Genre: Avontuur / Fantasy
Speelduur: 157 minuten
Alternatieve titel: Harry Potter en de Vuurbeker
Oorsprong:
Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Geregisseerd door: Mike Newell
Met onder meer: Daniel Radcliffe, Emma Watson en Rupert Grint
IMDb beoordeling:
7,7 (745.162)
Gesproken taal: Engels en Frans
Releasedatum: 23 november 2005
On Demand:
Bekijk via Pathé Thuis
Bekijk via meJane
Bekijk via HBO Max
Niet beschikbaar op Netflix
Niet beschikbaar op Videoland
Niet beschikbaar op Prime Video
Niet beschikbaar op Disney+
Niet beschikbaar op Google Play
Plot Harry Potter and the Goblet of Fire
"Dark And Difficult Times Lie Ahead."
Harry gaat samen met zijn vrienden Ron en Hermelien naar het WK Zwerkbal. Helaas loopt dit evenement mis doordat een groep volgelingen van Voldemort, ook wel Dooddoeners genoemd, door het veld paradeert. Er zijn gelukkig geen gewonden of doden, maar de kans dat Voldemort gaat terugkeren wordt wel steeds groter... Op Zweinstein is er een ander evenement; het Toverschool Toernooi. Hierin moeten drie kampioenen van drie verschillende toverscholen drie gevaarlijke opdrachten voltooien om de Toverschool Trofee te winnen. Deze drie kampioenen worden door de Vuurbeker gekozen. Hij kiest Fleur Delacour van Beauxbatons, Viktor Krum van Klammfels en Carlo Kannewasser van Zweinstein. Echter, de Vuurbeker spuwt nóg een naam uit; Harry Potter...
Externe links
- Zoek naar deze film op dvd/blu-ray op Amazon
- IMDb (7,7 / 745162)
- Trailer (YouTube)
- Harry Potter and the Goblet of Fire (BoekMeter)
- Harry Potter and the Goblet of Fire (MusicMeter)
- Game (GamesMeter)
- Pathé Thuis: vanaf € 9,99 / huur € 2,99
- Kijk op meJane
- Kijk op HBO Max
Social Media
Acteurs en actrices
Harry Potter
Ron Weasley
Hermione Granger
Alastor "Mad-Eye" Moody
Rubeus Hagrid
Cedric Diggory
Albus Dumbledore
Barty Crouch Junior
Rita Skeeter
Fleur Delacour
Reviews & comments
Chainsaw
-
- 8845 berichten
- 3576 stemmen
Erg aardige film, maar desondanks toch de minste van de vier. Film ziet er opnieuw schitterend uit en de special effects en settings zijn adembenemend, maar toch miste ik de sfeer. Met name in vergelijking met het voorgaande deel (imo nog steeds de sterkste van de reeks), miste ik hier de dromerige en betoverende sfeer, die de vorige Potters zo sterk maakte.
Ook het verhaal wordt nogal rommelig verteld. Kreeg in ieder geval geregeld het gevoel dat men teveel te vertellen had en te weinig tijd had om het te vertellen. Er worden allerlei verhaallijnen bij elkaar geduwd, waarvan slechts een enkele écht weet te boeien. Volgens mij had men beter wat keuzes kunnen maken, nu was het toch vooral een rommeltje. De kleine rol van Oldman deed de film imo ook maar weinig goed, overigens. Vond dat nu juist het leukste karakter van de filmreeks, maar hij komt hier amper aan bod.
Maar desondanks was Goblet of Fire een prima fantasyfilmpje met veel vermaak en een aantal voortreffelijke scènes. Hoofdoorzaak is met gemak in twee woorden samen te vatten; Brendan Gleeson. Zijn heerlijk gestoorde rol van MadEye Moody was briljant, hij stal de show. Verder was Ralph Fiennes ook uitstekend op dreef als de slechterik zelve. Tel daarbij de terugkeer van het zooitje topacteurs (Rickman etc) en je hebt een prima deel in een prima serie.
Bescheiden 3,5 sterren.
Pieter Montana
-
- 6678 berichten
- 2289 stemmen
Dit vond ik persoonlijk erg jammer, ik had erg graag wat meer Oldman gezien.
Ik denk dat hij maar die ene keer in het 4de boek kwam.Toch?
donnie darko
-
- 6140 berichten
- 2823 stemmen
Nou nou, ik had jullie allemaal een bespreking beloofd en ik ga hem bij deze dan ook maar geven. Ik had veel van deze film verwacht, maar na de ietwat twijfelende bespreking van Pieter begon ik toch ook wat te twijfelen. En na de eerste tien minuten waren die twijfels er meer dan ooit.
Het begin is niet goed. Er waren een paar rare dingen. Het begint zoals het boek maar is in het boek barto krenck er bij villa vilijn?
En dan plotseling wordt hij na de droom wakker bij ron thuis, dus het duffeling gedeelte wordt geheel weggelaten, maar dat vind ik zelf nu wel niet zo erg want die stukken zijn meestal toch maar aan de zwakke kant.
