D-War (2007)

Zuid-Korea / Verenigde Staten
Fantasy

geregisseerd door Hyung-rae Shim
met Jason Behr, Amanda Brooks en Robert Forster

Vijfhonderd jaar geleden vocht de Koreaanse krijger Haram met Imoogi serpent Buraki, een 200 meter lang mythisch monster, om zijn geliefde, Narin, te redden. Nu zijn de Imoogi terug op aarde en verwoesten zij Los Angeles. Verslaggever Ethan Kendrick wordt ingeschakeld om de zaak te onderzoeken. Hij komt erachter dat Sarah Daniels hem hierbij zal moeten helpen.

Redelijke film. Special effects zijn niet eens zo slecht, best goed eigenlijk, als dat ik vooraf gedacht had. De slang is echter wel een beetje erg overdreven groot...

Gewoon lekker weg te kijken voor de fantasie-lover

avatar van tukker1966
Zeer slechte film,met inderdaad redelijke effecten.
Zal de film snel vergeten.
1,5 ster

avatar van stuffie
Ik heb deze film afgekeken, en dat betekend voor mij sowieso meer dan 2 sterren

Ik snap niet waarom deze zo slecht wordt beoordeeld. Ik vind het een goede film met goede effecten. Een beetje godzilla/jurasic park/etc achtig.

avatar van Blood Duster
Het verhaal van de film is op zich niks mis mee, en de special effect's zijn ook goed uitgevoerd.... Alleen de mix ervankomen in de film wel erg slecht tot uitting......

*2.0*

avatar van stuffie
Net voor de 2e keer gezien en ik snap het verhaal nu

Ik blijf bij mijn 4 sterren...

avatar van swollenaer68
Je houdt van fantasy of niet.....ik hou ervan......en dan kun
je nu eenmaal niet zonder special effects. Niets mis mee naar
mijn mening. Niet elke film heeft het budget van LOTR. Net zo als veel gasten hier belachelijk laag stemmen tot hun hobby hebben gemaakt probeer ik een beetje een tegenwicht te vormen. Een druppel water in de woestijn vrees ik....

wat lopen sommigen te zeiken over deze film zeg(met alle respect)
je weet van te voren met zon film dat het fantasie is.
ik vind de film uitstekend,met een goed verhaal.
opke,met wat teveel fantasie,maar wat is een fantasy film zonder fantasy?;)in elke film zit fantasy.

om deze redenen krijgt deze flm een 5 van mij

avatar van Onslaught
Redelijke film.

De CGI is niet slecht. Ik snap niet wat iedereen loopt te zeuren, stelletje hollywood slettebakken...

Het verhaal is echter te triest voor woorden. Je kunt er zeker wel een leuke fantasy film van, maken maar wat slecht uitgewerkt zeg. Dit weerhoudt mij ervan om deze film hoger dan een magere 3.0 te geven.

Heus niet te slecht om te huren trouwens.

avatar van UrbanDjampa
Onslaught schreef:
Redelijke film.

Heus niet te slecht om te huren trouwens.

Ja leek of de special effects centraal stond en daarna pas het verhaal....

avatar van Albus Dumbledore
wanneer komt deze film in de Nederlandse bioscopen?

avatar van sofripa
Nou ja.....met een biertje erbij is het nog wel te pruimen. Special effect waren beter dan de acteurs..Wat een kudde houten harken. 2,5*

avatar van Oscarwinnaar
Toch een aardige film. Op zich houd ik niet zo van dungeons en dragons films maar de gevechtsscenes vond ik de moeite waard.
De special effects waren oke, de acteurs wat minder.

avatar van Zuzuu
Ik weet niet zeker of ik deze film zal bekijken, al is het monster wel naar mij genoemd.

avatar van lordsnoopy
Op zich niet zo'n slechte als al die kritiek die ik hier lees.
Mijn strategie voor een fantasyfilm: niet nadenken maar gewoon genieten.

De CGI is niet super, maar je kunt het ook niet slecht noemen. Het verhaal is een beetje mager, maar dat komt deels ook door de korte filmduur.

Het einde vond ik wat jammer, ik had het liever anders zien aflopen. Maar naar mijn idee toch een film die leuk is om meerdere keren te kijken.

Als je van fantasy films houdt, is deze film toch wel de moeite waard om hem eens te bekijken.

avatar van PartyCrasher
Oke Cgi was heel mooi! Verhaal was heel mager ze konden het veel beter uitwerken. En de acteurs waren ook best slecht..

