Snake Eyes (1998)

Verenigde Staten / Canada
Thriller / Mystery

geregisseerd door Brian De Palma
met Nicolas Cage, Gary Sinise en Carla Gugino

In een casino in Atlantic City vindt een belangrijke bokswedstrijd plaats. Midden in het gevecht worden er ineens schoten gelost en blijkt de minister van Defensie het slachtoffer te zijn. De louche detective Rick Santoro gaat op onderzoek uit, waarbij niets is zoals het lijkt.

avatar van K. V.
Deze vroeger gezien en nu me er nog eens aan gewaagd. vond het toch wel een goeie film. De openingsscène is toch wel indrukwekkend te nomen.
De rest van de film is ook de moeite waard. De cast deed het prima en het verhaal was ook boeiend genoeg om de volledige speelduur te boeien.

Goeie film waarin de minister van defensie wordt neergeschoten tijdens een grote bokswedstrijd. Het verhaal zit wel goed en onderhoudend in elkaar waarbij een gebeurtenis vanuit verschillende personages belicht wordt. Technisch gezien een uitstekende film, met vooral een geweldige opening (één lang shot die het geheel een bepaalde urgentie meegeeft). Dit niveau wordt alleen niet de volle lengte vastgehouden. Ruim 3.5 sterren.

Geinig.

Geen meesterwerk maar de locatie en het sfeertje maakt veel goed.

avatar van Gerlof1378
Aardig gemaakte thriller/mystery film die qua opbouw en verhaal wel wat heeft van een Hitchcock film mijn mening dan. De cast met o.a. Nicolas Cage en Gary Sinise spelen goed en ook de rest van de cast doet het ook aardig, de setting vond ik ook wel goed gedaan. De film koste 70 miljoen om te maken en tja ik kan niet zeggen dat ze dat aan de film hebben besteed, ja misschien dat Nicolas 20 miljoen heeft gekregen of zoiets maar jammer en ook omdat de film net iets meer dan 100 miljoen heeft opgebracht. Al met al een aardige thriller die je 90min lang wel bezig houd en dat is precies wat een film behoort te doen entertainment zijn.

Blijft na tig keer gezien te hebben toch een aardige actiethriller die geïnspireerd is op de climax uit "the man who knew too much" van Hitchcock. De Palma had in een aantal van zijn jaren '80 en 90-films vaak raakvlakken met het oeuvre van de Master of Suspense. Nicolas Cage is zo ongeveer aan het overacten in de rol van foute detective Rick Santoro. Tijdens een zwaar beveiligde bokswedstrijd in Atlantic City wordt een minister neergeschoten. In het hotel begint hij een klopjacht op de dader.

avatar van joeygamer2
Redelijke film. Vond hem nergens echt spannend worden en sommige stukjes waren erg cliché. Verder was het nog wel redelijk te kijken.