Cellular (2004)

Verenigde Staten / Duitsland
Actie / Thriller

geregisseerd door David R. Ellis
met Kim Basinger, Chris Evans en Jason Statham

Ryan ontvangt een oproep van een vrouw in paniek op zijn mobiele telefoon. De voor hem onbekende vrouw Jessica Martin is ontvoerd. Ze heeft totaal geen idee waar ze is en ze is ervan overtuigd, dat ze niet lang meer te leven heeft. Na zijn eerste twijfel is Ryan overtuigd van de ernst van de situatie. Hij moet helpen, hij heeft geen moment te verliezen; elke seconde telt! Ryan kan alleen maar hopen dat zijn telefoon, die bijna leeg is, hem niet in de steek laat, want wie redt Jessica als de enige lijn met de buitenwereld verbroken wordt?

Erg vermakelijke film. De acteerprestaties zijn helemaal niet zo slecht als enkele mensen hier je willen laten denken. Ik zie geen reden waarom je Kim Basinger zo moet afkraken en ook de overige acteurs doen het lang niet slecht.
Verder is het een film vol actie, geen diepzinnige dialogen maar daar is 't ook geen film voor. Je verveeld je in ieder geval geen minuut.

kriz1975 schreef:
Waar-de-loze film, echt heel slecht. Ik wilde er al niet eens heen, maar bij gebrek aan beter op dat tijdstip in de bioscoop in combinatie met mijn vrouwelijke gezelschap die de film wel wilde zien, ...
Tsjongejonge, zelden zoveel domheid gezien.

Op gegeven moment heeft hoofdrolspeler Kim Basinger aan de telefoon, hij moet nog 1 trapje oplopen om bij de juiste politieagent te komen, niemand hoort of ziet hem in die hal, maar hij is bang dat de verbinding wegvalt door onbereikbaarheid... gaat hij naar boven roepen, in de hoop dat iemand hem hoort. Het komt niet in hem op om gewoon even de gsm neer te leggen en 10 treden omhoog te lopen en de deur open te doen... Ja natuurlijk, het is een film, maar de film neemt zo wel heel erg het IQ van de kijker op de korrel. Dan erbij: de ene keer belt hij vanuit zijn gele auto handsfree, en dan heeft hij het toestel weer in de hand, etc etc. Zeer slechte film, van Brendan Fraser-niveau.
Jij beoordeeld een film aan de hand van iemands belgedrag? Overigens belt hij in die gele auto niet handsfree, hij legt de GSM even op de passagiersstoel omdat hij tegen het verkeer in rijd en beide handen aan het stuur nodig heeft. Daarbij zou ik gezien de aard van het telefoongesprek die telefoon ook niet zomaar even rustig op een trap neerleggen om iemand te gaan halen, stel dat er iemand op gaat staan. Maar jij zou dat dus rustig doen? Tsjongejonge, zelden zoveel domheid gezien.

Hoe een gsm levens kan reden?! Betrekkelijk zwakke film met een zeer belabberde acteerprestatie van Kim Basinger, maar ze is volgens mij zowiezo geen uitstekende actrice. Jason Statham haalt dan weer het maximum wat er uit zijn rol te halen was.
Tijdens de film stapelen de onnauwkeurigheden zich op. Daar kan je gewoon niet naast kijken en uiteraard begint de film dan te irriteren.
Een film die best zo snel mogelijk vergeten kan worden.

DarkManX schreef:

Een film die best zo snel mogelijk vergeten kan worden.

Kan iemand mij eens een voorbeeld noemen van de zeer belabberde acteerprestaties dan? Krijg namelijk 't idee dat mensen elkaar hier een beetje napraten. Als ik bij imdb kijk bij de recensies dan staat daar slechts een enkele mening tussen dat er slecht geacteerd word en zijn er behoorlijk wat die vinden dat er zelfs erg goed geacteerd word, ook door Kim Basinger. Maar hier vind men dan massaal dat zij het zo slecht doet. Vind dat wel erg opvallend.

KiDD
Echt een fantastische film.....ik heb van begin tot het eind op het puntje van de stoel gezeten...

Er zit geen enkel dood moment in.

LeeGer schreef:

Ik vond eigenlijk de hele acteerprestatie van Basinger zwak. Maar ik heb er ook bij vermeld dat dat mijn mening was en dat meningen mogen verschillen. Basinger is een overgewaardeerde actrice, vind ik. Er lopen veel betere actrices rond, die minder betaald worden, en die beter geschikt waren voor deze rol

DarkManX schreef:

Maar weer zo'n algemene omschrijving. Ik vond eigenlijk de hele acteerprestatie van Basinger zwak heb ik al zo vaak gelezen hier, maar geef eens een voorbeeld dan.

Viel mij dus ook op, ik heb nog geen enkel voorbeeld of vorm van argumentatie gezien..

Ik snap niet, wat hier slecht aan was, ik vond hem wel goed, en ik heb me helemaal niet geergerd. ik vind het wel een aanrader.

