Cruel Intentions (1999)

Drama / Romantiek

geregisseerd door Roger Kumble
met Ryan Phillippe, Sarah Michelle Gellar en Reese Witherspoon

Kathryn sluit een weddenschap met haar stiefbroer Sebastian. Zij zegt dat het hem niet zal lukken om Annette (een maagd, die met seks wil wachten tot na het huwelijk) het bed in te krijgen. Als hij verliest krijgt Kathryn zijn Jaguar, als hij wint krijgt hij Kathryn.

avatar van BoordAppel
WAT?! Dit is toch een perfecte afspiegeling van de werkelijkheid? Ik zie toch iets liever mooie mensen dan oerlelijke gedrochten in films, alhoewel the elephant man een mooie film was.

BoordAppel schreef:

WAT?! Dit is toch een perfecte afspiegeling van de werkelijkheid?

Tuurlijk ...

avatar van Rascal
Redelijk vermakelijk onzinverhaaltje. 2.5 *

GerwinF
narva77 schreef:

Nee toch? De Counting Crowes maken toch niet zulke 'hippe' muziek? Het klonk echt als Engelse Britpop, toch?

Het is Counting Crows btw. Now you may kick me.

avatar van herman78
En da's niet echt een britpopband.

avatar van De Knip
Was alweer een tijdje geleden, maar toch wel vermakelijk 'manipulatie'-filmpie.

**1/2

Volgens mij is het liedje toch niet van de CC in het begin, later is er wel een song van hun te horen dacht ik en natuurlijk is Aimee Mann ook weer van de partij (You coould make a killing).
De hele film hangt er een opgewonden (geile) sfeer, maar kon nou niet echt zeggen dat het me veel boeide. Dit kan ook te maken hebben met die verschrikkelijke verwaande koppen van "Buffy" en die nep-Timberlake (die zo mogelijk nog irritanter is dan de echte).

2 *

Pitbull schreef:

Volgens mij is het liedje toch niet van de CC in het begin
neo heeft zo'n 10 posts terug al uitsluitsel gegeven.

avatar van narva77
We waren het er al over eens dat het nummer "every you every me" van placebo is. En dat is toch echt Britpop

Prachtige film,
mag dan nog zo cliche zijn,of vol gepropt met 'amerikaanse poppetjes', combinatie van muziek en beelden zijn erg mooi verwerkt. Goed acteerwerk,kan niemand ontkennen, en zowel, dan bevalt de film je niet..maar iedereen moet toegeven dat colourblind van CC een perfect nr voor deze film was, en dat the Verve perfect getimed werd?
Ik heb genoten!

leuk filmpje, nog leukere muziek.

Aardig. Einde was wel leuk. Niet een film die ik nog eens zal kijken.

Leuk hoe Sebas. & Kath. konstant de zaak liepen te flessen en te manipuleren. (Heeeeeeeeeeel herkenbaar )

Acteerwerk ietwat over de top maar dit vond ik juist wel leuk in het geheel passen.

Keek heeel prettig weg. De onverwachte dood van Sebas. vond ik stiekem jammer; maar toch ook origineel.

3,5 *

Verrassende goeie film. Dit had ik op voorhand niet gedacht. Hij krijgt 4* van mij (zeer opmerkelijk voor een drama).

Ook ik had liever een ander einde gezien, nl. een happy einde , ik ben daar meer een voorstander van, al is dat dikwijls niet origineel.
Maar dat maakt wel dat het een voor mij onvoorspelbare einde was (voor veel mensen is dit belangrijker:roll )

Een aanrader!!!!

Ik verschoot eigenlijk ook van Reese Witherspoon haar acteerwerk, dat is opmerkelijk beter dan de "Legaly Blond" - films.

Diesel
2.5 * is meer dan genoeg...

Kan natuurlijk aan mij liggen, maar ik las hier nog nergens dat dit toch gewoon een (moderne) verfilming van Les Liaisons Dangereuses is, net als Dangerous Liaisions en Valmont?
Om dat nou een slap verhaaltje, of tienervermaak te noemen...

Menni schreef:

Walgelijk puberale verkrachting van Les Liaisons Dangereuses,

kos schreef:

Dank je, Kos! Het lag dus aan mij.
Vind het tot nu toe uiterst vermakelijk.

avatar van Sjan
Ik vind het gemiddelde echt te hoog voor deze film. Ik heb vooral het eerste uur moeite moeten doen om hem niet uit te zetten: wat een walgelijk acteerwerk (en dan kun je zeggen dat het juist de bedoeling is dat je je ergert aan de personages, maar het kwam echt véél te gemaakt over op mij). Ik was blij dat de laatste 20 minuten nog enigszins de moeite waard waren. 2*

Gister voor de 4de keer zien :P:P hij blijft leuk
Mooie liedjes :)

Alleen om Sarah Michelle Geller, die ongelofelijk cool I'll f*ck your brains out.. zegt, zou je de film al gaan kijken.
Hij viel overgens mij toendertijd best mee. Het doet allemaal nogal braaf aan (uit Amerikaans oogpunt is het best gedurfd), maar hij is gewoon erg vermakelijk.

Ik denk dat ik de film te laat gezien heb, het verhaal is al zo vaak gepersifleerd, dat het origineel niet meer origineel is. Het verhaal is veel te voorspellend. Naast dat de acteurs het wel aardig deden was het hoogtepunt van de film het nummer 'Bittersweet symphony' op het laatst. Deze film ga ik dus nooit meer kijken en het vervolg dus ook niet.

Goede film. Genoten van de hoofdrolspelers. 4 sterren.

pabostudent
Goede film met een ijzersterk einde, alleen het is geen topper in mijn ogen.

avatar van zeus
De film was niet echt een topper, maar ik heb er toch wel van genoten. 3,5 ster.

avatar van Mischa
aardig filmpje, maar wat een afschuwelijk einde, mijn God!

mooie film! heel goed geacteerd! en dat einde: echt verschrikkelijk! maar verder helemaal toppie!

Goede film leuk verhaal en leuk einde.

avatar van MarkFish
Mischa schreef:

aardig filmpje, maar wat een afschuwelijk einde, mijn God!

Helemaal mee eens. Dat einde is zeer onbevredigend. Gewoon prutswerk. Verder geen moment indruk gemaakt, maar wel aardig op zich, tot dat kloteinde.
Wel een geile tongzoen.

Ik vond de film wel leuk..!
Alleen jammer dat Sebastian op het einde dood ging.
En het acteerwerk vond ik erg goed..!