Corpse Bride (2005)

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk
Animatie / Fantasy

geregisseerd door Tim Burton en Mike Johnson
met de stemmen van Johnny Depp, Helena Bonham Carter en Emily Watson

Victor is nerveus voor zijn huwelijk met Victoria. Hij besluit de huwelijksbeloften te oefenen op een uit de grond stekende tak. Tot zijn schrik verrijst uit de grond The Corpse Bride die claimt dat het huwelijk gegrond is. Victor belandt in The Land Of The Dead terwijl Victoria nog altijd op hem wacht in The Land Of The Living. Vindt Victor nog wel zijn ware liefde als deze twee werelden met elkaar in aanraking komen?

Mooi gemaakt zeg!
Ik vond de liedjes juist wel leuk, past gewoon leuk in die film en vond het ook wel humoristisch .

Verhaal is ook leuk, niet onwijs bijzonder, maar al met al een vermakelijke film!
Alleen het einde vond ik een beetje.. 'jammer'

avatar van nightmaregirl
de film is leuk , tim burton's stijl is een beetje duister en dat vind ik geweldig in al zijn films,, corpsbride is orgineel, grappig, spannend de figuren erin zijn overduidelijk best wel dun of juist te dik maar dat is grappig de muziek is geweldig

avatar van Minotaures
Vond de animatie-stijl van de personages niet mooi. Een soort klei-achtige was het. Wel waren de gebouwen en landschappen redelijk mooi.

Over de personages; diegene in de wereld der levenden waren saai en grijs, terwijl de karakters in de wereld der doden juist vrolijker en possitief zijn. Qua humor zaten er weinig stukjes waar ik van moest lachen.

Ook een nadeel was dat het op een soort musical lijkt. Dat gezang die 3x voorkwam ofzo.

Een van de weinige animatie-films die me teleurstelt.

avatar van Grover
Goed gemaakt. Mooie sfeer, zoals ik gewend ben van Tim Burton. Het verhaal vind ik beter uitgewerkt als 9, die ik onlangs ook heb gezien. De zang stoort nergens, omdat het prima past in de setting.

avatar van Vinokourov
Leuke animatiestijl hee. Met Tim Burton als regisseur krijg je dan zo een sfeervol sprookje, dat best leuk is om te zien . Het had daarbij grappige vondsten tussendoor en ach, die musical-liedjes neem ik maar voor lief.

Geweldige film!!! Stijl is duister, maar ook weer niet..
De liedjes pasten er ook goed bij.

*4.5

avatar van Tup&Joep
Prachtige animatie. Ontroerend mooi. Schitterend vormgegeven in een duistere setting.

avatar van SnakeDoc
Een leuke animatie van Tim Burton. Wel wat duister en daar moet ik altijd wat aan wennen. Bij een animatie film denk ik toch altijd aan een hoop kleur en vrolijkheid. Dit is net even andere koek.

avatar van Jessen0wnt
Laatst gezien op televisie, weer een heerlijk donker sprookje van Tim. Toch vond ik Corpse Bride een klein beetje tegenvallen, wellicht kan ik me niet helemaal vinden in deze animatie-stroming, wat me gek genoeg doet denken aan klei-films De liedjes... Laat maar...Ook het verhaal bleef erg eenzijdig, het ging echt over één verhaal en had naar mijn idee niet genoeg zijweggetjes om echt een leuk verhaal te worden. Ik vond het verhaal vooral simpel, dat is denk ik wat ik bedoel. Toch erg mooi gemaakt, maar voor mij een iets té gewone film van Tim. Ik had duidelijk meer verwacht, toch wel vermaakt. 3 sterren

avatar van Decec
Gewoon een leuke animatie film..
Tussendoor klassieke muziek, die heb ik vreselijk van...
Prachtige verhaal over Romantiek in het donker bos...
Prima, 3,5 sterren!

avatar van muis!
ik vond de style juist heel gaaf.lief romantisch sprookje

Mooie animatie! Zeker in HD. De muziek was ook leuk en niet teveel. Iets wat ik in een andere film van wel vond. Aanrader!

Heerlijk donker en tragisch sprookje verpakt als een poppenfilm/musical over een huwelijk met de dood. De prachtige vormgeving is een lust voor het oog, en alleen in een film van Tim Burton ziet het rijk van de doden er kleurrijker uit als het land der levenden. Mooie muziek en ook de liedjes vervelen niet (het zijn er gelukkig ook niet te veel). Het verhaal is doorspekt met geestige (subtiele) galgenhumor, zonder ook maar iets van de tragische sfeer te verliezen.
Verder zien de poppen er mooi uit en hun uitdrukkingen en bewegingen erg overtuigend.

avatar van _Moonwalker
Prachtig film gewoon.

