Cellular (2004)

Verenigde Staten / Duitsland
Actie / Thriller

geregisseerd door David R. Ellis
met Kim Basinger, Chris Evans en Jason Statham

Ryan ontvangt een oproep van een vrouw in paniek op zijn mobiele telefoon. De voor hem onbekende vrouw Jessica Martin is ontvoerd. Ze heeft totaal geen idee waar ze is en ze is ervan overtuigd, dat ze niet lang meer te leven heeft. Na zijn eerste twijfel is Ryan overtuigd van de ernst van de situatie. Hij moet helpen, hij heeft geen moment te verliezen; elke seconde telt! Ryan kan alleen maar hopen dat zijn telefoon, die bijna leeg is, hem niet in de steek laat, want wie redt Jessica als de enige lijn met de buitenwereld verbroken wordt?

Wat is deze film spannend! super je kan deze film vergelijken met Trapped. maar deze film staat nu in mij top 10 van beste films ooit. geweldig 5*

Jordy schreef:

Is dat niet al genoeg reden voor een lage beoordeling?
Genoeg reden voor een lage beoordeling wel, dat moet ieder voor zich weten, maar geen reden om maar van alles over een film te gaan roepen zoals dat er een lading plotholes in zit, dan moet je toch op zijn minst wat goede voorbeelden weten.

Nog even wat extreem onwaarschijnlijke plotzaken:

Iemand krijgt een telefoontje, wat bij Ralph Inbar of Punk'ed nog geloofwaardiger zou zijn, en gaat daar gelijk zijn leven voor riskeren, inclusief een dodenrit als spookrijder en een gewapende overval.

Hij krijgt geen reactie bij de politie en vraagt de mensen beneden die hem doorverwezen niet eens om hulp meer en gaat zelf maar zijn leven riskeren.

Een schlemielige agent die een beer van 2 bij 2 even uitschakelt.

Nadat de verbinding was verbroken kan hij opeens WEL het nummer uit zijn nummerweergavenlijst verkrijgen, zo erg was het dus niet dat de verbinding welgviel.

kos schreef:

etcetera.
Hij geloofd haar ook pas als hij hoort hoe ze bedreigd word door een van de ontvoerders. Hij herkent haar accent wat laat? Lijkt me waarschijnlijker dan dat hij alles onmiddelijk door heeft. Die beer waar je 't over hebt was iets groter dan die agent maar zeker geen 2 bij 2, bovendien krijgt een agent gevechtstraining lijkt me. en dat de verbinding wegviel was wèl erg aangezien de telefoon dan beneden ook gaat, en die ontvoerders vertellen hem echt niet waar hij haar kan vinden.

Zeker 5 sterren wat een goede film zeg... en die jessica biel... wat een lekker mokkel zeg

Wat een enorme boutfilm. De vrouw kan totaal niet acteren en loopt maar wat hysterisch te doen. Voor de rest zo voorspelbaar als het weer van gisteren. 1*

Soms écht ongeloofwaardig...

Voor de rest betrekkelijk goei filmpje, ben 'm 2x in de bioscoop gaan zien (dag op dag, maar had iets goed te maken met een vriendin...)

Kijken helemaal waard

Nieke schreef:

Soms écht ongeloofwaardig...

Ik vond haar helemaal niet slecht.. Verklaar je nader.

Ik moet Nieke wel gelijk geven hoor Stinissen. heel de tijd zo'n zielige jankkop zonder veel verandering.
Het is al een tijdje geleden dat ik deze gezien heb dus kan niet de precieze argumenten geven. Films als deze vergeet ik liefst snel

avatar van Jordy
Nieke schreef:

Acteerde Kim Basinger altijd al zo slecht?

Gelukkig niet, kijk LA Confidential maar.

Obiwannes schreef:

De situatie in de film was nou ook niet echt om vrolijk van te worden. Dus waarom dat nou zo vreemd is?

Mja zoals ik al zei kan ik je niet percies meer vertellen waarom omdat ik er niet veel meer over nadenk. Helaas is de belabberde acteerprestatie van haar me wel bijgebleven.
Ik denk dat ze zo een paar keer in beeld komt en dan telkens dezelfde zielige koppen trekt zonder veel variatie, en op de koop nog een zaagtstem aan die telefoon.

avatar van Oosie
toen hij i/h water sprong , had hij later weer een tel. op zak ?????? misschien is die NOKIA 6600 waterdicht???? toch krijgt ie 3* van mij , ik heb wel genoten !! Beter dan PHONE BOOTH is ie cker !!

