Starship Troopers (1997)

Actie / Sciencefiction

geregisseerd door Paul Verhoeven (I)
met Casper Van Dien, Dina Meyer en Denise Richards

In het nieuwe millennium wordt de mens geconfronteerd met de dodelijkste vijand aller tijden... een intelligent ras van buitenaardse wezens. Sommigen zijn negen meter hoog, anderen kunnen vliegen, maar allemaal zijn ze in staat om ieder levend wezen op aarde te vernietigen. Dan verschijnt de jonge Johnny Rico, een onverschrokken vrijheidsstrijder die zich aansluit bij een elite-eenheid van de infanterie. Zijn bloedmooie vriendin Carmen wordt opgeleid tot een eerste klas gevechtspiloot - maar wordt tegelijkertijd ingepalmd door haar vlieginstructeur! De Troopers gaan op weg naar de thuisplaneet van de buitenaardse insecten, waar een grootscheepse intergalactische oorlog op het punt staat uit te breken. Hun missie: de mensheid redden van de ondergang.

avatar van Heracles
Origineel maar voor mijn gevoel erg trage en vage film.

Deze film vond ik top!!!
Normaal vind ik Science-Fiction films niet zo leuk maar deze was dus zeker een uitzondering!!! Het was vorig jaar dat ik deze film gezien had en toen kwam me deze film in eens weer te binnen dus het is echt een kei van een film:D

5 sterren

avatar van Tommeh
Gewoon lekker raggen

Je houdt ervan of je haat het! Het maakt me nooit zo veel uit wat de kranten en bladen schrijven over moraal e.d. Het is iig een leuke oorlogsfilm gesitueerd in een sci-fi setting. Heb hem vaker gezien en ik blijf hem goed vinden. Michael Ironside doet het altijd goed in dit soort films. Verder vind ik het erg grappig met die commercials (do you want to know more?). Opvallend ook dat Clancy Brown een keertje geen sadistische cipier of moordenaar speelt. Hele gave special effects trouwens.

In zijn genre knappe sf-actiefilm met een knipoog! Heel onderhoudend, wat je al van een hoop films niet kan zeggen! 4

avatar van SSeagal
Bekende pulp van Verhoeven, leuk om een keer te zien, maar meer ook niet. ***

Klinkt niet echt geloofwaardig uit de mond van een Steven Seagal fan.
Lees de eerdere pagina's eens door en laat je verrassen.

avatar van SSeagal
gaan we nou weer persoonlijk doen?

Lees de eerdere berichten maar eens, dan zie je dat Starship Troopers geen ordinaire pulp is.

Ramon K schreef :
heerlijke pulp van Verhoeven. 4 sterren

avatar van Phooze
Zo vind ik het erg mooi verwoord:
cornelis schreef:

Een persiflage hoeft niet altijd een dijenkletser te zijn. Deze film lijkt me iig vooral bedoeld om je aan het denken te zetten. De sfx zijn enkel buitenkant.

avatar van Redlop
Om heel eerlijk te zijn zegt me dit juist niks.

avatar van Phooze
De pulp is buitenkant, er zit een hoop stof tot nadenken in de film. Zo dan?

avatar van Redlop
Dat een film bedoeld is om je aan het denken te zetten vind ik nou niet meteen de meest geniale ontdekking die er is.

- Heeft het nadenkproces dat deze film in gang heeft gezet ook iets opgeleverd?

Daar ben ik dan meer geïnteresseerd in.

Heb je nou de film gezien of niet ?

- Heeft het nadenkproces dat deze film in gang heeft gezet ook iets opgeleverd?

Daar ben ik dan meer geïnteresseerd in.

Als je je dat nog afvraagt na het zien van de film, dan vrees ik het ergste.

avatar van Redlop
De dooddoener van de week. Gefeliciteerd.

Zeg dan gewoon wat je in die film ziet. Als dat je niet lukt moet je ook vooral niet cynisch proberen te doen.

