Eight Legged Freaks (2002)

Alternatieve titel: Arac Attack

Verenigde Staten / Australië
Horror / Komedie

geregisseerd door Ellory Elkayem
met David Arquette, Kari Wuhrer en Scarlett Johansson

De inwoners van een mijnwerkersdorp ontdekken dat een chemisch ongelukje er voor gezorgd heeft dat honderden kleine spinnen gemuteerd zijn tot hongerige monsters van meters groot. Het is aan mijnwerker Chris McCormack en sheriff Sam Parker om een groep mensen bij elkaar te zoeken om de de bloeddorstige beesten te bestrijden. Onder hen zijn de kinderen van de sheriff (Mike en Ashley) en de paranoïde radiomaker Harlan.

• vrijdag om 20:30 uur op TV (SBS9)

finaldestiny schreef:

zo bedoel ik het niet, ik bedoel de special effects, je ziet zo dat ze uit de computer komen, het kan veel echter.

Nu weet je dat het beter gemaakt kan worden, dat is een feit (kijk maar naar KK). Maar of ze 4 jaar geleden dat ook al konden: ik zou het niet weten. Zo'n film kijk ik persoonlijk dan niet zozeer voor de effecten. Meer voor het verhaal e.d. die ik wel geslaagd vond.

avatar van johanm3
Vond dit een redelijk grappige film die zichzelf niet serieus neemt. ( kijk alleen al naar de poster/hoes )Dit soort films moeten er ook zijn. Heb hier zeker niet met tegenzin naar gekeken. 3*

Had niet verwacht dat dit film grappig zou zijn maar toch wel een mooie actie spider movie

een 3,5. kijk dit is wel een leuke spinnen film velen malen beter dan spiders van deze film kan spiders nog wat leren

film_kaza
JurassicPark schreef:

NightWolf schreef:

Het is de bedoeling dat de special effects onecht lijken. Het is immers ook een ode aan de SF-films van de jaren 50 en 60.

nou doe mij maar die old-skool fims..
ik kon ook totaal niet lachen

scarlet daarintegen ..hmmm

avatar van _Daan_
Leuke film met grappige momenten.

avatar van Big_bazznizz
geen humor, geen spanning, geen actie, geen horror, geen romantiek. Wat is dit eigenlijk wel?

avatar van nummervlinder
Heeft Scarlett een belangrijke rol hierin, ik denk dat ik hem al wel eens gezien heb en haar dan ook, maar toen kon het mij nog weinig schelen wie er in speelde... dus? Iemand?

begrijp niet dat deze film zo een slechte beoordeling heeft. Dit was gewoon een goede film maar inderdaad de special effects zijn nu niet meer mooi maar het heden kan je niet vergelijken met het verleden dus van mij gewoon een 3,5 *

avatar van *kelly*
prachtig filmpje vind ik.
Mooie graphics en ook de acteerprestaties zijn meer dan behoorlijk.
Komedie zit er ook wel in, maar het is niet dat je je er ziek bij lacht.
Krijgt van mij een wel verdiende 4,5*

avatar van AGE-411

leuk vermaak. Beste 'animal' film die ik gezien heb in een hele tijd.

best leuk. vrij grappige humor, maar de spinnen konden beter! ook vond ik de acteerprestaties niet denderend.

nummervlinder schreef:

de dochter van sam parker. ze komt wel veel in beeld.

Best vermakelijke film, leuke momenten, effecten zijn inderdaad wel wat minder. kon best wel lachen met deze film. Gewoon een film waar je zelf moet beslissen of je deze kijkt. kopen niet, huren wel. 2.5* .

ik vond de grappen er wel in ok.
BV. Die met die stungun in diene gast zijne ..., je weet wel hé.
En dan diene met zijn parfum tegen die grote spin.
hahaha keileuk.
En dan die juist vanonder de douche kwam allee zeg ze kon roepen of weglopen terwijl ze binnenkwam neen ze bleef zitten geen wonder dat die spinnen het zo makkelijk hadden.

avatar van Minority_Check
horror en komedie moeten nooit samen gaan vind ik
deze film was wel aardig heb toch wel genoten maar de tweede keer toen ik het zag begon het echt te vervelen

avatar van SPT
SPT
Ik vind vooral de uitwerking van deze film heel erg goed. De film slaat natuurlijk nergens op, en is dan welliswaar zeer spannend, maar alleen als je niet ouder dan 9 bent. De film is vooral een aaneenschakeling van absurde situaties en dito karakters, waarin met name de details naar mijn mening zeer goed zijn uitgewerkt. Het is niet een film waarbij je slap ligt van het lachen, maar toch best vermakelijk om zo eens naar te kijken.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Bij herziening heb ik verhoogd van 3 naar 3.5*

Qua humor komt er nu veel meer boven met subtiele verwijzingen. Ik bedoel oa die mensen die zich gaan bewapenen en dan terug verzamelen. Staat er een tussen met een hockeymasker en een kettingzaag. Ode aan Jason Voorhees zeker? Ook die spinnen hebben constant van die Gremlingeluidjes die tussen piepen, gevaarlijk grollen en heliumstemmetjes zitten. Eén van de betere horrorkomedies die je vooral niet serieus moet nemen. Echt wel leuk dit.