Voor de rest gaan ze dan direct door naar het WK en voordat de match begint, gaat het al over naar de aanval. Het gaat allemaal veel te snel. De film duurt toch al 157 minuten, dan hadden ze er toch ook tien minuten meer begin in kunnen stoppen.
Maar dan wordt het allemaal een stuk beter. Alles valt op zijn plaats eenmaal als ze in hogwarts aankomen en de opdrachten zijn subliem in beeld gebracht, zij het een beetje té. de draak die het kasteel begint af te breken
Voor de rest genoot ik ook heel veel van de vertolkingen van Brendan Gleeson en van de geniale Miranda Richardson als het al geniale personage Rita Skeeter
. Ook Emma Watson blijft goed overeind als Hermione, maar Daniel en vooral Rupert verprutsen het goed acteerwerk toch een beetje door hun flauwe emoties. Harry en Ron hun ruzie lijkt ook behoorlijk flauw.
Maar dan komt de climax en dat maakt deze film toch duidelijk de beste van de vier. Ralph Fiennes brengt een extra toets aan het personage van Voldemort en daardoor krijgt het einde een grimmige sfeer die de film ten goede komt.
het moment waar harry met het lijk van Cedric terug naar het doolhof komt, vond ik een echt kippenvelmoment. Daniel acteerde in deze scene niet echt bijster maar toch wist hij mijn gevoelige snaar te raken. Subliem!
Voor de rest dus alleen goed nieuws buiten misschien de wat overdaad aan special effects en het wat belabberde regisseerwerk van Mike Newell maar daar krijg ik graag over.
De beste van de 4 delen en 4.5*
Ik vrees wel wat meer over het vijfde deel want dat is een stuk duisterder als dit deel en ook een stukje moeilijker te filmen. Dat ze dan maar een goede regisseur vinden. Ik zou ook graag Tim Burton daar eens zien zitten, gewoon om te kijken.
stan
-
- 4649 berichten
- 1288 stemmen
Ik zou het wel vet vinden als er een director's cut komt of een extended version
Ik heb pas ergen gelezen dat er een director's cut in bespreking is van HP 1
Al is er maar wat meer in de film van bijvoorbeeld de het nest en de her WK zwerkbal etc. dat de film wel iets beter te volgen is (de 4e film voor de mensen die het niet begrijpen
)
R9
-
- 124 berichten
- 190 stemmen
paar dingen zijn veranderd
zoals ik graag dobby terug had willen zien die het kieuwwier aan harry gaf in het boek,
hier is het iemand anders.
verder vind ik het jammer dat er wening van het wk zwerkbal word laten gezien
hij gaat snel weer door
maar verder is het een top film
Livinovic
-
- 40 berichten
- 86 stemmen
Ik ga hem zo meteen zien en ik verwacht er heel veel van. Al dat Harry Potter gezeik intreseert me helemaal niets maar die films zijn wel super goed vind ik. Die eerste 2 toch, dus verwacht ik dat van die nieuwe ook!
Ik ben is benieuwd 
Knarf Kenobi
-
- 389 berichten
- 181 stemmen
Leuke film, zeker de aadnacht vasthoudend, maar ik miste af en toe wat. Ze hadden sommige belangrijke of leuke stukken uit het boek er gewoon in moeten doen. Ook het begin is van het ene belangrijke punt naar het andere, zonder tussenstops. Is zeer jammer. Soms had ik het gevoel dat er iets tussenuit geknipt was, alsof er iets miste. Ook voldemort vond ik tegenvallen, hij kwam nou niet bepaald eng over. Maar dat is denk ik voor de kids. Niet wat ik er helemaal van verwachte, maar zeker wel leuk! 3,5*
Jennifer
-
- 69 berichten
- 28 stemmen
Klopt, hij komt in het vierde boek nauwelijks voor. Dus dan is het ook logisch dat we hem bijna in de film niet zien. Maar als deel 5 ook verfilmd gaat worden komen de Sirius-liefhebbers weer genoeg aan hun trekken. (Als Gary Oldman dan ook weer gecast wordt voor die rol)
stan
-
- 4649 berichten
- 1288 stemmen
Ik denk (hoop) wel dat hij weer gecast wordt
Wat net bij me opkwam is dat in het 4e boek is harry bij de dursleys en dan komt de familie weasly hem ophalen en worden de durslys met een bepaald snoepje toch verlampt ofzoiets??
Erg jammer dat ze dat er niet in verwerkt hebben en dat de moeder van ron niet meer in de film was (volgens mij wilde ze deze keer niet mee doen helaas)
Jennifer
-
- 69 berichten
- 28 stemmen
Ik denk (hoop) wel dat hij weer gecast wordt
Wat net bij me opkwam is dat in het 4e boek is harry bij de dursleys en dan komt de familie weasly hem ophalen en worden de durslys met een bepaald snoepje toch verlampt ofzoiets??
