D-War (2007)

Zuid-Korea / Verenigde Staten
Fantasy

geregisseerd door Hyung-rae Shim
met Jason Behr, Amanda Brooks en Robert Forster

Vijfhonderd jaar geleden vocht de Koreaanse krijger Haram met Imoogi serpent Buraki, een 200 meter lang mythisch monster, om zijn geliefde, Narin, te redden. Nu zijn de Imoogi terug op aarde en verwoesten zij Los Angeles. Verslaggever Ethan Kendrick wordt ingeschakeld om de zaak te onderzoeken. Hij komt erachter dat Sarah Daniels hem hierbij zal moeten helpen.

Heb deze film gezien en hij is idd veel beter dan Cloverfield.

kelvinVW schreef:
het leek op een heel slecht aftreksel van de powerrangers.
conculusie K.U.T.

de film is inderdaad niet zo heel goed 2 sterren..

maar deze vergelijking, daar heb ik me meer mee vermaakt dan met de hele film.. de opmerking hierboven in de quote genoemd krijgt van mij wel 5 sterren

Ik vond hem juist goed. verhaal boeit mij met dit soort films niet zo. het gaat toch meer om het spektakel.

avatar van psycholamp
Zo slecht vond ik 'm eigenlijk niet. De draken waren best om aan te zien en ik heb wel slechtere effecten gezien. Het verhaal deed mij een beetje denken aan Spirit of the Tao, maar dan met minder diepgang. Het is klassiek goed tegen kwaad, niks meer, niks minder. Leuk om een keer te kijken als je niks anders te doen hebt.

Lad
2,45 op 5. Hmm, zeer streng en overdreven lijkt me. Deze film verdient al bij al toch minstens een 3-tal sterren.

En toch, ik heb zeer gemengde gevoelens bij deze film, zeer gemengde! Deze film bevat een paar schitterende scenes, maar de cast sloeg gewoon niet aan. Er zat uiteindelijk nog veel meer in. Jammer, dit had een topper kunnen zijn!

Ik zeg je, in het midden van de film krijg je zo'n overbluffende scene te zien in LA waar het leger (helikopters, tanks, noem maar op...) aan het vechten is in de straten bij die beesten. Zeer knap camerawerk en topentertainment. In het begin wordt je ook zo al getrakteert op een mooi gevecht, weliswaar korter. Maar dan wel 4 à 5 eeuwen terug.

Tot dusver het positieve. Nu het mindere.
Ik ben nog steeds verbaasd waarom de regisseur deze cast koos. Pas op, zo slecht acteerden ze niet hoor. Alleen, de hoofdacteurs sloegen totaal niet aan. Ze acteerden gemaakt en dat merkte je. Een zeer jammerlijke zaak.
Ook een spijtige zaak is dat het verhaal niet overal klopte. Bijvoorbeeld die slang die overal maar opduikt en geen kat die die ziet. Vreemd en lachwekkend. Ook de combinatie humor-actie was niet altijd correct. Die zwarte man kon soms nog op de lachspieren werken, maar voor de rest was de humor niet altijd op zijn plaats. Bij serieuze scenes moet je niet ineens overschakelen naar humor.

Ik blijf erbij, echt jammer. Deze film had meer kunnen worden.
Toch geef ik de film 3,5 sterren. Puur om het feit dat die 2 vechtscenes echt wel indrukwekkend zijn en omdat ik af en toe toch wel goed heb kunnen lachen.

Deze film is niet beter als Cloverfield maar wel véééél beter als The Host. Eigenlijk is hij best wel leuk om aan te zien. Het was een koopje dus had ik deze film voor 6 euro op dvd gekocht. en eigenlijk was ik er best blij mee! Behalve toen die gast aangereden werd door een auto was debiel. Maar de effects waren best om aan te zien

movieking schreef:
Lijkt me een slechte film zoals ik al kan zien aan de special effects en het overdreven "ACTEERWERK". Denk niet dat ik ooit deze film zal kijken.
het acteerwerk van D-Wars is geweldig en de effects zijn best leuk.. echt wel de moeite waard hoor een uur en 40 minuutjes naar die film kijken is geen ramp hoor

avatar van Martijnnn
Het acteer werk is zeker niets bijzonders, maar de effects en het gigantische gevecht ergens in het midden van de film zijn de moeite waard.

