Corpse Bride (2005)

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk
Animatie / Fantasy

geregisseerd door Tim Burton en Mike Johnson
met de stemmen van Johnny Depp, Helena Bonham Carter en Emily Watson

Victor is nerveus voor zijn huwelijk met Victoria. Hij besluit de huwelijksbeloften te oefenen op een uit de grond stekende tak. Tot zijn schrik verrijst uit de grond The Corpse Bride die claimt dat het huwelijk gegrond is. Victor belandt in The Land Of The Dead terwijl Victoria nog altijd op hem wacht in The Land Of The Living. Vindt Victor nog wel zijn ware liefde als deze twee werelden met elkaar in aanraking komen?

avatar van pjotr
Sjaako schreef:
Trailer foto's etc. etc . op de officiele site :

Dit wordt wel wat !

Klik dan vooral even op de Flash-site want die is ècht meesterlijk - ook erg veel easter-eggs aan boord.

Mooi moment om te vragen: wat is precies een easter-egg?

avatar van Pieter Montana
Bijvoorbeeld,verborgen bonussen op een dvd.

avatar van Freud
Wat een prachtige site . Alleen jammer dat die extra clips er nog niet zijn, zit ik mij daar in te spannen om drie keer in de roos te gooien en dan krijg ik helemaal niks!

avatar van Pieter Montana
Inderdaad een erg knappe site.Ik kan haast niet meer wachten op deze film.

avatar van pjotr
Freud schreef:

Maar er is meer te vinden: op de startpagina de ring al om de vinger van de corpse-bride geschoven?
Op de Village Square Dead al met het hondje en de oogbal gespeeld en vervolgens de oogbal in het bekertje gegooid?
Bij de Elder's Study al het eitje op de kop van de Elder geslagen?
In The Musicroom al piano gespeeld en het artwork bekeken?

Ziet er erg cool uit . Kijk hier toch een beetje naar uit.

Heerlijk sprookjesachtige film van het gouden trio Burton, Depp & Elfman.
Een simpel romantisch verhaaltje en visueel spektakel met fantastische humor en lekkere muziek. Ook de bijrollen van oa Christopher Lee, Joanna Lumley en Tracey Ullman zijn geweldig.
Één minpuntje: De film duurt met ca 75 minuten veeeel te kort!

avatar van Witch-king
Deze film wil ik zeker gaan zien, de poppetjes lijken wel een beetje op de poppetjes van "Nightmare Before Christmas", wat ik ook een erg goede film vond, maar ik denk dat deze nog iets spannender zal zijn.

avatar van Gizzmann
Ik probeerde deze te downloaden, lukt het helamaal niet! Hij komt gewoon niet binnen. Alsof het een complot is. Nu moet ik toch nog braafjes gaan wachten tot 3 november.

Gizzman, ik had hem binnen 2 dagen op mn PC staan...
Nightmare Before Christmas in CG! Bijna net zo leuk en net zo blij. Om wat verwachtingen weg te nemen; dit is een echte kinderfilm zonder al te veel creepy stuff. Maar hij is wel erg leuk en ik ga er zeker voor naar de bios.

Gisteren gezien op filmfestival Gent. Typisch Burton filmpke, ik vond hem zalig (is zeker niet creepy). Persoon naast mij was wel in slaap gevallen maar dat ligt vooral aan die persoon denk ik. Ik vond hem super. ****

avatar van gondwana
Heb bijna de hele tijd gelachen. Echt goeie humor, maar soms zie je het van ver aankomen. Defenitly beter dan 'Nightmare', liedjes werken niet op de zenuwen, stemmen zijn superb (paul whitehouse, schitterend) en de hele sfeer is om van te smullen. Zeker voor 'Grim Fandango'-fans. Zal zo snel mogelijk dat spel nog eens spelen.

Na het lezen van de 3 pagina's ben ik er wel achter dat er ontzettend veel mensen geilen op Tim Burton films. Ik kan best begrijpen dat je zijn films goed vind, maar daar blijft het dan toch ook bij... de man is toch geen god ofzo....
Anyway deze film was voor mij gewoon The Nightmare Before Christmas deel 2 (volgens mij hebben ze dezelfde poppen gebruikt en die een klein beetje aangepast) . Niks mis mee hoor ik vond hem best aardig alleen het orginele was voor mij er een beetje af.
Ik vond in tegenstelling tot 'morgainlefaye' 75 minuten prima voor deze film, want het verhaal is gewoon te simpel om er een langere film van te maken.
Toch denk ik dat deze film hele hoge stemmen kan verwachten (al is het alleen al door alle tim burton fans die al zijn films, ongeacht of het rommel is, gewoon 4 of 5 sterren geven).

avatar van Freud
Mensen die jij tim burton fans noemt houden gewoon erg van films van Tim Burton, vandaar dat ze die veel sterren geven. Meer zou ik er niet achter zoeken .