Erg jammer dat ze dat er niet in verwerkt hebben en dat de moeder van ron niet meer in de film was (volgens mij wilde ze deze keer niet mee doen helaas)
In het boek komen de Weasley's Harry via de openhaard ophalen, alleen hebben de Dursley's de openhaard al jaren geleden dichtgemetseld, waardoor de hele familie achter een ingemetselde muur belandt en zich een weg naar buiten moeten breken. En wat dat snoepje betreft: De tweeling laat "per ongeluk" een snoepje op de grond vallen wat Dudley uiteraard opraapt en opeet, waarna zijn tong een meter lang wordt.
De moeder van Ron speelt in het vierde boek ook maar een hele kleine rol. Ze gaat in het boek ook niet mee naar het Zwerkbal tournooi, dus ik begrijp wel waarom ze haar eruit hebben gelaten.
$amir
-
- 22 berichten
- 24 stemmen
Heb um net gekeken in de bioscoop en ik moet zeggen een egt goeie film , zéér onverwachts goed zelf , ik vond deze film ook erg duister als je um vergelijkt me de vorige delen , ik geef um een 4 sterren
PS . Erg goeie rol van Brendan Gleeson
Toppie
stan
-
- 4649 berichten
- 1288 stemmen
Nee ze hebben haar er niet uitgelaten, de vrouw die ron's moeder speelde heeft haar rol niet geaccepteerd
Als ze maar wel voor in de 5e film speelt want als ze dat niet doet dan mis je een heel stuk ban de film
Eem
-
- 101 berichten
- 313 stemmen
Heb net de film gezien!
Ik moet zeggen dat ik het normaal niet erg super vind, ging er dus met weinig verwachtingen heen, had de avond er voor al gezien wat er gebeurd als harry met de draak moet vechten.. dat er slechts één ei ligt klopt niet, en dat die draak hogwards afbreekt vond ik ronduit belachelijk, ze hadden die tijd die ze daarin hebben gestopt beter kunnen gebruiken voor in het doolhof.. waar zijn de boemannen? de grote spinnen? ik vond het een zwakke derde opgave..
Ik vond Madeye Moody in de film geweldig, in het boek komt hij veel subjectiever over omdat harry hem super vind, hier zie je het verraad al in zijn ogen.. Ook briljant hoe het stuk van Barto er in is verwerkt.. hij ontdekte het tongetje van zijn zoon bij madeye en moest toen dood.. vrij logisch, en leuk opgelost..
Al met al, vond ik het een van de betere gemaakte films van de boeken, ik vind het boek zelf ook het beste tot nu toe, en vond de film er echt niet aan tippen,
Een 3.5.. Omdat hij mijn verwachtingen niet kon waarmaken..
Angrod_Pallanén
-
- 6687 berichten
- 1042 stemmen
Nee ze hebben haar er niet uitgelaten, de vrouw die ron's moeder speelde heeft haar rol niet geaccepteerd
Als ze maar wel voor in de 5e film speelt want als ze dat niet doet dan mis je een heel stuk ban de film
Dan komt er gewoon een andere, want Molly is belangrijk. Alleen ik vond die actrice Molly perfect weergeven (ik gebruik haar ook al voorbeeld voor Molly, als je aan Molly denkt denk je aan haar!).
stan
-
- 4649 berichten
- 1288 stemmen
Ja dat heb ik ook en als ze dan een vervangster doen dan is het gewoon niet meer de echte Molly Weasly
stan
-
- 4649 berichten
- 1288 stemmen
Heb net de film gezien!
Ik moet zeggen dat ik het normaal niet erg super vind, ging er dus met weinig verwachtingen heen, had de avond er voor al gezien wat er gebeurd als harry met de draak moet vechten.. dat er slechts één ei ligt klopt niet, en dat die draak hogwards afbreekt vond ik ronduit belachelijk, ze hadden die tijd die ze daarin hebben gestopt beter kunnen gebruiken voor in het doolhof.. waar zijn de boemannen? de grote spinnen? ik vond het een zwakke derde opgave..
Ik vond Madeye Moody in de film geweldig, in het boek komt hij veel subjectiever over omdat harry hem super vind, hier zie je het verraad al in zijn ogen.. Ook briljant hoe het stuk van Barto er in is verwerkt.. hij ontdekte het tongetje van zijn zoon bij madeye en moest toen dood.. vrij logisch, en leuk opgelost..
Al met al, vond ik het een van de betere gemaakte films van de boeken, ik vind het boek zelf ook het beste tot nu toe, en vond de film er echt niet aan tippen,
Een 3.5.. Omdat hij mijn verwachtingen niet kon waarmaken..
Dit snap ik even niet want je zegt aan het begin dat je er met weinig verwachtingen heen ging en aan het einde staat er dat het je verwachtingen niet waar maaktte