avatar van m1701
Verhaal op zich was aardig, maar had beter gekund
Vooral die actie/vechtscene had beter/mooier en langer gekund
De special effects waren top!
Dat was echt geweldig gedaan! Leek echt!!
3* voor de special effects

avatar van N_SANE
Het verhaal was wel aardig maar had veel en veel beter uitgewerkt kunnen worden. Over de acteerprestaties ben ik niet te spreken. De hoofdrolspelers laten totaal geen emoties zien wat de film gewoon minder aangenaam maakt om te kijken. Maar in tegenstelling tot dit allemaal waren de special effects erg mooi om te zien. De draken zagen er mooi uit alsmede de gevechten in de binnenstad en op het eind. Een prima film voor als je echt niks te doen hebt en zeker wel aan te raden voor 1x.

Voor deze pluspunten:

avatar van namingway24
Te veel van verwacht. De special effects zagen er in de trailer goed uit, maar vallen gewoon tegen. Zat hem met vrienden te kijken en we kregen gewoon de slappe lach van de slechte acteerprestaties. Jammer.

Special effects zijn redelijk goed, maar het verhaal in de film is erg matig. Sommige dialogen zijn zelfs erg saai en in het begin van de film is al duidelijk hoe deze gaat eindigen. Reign of Fire is een beter alternatief. twee sterren.

namingway24 schreef:

niets aan toe te voegen.

avatar van thomas_
slang was erg leuk, inderdaad erg vreemd dat een slang van 50 meter door niemand geziet wordt. onbekende acteurs maar dat boeit me nooit zo wie wie speelt. verder een leuk verhaal soms wat langdradig maar toch goed

Alhoewel deze film soms wat kinderlijk aan doet , valt hij zeer mee.
Sommige special effects waren meesterlijk gedaan , andere oogden dan weer heel amateuristisch. Zo gaat het eigenlijk ook met het script.
Sommige stukken uit het script raken kant noch wal.
Had veel meer kunnen in zitten...
3 sterren

avatar van Awasiku
Als minpunt vond ik is de Cast , vooral Jason Behr en Amanda Brooks ( echt doelloos !!!! ) . Robert Forster en de Koreaanse Cast deden naar mij mening iets beter .

Het heeft alle ingredienten van een standaard Classic Monster Movie met mooie SFX en een leuk verhaal . En inderdaad het had veel meer in kunnen zitten en beter uitgewerkt moeten worden , heel jammer !!!
Neem niet weg dat het geen leuke film is , vooral de Final Monster Clash tussen Goed en Kwaad tegen het einde .

Ik vond de Draak op Shenron ( De Aardse draak uit de Dragonball Saga ) lijken , heel mooi .

Aanrader voor de liefhebbers

Dit was een typische film waar veel meer in had kunnen zitten want alles had net allemaal iets beter gekund.

Verhaallijn is heel erg simpel en ongeloofwaardig. Er zaten teveel onwaarschijnlijkheden en toevalligheden in. Neemt niet weg dat dat allemaal kan in een fantasie film maar je kunt ook overdrijven en dan wordt het allemaal een beetje vervelend. De effecten waren allemaal best wel aardig en de beelden waren gewoon mooi geschoten.

Over het acteerwerk was ik niet zo tevreden over. Ik vond het allemaal een beetje emotieloos en ook de personages werden niet goed uitgediept. Kortom het acteerwerk zag er een beetje goedkoop uit allemaal en met een beetje een goede cast was dat allemaal anders geweest. Zoals ongetwijfeld zal het meeste van het budget wel opgemaakt zijn aan de effecten wat begrijpelijk is in dit genre film.

Ik heb de film op dvd bekeken en wat opvalt is dat het beeld goed is en dat dat zeer ten goede komt aan de mooi geschoten beelden. Het geluid 5.1 is ook ruim voldoende wat ook bijdraagt aan een leuke kijkervaring.

