A Nightmare on Elm Street 3: Dream Warriors (1987)

Fantasy / Horror

geregisseerd door Chuck Russell
met Robert Englund, Craig Wasson en Patricia Arquette

Kristen Parker probeert wakker te blijven, maar als moordenaar Freddy Krueger haar tot een ogenschijnlijke zelfmoordpoging drijft, wordt ze naar een kliniek gestuurd. Hier ontmoet Kristen Nancy Thompson, die het jaren terug ook met Freddy aan de stok heeft gehad. Nancy besluit nu om Kristen en de andere kinderen te leren hoe ze de speciale kracht, die ze in hun dromen hebben, kunnen gebruiken om Freddy te verslaan.

avatar van Goodfella
Freddy in die inrichting... Dat kan ik me nog wel herinneren. Was nog wel redelijk, geloof ik.

Herald
Dit was de eerste ANOES film die ik zag en naar mijn mening ook de beste. De origin van Freddy wordt onthult, de kills zijn leuk en ook de ondergang van Freddy is niet zo flauw als in de andere delen. Heather Langenkamp was overigens abominabel als Nancy.

avatar van Rascal
Van alle vervolgen vond ik deze het meest vermakelijk.

avatar van Chainsaw
Chainsaw (moderator)
En hier gaat het weer wat de goede kant op. Freddy's Revenge was ietwat een tegenvaller, maar deze film komt weer erg dichtbij het niveau van de eerste film. Desondanks is het geen simpele herhaling; Darabont en Russel hebben aardig wat humor en creativiteit in het script gestopt. Verder leuk om een aantal acteurs uit het origineel terug te zien. Vooral Englund is weer heerlijk op dreef in een rol die hem als gegoten zit. Schitterende momenten, originele moordscènes en leuke personages.

Vijf duimen omhoog!

5 sterren.

Chainsaw schreef:

Vijf duimen omhoog!

avatar van Phoenix
Een mutant!

avatar van Hemdale
Sowieso beter dan deel 2 maar het is lange niet waard voor mijn top 10!

Chainsaw schreef:
... Vijf duimen omhoog ...

Leuk . En raar natuurlijk. Net als deze film. Dit deel is samen met deel 1 en 7 de beste uit de serie(alhoewel wel de minste van deze drie). Leuk om Heather weer te zien spelen. Geeft een vervolg toch altijd meer uitstraling als de hoofdpersoon uit het originele deel weer meedoet. 3,5*

Derkje
Goed gemaakt (special effects zijn goor maar effectief) en overtuigend geacteerd. Een van de beste vervolgen. Een 3.

libo2
zoo cool das toch mijn beste nightmare one elmstreet film echt helemaal toppie ik geef em een 10 met 5 sterren:D

Favoriete scene: Wanneer Freddy de patienten als marionetten gebruikt door hun aders als touwtjes te gebruiken.

Is me altijd bijgebeleven

Muldertje
een van de betere vervolgen...zit een legendarisch stukje in met de pop

avatar van GFM
GFM
Wat een geweldige filmposter@@@!!!!!

avatar van V
V
Wat een lelijke filmposter, maar gelukkig wel een goede film! 3*

dinky
een van de beste, freddy krueger is weer net zo cool als in de andere

avatar van mikey
Ditmaal hebben de kids speciale gaven in hun droompjes. Maar Freddy is daar veel te cool voor. 2.

avatar van Gizzmann
goede film vond ik het. Verrasend en spannend. Mooi regie werk

djelle
De énige uit de reeks vervolgen die een redelijk origineel, leuk en gestructureerd verhaaltje had. De gorescenes waren ook niet mis. 3*

Ash Krueger
Herald schreef:

Dit was de eerste ANOES film die ik zag en naar mijn mening ook de beste.

daar ben ik het niet mee eens. deel 1 blijft naar mijn mening het beste omdat die nog eng is. maar het kan tuurlijk ook zijn dat na een willekeurig deel de rest niet meer verrast. wel een leuke deze. 4*

Erg goed deel, samen met 1 en 7 de beste . effecten oa met die lichaamsdelen met die gozer die van t gebouw afsprong was erg tof!. kzag later dat die gast trouwens ook speeld als harvey in sabrina the teenage witch haha

Deze vind ik de beste uit de reeks, pure klasse.
Vooral het stukje van de marionettenpop die in Freddy verandert, en de scene van de jongen die met tongen aan het bed vastgenageld word is zéér vindingrijk.
De terugkeer van Nancy maakt het feest helemaal compleet.

ook weer een goede freddy krueger film heb er van genoten.

JackTorrance
dit was en is nog steeds eenzeer tof vervolg.
Sowieso zijn deel 1 t/m 3 ok
pas vanaf 4 gaat het mijnsinziens mis.

avatar van mikoz
Prachtige poster overgens

avatar van SuperSideSwipe
Op het orgineel na vond ik dit de leukste van de 7 nightmare films. Vond het wel geinig hoe ze Freddy probeerden te bestrijden met zijn eigen truckjes. Helaas werte dat niet altijd even goed. Maar ach...

avatar van Silvio Dante
Machtige film, de eerste film uit de krueger-reeks waar Freddy grappig en cynisch wordt neegezet Welkom to Prime-time, bitch Verbazend veel "bekende" acteurs trouwens: Heather Langenkamp (uit deel 1), Laurence Fishburne (AKA Morpheus uit The Matrix), uiteraard Robert Englund. In sommige gebieden dus veel veel beter dan 1 en 2.

666south park
leuke Nightmare on Elm Street film vond hem ook erg cool ook die moorden waaren en wijs hoor een 4,5 voor en een leuk verhaal ook en de poster is geweldig

3.5 veel beter dan deel 2

Blijft nog steeds leuk de Freddie reeks....

Gelukkig een stuk beter dan het 2de deel. Het verhaal zit wat beter in elkaar en de lachwekkende slechte scenes zijn weggelaten. Freddy komt op zeer goede (soms onverwachte) momenten te voor schijn.

Op naar A Nightmare on Elm Street 4