Eight Legged Freaks (2002)

Alternatieve titel: Arac Attack

Verenigde Staten / Australië
Horror / Komedie

geregisseerd door Ellory Elkayem
met David Arquette, Kari Wuhrer en Scarlett Johansson

De inwoners van een mijnwerkersdorp ontdekken dat een chemisch ongelukje er voor gezorgd heeft dat honderden kleine spinnen gemuteerd zijn tot hongerige monsters van meters groot. Het is aan mijnwerker Chris McCormack en sheriff Sam Parker om een groep mensen bij elkaar te zoeken om de de bloeddorstige beesten te bestrijden. Onder hen zijn de kinderen van de sheriff (Mike en Ashley) en de paranoïde radiomaker Harlan.

avatar van matthijs_013
us_raider schreef:
Op zijn beurt dient dit bericht als kapstok om Thomas83 mee te delen dat hij niet Kirsten Dunst, maar Scarlett Johansson bedoelt.

Ik vind dit toch een redelijk grote blunder; twee redelijk grote sterren (van de 21e eeuw) door elkaar halen, die eigenlijk geeneens iets met elkaar gemeen hebben (qua zowel uiterlijk als carrière)

mister blonde schreef:

Ja. Hahaha . Maarre, vervelend voor je dat je niet een beetje zelfspot hebt en jezelf veel te serieus neemt. Als kijker of als mens. Onvoorstelbaar dat je de knipogen naar het genre niet zag of wilde zien. Dit is in de eerste plaats een komedie. Of je het nu leuk vindt of niet.

De film neemt zichzelf totaal niet serieus, dus waar zou je dat als kijker wel doen? Of erger; je neefje van 12 aansporen dat te doen? Lekker cheesy effecten, de heerlijke maffe bek van Arquette, de genrecliches die elkaar in hoog tempo opvolgen. Noem het een parodie. Noem het een ode aan. Maar als je dit de slechtste film ooit vindt, heb je of nog niet veelfilms gezien, of heb je de practical joke van de makers niet gevat.

Waarschijnlijk had je een wat merkwaardig verwachtingspatroon van deze leuke film. Verwachtte je echt de innovatie van Citizen Kane, de diepgang van 2001: A Space Odyssey en de klasse van Casablanca?

Kennen wij elkaar??? Je probeert een beeld van mij te schetsen alsof wij elkaar al jaren kennen. Dat is niet alleen raar maar ook een beetje ongeloofwaardig.

"vervelend voor je dat je niet een beetje zelfspot hebt en jezelf veel te serieus neemt" deze tekst slaat natuurlijk nergens op. Volgens mij mogen wij op dit forum zeggen wat we van een film vinden, ja toch?? En ik vind dat ik mezelf wel een beetje serieus mag nemen.

En ik had helemaal geen verwachtingspatroon van deze naar mijn mening "zeer slechte" film. In mijn post valt ook te lezen dat ik deze film slechts meekeek. Als ik dit een slechte, slappe, totaal Niet-grappige film vind, is dat mijn mening. Aan jou post ze lezen stoot dat je nogal tegen de borst. Als jij daar niet tegen kunt moet je misschien van dit forum wegblijven in plaats van zo kinderachtig te reageren als iemand jou mening niet deelt. En je hebt gelijk dat dit mijn genre niet is. Mag dat ook al niet?? Als je mij met je posts belachelijk probeert te maken, moet je echt vroeger opstaan vrees ik.

Je plaatst nu een post waarin je mij een beetje de les probeert te lezen. Alsof ik net onder een steen vandaan kom kruipen. Doe dat toch niet je bent dan net een klein kind dat te horen krijgt dat zijn tekening niet de mooiste van de klas is. Ik denk dat jij degene bent die zichzelf iets te serieus neemt. Als je goed had gelezen dan had jij de knipoog in mijn post kunnen lezen. Ik vind dit inderdaad een waardeloze film, maar voor de rest laat ik iedereen in zijn waarde.

Voor de rest ben ik blij met je post. Ik hou van levendige discussies waarin je elkaar een beetje kan triggeren.

avatar van psycholamp
Ook als komedie vind ik deze film niet geslaagd. Nooit leuk zijn hoestende spinnen en kat/spin-gevechten met tekenfilm-effecten. Té Amerikaans, té niet leuk.

Ik denk dat ik mijn neefje van 12 even ga aansporen om deze film serieus te kijken.

avatar van Thomas83
matthijs_013 schreef:

Je kunt ook overdrijven. Het is niet zo dat ik Kirsten Dunst en Rob Schneider door elkaar haalde of zo.
Ze zijn allebei mooi en blond, en kunnen wel generatiegenoten worden genoemd.

veron35
matthijs_013 schreef:

Het zijn wel 2 van de mooiste actrices van dit moment vind ik...

avatar van planet_of_death
Deze film is underrated. Ik vond het een geinig film. Spinnen waren behoorlijk nep maar iets zegt me dat dat de bedoeling van deze film is.

***

avatar van Ajax&Litmanen1
Lekker over the top gaande actie/komedie waarmee ik me prima heb vermaakt.

De special effects moeten in zon film wel in orde zijn en dat waren ze gelukkig ook. De spinnen zagen er gedetailleerd en creapy uit, zoals het hoort. Ze waren misschien wat overdreven gemaakt, maar dat past wel bij deze film.

Gelukkig hebben ze heel wat humor in de film gestopt. Maar goed ook, want zon film hoort zichzelf niet te serieus te nemen. De gekke gast in zijn caravan was dan ook een prettige aanwinst voor de film.

De film is natuurlijk wel erg cliche, maar ik heb me er niet aan gestoord.

avatar van Martijnnn
Zo te zien is veronica dol op deze film, komt alweer op tv.

