Sin City (2005)

Alternatieve titel: Frank Miller's Sin City

Actie / Misdaad
124 minuten / 147 minuten ('recut and extended version')

geregisseerd door Robert Rodriguez, Frank Miller en Quentin Tarantino
met Mickey Rourke, Clive Owen en Bruce Willis

Basin City, ook wel bekend als 'Sin City' is de stad waar moord en misdaad aan de orde van de dag is. Het eerste verhaal, ''The Hard Goodbye'', volgt de keiharde straatvechter Marv die op een zoektocht naar wraak is nadat hij er ingeluisd is voor moord op prostituee Goldie, de enige vrouw die ooit om hem gaf. Het tweede verhaal, ''The Big Fat Kill'', draait om Dwight en de stoere meiden van Old Town. Hij probeert de meiden te beschermen tegen de corrupte agent Jack Rafferty. Het derde en laatste verhaal van de film, ''That Yellow Bastard'', volgt ex-agent John Hartigan. Hij heeft een belofte afgelegd om Nancy Callahan te beschermen tegen een misvormde pedofiel, Junior.

predator schreef:

Noem mij één film gemaakt volgens een stripverhaal die een bijzondere verhaallijn kent............
Daarom heb ik ook weinig met stripverfilmingen.

avatar van predator
Madecineman schreef:

Persoonlijk sprak het wat meer ingetogen en filosofisch getinte verhaal van Ghost World me wel aan. Ondanks dat die film visueel minder spectaculair en ook minder op een comic lijkt vind ik buiten het verhaal ook de personages en hun onderlinge relaties veel beter uitgewerkt. De film is wat beter in balans en krijgt daardoor van mij ook een hogere score (4*) dan Sin City.

Ghost World is idd ook een hele mooie stripverfilming.

Ik heb
dit gekocht op amazon

avatar van Phoenix
Prijs?

avatar van Gizzmann

Woooooooow! Ik ben freakin' jaloers!

Zo'n 60 euro.

avatar van luuk1988
nou deze film is me totaal ontgaan denk ik ik heb me maar amper vermaakt afgezien van wat knap acteerwerk en mooie vrouwenlichamen. Ik vind de film veels te vaag

2 *

avatar van Pieter Montana
Wat verstond je er dan niet aan?

avatar van james_cameron
Te gekke film, prachtig vormgegeven en slim in elkaar gezet. Even wennen aan de gestileerde dialogen en de vele door elkaar heen lopende voice overs, maar dan is het genieten geblazen. De hele cast is geweldig, maar Mickey Rourke heeft toch wel de beste rol. Het gaat allemaal nergens over en het geweld is behoorlijk over de top, maar wat maakt het uit. Eindelijk weer eens een pure en vrij vernieuwende kijkervaring. Laat die vervolgen maar komen.

avatar van silhoupin
queenesther schreef:
Vraaaagje voor mensen die de film ook algezien hebben:

Maar wat zei die man in die lift op het laatst nou tegen Linsey Lohan? Dat laatste stuk had ik niet goed gehoord
Hij zei hetzelfde als in het begin toen hij die vrouw doodschoot; care for a smoke?

Hij verwart haar met Alexis Bledel

avatar van Chainsaw
Chainsaw (moderator)
Zeker niet het grandioze meesterwerk dat ik na al die lovende berichten er toch een beetje van had verwacht, maar vermakelijk was Sin City wel. De film had een lekker sfeertje, zat goed in elkaar en bevatte heel wat mooi geschoten plaatjes. Ook de cast was prima in orde, vooral Rourke was goed op dreef. Ook zit de film barstensvol met amusante bijrolletjes. Geinige rol voor Frodo, ook.

Verder waren de verhaallijnen wel een beetje wisselvallig, de één was ontzettend vermakelijk, de ander duurde weer te lang en werd op den duur simpelweg saai. Vooral het verhaal met Dwight en Jackie Boy vond ik behoorlijk matig, het wist me maar niet te boeien. Visueel is het allemaal best interessant en stijlvol, maar ben je eenmaal aan dat stijltje gewend, dan is het ineens niet zo bijzonder meer en begint de film langzamerhand een beetje door de mand te vallen.

3,5 sterren.

avatar van Smaling
geniaal

slechte film, praktich duivels !

niet het kijken waard ! een 2

Mr. Rookus schreef:
praktich duivels !

avatar van JoeCabot
Waarschijnlijk is Mr. Rookus erg katholiek. Films met gigolos in de hoofdrol krijgen ook 0.5*

pjotr schreef:

check aantal stemmen..

avatar van pjotr
Ah, sorry...dat had ik even niet door...

mijn broer Mike zegt: "Sin city is een meesterwerk! beste film ooit, in elk opzicht.
Mr. Rookus vergist zich diep in de kwaliteit en subliemiteit van deze film."

Ik geef een 5!

avatar van sedje
Eerst had ik ook een vooroordeel over de film , maar dat klopt helemaal niet heb ik later gemerkt, de film is briliant vooral stukken met marv waren te gek te stoer voor woorden en hartigan was ook cool, een mooie film met geweldige effects, actie, bloed en mooiedames kortom een dikke 4.5

avatar van predator
Mr. Rookus schreef:
slechte film, praktisch duivels !

avatar van luuk1988
wat ik er niet aan snapte heel die switch van die naar die en dan gebeurde er weer wat waarvan ik niet snapte waarom het gebeurde en waar speelt heel die film zich af ! want zo een wereld ken ik niet hoor.. ?

avatar van pjotr
Ik zou even buiten een luchtje gaan scheppen als ik jou was...

nee ik gaf gigolo geen 0.5 dat was een fout !

dat vond ik een leuke film

maar deze film is zoo bar en bar slap/slecht

waardeloos verhaal !

het moraal is gewooN:

doet iemand iets slecht ! dan maar moorden

en tja moorden kan wel,

jullie vonden die moordslachten in sarajevo
en die jochies in amerika die elkaar op school vermoorden omdat ze een onvoldoende hadden

zeker ook een lust voor het oog !

sorry hoor maar deze film is wel heel dom !

"ach moorden zijn zo slecht nog niet ! er zit altijd wel iets goeds achter !"
etc etc
dat vind ik er slecht aan !

avatar van stan
Nou ik denk dat je de enige bent

avatar van JoeCabot
De film is idd erg gemeen en overdreven, en als Mr. Rookus dat niet goed vind kan ik dat wel begrijpen... Ik vond het wel leuk

Toch een beetje een tegenvaller.

Ik zat een hele tijd te denken: "Wanneer komt het nou?", maar er kwam uiteindelijk niet veel.

Met een hoog gemiddelde op MM in je achterhoofd gaan kijken kan dus altijd tegenvallen.

De middelste verhaallijn met Rourke heeft nog wel wat coolness, en het is mooi geschoten, vandaar toch een 3* maar veel meer kan ik er niet uitpersen. Wordt misschien ooit nog een 3.5 bij herziening, maar voorlopig ff niet.

avatar van bvonk
geweldige film maar je moet er wel van houden!
ziet er gewoon erg goed uit, verhalen zijn leuk en het verband tussen de verhalen vind ik ook goed uitgewerkt.

je moet er inderdaad van houden, maar je moet er wel aan denken dat het gebaseerd is op een strip...
het deel met bruce willis vond ik ook geweldig