Cellular (2004)

Verenigde Staten / Duitsland
Actie / Thriller

geregisseerd door David R. Ellis
met Kim Basinger, Chris Evans en Jason Statham

Ryan ontvangt een oproep van een vrouw in paniek op zijn mobiele telefoon. De voor hem onbekende vrouw Jessica Martin is ontvoerd. Ze heeft totaal geen idee waar ze is en ze is ervan overtuigd, dat ze niet lang meer te leven heeft. Na zijn eerste twijfel is Ryan overtuigd van de ernst van de situatie. Hij moet helpen, hij heeft geen moment te verliezen; elke seconde telt! Ryan kan alleen maar hopen dat zijn telefoon, die bijna leeg is, hem niet in de steek laat, want wie redt Jessica als de enige lijn met de buitenwereld verbroken wordt?

Moviestar
Hij moet aan de lijn blijven (Phonebooth!!) MAAR z'n batterij is bijna op. (net als er bij een achtervolging de benzine op is) lijkt me niks dit!

nice plot
Heeft de bestuurder geen carkit ofzo...
en het is toch verboden om tijdens het rijduh te belluh.

avatar van moviefreak#1
Moviestar schreef:

Phone Booth heeft ook een hoop mensen aangenaam verrast (waaronder ikzelf) dus ik heb nog hoop , niet in de laatste plaats omdat ik een zekere William H. Macy zag staan die sinds Fargo en The Cooler bij mij niets meer fout kan doen.

trailer op apple.com ziet er niet onaardig uit. Ook bij mij kan Macy weinig verkeerd doen, maar hij komt er ook openlijk voor uit dat ie sommige films (Jurrasic Parc 3 bijvoorbeeld) voor het geld doet. Hopelijk is dit niet zo'n film...

en Jasos Statham, de drijvende motor achter de films van Guy Ritchie, is ook van de partij !!!

heb deze film in florida gezien toen ik op vakantie was en is een zeer vermakelijke film en hij verveelt geen sec.
leuke actiethriller met soms aardige humor erin .

avatar van jex
jex
Hij gebruikt in deze film een nokia 6600 dus alles komt goed, die heb ik ook!

De vaart zit er goed in, gelijk vanaf het begin begint het spektakel. Je moet natuurlijk het belachelijke uitgangspunt voor lief nemen, want het slaat natuurlijk nergens op. Maar als je dat doet heb je een hele vermakelijke actiefilm, overigens vind ik wel dat Macy hier een miscast is, het is niet echt geloofwaardig als hij een gevecht wint van iemand die en jonger en er duidelijk sterker uit ziet. Maar goed het maakt niet echt veel uit voor de pret. 3,5*

avatar van Chr.s
wel geinige film...de ochtend voor ik na deze film lawrence of arabia gezien dus dan is dit natuurlijk wel een stuk minder...hele stomme toevalligheden die gebeuren, een slecht acterende kim bassinger ( zowiezo geen goede actrise maar dat terzijde..

Gewoon een vermakelijke film , verder niks gewoon vermaak een zeven. dus 3.5

avatar van MarkFish
Wel vermakelijk. Zeker het tweede deel. Zaten wel veel foutjes in en Chris Evans vond ik absoluut niet goed. De spanning aan het einde vergoedde veel.

Best aardig kijkvoer, in de trant van Phone Booth. Alles wat fout kan gaan, volgens het boodschappenlijstje, gaat ook mis en zo hoort het ook - maar het is allemaal best leuk in elkaar gestoken.

Drie sterren.

avatar van zeus
Vond het niet zo bijzonder eigenlijk, het was me iets te standaard allemaal. 2,5*.

avatar van jassonn
Weet iemand hoe het nummer heet dat o.a bij de aftiteling te horen is?, tijdens de film hoor je hem ook een keer voorbij komen. 3.5*

t smurfenlied

??

Dinsdag gezien. Wat een dramtische slechte film. Al na 2 minuten krijg je het gevoel dat dit wel eens een slechte film zou kunnen worden en na 5 minuten wordt dit bevestigd en alleen nog maar verergerd. Jason Stratham en Kim Basinger tonen hover je kunt afzakken tijdens een acteer carriere.

ik vind dat deze film 1 lange reclame voor de Nokia 6600 is, hoe vaak word er wel niet verteld hoe goed dit toestel is en wat je er allemaal mee kan! ondanks vond ik het een leuke actiefilm! niet echt hoogstaand maar hij verveelt geen seconde! en Chris Evans is in deze film echt grappig en hij acteert aardig goed! veel beter als in Not another teen movie,waar hij die sukkel speelt die het lelijkste meisje van de klas de mooiste wilt maken!.

