Corpse Bride (2005)

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk
Animatie / Fantasy

geregisseerd door Tim Burton en Mike Johnson
met de stemmen van Johnny Depp, Helena Bonham Carter en Emily Watson

Victor is nerveus voor zijn huwelijk met Victoria. Hij besluit de huwelijksbeloften te oefenen op een uit de grond stekende tak. Tot zijn schrik verrijst uit de grond The Corpse Bride die claimt dat het huwelijk gegrond is. Victor belandt in The Land Of The Dead terwijl Victoria nog altijd op hem wacht in The Land Of The Living. Vindt Victor nog wel zijn ware liefde als deze twee werelden met elkaar in aanraking komen?

avatar van Pieter Montana
Zal zeker weer een topfilm worden.The Nightmare before christmas was ook al prachtig

jassonn schreef:
Heb een beetje het internet afgestruind en misschien hebben jullie beide wel gelijk. De film is voor het grootste gedeelte stopmotion en (waarschijnlijk) hier en daar getweaked met CGI. Hoe het werkelijk zit weten we pas als we de "making of" te zien krijgen .

Ik vond het ook raar, maar het zijn dus weldegelijk poppen en geen computerfiguurtjes. Ik wist niet dat ze al zo ver stonden in die techniek, ben behoorlijk onder de indruk

foto

3 november komt die hier in de bioscoop lees ik net

avatar van Julie
Johnny depp die de eerste keer een stem prijsgeeft in een film
interresant ga hem zeker eens bekijken

avatar van Sjaako
Trailer foto's etc. etc . op de officiele site :

Dit wordt wel wat !

Sjaako schreef:
Trailer foto's etc. etc . op de officiele site :

Dit wordt wel wat !

Tim Burton doet het altijd.Hij heeft me nog nooit teleurgesteld!

avatar van Sjaako
De trailer ziet er idd waanzonnig uit voor een stop-motion Picture

avatar van donnie darko
oooooh, wat zie ik uit naar deze. Ook naar Charlie and the chocolate factory. Heb trouwens vandaag Big Fish gekocht. Had hem al wel gezien maar ik wil hem elke avond als ik een sprookjesachtige bui ben, kunne opzetten.

avatar van Freud
Na het zien van 'M' is deze trailer natuurlijk nog een pak indrukwekkender

avatar van De GeuS
Dit gaat wederom een juweeltje worden....

De GeuS schreef:
Dit gaat wederom een juweeltje worden....

avatar van Freud
This is gonna be good...

avatar van feanaro surion
Ja, heel cool ziet dit eruit, jammer dat we nog tot 3 november moeten wachten...

avatar van FairyTale
Wordt zelfs 15 december, geloof ik.

Ik ga hier maar met m'n verjaardagsfeestje heen denk ik. =)

avatar van Cosoco
Hier heb ik heel veel zin in.

Johnny Depp blijft wel bezig met die films....Ik herinner me 2 films uit 2004 Secret Window en Finding Neverland (of meer??) en nu heeft ie net Charlie... af en dan móet deze ook al af zijn anders moet Mr. Depp vanuit de Caribbean terug naar Burton's land vliegen om de stem in te spreken..
Deze film lijkt me nogal duister en niet geschikt voor een animatie (of zijn het poppen ) film. Maar we kunnen al raden dat het weer goed komt, of heeft Burton een ongewone wending in zijn script?. Ik zit in elk geval niet super te wachten op de film. Misschien ook omdat ik nog nóóit een film heb gezien met Watson erin (niet Emma, maar Emily ).

Stemmen zijn al ingesproken, tijdens het maken van Charlie. Vandaar ook stemrollen voor Christopher Lee en Deep Roy. Vaak werkte Burton overdag aan Charlie om in de avond verder te werken aan Corpse Bride. En ja, het is een stop-motion ''poppenfilm'' en dus geen CGI.

Wellicht is niet Victoria, maar de corpse bride achteraf wel zijn ware liefde...

avatar van Julie
heb juist de trailer gezien en ik kan niet wachten!!!!!!! Het lijkt me een heel origineel verhaal!!!!!!!!!

avatar van Gizzmann
Angrod_Pallanén schreef:

Daar ben ik het TOTAAL niet mee eens. Stop Motion is juist geschikt voor het maken van verschrikkelijk grimmige en enge duistere films, alleen word het daar voor niet gebruikt. Kijk maar eens rond bij de clay animations op http://www.atomfilms.com , daar vind je een paar verschrikkelijk duistere animaties.

Deze film word gewoonweg prachtig. Wanneer hij te downloaden is zal ik dat waarschijnlijk doen want ik kan niet wachten! En waar ken ik die muziek uit de 2e trailer toch van? Hmmm...

Gizzmann schreef:

zonde joh.. kunt beter wachte en m in bios kijke ofzo!

Gizzmann schreef:

[Angrod]Deze film lijkt me nogal duister en niet geschikt voor een animatie (of zijn het poppen ) film.[Angrod]

Nee, dat poppen (what the hell is Stop Motion?) daar geschikt voor zijn hoef je mij niet te vertellen, maar ik wist niet zeker of het animatie was, want animatie vind ik daar dus níet geschikt voor..

Stop-motion is in feite een pop neerzetten, een foto nemen. Pop beetje aanpassen, weer een foto nemen enz. enz.

avatar van Gizzmann
Idd en dat is dus een vorm van animatie wanneer je al die foto's achter elkaar plakt.

Oja, ik heb Egoland op DVD, is ook helemaal in klei...

avatar van Flipman
Deze Film is naast Tim Burton geregisseerd door Mike Johnson, die een heleboel clips voor de band Primus heeft gemaakt !

avatar van Pieter Montana
Er is nu ook al een eerste reactie op IMDB

Scratt
3 November is nog lang !
Film waar ik het meeste naar uitkijk... en mss ook Ice Age 2

Nou, niet de film waar ik het meest naar uit kijk. Die titel hebben King Kong en Harry Potter 4... verkies je zelfs Ice Age 2 boven HP4?

Lijkt me erg grappige en leuke film. Leuk dat Johnny depp ook een stem doet.
De trailer is in ieder geval erg goed