Word overigens wel heel erg ondergewaardeerd hier.

Juist ja. Weer zo'n humoractiehorrorkomediethriller. Heb hem al eens gezien, en werd er niet echt blij van. Mijn zoontje zal hem waarschijnlijk vanavond wel willen zien, dus dat wordt weer "genieten".

Ik vond het nep, zowel qua verhaal als special effects. De cast is wel aardig.

K@i
ongetwijfelt leuk voor degene
die Deep Blue Sea en Snakes on a Plane
konden waarderen

maar ik moest ervan HUILEN

avatar van wwelover
Nogal saaie film. Dramatisch slechte special effects. Kari en Scarlett zijn wel top. David is wat minder maar gaat wel.

Weinig leuke grappen, maar af en toe wel leuk vooral die donkere gast.
Maar over het algemeen was het niks, slecht geacteerd door de rest van de cast.

gebruiker_56935
Ajax&Litmanen1 schreef:
Lekker over the top gaande actie/komedie waarmee ik me prima heb vermaakt.

De film is natuurlijk wel erg cliche, maar ik heb me er niet aan gestoord.

Ik weet niet welke film jij hebt gekeken maar de special effects zijn juist uitermate slecht. Vooral juist de spinnen.

gebruiker_56935
Ik vind dus de film helemaal niks. Op alle punten vond ik hem slecht. Dat ene sterretje geef ik dus omdat ze met naar mijn mening zo'n slechte film zo'n bekendheid hebben weten te creeeren. Dat is wel een sterretje waard.

avatar van HarmJanStegenga
Poeh, dat was even doorbijten vanavond. Erg slechte film is dit zeg. Ik heb één keer mogen lachen om die donkere man met zijn radiostation, maar voor de rest word de film geen moment grappig. Serieus kan ik zo'n gedrocht al helemaal niet vinden, want de ongeloofwaardige, slechte en voorspelbare momenten stapelen zich al snel op. Scarlett Johansson is een groot pluspunt, maar die weet deze film bij lange na niet te redden. Wat is die Arquette toch ook een slecht acteur zeg....

* *

Milan07
Wat een grappige film. Pure pulp. Het gaat allemaal nergens om en dat maakt het verhaal grappig. De geluidjes van de spinnen, de verwijzing naar Halloween zijn komisch. Arquette, Wuhrer en Johansson spelen goed. Een film waar je niet bij hoeft na te denken.

avatar van maerk
Vond m wel geinig. Maar ook niet meer dan dat. Leuk dat er een scheut humor in de film zit! En Scarlett Johanssen natuurlijk. Verstand op -10 en kijke maar.

avatar van Woutrr
Zowel in het genre horror als komedie niet geslaagd...
gewoon slecht!

Door die triestige "special effects" komt de film nogal kinderachtig over...

Lad
Wat algemeen gebuisd?

Een zeer aardige film met soms leuke humor! Het is dan ook geen echte horror!

3,5 sterren.

avatar van lucdecoster
Ik vond de film redelijk grappig. Ik hou van spinnen maar natuurlijk niet zo groot. Een spin mag je nooit dood doen in huis, gewoon in uw hof zetten. Meestal zijn het de mannetjes die rondlopen 's nachts (echte sukkelaars).

avatar van Bla
Bla

Ga serieus Arachnid eens kijken, deze film heeft prachtige CGI vergeleken met dat gedrocht.

avatar van AGE-411
deze vind ik veel beter:

Deze mist echt iets.

avatar van umbro01
Ik vond de film goed alleen zat er veel meer in.

avatar van riefenstahl
Cliché, toch aardig, maar nergens spannend.

Lad
Zeer aardige film. Waaraan deze film deze slappe score te danken heeft...Ik zou het echt niet weten!

De makers hebben een fijn verhaaltje bedacht, al dan niet origineel. Toch, samen met de humor (die werkelijk lachen geblazen is), is het een fijne, vermakelijke film geworden. Zeer amusant voor zo een avondje thuiszitten.

3,5 sterren, dat verdient deze film wel.

avatar van Vascago
Heerlijke over de top komedie. Niet echt horror te noemen. Een heerlijk schmierende David Arquette, belachelijke spinnen (waar ik dus ontzettend om moest lachen en het dus leuk werd) en een verhaal wat natuurlijk niet serieus is te nemen. Gelukkig doet de film dat ook geen seconde en dat alles maakt dit een heerlijke paradie/ode aan het horror/komedie genre.

avatar van B-daddy
Horror, komedie. Als het geen parodie is op 'n horrorfilm, kan het toch geen horror énn komedie zijn. Wat moet ik nu vertrouwen(ben bang voor horrors behalve parodies).

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Prettig vermaak.

Leuke en komische ode aan den ouden griezelflicks. Niet serieus nemen maar dat doet de film overduidelijk zelf ook niet. Vermakelijk en onderhoudend zijn de toverwoorden.

Goed.

avatar van Aapje81
Ik sluit mij aan bij mijn voorganger. Waarbij ik nog wil toevoegen dat dit de eerste film was waarbij ik mij niet ergerde over Arquette

consumer1970
Inderdaad horror met een knipoog, half punt extra voor die kat die zo'n scooby doo-geluid maakt voordat hij door een spin gegrepen wordt. 3,5.

avatar van erik1677
Ik vindt het altijd wel heerlijk om weer een horror/comedy binnen te stappen , waar je weer in zo n typisch amerikaans stadje/dorpje verzeilt raakt. Met tal van leuke intersante personages, wat je ook veel ziet in de stephen king meesterwerken.
Ik vindt deze film dan ook wel enigzins vergelijkbaar met het geweldige Critters, of gremlins aan de andere kant.
Heb me hier kostelijk mee vermaakt.