Zal ik ook niet meer doen hoor, het viel gewoon zo op na het lezen van deze 3 pagina's

AHWA
Leuke film. Mooie animatie en een script boordevol gortdroge oneliners. Voorspelbaar filmpje verder, maar niettemin erg leuk en grappig.

avatar van Pieter Montana
4* sterren van HUMO.Dit kan alleen mijn enthousiasme nog meer wekken.

JonathanTucker
Angrod_Pallanén schreef:
Mooi moment om te vragen: wat is precies een easter-egg?

Een paas-ei Ik weet het : flauw

Film lijkt me wel leuk, maar vind Tim Burton's films meestal leuk.

ikvoereendjes schreef:

Is op zich ook wel logisch dat de mensen die hier ruim voor dat film uitkomt al reageren juist die burton fans zijn. Bij de rest en dat is toch het overgrote deel zal het dus wel mevallen met het uitdelen van hoge scores puur voor burton.

avatar van feanaro surion
Ik had die clip die naast de 2 trailers staat nog helemaal niet gezien. Erg leuk

ikvoereendjes schreef:

Nee, maar 't scheelt niet veel..!

Mijn échte recentie komt later, ik denk half november. Even geduld nog!

Het wordt nog wel een dilemma of ik de kinderen meeneem... De jongste is dol op dit soort films (heeft de trailers al gezien), maar kan niet zo vlot ondertitels lezen. En zelf zit ik niet echt op nasynchronisatie te wachten...

ik ga hem morgen kijken, ik ben benieuwd, lijkt me een leuke film

avatar van donnie darko
wat een ongelooflijk mooie en ontroerende tekenfilm is me dit, zeg.
Waarschijnlijk de mooiste tekenfilm die ik ooit gezien heb en zeker de mooiste stop motion tekenfilm die ik gezien heb.
Het verhaal is vrij simpel: een onzekere knaap(met de stem van Johnny Depp)moet trouwen met een meisje dat hij helemaal niet ziet zitten, hij verstopt zich in een bos waar hij bij toeval trouwt met een lijk.

Het verhaal lijkt misschien vrij simpel maar is zó mooi verteld dat je niets anders kan doen dan er verliefd op worden.

De stemmen van zowel Helena Bonham Carter als Johnny Depp als Emily Watson zijn zeer toepasselijk en de muziek is hartverwarmend(de mooiste muziekscene:de pianoscene met Victor en Emily.

Dit is klassecinema en dit is niet iets wat je elke dag tegenkomt. Dit is een film om te koesteren, om diep in je hart te bewaren en van wie anders kan zo'n magisch kunstwerk komen als van de magische handen van Tim Burton.

Corpse Bride is prachtig!

avatar van Pieter Montana
Eindelijk ga ik hem morgen ook zien

Ik ben zeker dat het weer een paretlje word.

avatar van donnie darko
moet the nightmare before christmas ook nog maar eens kijken. Weet er niet meer veel van.

donnie darko schreef:
Die kun je krijgen in de FRS voor amper 9 euro

dank u voor de tip.

You may kiss the bride.

Tim Burton blijft ook na vanavond m'n favoriete regisseur!

Slavenwerk met al die poppetjes die halve milimeter per halve milimeter moeten verschoven worden maar het resultaat loont!Tim Burton's magnifieke stijl van decors en mysterieus verhaaltje komt weer tot uiting in dit 18de eeuws Russisch sprookje.

Eén van de mooiste,grappigste animatiefilms(deze keer niet uit de handen van Disney)die ik ooit al heb gezien.Plezier voor jong en oud.Laat je maar gaan in het Dodenrijk terwijl in het Land Der Levenden meer alles doods is(Why go up there when people are dying to get down here?)Burton maakt voor de kinderen het Dodenrijk tot een heuse danspartij met swingende skeletten en gekke figuurtjes waar niet alles draait rondom geld.Nog nooit was een pianoscene(degene tussen Victor en de Corpse Bride)zo simpel maar o zo mooi!Burton laat je meezweven in dit magische verhaal over liefde en dood.Met als mooie boodschap dat LIEFDE de dood overwint.

De eindscene

Kijk,geniet en lach!!

"Dood! Dood!.We gaan allemaal om ’t hoekje.Smeken of bidden helpt geen fluit.Vroeg of laat gaat iedereens kaars uit!"

De beste film van dit jaar na "Sin City"