Cellular (2004)

Verenigde Staten / Duitsland
Actie / Thriller

geregisseerd door David R. Ellis
met Kim Basinger, Chris Evans en Jason Statham

Ryan ontvangt een oproep van een vrouw in paniek op zijn mobiele telefoon. De voor hem onbekende vrouw Jessica Martin is ontvoerd. Ze heeft totaal geen idee waar ze is en ze is ervan overtuigd, dat ze niet lang meer te leven heeft. Na zijn eerste twijfel is Ryan overtuigd van de ernst van de situatie. Hij moet helpen, hij heeft geen moment te verliezen; elke seconde telt! Ryan kan alleen maar hopen dat zijn telefoon, die bijna leeg is, hem niet in de steek laat, want wie redt Jessica als de enige lijn met de buitenwereld verbroken wordt?

avatar van perceived
Redelijk.

Vermakelijke variant op Phone Booth. Niet erg origineel, maar het verhaal met een scheutje humor kijkt lekker weg. Acteerwerk is niet al te overtuigend, al moet een film als deze het ook niet zozeer van sterke acteerprestaties hebben. Al met al vermakelijk en tot nu toe ook veruit de sterkste film van Ellis. 6/10*

avatar van basderksen123
echt een film die je pakt hij is spannend daarom wil je hem blijven kijken zonder pauze!

avatar van Hollywood007
Goede film om eens te kijken als je voor dit genre te vinden bent. De spanning zit wel goed en het acteerwerk is ook wel degelijk.
1 minpuntje misschien : beetje voorspelbaar, maar toch de moeite.

avatar van Chucky92
Jason Statham

Dat wordt vanavond hopelijk genieten. Als ik tenminste de film afkijk en niet allang ben afgehaakt door die kut reclames.

avatar van WanderingStar
Lekker wegkijk actiefilmpje... licht, vermakelijk, niet te ingewikkeld.. gewoon lekker kijken met wat popcorn erbij

avatar van Ad Murck
Wat een leuke spannende film! Met veel plezier naar gekeken. Met verschillende verrassende ingrediënten, die ik hier niet weg wil geven natuurlijk.

avatar van Anjin
lekkere film weer van Statham

avatar van Daan258
Blijft een redelijk goede thriller met jason statham.

vanavond maar denk is blitz of killer elite kijken, daar zit jason statham ook in

avatar van hdehoon
Goed idee met die kapotte telefoon, je moet er maar opkomen. De vaart blijft er goed in. Soms zelfs op het ongeloofwaardige af, maar dat wordt met humor goedgemaakt. Leuke film.

avatar van Renevanvliet1988
Te matig, enorme tegenvaller

Viel erg tegen. De film was erg voorspelbaar en ongeloofwaardig met af en toe erg slecht acteerwerk. Soms schoot ik hierdoor zelfs in de lach... Zo slecht.

Maargoed, er zitten ook wel spannende stukken in en het is leuk dat er ook wat humor in zit af en toe. Verder kan ik weinig goeds zeggen. Naar boven afgerond dan maar een 2,5.

avatar van lexiepexie
ach... om te kijken gaat het wel.

Zeer ongeloofwaardig met die telefoon. Maar voor mij wordt het dan weer absurd en komisch en de film barst van de actie, loopt vlot door, dus verveelde mij niet snel. Acteren viel mij erg mee.
Goed weg te kijken met verstand op nul en zin in actie

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Tja, als tussendoortje is dit nog net te doen. Het verhaal heeft de spanning in huis om er een leuke film van te maken.Vergelijk de telefoon met een autobus en je hebt speed. Stoppen is geen optie. Maar dan nog heb je meer nodig dan enkel een gsm. En je zou denken dat met Jason Statham een actiefilm niet slecht zou zijn. Maar de man doet in deze film amper iets. En het is een wonder dat hij het moet afleggen tegen Chris Evans en William H. Macy. Zelfs met een wapen lukt het hem niet. Scream lady van dienst is Kim Basinger die nooit een grote actrice zal worden. En Chris Evans die al overbodig was in Fantastic Four en daarna zelfs Push en Captain America om zeep hielp valt nog net mee hier, al is dat vooral omdat het niet slechter is dan in voorgenoemde films. Wel iets leuker is William H. Macy die de film nog ietwat kan redden. Regisseur David R. Ellis heeft toch al beter gedaan met de Final Destination films en Snakes on a plane en slaagt er nog net in om af en toe wat humor in de film te brengen. Maar dit zou een thriller moeten zijn en dat is het zeker niet geworden. Resultaat is een snelle hap, maar zeker geen goeie film.

avatar van Iron Maiden
"Kim Basinger die nooit groot zou worden"
Heb je de afgelopen 20 jaar in een grot geleefd of zo?

