Harry Potter and the Goblet of Fire (2005)

Alternatieve titel: Harry Potter en de Vuurbeker

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Avontuur / Fantasy

geregisseerd door Mike Newell
met Daniel Radcliffe, Emma Watson en Rupert Grint

Harry gaat samen met zijn vrienden Ron en Hermelien naar het WK Zwerkbal. Helaas loopt dit evenement mis doordat een groep volgelingen van Voldemort, ook wel Dooddoeners genoemd, door het veld paradeert. Er zijn gelukkig geen gewonden of doden, maar de kans dat Voldemort gaat terugkeren wordt wel steeds groter... Op Zweinstein is er een ander evenement; het Toverschool Toernooi. Hierin moeten drie kampioenen van drie verschillende toverscholen drie gevaarlijke opdrachten voltooien om de Toverschool Trofee te winnen. Deze drie kampioenen worden door de Vuurbeker gekozen. Hij kiest Fleur Delacour van Beauxbatons, Viktor Krum van Klammfels en Carlo Kannewasser van Zweinstein. Echter, de Vuurbeker spuwt nóg een naam uit; Harry Potter...

avatar van stan
nou deze site is er om over films te discusieren en deze mensen die praten dan over de nieuwste film maakt niet uit of die al uit is zo kunnen we ook zien wanneer die in de nederlandse bioscopen uitkomt

avatar van Flipman
Inderdaad, ik snap niet wat er nou zo onzinnig aan moet zijn dat deze film nu al een pagina op MM heeft. Het is toch ook leuk om de verwachtingen van deze film met die van anderen te vergelijken?

erwsc

avatar van J.S.
Al een stem en 2 users hebben de film in hun top-10 staan .

Een beetje een tegenvallende verfilming van het beste Harry Potter-boek. 3*

bedoel je niet een van de andere 3 films .. deze is nog ni uit, zelfs nog geen trailer.

avatar van Flipman
Nee, ook noggeen Trailer, daar zit ik ook wel op te wachten. Ik denk wel dat dit de beste uit de serie zal worden, maar ja, elke Potterfilm is eigenlijk een verbetering, hoewel deel drie wel iets langer had mogen zijn.

De Duurste Film Ooit, dat belooft ook al heel wat ! Maar ik blijf me erover verbazen dat de regisseur van Donnie Brasco de regie van deze film in handen heeft gekregen.

Weinig spectaculaire poster om eerlijk te zijn. Wijkt voor mijn gevoel erg af van de vorige posters. Misschien staat dit wel verhouding van deze film in vergelijking met de vorige...

Tomsen

Een beetje een tegenvallende verfilming van het beste Harry Potter-boek. 3*

Zelfs een cam is nergens te verkrijgen dus, dit kan geen waarheid zijn!!!

avatar van feanaro surion

Een beetje een tegenvallende verfilming van het beste Harry Potter-boek. 3*

Hij heeft zeker boek zes en zeven ook al gelezen.

avatar van remorz
Ik hoop het niet voor hem...die zijn kut

feanaro surion schreef:

Hij heeft zeker boek zes en zeven ook al gelezen.

Als dat zo is laat hem ook even weten welke films er in 2006 komen. Kunnen we meteen daarover discussiëren.
Maar aan de poster te zien is Emma Watson weer ontzettend knap dus wat dat betreft kan de film voor mij al niet meer kapot.

Maar iemand schreef dat het de duurste film ooit zal worden, dat lijkt me stug. Computeren word stukken goedkoper en volgens mij bestond deel 3 daar al half uit dus ik snap niet hoe ze aan de duurste film ooit komen

Hier BTW een paar plaatjes: http://movies.yahoo.com/shop?d...

us_raider
Laten we het hopen dat het een moeie film wordt want zo zeker ben ik daar niet van. Azkaban vind ik het mooiste boek maar vond ik de minst leuke film. Het 4e deel vond ik ook vrij leuk lezen(met dat grote toernooi en veel zwerkbal enz.) dus maar hopen dat het ook een leuke film wordt...
Ook ik hoop dat de huidige acteurs doorgaan want ik vindt de nieuwe Perkamentus/Dumbledore maar helemaal niks om eerlijk te zijn...:(

Angrod_Pallanén schreef:

Nah, t schijnt dat ie voor kort de duurste film is geweest.. want, War of the Worlds wordt nu besproken als de duurste film ooit en heeft dus GOF ingehaald.

Aangezien de filmopnames van GOF naar alle waarschijnlijkheid zijn afgerond kunnen we snel genoeg een half jaar gaan genieten van de trailer(s).

Ik vind overigens Michael Gambon best aardig als Dumbledore. Ben ook ontzettend benieuwd naar de nieuwe karakters in de film, er komen er een hele boel bij. Vooral Ralph Fiennes maakt me onwijs nieuwschierig!

Hoop maar dat die trailer snel komt!

avatar van J.S.
Hermelien ziet er erg lekker uit zeg .

Ja, ik kijk nu al uit naar Harry Potter 17.

kos schreef:

Ja, ik kijk nu al uit naar Harry Potter 17.

uh, was grappig bedoeld?

J.S. schreef:

Hermelien ziet er erg lekker uit zeg .
Ik denk dat ik ook maar eens begin met kijken ja.

avatar van XfofaXX
J.S. schreef:

Moest ze nu niet zo'n seut zijn

XfofaXX schreef:

Moest ze nu niet zo'n seut zijn

Stuut/stuud bedoel je?? Die kunnen ook best knap zijn en zolang het nog een beetje lijkt op deel 1 mogen ze toch zelf het uiterlijk beslissen ¿ Trouwens, hoe kan je Emma er nou van weerhouden om knap te zijn

De harry Potter films zijn altijd vet, misschien komt het dat Daniel Radcliffe er in speelt maar in ieder geval kijk ik er zeer naar uit!!

avatar van stan
he voor de mensen die deze poster lelijk vinden: het is een teaser poster heb ik gelezen dus het kan nog een andere poster worden

ik vind het eerlijk gezegt ook niet echt een mooie poster

Harry ziet er zo raar uit met dat lange haar, ik vond hem anders zo aantrekkelijk.

Weet iemand nog een zite waar je de nieuwste foto's van harry potter kan bekijken. Please

Lis
Het schijnt dat Kate Winslet ook een rol speelt? Ik ben benieuwt wie ze dan speelt.

Dustyfan
Kate komt niet voor in de cast-lijst, dus ik denk het niet...

Lis
Dustyfan schreef:

Kate komt niet voor in de cast-lijst, dus ik denk het niet...

Nee,inderdaad,maar op een of andere pagina zag ik haar erbij staan,vraag me niet waar

avatar van Flipman
Drieëntwintig november pas?? Maar de vorige kwam in juni al in de Bios! Da's niet eerlijk!!!

Dustyfan
In juli komt boek 6: "Harry Potter and the Half-Blood Prince" uit, dus ik denk dat dat marketing technisch beter uit komt...

Flipman schreef:

Ja de vorige kwam dan ook anderhalf jaar later uit dan de 2e, hetzelfde dus bij deel 4.
PS: Waarom is er nou wéér een andere regisseur (gelukkig)??