Leuke film vond ik het hoor

Voodoo schreef:

Helemaal mee eens, leuke spannende film

Ze hadden op de 1e plaats al meer tijd moeten nemen om een echt begin voor de film te maken. Beetje jammer dat je na 5 minuten al weet wat je te wachten staat, allemaal erg cliche en erg slordig gedaan. Dat hadden ze beter kunnen doen. Het kwam ook niet echt serieus op me over. Het deed me eerder vermoeden dat ik naar een comedy ging kijken dan naar een thriller.

De rest van het verhaal was wel oke, niet echt benoemenswaardig goed dus. Er zitten wel leuke ideeen in, maar het had gewoon beter uitgewerkt moeten worden. Het kwam erg low-budget over, en snel gemaakt over.

Acteer prestaties waren oke, niet goed maar ook niet heel slecht.

En toch heb ik me eigenlijk geen minuut verveeld tijdens de film, al hoef ik hem echter niet nog een keer terug te zien.

3 sterren.

Vond het een aardige, ook niet meer dan dat. Geef m 2 en halve ster......

avatar van kantoorpikkie
Ik vondt de film in het begin niet echt boeiend, maar ja die Kim Basinger is vreselijk lelijk geworden!!!. Na het saaie stuk in het begin wordt het best spannend.
Over het algemeen een redelijke film 3,5 vindt ik hoog zat.

Voor wie er eens van een goede lading plotholes wil genieten: kijk deze film!

Een film met weinig pretenties, veel gaten in het verhaal, de cliché's vliegen je om de oren, maar toch gewoon heel erg vermakelijk... verstand op nul, grote zak chips, lekker onderuit -film. 3 sterren.

tja wat kan ik nou hier over zeggen..... geen top ......maar best vermakelijk......en daar gaat het toch om
echte topfilms zie je maar af en toe

WAT een KNAKEN FILM... Als je DIT goed vind dan ben je het niet waard om uberhaupt films te kijken.

OLEE!

1 *

Ondanks al die negatieve berichtjes hier.....
Ik VOnd het een top-film!!!

kos schreef:

Voor wie er eens van een goede lading plotholes wil genieten: kijk deze film!
Noem er eens een paar

Luisteren naar je telefoon terwijl hij naast je ligt. De trap niet meer bellend opkunnen omdat hij weg zou vallen, maar later dezelfde trap wel bellend oplopen etc. Meeste gelukkig vergeten.

avatar van P. Kloetjeuris
Geen gezeik, Cellular is geen klassieker maar desondanks een prima actiefilm.

kos schreef:

Op mijn telefoon (echt geen duur topmodel) zit een speakerfunctie op, die hoor ik dus nog prima als hij naast me zou liggen. En dat soms je bereik wegvalt is mij ook weleens overkomen.

Kun je toch moeilijk plotholes noemen hè? Zeker geen "goede lading plotholes".

LeeGer schreef:

Klopt, alleen staat hij niet op de speakerfunctie. (Nogal logisch ook dat hij hem daarna dan ook snel weer oppakt).

En dat soms je bereik wegvalt is mij ook weleens overkomen.
Het ging er hier om dat hij weg zou vallen door het bereik in de gang, niet 'zomaar'.

Kun je toch moeilijk plotholes noemen hè? Zeker geen "goede lading plotholes".
Oh, jawel hoor. Maar ik geef toe, buiten enkele plotholes bestaat de film inderdaad voornamelijk uit rare onwaarschijnlijkheden en ongeloofwaardigheden.

Prima filmpje..

avatar van tevelenco
Slechte film.
Ik vond het uitgangspunt van het verhaal nog wel leuk.
Maar wat werd dit verhaal slecht en ongeloofwaardig uitgewerkt
Zo slecht zelfs dat het soms zelfs lachwekkend was.
En ook de akteerprestaties waren "zachtjes uitgedrukt"niet erg overtuigend.
Nee dit was niet best , echt een B FILM.

kos schreef:

Je kraakt de film compleet af maar ik heb van jou nog niet één zinnig argument gelezen. Hier weer zo'n vage omschrijving zonder enige vorm van argument of voorbeeld. Vraag je dan om een voorbeeld dan kom je met een of twee heel zwakke argumenten (zie de plotholes) en verder ben je het alweer "vergeten".

avatar van Jordy
LeeGer schreef:

verder ben je het alweer "vergeten".

Is dat niet al genoeg reden voor een lage beoordeling?

LeeGer schreef:

Wat jij wil. Het is een briljant gemaakt film die echt een ontzettend sluitend verhaal heeft, heel werkelijk allemaal.

Misschien dat iemand die hem pas gezien en het interessant genoeg vond om op een schrijfblokje bij te houden dat kan beamen

avatar van krabat
Als je films met boeken zou vergelijken dan is dit een Suske en Wiske. Het is geen Multatuli, maar dat is ook niet altijd noodzakelijk. Origineel bedacht vond ik en hier en daar grappig. By the way, Kim Basinger is inderdaad een dagje ouder geworden, maar ziet er desondanks stukken beter uit dan de meeste moeders van dezelfde leeftijd.