Geen idee wat ik over deze film moet zeggen.....eh, tja, William H. Macy wil ook brood op de plank? Die man is te goed voor films als deze. Jason Statham? Een humorloze jongere Bruce Willis? Kim Basinger het voorland van actrices als Angelina Jolie of Scarlett Johansson? Ik roep maar wat.....had best een aardig aktie film kunnen zijn? Enne.....oh, ja in de slotscène was ook al duidelijk wat Chris Evans als laatste zou zeggen.....en ik was ff de draad kwijt toen Piet Paulusma tussendoor met de weersvoorspelling kwam.

Deze film nu aan het kijken ziet er allemaal onecht uit en het heeft de sfeer van een komedie maar deze film blijft me wel steeds boeien

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Iron Maiden schreef:
"Kim Basinger die nooit groot zou worden"
Heb je de afgelopen 20 jaar in een grot geleefd of zo?

Late reactie, maar toch...

Ik heb het over de 'actrice' Kim Basinger. Uiteraard is ze groot geworden, maar ze is toch niet de meest memorabele actrice.

avatar van hutsekluts
Het eerste kwartier heb ik me behoorlijk gestoord aan de acteerprestaties. Wat moet Ellis bezield hebben om dit zo te laten? Maar naarmate het verhaal vordert is er wel verbetering te zien. Een heel aardig plot dat je anderhalf uur vermaak biedt.

avatar van T-man
Film boeit van begin tot het einde. Heel goed om te kijken.

avatar van Gang_Star
Best een sterke film die de vaart start na amper 3 minuten en de vaart er ook goed inhoud. De film is spannend van begin tot einde en er wordt redelijk geacteerd. Het verhaal op zich is vrij saai maar toch wel sterk uitgewerkt. Prima kijkvoer.

avatar van DjFrankie
Prima amusement deze film, blijft boeien tot het einde.
En ik heb me nergens aan gestoord.

avatar van Beertje45
Best goed verhaal, blijft interessant tot aan het einde. Het acteerwerk kon soms wat beter, maar Macy en Statham vond ik wel goed.

avatar van witboek
Een mooie marketing film. Dankzij deze film was ik overtuigt om een gsm te kopen.

avatar van Kondoro0614
Super film weer!
Dit keer was Jason Statham de Bad Guy. Niet veel meegemaakt, naar Parker!

Heb er van genoten vond hem wel super vet

Hij was geheel afhankelijk van zijn mobieltje om een ontvoerde vrouw weer terug te krijgen hierin hij zeg maar allemaal andere dingen moet overwinnen om daar te komen !
Alleen jammer dat Jason op het laatste dood ging!

avatar van FILM!BOY!
Erg spannendd film met een ijzersterk verhaal en goede actie. Heb op het puntje van mijn stoel gezeten. 3,5

avatar van Captain Pervert
Weer zo'n film waar je niks van verwacht, maar die dan ineens 100% meevalt.

Chris Evans kende ik niet maar hij doet het niet slecht. Basinger moest ik even aan wennen, maar richting het einde vond ik haar acteerwerk toch wel behoorlijk goed. Leuk om Statham een keer in een rol als badguy te zien. Grappige bijrol van William H. Macy met zijn eeuwige snor. Blijft een mooie kerel.

Hoewel er wat geinige momenten in zitten is de film zeker geen actiekomedie zoals hier door een aantal personen wordt geschetst. De advocaat met zijn Porsche is dan wel wat comic relief maar verder is de film vooral spannend. Sowieso spelen Porsches een prominente rol in deze film, dus dat is alleen maar goed natuurlijk
Verder zitten er gelukkig heel weinig slechte keuzes van de personages in. Meestal erger je je bij dit soort films groen en geel aan domme keuzes die personages maken, maar dat is hier (bijna) niet aan de orde.

De meest opvallende prestatie is dat Cellular ondanks de razendsnel veranderende technologie van de afgelopen jaren, niet is gedateerd. De meest prominente rol is weggelegd voor een Nokia, maar afgezien van het feit dat geen enkele telefoon in de film een touch-screen heeft, is het allemaal nog redelijk actueel.

3,5 sterren. Aanrader.

/edit: oh, Chris Evans kende ik wel, als Captain America Nou sorry Chris... Maar het zegt wel wat over je standaardhoofd... Ik was je vergeten...

avatar van Captain Pervert
witboek schreef:

En een extra lader, hoop ik?

avatar van witboek
Captain Pervert schreef:

En een extra lader, hoop ik?

idd

avatar van alexspyforever
Niet teveel nadenken bij deze film. Ik vond het eerder een actiefilm dan een bloedstollende thriller. Van het begin tot het einde wel spannend. Sterke rol van de acteur die Ryan speelde.