Zoals ik al eerder zei is het allemaal net niet goed genoeg en had er meer in kunnen zitten. Ik heb The Host en Cloverfield nog niet gezien dus kan helaas nog geen vergelijking maken. Voor mij is de film net geen voldoende waard en daarom geef ik de film 2,5*.

avatar van paul83
Chattingforum schreef:
Heb deze film gezien en hij is idd veel beter dan Cloverfield.

Geen superslechte film maar ik zou hem niet willen vergelijken met Cloverfield, dat ook een totaal andere intentie heeft. Cloverfield is naar mijn mening ook een veel betere film. Cloverfield draait om het onwetende en de relatie tussen de personages.

Dit is een echte monsterfilm waarbij verhaal noch acteerwerk van enig belang is. Het script is blijkbaar geschreven door iemand met een drankprobleem. Special effects zijn redelijk tot goed en dat maakt de film eigenlijk. Groots opgezet mede door het immense monster dat de straten plat walst.

Leuke popcornfilm.

avatar van doorzetterke
oké, je moet wel een hele tijd wachten, ik denk dat het zowat de helft van de film duurt of misschien zelfs iets langer dat het een beetje een langdradig verhaal begint te worden. (Tenzij je in de ban bent van legendes e.d.)

MAAR voor al degene dit geduld kunnen opbrengen...de rest van de film zal je zeker en vast belonen met ongelooflijke mega prachtige en spectaculaire beelden!!! Eens de special effecten en de actie beginnen, zal je geen seconde meer van deze film wegdraaien, want deze adembenemende beelden maken het trage begin van de film meer dan goed...
Voor de liefhebbers van bangelijk goed afgewerkte computereffecten een echte MUST dus .... KIJKEN!!! Een echte aanrader!!!!
De film krijgt van mij toch een 3 op 5.
Het is logisch dat een film met zulke adembenemende beelden niet van begin tot einde kan gemaakt worden met deze laatste, tenzij er regisseurs zijn met mega mega mega veel centjes!!!

avatar van Skrean
Deze film was qua acteren bagger, maar verdient zijn sterren alleen door de blockbuster actie en special effects, leuk als tussendoortje.

avatar van paul83
doorzetterke schreef:

De film krijgt van mij toch een 3 op 5.

Budget is geschat op zo'n 80 miljoen. Lijkt me een behoorlijk budget als je in achterhoofd hebt dat 3 Lord of the Rings bij elkaar 300 miljoen hebben gekost.
Goed afgewerkte effecten lijkt me ook niet echt op z'n plaats aangezien er behoorlijk wat missers in zitten zoals die vliegende sjakies.

avatar van Karl van H.
paul83 schreef:

80 miljoen?!

Jezusmina, had dat geld uitgegeven aan goeie acteurs. Of 'n goed script. Of 'n goeie regisseur. Of weet je: had 't liever verbrand voor de neus van weeskindjes; dat zou minder pijnlijk zijn geweest dan deze film afkijken.

avatar van Lennert
Het script is een zooitje, de humor slaat niet aan, terwijl de onbedoeld humoristische stukken te lachwekkend voor woorden zijn en de dramatische ontwikkelen gaan compleet aan me voorbij door het absolute gebrek aan goed acteerwerk. Welke idioot heeft deze cast van nobodies samengesteld?

Het enige wat echt overtuigde waren de special effects, die soms wat vreemd in het landschap opgingen en toch duidelijk uit een computer kwamen, maar desalniettemin zeer smaakvol en spectaculair waren. Vooral de vele grootse explosies en de strijd tussen het draken/demonen leger tegen het leger van de V.S. in Los Angelos was prachtig.