Jennifer
-
- 69 berichten
- 28 stemmen
Ja dat heb ik ook en als ze dan een vervangster doen dan is het gewoon niet meer de echte Molly Weasly
Tja, dat vind ik ook van Dumbledore.. erg jammer dat het nu een andere acteur is. Maar aangezien de "echte" is overleden moet het maar zo.. maar toch is dit niet de echte Dumbledore, vind ik.
Wouter
-
- 18720 berichten
- 3085 stemmen
Ik vond Madeye Moody in de film geweldig, in het boek komt hij veel subjectiever over omdat harry hem super vind.
Subjectiever over komen? Wat is dat?
catweasel
-
- 1571 berichten
- 951 stemmen
Tja, dat vind ik ook van Dumbledore.. erg jammer dat het nu een andere acteur is. Maar aangezien de "echte" is overleden moet het maar zo.. maar toch is dit niet de echte Dumbledore, vind ik.
helemaal mee eens! 
eeflien
-
- 383 berichten
- 261 stemmen
Ik was ontzettend benieuwd toen ik gisteravond in de bioscoop zat en de film op het punt stond te beginnen. Deel 4 is tot nu toe van de boeken mijn favoriet, maar of de film ook zo goed zou worden... Hij was iig geweldig maar ben er nog niet over uit hoeveel sterren ie krijgt. Natuurlijk weet je dat ze in het boek gaan snoeien, maar het blijft toch jammer als je bepaalde verhaallijnen gewoon helemaal mist.
- Geen spoor te bekennen van Dobby en Winkey (en dus ook geen SHIT)
- De schroeistaartige skreeften (en een hoop andere dingen in het doolhof: de sfinx, spin, en nevel die de wereld op zn kop zet) Wel een mooi alternatief: een extra eng, duister en mysterieus doolhof, een beetje te groot alleen om geloofwaardig te zijn.
- Koekeroekus (Pigwidgeon in het Engels?) dus ook het stukje waarin Fred en George hem willen lenen om Ludo Bazuin te schrijven. "George wil met hem naar het kerstbal nou goed" 
Een hoop dingen in het plot waren veranderd, maar erg vaak pakte dat positief uit. Zoals het feit dat Barto Krenk jr. al in villa villijn aanwezig was, als ze dit niet zo hadden gedaan in de film, was hij waarschijnlijk een beetje 'uit de lucht komen vallen' als uiteindelijke verantwoordelijke voor Harry's 'hulp' bij de herrijzing. Over herrijzing gesproken, complimenten voor Lord Voldemort en zijn ontbrekende neus!!
Jammer alleen dat Krenk sr. wel dood gevonden werd, maar niet echt werd uitgelegd waarom (in ieder geval niet zoals in het boek)
Wat ik verder een beetje miste: Rita Pulpers als faunaat, de kus van de dementor, uitleg over priori incantatem, de uitstapjes naar Zweinsveld en de ontmoetingen met Sirius daar.
Toch zijn dit vooral minder belangrijke verhaallijnen en details en was dit allemaal absoluut niet storend, en op deze manier blijven de boeken des te leuker om maar weer eens een keer te lezen, omdat ze zoveel details bevatten, en aanwijzingen naar volgende delen.
Al met al zat het allemaal goed in elkaar, en al was het verhaal (vooral op het begin) een beetje rommelig en van de hak op de tak, later werd het toch een vloeiend geheel met een mooie afsluiting en had de film veel lachmomenten, net zoals de boeken en bijna dezelfde magische sfeer. (Ron had alleen nog even Krum's handtekening moeten vragen
)
Toch nog een laatste vraag: vinden jullie Dumbledore ook zo overdreven dramatisch acteren of ben ik de enige? In de boeken wordt hij altijd zo kalm en ingetogen beschreven, en zie je alleen aan zijn ogen of hij vrolijk of juist ontzettend kwaad is. Ik denk dat de keren dat hij in de boeken gaat schreeuwen op 1 hand te tellen zijn, maar in de film schreeuwt hij meer dan dat ie praat. Maar ja, iedere acteur speelt een rol op zijn eigen manier natuurlijk 
catweasel
-
- 1571 berichten
- 951 stemmen
Toch nog een laatste vraag: vinden jullie Dumbledore ook zo overdreven dramatisch acteren of ben ik de enige? In de boeken wordt hij altijd zo kalm en ingetogen beschreven, en zie je alleen aan zijn ogen of hij vrolijk of juist ontzettend kwaad is. Ik denk dat de keren dat hij in de boeken gaat schreeuwen op 1 hand te tellen zijn, maar in de film schreeuwt hij meer dan dat ie praat. Maar ja, iedere acteur speelt een rol op zijn eigen manier natuurlijk 
ik vind Michael Gambon helemaal geen goede Dumbledore.
In de vorige film vond ik hem vreselijk, als hij in deze nog slechter is, belooft dat niets goeds

