Cruel Intentions 2 (2000)

geregisseerd door Roger Kumble
met Robin Dunne, Amy Adams en Sarah Thompson

De jonge playboy Sebastian gaat met zijn vader bij diens rijke vriendin in New York wonen, waar hij naar een prestigieuze school gaat. Sebastian besluit zijn leven als flirt achter zich te laten en zich nog maar op één meisje te richten. Wanneer hij verliefd wordt op Daniëlle, de dochter van het schoolhoofd, is dit zeer tegen de zin van zijn nieuwe stiefzus Kathryn. Zij wil Sebastian liever voor zichzelf.

prima film. Niet heel apart, wel erg vermakelijk

Door alle andere acteurs dan de eerste film en doordat deze film voor de eerste kwam heb ik hem eigenlijk bezien als een aparte film. Ik vond hem niet veel slechter dan de eerste. Hij is voor een heel stuk anders. Alleen het einde had ik niet zo verwacht.

avatar van Xen0n
Beetje wazige film eigenlijk. Eigenlijk best wel een rare plottwist op het eind, helemaal niet verwacht. Maar ik heb me op zich wel vermaakt met deze film, tijd vloog.

avatar van m1701
Was wel aardig maar niet bijzonder
Acteerwerk vond ik ook wel leuk
Verhaal vond ik toch aardig op deel 1 lijken
Vooral het begin van de film was precies hetzelfde

Niet goed en niet slecht

avatar van dualcia
Wat een belachelijk vervolg Deel 1 was echt goed gewoon, en dan heb je deel 2 waar het verhaal vooraf gaat aan het verhaal van deel 1. Het was al irritant dat er andere acteurs waren [vooral de acteur die Sebastian speelde was veel slechter]. Ik stoorde me er ook aan dat er stukken uit het verhaal van deel 1 voor een groot deel gekopiëerd zijn in deel 2. En het karakter van Sebastian is zo anders dan in deel 1, terwijl je in deel 1 de indruk krijgt dat Sebastian gewoon altijd zo was. Bloedirritant dat ze zijn karakter dan zo veranderen . Wederom beetje het verhaal van deel 1 na-apen.

Maar als je deze film ziet als een losstaande film, zonder te kijken naar deel 1, dan is het opzich wel een aardig filmpje om zo even te bekijken. Al vond ik zelf dat het einde veel te snel ging.

Deel 1 was al niet zoveel maar dit is gewoon troep. Domme dialogen, slecht geacteerd en geen eens mooie vrouwen

Dangerous Liaisons is toch veeeeeel beter dan allebei!!!

avatar van TragieStar.*
Cruel Intentions 2.

Het begon heel vaag en saai. Maar dat was de hele film wel zo'n beetje. Heb me de hele tijd geergerd aan Kathryn dat gespeeld word door Amy Adams. Amy Adams vind ik toch wel een goeie actrice maar hierin niet zo.
Ik vond de cast trouwens helemaal slecht. Niet goed geacteerd hier en daar.
Het verhaal leek veel op het eerste en de namen waren zo ook een beetje hetzelfde.
Toch heb ik me wel vermaakt. Ik wou weten hoe het afliep.
Het einde vond ik zo raar. Ik snapte er niks van.
Beetje dom allemaal.

Maarja toch 2,5* voor dit maar rare maar ook wel vermakelijke Cruel Intentions.

Trouwens binnenkort komt Cruel Intentions 3 op tv. Wil eigenlijk niet zien omdat ik al denk dat het een flop gaat worden. Maar toch ga ik het wel kijken. Om toch alle Cruel Intentions gekeken te hebben. En af te sluiten.

avatar van Kelzo
Wat een ongeloof stomme film is dit zeg. Het gaat werkelijk nergens over, en de dialogen en het acteerwerk zijn naar mijn mening erg slecht. Ook kwam de film maar traag op gang, het begin is nogal saai.