En dan de fouten in de film. die Gozer weet niet meer hoe die heet word neergeschoten door die fbi agent en dan staat ie gewoon weer op alsof er niks aan de hand is

Of dat Die Gozer Gelijk met die vrouw al gaat lopen zoenen terwijl ze elkaar helemaal niet kennen ???

avatar van Koerok
Zelden dat ik een film niet uitkijk. Niet om aan te zien. 1.5 voor de toch wel redelijke CGI.

avatar van dvdfreak
nou weet niet meningen verdeeld hier, maar moet hem nog kijken en hoop dat dat wat gaat worden

Opzich wel een goede film,
Effecten zijn goed vind ik.
De draak dacht ik in het begin van wtf vage draak,
maar als ik er over nadenk, tis meer een japanse(of chinese of koreaanse verschil weet ik niet echt) draak, maar was zeker goed gemaakt.

Verder acteer werk redelijk niet echt super.

rating: 3

avatar van Brianna
Hou normaal niet van fantasy, maar heb me super vermaakt met deze film. Zeer mooi gemaakt, veel aktie. Alleen het acteren vond ik iets minder, maar daar moet je verder maar niet op letten, want de aktie en special effects maken alles goed.

avatar van michelmoviefan
Pure bagger! Slecht acteerwerk, een zeer slordige bij elkaar geraapte plot. Wel goede special effects, alhoewel schandalig gejat van Lord of the Rings, the Tower aan het einde van de film is bijna een kopie uit die van LOTR (het oog ontbreekt net nog). Ook veel gejat uit StarWars, the battle for Naboo. Ik ben groot fan van fantasie en Sci-fi maar ik bespeur weinig respect voor het genre bij deze film. Als je zoveel jat en zo'n slechte plot neerzet dan kun je niet op veel respect bij de kijker rekenen. De special effects houden de film maar net uit het 'C' niveau. Één punt voor de special effects. Deze film mag zsm in de prullenbak van mij.

avatar van Horrordude
Nah.. Niet echt mijn ding.

Ondanks de vele kritiek op deze film, vind ik persoonlijk dat de kritiek niet helemaal terecht is. Het verhaal en de acteer prestaties mogen misschien niet geweldig zijn, maar de effecten binnen deze film zijn goed en vooral de kwaliteit qua beeld en kleur (camera werk) zijn geweldig.

avatar van FillumGek
Jammer dat het verhaal compleet belachelijk, oninteressant en sfeerloos is want de special effects en het onderwerp opzich waren juist goed.

avatar van KW2
KW2
Wat een belachelijk stuk film zeg, de effecten zien er op zich vrij redelijk uit, Het verhaal is lachwekkend slecht (enorm van de hak op de tak, onlogische redeneringen, inconsistencies) en het acteerwerk idem. Smakelijk kunnen lachen om het hoge Power Ranger-gehalte, maar daar hield het ook wel mee op. Soundtrack was wel ok op sommige plekken.

Waarom in godsnaam Amerikaanse acteurs? What were they thinking? De film had misschien beter gewerkt als het zich volledig in Korea afspeelde..verleden en heden.

Liefdesverhaaltje faalde aan alle kanten, overtuigde allesbehalve. En het einde vond ik ook niks..

Kan iemand me overigens uitleggen waar ze zijn op het einde? Waarom staat dat enorme fort daar opeens?

Een goede film. 4* waard. Effecten zijn goed/mooi maar jammer dat het verhaal niet zoveel voorstelt

Korea ligt niet goed in amerika, geen wonder dat deze film daar niet goed land. Op imdb kan deze film de rddnecks niet overtuigen, misschien zijn het de ondertitels die ze daar niet begrijpen.

Bij mij was het een prettige verassing om in asian-style eens lekker onder te dompelen. Er is een cultuur verschil en dat kun je in deze film wel merken, maar als je meer asian films kijkt mag je dit spektakel niet missen.

Had deze film liever in de bios gezien dan transformers, want alleen het buget verschil maakt deze film tot winnaar. Hulde !

avatar van Carlos Olivera
solenoid67 schreef:

Well said, helemaal mee eens!

het was eens tof om deze film te zien. was geen supper film. beetje raar. effecten waren goed. had er veel meer van verwacht. verhaal niet goed gebracht. 2.5*

Ik sluit me aan bij veel andere meningen: slecht uitgewerkt verhaal, lachwekkend slecht geacteerd, maar met redelijke special effects.

avatar van Counterfeit
Het verhaal vond ik best slecht. boeide mij niet zo veel. alleen de draken en die andere beesten zorgde er voor dat ik hem toch maar heb afgekeken.