Pieter Montana
-
- 6678 berichten
- 2289 stemmen
Wat is er dan niet zo goed aan hem?Ik vind hem juist altijd sterk spelen.In "Gosford park" is hij schitterend 
catweasel
-
- 1571 berichten
- 951 stemmen
ik heb niets tegen Michael Gambon als acteur, in Gosford Park vond ik hem ook geweldig. Alleen de rol van Dumbledore is niet geschikt voor hem. Richard Harris had een mysterieuze houding, en hij straalde wijsheid uit. Ook zijn twinkelende ogen mis ik bij Gambon.
Jennifer
-
- 69 berichten
- 28 stemmen
ik heb niets tegen Michael Gambon als acteur, in Gosford Park vond ik hem ook geweldig. Alleen de rol van Dumbledore is niet geschikt voor hem. Richard Harris had een mysterieuze houding, en hij straalde wijsheid uit. Ook zijn twinkelende ogen mis ik bij Gambon.
En daar ben ik het weer helemaal mee eens... Richard Harris belichaamde in mijn ogen exact de Dumbledore zoals ik me hem voorstelde na het lezen van de boeken.. qua gestalte, uitstraling, stem.. alles. En Michael Gambon is een prima acteur, zonder meer.. maar hij is minder Dumbledore dan Richard Harris was....
Respekked
-
- 6286 berichten
- 1229 stemmen
Dit snap ik even niet want je zegt aan het begin dat je er met weinig verwachtingen heen ging en aan het einde staat er dat het je verwachtingen niet waar maaktte 
de weinig verwachtingen die Eem al had, zijn niet waargemaakt zegt ze hier. Maar desondanks wel een 3,5* dus klopt het niet. Maar ik heb wel een idee wat ze bedoeld.
Ze bedoelt dat het boek erg goed is en dat de film nooit zo goed kan zijn en dus weinig verwachtingen schept bij haar. Maar desondanks heeft deze film zulke positieve kritieken dat het misschien de moeite waard is om wel voor deze film naar de bios te gaan. Uiteindelijk is de film wel te pruimen en veel beter dan de andere hp-delen, maar schept het boek nog steeds verwachtingen die de film NATUURLIJK niet waar kunnen maken!
maaaar, is de film desondanks in haar optiek wel een 3,5* waard
Angrod_Pallanén
-
- 6687 berichten
- 1042 stemmen
De film viel me echt tegen, het ging allemaal veel te snel en wat dat betreft heb ik twee perspectieven:
De doorgewinterde boekverslaafde: De film was bar slecht, er werd nauwelijks aandacht besteed aan de overige verhaallijnen waar is Hermelien die het opneemt voor de huiselfen, of waar is Dobby in het algemeen? De film focust zich te veel op de verhaallijn van het Toverschool Toernooi en laat van de rest net genoeg zien om er in het volgende deel er verder mee te gaan. De gebreken waren dus Dobby en die andere huiself, Hermelien en de SHIT, de erge woede van Ron (in hemelsnaam Rupert kan je eigenlijk wel acteren?), Molly, de Duffelingen, een zachtaardige Perkamentus (die Jason is echt een veel te actieve, opvliegerige en helemaal niet vriendelijke oude man) en Rita Pulpers die er alleen maar was voor de komische noot en je vind haar alleen maar 'leuk' en geen enorm k*twijf zoals in het boek. De haat en nijd tussen Ron en Hermelien was dan weer volkomen overbodig.