Ik herinner me een uitgebreide discussie hierover Redlop. Blader maar eens terug.

Redlop schreef:
Jammergenoeg is dat wel een geniale ontdekking. 99% van de films bieden totaal geen stof tot nadenken

- Wat is dan die inhoud die als pulp is verpakt?
Anti-oorlog, anti-media, anti-discriminatie en anti-oppervlakkigheid. Dat alles verpakt als pro-oorlog, pro-media, pro-discriminatie en pro-oppervlakkigheid.

- Heeft het nadenkproces dat deze film in gang heeft gezet ook iets opgeleverd?
Ja, bij mensen die het doorhebben hopelijk wel. Maar de domme amerikanen zagen alleen de pro aspecten van de film.

En kijk alleen al eens naar de poster. Je kan dit toch geen militaire propaganda film meer noemen?

Phooze schreef:

99% van de films bieden totaal geen stof tot nadenken

Dat ligt eraan welke films je kijkt. Als je alleen maar troep ziet, dan ben je al blij dat je een film ziet die je tot nadenken zet.

avatar van Phooze
Ik heb het toch gewoon over alle films die er gemaakt worden?

De orginaliteit van de manier HOE je aan het nadenken word gezet vind ik overigens wel uniek.

avatar van Redlop
O sorry, ik dacht dat je 99% van alle films die jij gezien had bedoelde. Want hoe weet je dat films die je niet gezien hebt geen stof tot nadenken bieden.

Redlop schreef:
Zeg dan gewoon wat je in die film ziet.
Ik geloof dat ik dat vrij uitgebreid gedaan heb (op pagina 1). Feit is dat je deze film als een komedie in de klassieke Griekse traditie moet zien. Eén die dus doorspekt is van kritiek op de maatschappij en de heersende macht
Als dat je niet lukt moet je ook vooral niet cynisch proberen te doen.
Jij wil dat ik een film van dik 2 uur hier even helemaal ga uitleggen?

Nee.

Maar ik lees...Zo vind ik het erg mooi verwoord:

...Deze film lijkt me iig vooral bedoeld om je aan het denken te zetten. De sfx zijn enkel buitenkant.

Dat was de aanzet van de discussie...niet met jou maar met Phooze die dit dus mooi verwoord vindt.

avatar van speedy23
De cast bevat de nodige veteranen uit tienerseries als Melrose Place en Beverly Hills 90210 (ik neem aan dat hun karakturisering als wrange grap bedoeld was door regisseur Paul Verhoeven). Dit neemt niet weg dat Verhoevens ironie en cynisme door sommigen fout zijn uitgelegd als een ultrarechts standpunt (heb je snel in de VS). De geweldscènes zijn onthutsend gewelddadig, waarbij menselijke ledematen links en rechts over het scherm vliegen. Luidruchtige, maar onvoorstelbaar onderhoudende onzin, een verdraaide space opera, een mengsel van WO II-veldslagen, fascistische propaganda, westerns, Zulu en Full Metal Jacket, overgoten met gruwelijke dialogen. Verre van volmaakt, maar enorm vermakelijk...
(Was trouwens mijn eerste DVD).

Nog beter verwoord !

- Heeft het nadenkproces dat deze film in gang heeft gezet ook iets opgeleverd?

Te weinig helaas. Verbazingwekkend hoe deze film ongeveer uitlegt hoe Amerika het middenoosten aanpakt. En dat vooraf.

Jzus wat wordt deze film hoog gewaardeerd zeg, niet te geloven. Ik had af en toe erg de neiging om delen door te spoelen. Ze hadden hem beter "Barbie & Ken into space" kunnen noemen. (Maar dan met wat minder roze en wat meer bloed)

Jzus lees eens de berichten bij deze film.

avatar van Phooze
"Barbie & Ken in outer space" had inderdaad de subtitel kunnen zijn, maar dan hadden de amerikanen 't waarschijnlijk nog niet gesnapt...