garlic senior
die humor is gewoon niet leuk om te zien en daardoor valt de spanning weg

vond het geen leuke film maar heb slechtere gezien

Ik heb het voor elkaar!! Ik heb eindelijk een film gevonden die ik slechter vind dan Pluto Nash en Killer Tomatoes From Outer Space.... Deze film gekeken met mijn neefje (12) tijdens het oppassen. Ik zie hier 3 en 3,5 sterren voorbij komen, hoe is het mogelijk.... Ik vind dit zo'n dramatisch slechte film. Dit gaat echt helemaal nergens meer over. Voor de mensen die deze film willen gaan kijken, alsjeblieft doe het niet. Ik kan mezelf niet eens meer serieus nemen omdat ik dit misbaksel van een film tot en met de aftiteling op heb laten staan....... Mij neefje krijgt nu een spoedcursus filmskijken. We beginnen vanavond met The legend of Bagger Vance. Hopelijk heeft deze film zijn jeugd niet verziekt, hahaha

garlic senior

hier reageert iemand die het met je eens is, deze film kan lina recta naar de schroothoop gebracht worden, had toendertijd 2 sterren gegeven maar ik maak er een anderhalve ster van.

dennis1979 schreef:

Ja. Hahaha . Maarre, vervelend voor je dat je niet een beetje zelfspot hebt en jezelf veel te serieus neemt. Als kijker of als mens. Onvoorstelbaar dat je de knipogen naar het genre niet zag of wilde zien. Dit is in de eerste plaats een komedie. Of je het nu leuk vindt of niet.

De film neemt zichzelf totaal niet serieus, dus waar zou je dat als kijker wel doen? Of erger; je neefje van 12 aansporen dat te doen? Lekker cheesy effecten, de heerlijke maffe bek van Arquette, de genrecliches die elkaar in hoog tempo opvolgen. Noem het een parodie. Noem het een ode aan. Maar als je dit de slechtste film ooit vindt, heb je of nog niet veelfilms gezien, of heb je de practical joke van de makers niet gevat.

Waarschijnlijk had je een wat merkwaardig verwachtingspatroon van deze leuke film. Verwachtte je echt de innovatie van Citizen Kane, de diepgang van 2001: A Space Odyssey en de klasse van Casablanca?

avatar van Thomas83
Erg geinig filmpje. Leuke horrorkomedie die zichzelf niet al te serieus neemt, en met veel leuke verwijzingen naar horrorklassiekers.
Er zit een lekker tempo in de film en het is soms best lachen. De foute overduidelijke CGI-effects zorgen ook wel voor de nodige humor. Ik moest ook erg lachen om de scene met de struisvogels. En ook om die pepperspray-scene, haha. Of het terugkerende "They are not aliens!"-grapje.
Sommige bijrollen worden wel erg slecht gespeeld, maar over het algemeen is het allemaal goed te pruimen, en de hoofdrollen zijn prima. En met Kirsten Dunst en Kari Wuhrer is er ook nog wat mooi vrouwelijk schoon om naar te kijken. Vooral Kirsten Dunst is weer zeer charmant.
Eight Legged Freaks is gewoon een vermakelijke en pretentieloze combinatie van komedie en horror. Een film die voor een vrij grote groep mensen wel best leuk is denk ik. De horrorfans zullen veel van de verwijzingen naar de klassiekers in het genre wel kunnen waarderen, en de mensen die niet bekend zijn met deze films is dit gewoon een vermakelijk verstand op nul-filmpje met af en toe nog best wat spanning.
Een dikke 3.0*

avatar van Tup&Joep
Dit soort vermaak kan ik wel waarderen.

us_raider
Een klein dorpje wordt geterroriseerd door buitensporig grote spinnen. Geweldig verhaal natuurlijk, maar als dit ook nog eens dient als kapstok voor een psychologische karakterstudie - en belangrijker nog: hierin slaagt - dan ben ik gedurende zo'n anderhalf uur van de wereld. Op een nog niet eerder vertoonde manier - dat wil zeggen de perfectie benaderend - behandelt regisseur Elkayem universele vraagstukken als 'hoe reken ik af met het verleden?' en kinderdilemma's als 'waarom word ik niet serieus genomen?'. Een ernstig onderschat meesterwerk.

Op zijn beurt dient dit bericht als kapstok om Thomas83 mee te delen dat hij niet Kirsten Dunst, maar Scarlett Johansson bedoelt.

avatar van hellblazer93
Hij mag vermakelijk zijn, de film op zich is niet goed. Wel leuk verhaaltje maaar niet erg sterk. Muziek vond ik ronduit matig. Matige acteerprestaties en de film komt niet mooi op gang naar mijn mening. 2.5*

avatar van moviefanatic
Spinnen die geluid maken en waar helgroene drab uitkomt nadat ze uit elkaar zijn geknald.......Heerlijk!
Dit is toch meer komedie dan horror!
3**

avatar van Thomas83
us_raider schreef:

Haha inderdaad, haal die namen wel eens door elkaar. Terwijl ze niet eens echt op elkaar lijken. Blond, vrouwelijk en mooi zijn de enige uiterlijke overeenkomsten zo'n beetje.