEER veel slechte punten in. En je komt juist tot een eerlijk gemiddelde op moviemeter als iedereen eerlijk stemt en niet te slap en niet te streng, en ik vind mijn 0.5 toch echt terecht.
En een liefdesverhaaltje vind ik goed, maar dit vond ik overgeromatiseerde bagger die mijn keel in werd gedrukt (waar die lompe jack nog dood moest gaan ook, compleet voorspelbaar).
Maar ja, das ook weer een mening en daar zijn jullie het misschien weer niet mee eens, maar dan geven jullie je 5.0, en dan komt er een EERLIJK gemiddelde op moviemeter. Peace

Tuurlijk is het wat overgeromantiseerd, en dat Jack doodgaat vind ik juist een pluspunt, en niet zoals in War Of The Worlds dat de hele familie weer herenigd en 5 sterren is de film niet waard, daarvoor kent hij helaas ook best wat minpunten... Ik heb hem op 4* staan (geloof ik) en blijf erbij, maargoed.. Genoeg gezeurd
Youri
-
- 197 berichten
- 34 stemmen
Hoog tissue gehalte. Al niettemin een orgineel verhaal voor een waargebeurt drama dat de Titanic daadwerkelijk gezonken is. Leonardo di Caprio acteer prestaties blijven me niet boeien, daartegen vond ik Kate Winslet een oogstreling maar oogt niet volgens kalenderleeftijd als 17 jarige. Het was een lange zit.
dmoie-master
-
- 76 berichten
- 0 stemmen
Indien je écht geobsedeerd zou zijn door de ramp en het schip zelf, zou je deze 'geldmachine' veel minder respecteren en een beetje meer naar de waarheidsgetrouwere versies kijken, zoals S.O.S. Titanic (1979), A Night to Remember (Z/W 1958) en Titanic (Z/W 1953).
Ik heb de versies uit 1953 & 1958 gezien hoor en daar mag je zeker van zijn. Dus ik ben letterlijk geobsedeerd(Heb 5 docu's, 3 speelfilms, 5 postkaarten van film 10 van schip, 7 boeken waaronder A NIGHT TO REMEMBER"vertaald" , de soundtrack, de muziek die die nacht is gespeeld, cd-rom-spel & de informatieve cd-rom) Voila en zeg nie da da veel is.........
U-96
-
- 11875 berichten
- 2082 stemmen
Heb je dat Nederlandsche boek van Edward P. de Groot ook? Sfeervol en enorm informatief boek, 4 keer uitgelezen. Elke keer als ik langs mijn neus de bladzijdes wapper, krijg ik al die oude leesherinneringen weer terug, phoe 
--flimmer--
-
- 28 berichten
- 22 stemmen
Ik vond het een geweldige film. Erg .. uh, hoe zeg je dat.. tranenverwekkend..? Ik vond Leonardo en Kate een prachtig stel. En natuurlijk is de film verromantiseerd. Het is een Hollywoodfilm! wat wil je.. Maar als er alleen maar gegil en geschreeuw en gezink zou te zien zijn zou het ook maar saai zijn. En nog steeds moet ik iedere keer als ik de film zien een traantje wegpinken. Ik vind het een fantastische film.
Angrod_Pallanén
-
- 6687 berichten
- 1042 stemmen
* En ook ik heb nooit geweten dat Kate Winslet in de film 17 is..
Volgens IMDb is ze in 1975 geboren. In 1992 was ze dus 17. Hier 22. (Nog jong, maar er zijn jongere)..
JoeCabot
-
- 2682 berichten
- 1785 stemmen
Ze is wel op het einde van 1975 geboren en de film is misschien al in 1996 opgenomen... Er zijn al extremere dingen gebeurt hoor!
Gerelateerd nieuws

'Titanic' verdwijnt binnenkort achter de horizon: 'Cameron laat vakwerk van de bovenste plank zien'

Om deze reden nam James Cameron alleen kleine figuranten aan voor 'Titanic'

Onderzoekers komen met definitief antwoord op brandende 'Titanic'-vraag: 'Had Jack op het vlot gepast?'

Kate Winslet over haar leven na succes van 'Titanic': 'Was behoorlijk onaangenaam, beroemd zijn was verschrikkelijk'
Bekijk ook

The Green Mile
Fantasy / Drama, 1999
3.859 reacties

Gladiator
Historisch / Drama, 2000
2.500 reacties

Intouchables
Drama / Komedie, 2011
1.335 reacties

Forrest Gump
Komedie / Drama, 1994
1.717 reacties

The Matrix
Sciencefiction / Actie, 1999
2.353 reacties

Inception
Thriller / Sciencefiction, 2010
7.006 reacties
Gerelateerde tags
drowningevacuationschipbreukicebergverboden liefdeschippanictitanicocean linerepischrich woman poor man gebaseerd op een waargebeurd verhaalliefdetragedieramptragische liefdehistorical fictionclass differencesliefdesaffaireimaxhistorical eventlifeboatstar crossed loverssinking shipsteeragerich snob rampen filmjaren 10sunken ship inspired by true eventsromantic
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.








