Eight Legged Freaks (2002)

Alternatieve titel: Arac Attack

Verenigde Staten / Australië
Horror / Komedie

geregisseerd door Ellory Elkayem
met David Arquette, Kari Wuhrer en Scarlett Johansson

De inwoners van een mijnwerkersdorp ontdekken dat een chemisch ongelukje er voor gezorgd heeft dat honderden kleine spinnen gemuteerd zijn tot hongerige monsters van meters groot. Het is aan mijnwerker Chris McCormack en sheriff Sam Parker om een groep mensen bij elkaar te zoeken om de de bloeddorstige beesten te bestrijden. Onder hen zijn de kinderen van de sheriff (Mike en Ashley) en de paranoïde radiomaker Harlan.

Na het zien van de trailer had ik al zoiets van dit kan leuk worden.
Na het zien van de film bleek mijn gevoel mij in de steek te hebben gelaten.
Wat heb ik genoten van de film.
de film had alles wat een b film nodig had en meer.
Naast de spinnen die er verdomd goed uitzagen had de film humor.
Je kan van het verhaal weinig verwachten omdat het om een B movie gaat over grote monsters.
ik kan er dit over zeggen voor een leuke avond uit is dit de film van dit moment gewoon gezellig griezelen met een bulderlach

Na het zien van de trailer had ik al zoiets van dit kan leuk worden.
Na het zien van de film bleek mijn gevoel mij in de steek te hebben gelaten.
Wat heb ik genoten van de film.

Ergens mist hier het woordje niet.
Alleen al de manier waarop de expert word gepresenteert in de form van een 11 jarig jochie is al subliem.
Waarom moet de allesweter altijd een harry potter-achtig mannetje zijn met een brilletje op?

avatar van Jordy
Jordy (admin)

Dat hadden ze juist lekker dik aangezet, dat brilletje, dat wijsneuzerige... dat je de daar de humor niet van in zag zeg??

nee, dat wil er bij niet in.

[quote]

Inderdaad: een vette persiflage-knipoog naar die etterbak van een Pottertje. Zoals de hele film vol zit met dit soort grappen.

Heb hem gisteravond gezien, en vond hem wel aardig, met leuke grappen, alleen de special effects waren erg slecht, het was meer een film om thuis een keer te kijken.. 2,5 sterren.

Herald
Jordy schreef:

volgens mij was ik trouwens de enige in de bios die de "if you build it, they will come"-grap begreep

ik moet dan altijd aan een Married With Children aflevering denken

Ik heb me best vermaakt bij deze film. Je kan ook niet te kritisch zijn op de monsters. Het is allemaal in een komisch avontuur gewikkeld. Wel leuke momenten en zeker het bekijken waard!

BS
best leuke film.Beetje comisch opgezette griezelfilm.Niet echt eng (op een keer flink schrikken na) en redelijk grappig.
Er word best goed in gespeeld en het geheel loopt wel aarig.
Natuurlijk moet je de spinnen enzo niet te letterlijk nemen.Je moet er wel met een leuk oog tegenaan kijken.De moeite waard.
3 sterren

Jerome-B schreef:

vond de spinnen anders best wel OK

Toppertje deze B(?)film. De special effects waren zeker oké, en de humor ook. Heb je niet al te hoge verwachtingen dan is ie zeker te pruimen. 3 sterren

Tja ik moest af en toe erg lachen, je moet gewoon je verstand op nul zetten en dan krijg je een vermakelijk filmpje te zien.

Het zal wel komen omdat ik niet echt vaak monster-films gezien heb, maar ik had bij deze film zoiets van: eh... wtf.
Ik heb me wel vermaakt. 3 sterren.

avatar van Hemdale
Ik had me ook wel vermaakt tijdens deze film, leuk!

avatar van wackyboy
Het idee van "parodie op jaren 50 b-film" is leuk voor 5 minuten. Nadat je de eerste spinnen hebt gezien is de grap er al gauw af en wordt het een erg lange zit.

pff, ik had nog gehoord van iemand dat hij leuk zal zijn, maar dat hij zo slecht zal zijn had ik niet gedacht.......2 sterren

avatar van jedymaster
deze film is goed omdat het over the top amusement is dit me denken aan raiders of the lost ark ook overdreven maar heel leuk

Ik heb hem net gekeken. Vond er niet zoveel aan. Ik vond de spinnen er niet echt super uit zien. En het was allemaal ook voor een monsterfilm een beetje te vond ik. 2,5 sterren.

avatar van WB
WB
In plaats van de stuipen op het lijf te jagen, heeft deze film me hard laten lachen! Grappige geluiden als de spinnen maken, en grappige scènes als hier inzitten (Spin die aan een hertenkop aan de muur gaat knagen en dan uitspuugt), maken de film vermakelijk!
3,5 sterren

MaTtIeBoY
Meer dan een aardige film is het niet. 2,5 ster

avatar van Chainsaw
Chainsaw (moderator)
Ik heb zeker genoten van dit stukje hersenloos vermaak, die zichzelf gewoon niet serieus neemt en ook niet verwacht dat de kijker dit doet. Met verstand op -5 kun je prima genieten van de geestige scènes en idiote momenten. Gewoon erg geestig tussendoortje.

3 sterren.

avatar van Chainsaw
Chainsaw (moderator)
Het filmpje "Larger than Life" door Ellory Elkayem (waar deze film op gebasseerd is) staat overigens ook op de DVD. Zeker een aanrader om ook even te bekijken!

avatar van AZ SPELER
Ik vind de spinnenfilms meestal wel lache en deze dus ook. Zeer vermakelijk. Ik heb genoten!

Goeie komische film die je echt niet serieus hoeft te nemen, dat "horror" mag dan ook wel weggehaalt worden, op die poster alleen al staat "Let the squashing begin!", en dat zet je niet op een poster van een horror-film

best amusant alleen mij wat gestoord aan de muziek en het overgeacteer van david arquette.
en sommige onwaarschijnlijke fouten in het scenario.
hoe weet arquette bvb de naam van die grote spin?doesn't make sense
toch 2.5 sterren voor een hersenloze rit die gelukkig leuk bleef om uit te zitten en best grappig was af en toe.
die spinnenstemmetjes:-)

avatar van Purmerend
Wat ik mooi gemaakt vond waren de geluiden van de spinnen, piep geluidjes wat op lachen leek. En ook toen een paar spinnen stof van een motor in hun gezicht kregen dat ze moesten hoesten.

avatar van predator
leuke combinatie tussen humor en horror. Gaat nergens over maar is wel lekker om naar te kijken. En Scarlett Johansson is altijd fijn om naar te kijken.

avatar van Hannibal
Ik heb twee keer kunnen lachen in deze film, toen iedereen in het warenhuis klaar stond en de spinnen zich door de deur heenbeukten, en dat Sam Parker zei:"Hee, opletten!" en iedereen ineens klaar gingen staan met de meest belachelijke wapens. En natuurlijk het spuitbusje in het gezicht van de grootste spin. . Verder was het een belachelijke film, maar ik heb de film gezien met twee vrouwen die erg bang voor spinnen zijn, en daarom geef ik hem toch twee sterren.

avatar van chiquita
Saai en niet grappig. Ik heb me niet echt vermaakt.

avatar van maurice74
Blind op dvd aangeschaft. Zoiets doe ik ook niet snel meer.