Ik vind Kim Basinger wel goed acteren in deze film.
Ik zou niet weten hoe ze het anders moet doen als je konstant een doodsbange vrouw moet spelen.

stinissen schreef:

Ik vond haar helemaal niet slecht.. Verklaar je nader.

Als ze naar de bus toestappen is ze lekker overdreven bezig met bezig zijn met haar zoontje (onlogische zin, maar 't is al laat eh)
Haar fijn gekozen stappen (er stonden precies kruisjes aangeduid op de grond)
Het té geacteerde bange gezicht en de ui-tranen.

Maar hey mannen, 't is maar één mening én ik heb de film tweemaal gezien, dus zooo erg vond ik het niet... Toch was Kim voor mij niet bevredigend in deze film. Sorry!

avatar van jedymaster
Lekkere snelle film met veel actie en een goed verhaal vond het prima zat op het puntje van mijn stoel. Enig klein minpuntje was soms Kim maar ja kunt niet alles hebben.

avatar van Alainmestreech
Het was best een leuke film, maar ik vond Kim Basinger ook slecht acteren in deze film, en dat vind ik haar in de meeste films, maar in LA Confidential speelt ze goed.

Ik ben het hier met jedymaster eens. Tis een snelle film wat lekker wegkijkt

3,5 *

Dit is een film die lekker wegkijkt.
De vaart zit er vanaf het begin al goed in.
Niet al te veel van de verhaallijn voorstellen, en inderdaad is het acteerwerk van mevrouw Bassinger niet al te best.

Overall : 3,5

avatar van Icer
Nee, ook dit vond ik helemaal niks. Veel te voorspelbaar met die zgn 'macho' redder in nood. Kim Basinger blijft overigens een mooie vrouw, ook op leeftijd. Verder een pulpverhaal.

Aardige film doordat er een lekkere vaart in blijft zitten. Wel hier en daar wat amateuristisch en ook niet heel bijzonder.

Chris Evans heb ik niks mee, acteur zonder enige uitstraling zo uit een C-film gestapt...

Kim Bassinger acteerde echt ontzettend slecht! Het leek nergens op ik dacht bij mezelf echt van wat is dat dan voor beginneling? Met haar verlepte kop!!!!

Macy speelde dan wel weer een leuke rol, met dat snorretje van uhm...

Al met al denk ik dat ik het op 2,5 sterren houdt...

avatar van queenie
Mooie film. Eindelijk Kim Basinger weer terug. Lijkt wat op Phonebooth alleen speelt dit op meerdere plekken af wat de film wel ten goede komt. Leuke aktiefilm!! 4 sterren

Niet zo zeuren Lukic tis een leuke film!

Miss schreef:

Niet zo zeuren Lukic tis een leuke film!

Mwahhhh... dat valt wel mee vind ik. Maar goed als jij het leuk vind dat kan.

Lukic schreef:

50plussers zien er inderdaad niet zo strak en glad uit als bijvoorbeeld een Britney Spears. Tenzij je een hoop plastische chirurgie gaat gebruiken net als Vanessa bijvoorbeeld, weet alleen niet of we daar nou wel op zitten te wachten. Maar voor haar leeftijd lijkt Kim Basinger me toch een mooie vrouw

avatar van dray
Als deze film op een Net5 uitgezonden zou worden had ik'm bij de eerste reklame-blok al weggezapt. Doet aan als een echte B(utt)-film. Halverwege wordt het wel iets spannender, maar ik vind het zeker geen topfilm.

avatar van queenie
Goeie film. Vond hem wel spannend en omdat het niet op 1 plek afspeelt leuker dan Phonebooth. Goeie aktie!! 4*

kos schreef:

etcetera.

Ik ben het volledig met al je argumenten eens,deze film staat zo bol van onwaarschijnlijkheden dat het irritant is.Onbegrijpelijk dat mensen dat niet zien.Voor mij een complete flop dus

Heb deze film helaas in de bios gezien omdat Shark Tale op dat moment niet meer draaide. Maar wat een teleurstelling, alle cliche's over mobiele telefoons kwamen wel langs in de film. Het plot had je ook wel naar een aantal minuten door, heel voorspelbaar allemaal.

avatar van maartenuil
Ik werd ook gedwongen naar Cellular te kijken na dat Sharktale uitverkocht was.
Cellular is echt een zwaar beroerde film en ik irriteerde mij mateloos aan het acteer werk.
Een echte gaos film en geen must have.