avatar van WB
WB
Nouseforaname schreef:

Idd! Ik had ook niet verwacht dat deze 'onbekende film' wel goed zou zijn! Zeer vermakelijk, en ook spannend! Wel een beetje ongeloofwaardig sommige stukjes, maar dat heeft geen affectie op de film! Dit is zeer zeker een aanrader!
Voor haar leeftijd ziet Basinger er toch stiekem ook nog wel goed uit
4 sterren

avatar van Tomtommer
Betrekkelijk flauwe film. Weinig of geen uitwerking aan het script. Gelachen op momenten die daar eigenlijk niet voor bedoeld waren.
En zeer slechte acteerprestaties van gijzelnemers en gegijzelden.
Een film om snel te vergeten.

avatar van Wolkenmeter
Barslecht geacteerd door Kim Basinger, maar zij was niet de enige die een valse noot sloeg: mogelijk was de korte verschijning van Jessica Biel nog net iets beschamender. Waarom William H. Macy aan Cellular meewerkte is mij ook een raadsel: zijn rol bestond eigenlijk uit een aaneenreiging van Hollywood-cliché's over politie-agenten.
Gelukkig is het kort filmpje geworden, zodat het tempo waarin de gebeurtenissen zich afspelen alles nog dragelijk maakt. De bedoeling was goed - ik ben altijd wel te vinden voor vrolijke onzin - maar behalve de acteerprestaties hadden ook de dialogen waren veel scherper gemogen. 1.5 sterren

avatar van bioscoopzaal
Ik had gehoopt op een strakke thriller à la Phone Booth maar ik kreeg een lamlendig geacteerde b-film die ook op het gebied van scenario de middenmoot niet overstijgt.

Het ergste van al was nog de belabberde acteerprestatie van Kim Basinger, die het van mijn part met Sharon Stone mag uitvechten voor de Razzie voor de slechtste acteerpresatie van het jaar. Ik kreeg op een gegeven moment zelfs last van plaatsvervangende schaamte, zo erg was het. Alleen Chris Evans houdt zich temidden van alle ellende nog een beetje staande, en acteert zelfs William H. Macy en de anders zo charismatische Jason Stratham moeiteloos van het scherm. Voor de rest is Cellular helaas niet te redden.

1.5 sterren.

Jassonn, het laatste nummer van de film is: Sinner Man van Nina Simone (Felix da Housecat Remix)

Waar-de-loze film, echt heel slecht. Ik wilde er al niet eens heen, maar bij gebrek aan beter op dat tijdstip in de bioscoop in combinatie met mijn vrouwelijke gezelschap die de film wel wilde zien, ...
Tsjongejonge, zelden zoveel domheid gezien.

Op gegeven moment heeft hoofdrolspeler Kim Basinger aan de telefoon, hij moet nog 1 trapje oplopen om bij de juiste politieagent te komen, niemand hoort of ziet hem in die hal, maar hij is bang dat de verbinding wegvalt door onbereikbaarheid... gaat hij naar boven roepen, in de hoop dat iemand hem hoort. Het komt niet in hem op om gewoon even de gsm neer te leggen en 10 treden omhoog te lopen en de deur open te doen... Ja natuurlijk, het is een film, maar de film neemt zo wel heel erg het IQ van de kijker op de korrel. Dan erbij: de ene keer belt hij vanuit zijn gele auto handsfree, en dan heeft hij het toestel weer in de hand, etc etc. Zeer slechte film, van Brendan Fraser-niveau.

gazor schreef:

Ik had 'm al gevonden, maar nog bedankt!!

Het script rammelt flink aan een paar kanten en niet alle acties in cellular zijn even logisch. Gelukkig staat daar tegenover dat vanaf de eerste minuut tot aan de eindcredits flink de druk op de ketel gehouden wordt. Het gevolg is 90 minuten aan actie en ondanks dat je wel weet hoe het afloopt een flink spanningsniveau. Cellular is dan in mijn ogen ook een heerlijk entertainende ouderwetse actiethriller. Wat betreft de acteerprestaties, die waren wat mij betreft prima en absoluut niet slechter dan in de gemiddelde hollywoodfilm. Verstand op nul en kijken!

***1/2

kan er niks aan doen maar ik vond het toch een geinige film
het verhaal was in ieder geval leuk bedacht

avatar van De_Hollander
spannende film.
Van het begin tot het einde.
Krijgt dan ook 5 sterren

hele goeie film....van begin tot het einde spannend..kim speeld in deze film heel goed, deze film moet je echt zien, top film voor mij mag deze film 4,5 sterren hebben