Eight Legged Freaks (2002)

Alternatieve titel: Arac Attack

Verenigde Staten / Australië
Horror / Komedie

geregisseerd door Ellory Elkayem
met David Arquette, Kari Wuhrer en Scarlett Johansson

De inwoners van een mijnwerkersdorp ontdekken dat een chemisch ongelukje er voor gezorgd heeft dat honderden kleine spinnen gemuteerd zijn tot hongerige monsters van meters groot. Het is aan mijnwerker Chris McCormack en sheriff Sam Parker om een groep mensen bij elkaar te zoeken om de de bloeddorstige beesten te bestrijden. Onder hen zijn de kinderen van de sheriff (Mike en Ashley) en de paranoïde radiomaker Harlan.

aerts007
Leuke komedie, voor 1 maal.

Een film die je zeker niet te serieus moet nemen en gewoon van moet genieten.
Een leuke ode aan de 'antiek' horrorfilms

avatar van Kricky
Hey SPIDY!!!!

enige leuke uitspraak in de film

2,8

avatar van excelerator
Deze film is mijns inziens best geslaagd. De spinnen zien er behoorlijk echt en groot uit (alleen jammer dat ze geluiden maken) het verhaal heeft zelfs iets van spanning en ook de acteurs spelen prima.

De film staat natuurlijk bol van de onmogelijkheden Hoe kun je een crossmotor starten in een gang met methaangas zonder een vonk te maken waardoor het gas zou (kunnen) ontploffen? maar toch is dat in deze film niet storend.

Zoals door meerdere forumbezoekers voor mij opgemerkt is het een ondergewaardeerde film die ideaal is voor een avondje vermaak. Daarom 3,5 sterren.

avatar van clockwork72
Erg vette film vol humor en grappige momenten. al 3x gezien en hij blijft leuk.

clockwork72 schreef:
Erg vette film vol humor en grappige momenten. al 3x gezien en hij blijft leuk.

ik sluit me hier bij aan

avatar van kirk douglas
Dit had nou echt een zeer goede film kunnen worden.
De effecten waren goed jammer alleen dat het nou perse grappig voor moest stellen.
De irritante geluiden van die spinnen en de soms erg domme humor verpesten de film grootendeels.
Voor de rest best vermakelijk en het acteerwerk was ook best.

Toch al een tijd geleden dat ik die voor het laatst heb gezien. Film is best komisch en zit vol met pulp welke goed past in deze film. Geen topper maar wel leuk genoeg om eens gezien te hebben. Het einde in dat winkelcentrum vond ik best aardig.

dominion
leuke film de versie van dawn of the dead maar dan met spinnen

avatar van aburex
Erg leuke horror-komedie die de draak steekt met dit soort filmen. Er komen erg leuke momenten in voor. Vooral radiomaker Harlan steelt de show met zijn Aliën-fobie

Van het weekend nog eens herzien, en ik blijf dit een hele leuke film vinden.

avatar van eavymetal
Leuke Horrorkomedie.

avatar van DragQueen
Leuke horror-komedie, die zichzelf gelukkig niet te serieus neemt. Arquette en Johansson geven verder leuke invulling aan hun rollen. De effecten gingen er ook wel mee door. Leuk om eens gezien te hebben, maar stijgt nergens boven de middelmaat uit. 2,5 Ster.

Oef, de nadruk ligt toch wel behoorlijk op komedie en daarmee ook wel heel flauwe humor. Piepende spinnen die af en toe geirriteerde gezichtsuitdrukkingen vertonen? Mmm, je moet er maar even voor in de juiste bui zijn. Er is een vrij groot gemis aan horror, want afgezien van wat groen bloed is er van die spinnenaanvallen bar weinig te zien. Goed, we zien wat mensen overduidelijk zichzelf ergens tegenaan gooien, maar impact van giftanden is verder nergens te bespeuren. Toch jammer, want spinnen blijven vrij angstaanjagend van zichzelf.

Waar de film wel in slaagt is het neerzetten van een lekker jaren '50 pulpsfeertje door de overdreven soundtrack, de karikaturale rollen van onder andere Arquette en Overton en de enkele popculture referenties. Nergens wil het ook maar een moment spannend worden, helemaal omdat de spinnen er gewoon vrij lelijk uitzien en geen moment echt in het beeld lijken te zijn, maar het vermaakt in al zijn slechtheid wel degelijk iets. Maar nogmaals: de film is overduidelijk bedoelt als komedie, de serieuze horrorliefhebber zal hier toch een hoop missen.

avatar van boozebelly
Ik denk dat dit alleen leuk is voor de allerkleinsten onder ons. Dat lijkt mij ook de doelgroep waar deze film zich op richt.

avatar van ILDIB
Nee. Nee. eh nee. Dr zitten wat geinige uitspraken en visuele shot in, maar verders. nee. En die babygeluidjes, 3x nee..
De dames zien er dan wel weer prettig uit.

avatar van Lefgozer
Pure pulp. Spinnen zagen er nog beter uit dan ik had verwacht. Beetje raar dat een klein jongetje steeds de volwassenen moest vertellen wat te doen, maar goed.

movie-edje
In des tijds toen ik de trailer zag, dacht ik dat het een film was met veel spanning en sensatie!