Erg zonde, deel 1 vond ik namelijk een erg leuke film en heel vermakelijk om naar te kijken, met ondanks het vreemde onderwerp een veel beter uitgewerkte verhaallijn en nog enigszins diepgang.

avatar van AGE-411
Deze nacht om 2u op VijfTV

avatar van yeyo
Slecht geschreven rotzooi met acteurs die elkaar voortdurend proberen te overtreffen qua overacting. Daarbij komt dan nog is dat het hoofdpersonage totaal miscast is: geen moment is die saaie piet geloofwaardig als 'womanizer'. Door enkele onbedoeld grappige momenten wist ik me toch te vermaken en naar het einde toe begon ik zelfs te denken dat dit meer een soort parodie van het eerste deel moet voorstellen. Maar bovenal is dit een anderhalf uur durende mannelijke fantasie: alle vrouwelijke personages zijn losbandige, domme wichten die maar al te graag wat met elkaar experimenteren.

avatar van Cassius
Echt een verschrikkelijk sequel. Dit is een B-film die zich voordoet als een A-film. Totaal ongeloofwaardig en de quotes die ze in deze film herhalen uit de eerste film (bijv. O, she rejected you, on te contrary, it was the exact opposite (of iets in die trant) en het einde natuurlijk) zijn heel slecht getimed en gekozen. In mijn ogen een echte flop.

wat een verschrikkelijke warrige film. stom eind, zit totaal geen logisch verhaal in!

avatar van Zandadder
Heel slecht. Belabberd acteerwerk, overdreven gedoe, erg onnozel en onnodig vervolg.

1* vanwege de douche-scéne met de tweeling en de laatste 5 minuten.

avatar van Masterchief
Het enige leuke aan de film is dat het vóór deel 1 afspeelt, en daar kom je eigenlijk pas na afloop achter.

Verder is de film bijna een kopie van deel 1, maar dan met een slechtere cast. Wel dezelfde grappen en dialogen... beetje jammer.

Zwakke film, die niet eens dicht bij deel 1 in de buurt komt al is het alleen al vanwege de veel slechtere cast.

avatar van TragieStar.*
Nou, ik ben er niet eens achter gekomen dat dit voor deel 1 afspeelt. Moet je nagaan hoe goed deze film was, en dat ik erg heb opgelet

avatar van Masterchief
Haha. Bij het eind krijgt hij toch dat boekje, het dagboek van deel 1 dus

avatar van daxclusive
Geen nare film, wel goed. Maar deel 1 is beter (waarschijnelijk ook door de cast)

avatar van insanoz
ben een grote fan van cruel intentions 1 maar dit deel was echt in alle opzichten stukken slechter.

0,5* voor de moeite

avatar van Reint
Deze film is een lege huls. Het imiteert de stijl van het 'eerste deel' (tussen haakjes omdat die film niet als deel 1 is gemaakt maar als een op zichzelf staande film), faalt daar hopeloos in en maakt ook nog eens de fout van style over substance, waardoor deze film een reeks is van stompzinnige scenes waarbij de intrige er vingerdik op ligt en daardoor nauwelijks indruk maakt.
De gehele casting is inferieur aan de originele cast;
Robin Dunne is een verschrikkelijke Sebastian, totaal onaantrekkelijk en bovenal geen coole vrouwenverslinder.
Sarah Thompson doet aan verschrikkelijke overacting die niet in de film past omdat ze de enige lijkt te zijn; de rest lijkt aan underacting te doen.
Amy Adams is een belachelijk personage. Ze speelt een letterlijke kopie van het personage dat in deel 1 door Selma Blair werd gespeeld. Ze is onnozel, nergens grappig en schijtirritant.
En ga zo maar door.

Verder zitten er ook een aantal compleet stompzinnige scènes in, zoals de twee slotscenes, de scene op het bankje en die van Amy Adams op het paard.

Eigenlijk voelt elk woord over deze film als een woord te veel.

Mijn god wat een draak van een vervolg is dit. Het hele flauwe verhaal slaat nergens op en te lachen valt er niets. Ook de cast is van een bedroevend niveau. Het enige leuke aan de film was de douche scene met de tweeling. De laatste 5 minuten waren nog enigszins verrassend en ook wel goed. Maar dat kon de film niet meer redden.