De gewone filmkijker (die het boek niet leest): Erg actievolle film met veel spanning, maar nauwelijks een goed doorlopende verhaallijn. Niet al te goed geregiseerd en de opbouw was nog slechter. De acteurs (Emma wat ben je toch geweldig, trouwen?) maken het een beetje goed. Maar het is allemaal teveel willen en te weinig geven. Want, wat hebben we nu allemaal gezien? Van alles. Teveel eigenlijk, als je dan voor het Toverschool Toernooi kiest, kies dan alléén voor het TT want de rest is afgeraffeld, sorry Newell, volgende keer een iets makkelijker project (of wel twee films).
Als laatste was de humor ongelovelijk oppervlakkig en flauw. Een enkele giecheling kon er nog van af, maar die humor was duidelijk bestemt voor diegene die niet naar de film mochten (twaalf jaar en jonger).
Tazzzmania©
-
- 35 berichten
- 155 stemmen
De film was prima! Het enige wat al eerder vermeld werd, was Dumbledore. Qua acteerprestatie ansich is de rol prima. Maar niet als een vertaling van het personage Dumbledore naar het witte doek. In de boeken is hij een ontzettend charismatisch persoon door zijn aangename kalmte en lichte kinderlijke ondeugendheid. Zowel zijn vriendelijkheid als zijn dreigendheid komen daaruit voort. Waar ik bij 'The prisoner of Azkaban' Gambon een aardige opvolger vond (blijkbaar viel mij daar de pompeuse manier van acteren niet zo op) vind ik hem nu in deel 4 een onaangename man. Het geschreeuw siert Dumbledore totaal niet. Ook de wijze waarop hij Harry benadert nadat zijn naam uit de cup gevlogen kwam, was totaal niet Dumbledorish .
Nee, Richard Harris wist in mijn ogen Dumbledore toch veel waardiger neer te zetten.
Miss////
-
- 120 berichten
- 73 stemmen
Leuke film, super vette special effects! Echt zitten genieten van deze film in Pathe Imax... Maar zoals veel zeggen vind ik em inderdaad te snel afgedaan, ze beginnen bij een zwerkbal wedstrijd, waar t stadion en de sfeer aldaar echt super zijn overgebracht, waarom ze helemaal niks van de wedstrijd laten zien is mij niet helemaal duidelijk! De film had van mij best wat langer mogen duren... maar over het algemeen vond ik em erg leuk, de beste tot nu toe... zeker het stuk met de draak vond ik echt super,wat een stoer beest!
4*
Pre- en sequels

Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 2
2011
1.789 reacties

Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 1
2010
1.835 reacties

Harry Potter and the Half-Blood Prince
2009
3.466 reacties

Harry Potter and the Order of the Phoenix
2007
1.715 reacties

Harry Potter and the Prisoner of Azkaban
2004
1.045 reacties

Harry Potter and the Chamber of Secrets
2002
581 reacties

Harry Potter and the Sorcerer's Stone
2001
835 reacties
Gerelateerd nieuws

Originele 'Harry Potter'-regisseur Chris Columbus is enthousiast over aankomende reboot-serie: 'Een spectaculair idee'

Daniel Radcliffe deelt schokkende anekdote: 'Ik was doodsbang voor hem'

HBO Max lanceert in VS met complete Harry Potter-franchise in aanbod
Bekijk ook

The Lord of the Rings: The Two Towers
Avontuur / Fantasy, 2002
2.519 reacties

Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl
Fantasy / Avontuur, 2003
2.278 reacties

Karol, un Uomo Diventato Papa
Drama, 2005
6 reacties

Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 2
Fantasy / Avontuur, 2011
1.789 reacties

Titanic
Romantiek / Drama, 1997
4.999 reacties

Anne of Green Gables
Familie / Drama, 1985
4 reacties
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.