Als de actie nu ook slecht was geweest had ik iedereen gedwongen weg te blijven van de film, maar slechts door deze actie is de film uit te zitten.

avatar van Pestiis
Lennert schreef:

ben ik mee eens.. . wel het vetste stukje van de film indd.
verder vondt IK het een aardige film waar ik vrij weinig of op te geven heb, in tegenstelling tot veel anderen hier.... maar jah smaken verschillen nou eenmaal.
De FX waren op sommige momenten echt grandioos en wat betreft dat "lack of acting talent" wat ik ook als een punt van negatief kritiek hier heb zien langskomen... ik vond t eignelijk best meevallen.

ik zit hier te denken aan een 3,5*
en das voor het totaal plaatje

doorzetterke schreef:

Helemaal mee eens.
De eerste 45 minuten zijn niet bepaald geweldig qua verhaal, actie, acteer werk en effecten.
Sterker nog, het lijkt in het begin qua effecten zelfs een b film of tv serie
Daarna maken ze dit echter goed doot zeer veel special effects, actie en tochwel een wat beter verhaal.
Toch zijn er een paar domme missers gemaakt maargoed dat mag de pret niet drukken.
Ik vond het geen geweldige film maar zou deze toch aanraden om een keer te kijken.

De fantasie is geweldig, de effecten zijn zeer mooi gemaakt en daarom geef ik deze film een 3.5.

de special effecten zijn best goed maar jezus wat id de film slecht uitgewerkt actie is niet wat ik verwacht had acteerwerk is bagger heel jammer had echt een hele goeie film kunnen worden.

avatar van jeroentjuhhhhh
Lijkt me een heerlijke film, afgaande op de trailer is het dat ook.
Van die hele toffe maar o zo slechte special effects doen het altijd goed bij mij. Het heeft altijd wel zo zn charme en het blijft geweldig om te zien.

avatar van jeroentjuhhhhh
Mmm wel wat ik van had verwacht, maar goed? Nee goed is anders.

De special effects zijn zoals ik al had verwacht weer lekker overdreven en voeren duidelijk de boventoon in dit werkje.
Dat is ook meteen een groot pluspunt, maar ook het enigste.
Kwalitatief is het dramatisch, maar de ideeën zijn goed en soms moet je dat iets zwaarder tellen bij bepaalde films.

Waar ik me aan ergerde zijn de scenes buitenom degene met het monster. Nergens boeiend en zoiezo geen moeite voor gedaan.
Mede dankzij het idiote verhaal word het nergens leuk er iets van mee te krijgen, zat de heletijd maar te hopen op weer wat actie.
Gelukkig kreeg je dat ook wel ruimschoots, maar toch was het niet helemaal zoals ik dat had gehoopt.
Zo duurde de scene in de stad te lang en was het op het einde veel te lomp en totaal niet interessant.

1 Ding zit me nog het meest tegen, op de dvd staat het volgende:
Gewelddadiger dan 'The host'
Spectaculairder dan 'Cloverfield'
Twee films die bij mij redelijk hoog zitten, vooral cloverfield is een meesterwerk, maar dat een film als d-war er mee pronkt om spectaculairder te zijn? Dat vind ik echt niet kunnen, je film beter vinden op een bepaald aspect en dat vervolgens op de dvd zetten.
Vind het trouwens alles behalve spectaculairder dan 'Cloverfield'
Daar zitten misschien geen 287 explosies in en een leger van 532 man die door een stad lopen, maar daar word er met minimale actie groots uitgepakt en dat werkt stukken beter dan dit.

Toch blijf ik dit soort foute B-werkjes altijd leuk vinden en zal verder maar op een 2.5 blijven..

avatar van Karl van H.
jeroentjuhhhhh schreef:
1 Ding zit me nog het meest tegen, op de dvd staat het volgende:
Gewelddadiger dan 'The host'
Spectaculairder dan 'Cloverfield'
Vind het trouwens alles behalve spectaculairder dan 'Cloverfield'

Die belachelijke slogans ter promotie van rotzooi kun je natuurlijk ook maar moeilijk serieus nemen. Natuurlijk is dit niet spectaculairder dan Cloverfield; die naam staat alleen maar op 't hoesje om mensen te laten denken: 'Oh, Cloverfield was een goede film, dan zal deze dat ook wel zijn.' Films met dergelijke vergelijkingen kun je meestal maar beter gewoon overslaan, want er zit maar zelden iets fatsoenlijks bij

avatar van jeroentjuhhhhh
Snap ik, moest al lachen toen ik het zag staan.
Vind alleen dat dat dus niet zou moeten kunnen, gewoon over het algemeen.