In tegendeel, voor mij viel deze spinnen-film erg tegen.
Het ging naar een komedie-sfeer, en de spinnen zijn behoorlijk uit de computer gehaald!

erg flauw en zinloos allemaal!

avatar van zicht
Deze ken ik niet, maar aan het verhaal te zien net zulke nonsens dan wat voor spinnen film dan ook.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Er is toch een verschil met Arachnid dat geloofwaardiger wil overkomen. Deze film is meer een ode aan de 50's films met gemuteerde spinnen. Eight Legged Freaks neemt zichzelf een pak minder serieus.

avatar van Spetie
Behoorlijk over the top filmpje, waarin de spinnen op een gegeven moment wel erg overdreven vormen aannemen.

Op zich niks mis mee, want de film wil de jaren vijftig films een soort van ode toen toebrengen en probeert net zoiets te creëren, alleen lukt het niet helemaal. Dat de film een horror komedie wil zijn is leuk, maar van enige vorm van spanning blijft in deze film vrij weinig over, daarvoor is het allemaal op een gegeven moment te overdreven.

Qua komedie houdt de film ook niet over. Arquette is een matig acteur en de grappen zijn vaak flauw, hoewel gezegd moet worden dat er ook nog wel een paar geslaagde tussen zitten. Waar de film gelukkig nog wel in slaagt is een fijne sfeer te creëren, door de fijne soundtrack.

Een aantal goede zaken en een aantal slechte zaken zorgen er echter voor dat deze film uiteindelijk duidelijk middelmaat is en daar is de score dan ook naar.

avatar van lars-pixar
De opbouw van de film was erg saai en er gebeurde nog weinig, maar een maal bij het winkel centrum aan gekomen is het vanaf dat moment erg vermakelijk.
Buiten de effecten die nog best te pruimen zijn, hadden ze de humor weg mogen laten want het meesten was allemaal erg flauw en had niet echt een toevoeging aan de film.
De regie was wel erg goed, Ellory Elkayem wist precies wat hij wou en heeft goed gekeken naar het acteer werk.

haha echt chille film, keek hem eerst toen ik 6 was ofzo, vorig jaar heb ik hem teruggekeken. blijft leuk

avatar van nclo
Zoals hierboven al wordt benoemd, is de film vooral een knipoog naar de cliché matige horror-films uit de jaren 50/60 die je destijds vooral op parkeer plaatsen zag. Deze past er perfect bij. Ze nemen zichzelf in weinig manieren serieus en ik moet zeggen dat ik de spinnen nog aardig gemaakt vond (al waren de moordende scènes wss ietwat te hoog gegrepen voor de regisseur, want er zaten een paar tussen...

Het verhaal, op zich een beetje simpel. Laten wij maar een aanleiding zoeken, een gast valt met zijn container vol met radioactief spul in het water en toevallig staat daar dichtbij een spinnenboerderij (hoe verzin je het) die toevallig allemaal ontsnappen en toevallig van dat radioactief spul innemen. Het einde: alle spinnen waren eerst over de stad verspreid en nu sterven ze gezamenlijk omdat alle spinnen opeens TOEVALLIG zich in dezelfde ruimte bevinden. Kortom, de regisseur wist wss zelf ook al dat dit geen klassieker zou worden, zeker als wij op het verhaal afgaan

Zoals gezegd waren de special-effects gewoon prima. Ze zagen er prima uit en camera werk deed het op zich ook gewoon prima. Ik markeer deze film met een goede 3*. Ik hou er wel van.

avatar van m1701
beetje saaie film...
Jammer dat er altijd weer zo'n sullig nerdy kind in moet meespelen met zo'n
warrig kapsel en nep bril.... haalt niveau gelijk naar beneden!
Voor de rest was de film ook wel wat saai en voorspelbaar
2* genoeg voor 1 x kijken

avatar van xxERWINxx
Leuke vermakelijke film, gewoon lekker wegkijken en zit veel komedie in.

avatar van Phantasm
Leuke grappige horror/komedie, 2 x gezien, blijft vermakelijk.

avatar van MizKriz
Héérlijke horror komedie.
David Arquette is hierin wel geweldig, lekker lachen met hem.
Een van mijn favoriete spinnen films ooit.
Het cliche erin van een nerdy kind die 'toevallig' een spinnenfreak is, die dan eigenlijk alles woordelijk moet oplossen, knap vrouwelijk volk erin,
Goede vermakelijk film.

Ik vind hem een *5 waard want het is meerendeels een lachfilm en de spinnen vond ik er ook niet zo echt uitzien maar ik geef hem toch een 5 omdat ik kapot heb gelegen van het lachen haha zo'n grappige film

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Ik zal deze toch nog eens moeten herzien. Een film waar ik zeker van had genoten. Ik heb onlangs de film Them! gezien met gigantische mieren, waar dit toch wel z'n inspiratie heeft vandaag gehaald.