Voor de rest helemaal met scorsese eens.

avatar van cargalito
ik vond dit werkelijk de slechtste en meest saaie tekenfilm van alle tekenfilms die ik gezien heb.
ik had al een aantal slechte recensies gelezen maar ik dacht nou dat zal wel meevallen.
maar ik heb Geen moment interesse gehad in de film. Dat gezang de hele tijd is onwijs tergend.
de kleiige poppetjes, het gehele verhaal.
ik denk dat je van dit soort films moet houden.

avatar van gukker
Erg vermakelijk filmpje. Verhaaltechnisch is het niet briljant maar het idee van een kleurijke en vrolijke dodenwereld en een grauwe wereld van levenden was erg leuk uitgevoerd. Dit komt vooral door het prachtige design van de personages en omgevingen, ook de motion capture techniek hielp veel mee aan de prachtige stijl waarin deze film is gemaakt. Voor de rest is alles spot on, alleen die liedjes waren vaak echt van het niveau kleuter, en dat is dan wel weer jammer. Gelukkig waren het er niet al te veel dus echt storen deed het niet.

avatar van ibendb
Leuke film.
De vorm van die poppetjes zijn zeer grappig. De een is te dik, en de ander is veel te dun.
Ook leuk is dat de onderwereld veel vrolijker is dan de gewone wereld.

avatar van MissMayhem
Weer goed gedaan van Burton!
Ik vond het een zeer vermakelijke film.
En Bonejangles vond ik super!!

avatar van misterfool
Kan hier niet warm of koud van worden. Op zich leuke gothishe stijl en een intressant onderwerp waar ik veel van verwachte, maar helaas. De wereld was erg statisch en ik had dan ook niet het gevoel in de film betrokken te worden. Ook vreselijke liedjes en pijnlijk fout getimede humor(people are dying to get to this place )

movie-edje
Een heerlijk vermaak is deze Corpse Bride.

Volgens mij ben ik wel een Burton Fan!

avatar van Tup&Joep
Een prachtig sprookje met mooie beelden en muziek. Leuk ook die tegenstelling tussen de vrolijke onderwereld en de droevige bovenwereld.

avatar van nadrin
Grappig, mooi vindingrijk
Ik vond trouwens de corpse's bride er best leuk uitzien.
Of zijn dat mijn necrofiele nijgingen.
Jammer van het einde, vond het geen juiste keuze.
Vooral omdat de film al heel wat meer onverwachte wendingen had.
Net dat beetje gemis aan romantiek koste me een een heel tevreden gevoel, na het kijken.

avatar van gizmo_o
Prachtige stopmotion animatiefilm waarin Burton's 'sfeerdraai' duidelijk naar voren komt. Het verhaal is luguber, maar tegelijkertijd ontroerend. Het bijzondere kleurgebruik valt duidelijk op en de onderwereld is leuk weergegeven en is feitelijk een vrolijkere plek dan de bovenwereld! Ik heb een aantal maal flink moeten lachen vanwege de geestige mono- & dialogen.
De personages worden prima ingesproken, de score is dik in orde en de film heeft een passend (wat onverwacht) einde.

4*, uitstekend vermaakt!

neysen1985
Ik verwachtte eerlijk gezegd, burton kennende, een soort moderne versie van the nightmare before christmas, maar wat een prachtig meesterwerkje is dit.
Er wordt een leuk en toch aardig duister sfeertje opgebouwd en de animatie is mooi.
Een van Tim Burton's betere films.

Het is eens leuk om deze film te bekijken, maar verder ben ik er toch niet zo tevreden over.
Maar misschien is het ook omdat de stijl me niet erg bevalt.
Ben een fan van Johnny Depp, maar ik kan niet hetzelfde zeggen over regisseur Tim Burton. Vele van zijn filmen bevallen me niet erg, en deze is er eentje van.

Dangerous-AF
Geweldige film. Alles is perfect gedaan/gemaakt. De juiste stemmen/acteurs zijn in gebruikt. Beste in de film vind ik wel C.Lee, hij is geweldig .

Op een na (The Lion King) beste animatie!!!

Hopelijk maakt Tim Burton van Frankenweenie ook zo´n meesterwerk.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Sprookje slijten.

Burton en zijn vriend Depp duiken tijdens hun voorliefde voor duistere sprookjes in een prachtig vormgegeven stopmotion avontuur, waarbij de levende wereld kleurloos en de dode wereld gekleurd is. Een flauw trucje dat slechts ten dele werkt, evenals een aantal makkelijke woordgrappen en de niet altijd bijster sterke liedjes. Toch zijn een aantal knipoogjes en de liefde voor het genre voldoende om de tijd op een originele manier te slijten.

Goed.

avatar van Lennon
Wat een verassend leuke film zeg!

Laatst voor 5 euro op blu ray gekocht (bij Blokker) en snap nu niet waarom ik deze nooit eerder wilde zien!

avatar van Mr_Mephisto
"Corpse Bride" begint veelbelovend met een visueel boeiende wereld, het typisch Gotische sfeertje en groteske personages. Al snel vervalt de film - helaas - in een groot cliché. De weinige liedjes die er zijn, kunnen niet tippen aan die van "Sweeney Todd" en mochten evengoed eruit gelaten worden. Helena Bonham Carter viel dit keer tegen, vooral vanwege een te vlak karakter. Constant dacht ik: vertel mij toch een boeiend verhaal, mr. Burton! En wat kan je verwachten van het einde? Juist ja, alles komt goed.
Tegenvaller. Niet veel later deze gezien. Een wereld van verschil.

avatar van dutchtuga
Toch wel een aardige Tim Burton. Vooral de stop-motion vond ik bijzonder indrukwekkend. Scriptgewijs stelt het allemaal erg weinig voor, maar gelukkig duurt de film niet al te lang en kan je je in veel scènes vergapen aan deze bijzondere filmtechniek. Een totaalpakket als Frankenweenie is het echter niet.