D-War (2007)

Zuid-Korea / Verenigde Staten
Fantasy

geregisseerd door Hyung-rae Shim
met Jason Behr, Amanda Brooks en Robert Forster

Vijfhonderd jaar geleden vocht de Koreaanse krijger Haram met Imoogi serpent Buraki, een 200 meter lang mythisch monster, om zijn geliefde, Narin, te redden. Nu zijn de Imoogi terug op aarde en verwoesten zij Los Angeles. Verslaggever Ethan Kendrick wordt ingeschakeld om de zaak te onderzoeken. Hij komt erachter dat Sarah Daniels hem hierbij zal moeten helpen.

lijkt me echt verschrikkelijk! ik heb net de trailer gezien

avatar van Albus Dumbledore
weet nog steeds niemand wanneer deze film in Nederland verschijnt?

deTuinman
hoe kunnen mensen dit nou mooie film vinden??

dan kun je nog zo'n drakenfan zijn, maar de effects zien er erg crappy en goedkoop uit zeg, damnn

het klonk gaaf, maar na het zien van de trailer, wat een but-film

Kaffeefiltjer
Zolang je de film niet volledig zag, moet je niet stemmen !

deTuinman
niet volledig zag? zin juni heb ik de dvdrip al gezien knakker!

ps. ok ik had het in over de trailer, dus je kon het verkeerd begrijpen, maar ik bedoelde dat het bij het kijken van de trailer al genoeg was

en de film zelf doet zich ook niet meer voor, los van de film is de cgi best leuk en spectaculair gedaa

maar niet realistisch en het verhaal past niet bij het plaatje

avatar van Bacon
deTuinman schreef:
niet volledig zag? zin juni heb ik de dvdrip al gezien knakker!

maar niet realistisch en het verhaal past niet bij het plaatje

Knap dat je in juni de DVDRip al hebt gezien, terwijl de film op dit moment in Korea nog niet eens uit is op DVD...

deTuinman
ik denk dat je je is moet verdiepen in dvdscreeners en regio5 dvds, want ik maak geen grap

avatar van Ravenstein
Erg benieuwd naar deze met negatieve kritieken overladen film.

avatar van iGeO
deTuinman schreef:

Alsof je door de kwaliteit van DVDscreeners (TS, TC of CAM-versies)
de goeie sfeer van de film kan bepalen.
R5 DVD's nog tot daar aan toe....

avatar van jex
jex
Vond het een vermakelijke film, SFX waren zeker niet slecht, anderhalf uur puur entertainment. Een soort Godzilla meets Dungeons & Dragons.

Best leuk verhaal, minder goede special effects. Het deel waar de legende in wordt uitgelegd is mooi gedaan, echt Aziatische stijl en invloeden erin verwerkt.
Laat ik het zo zeggen, als je ervan houdt, negeer de minder goede kritieken dan en ga erheen. Als ge er niet van houdt, blijft er dan ver bij vandaan.

avatar van Albus Dumbledore
hoe heb je hem gezien mousegirl?

In duitsland is ie al uit. sinds 8 feb 2007. Zodoende heb ik 'm dus al gezien.

Laat mijn oordeel je alsjeblieft niet in de weg staan mocht je willen kijken hoe deze film is.

avatar van Horror-Tijger
Niemand hier vind films leuk! Ik teminst wel. Want iedereen zegt maar: "De effecten zijn niet goed" "Je ziet zo dat het ne is"

IEDEEREEN HIER IS EEN ZEUR PIET!

avatar van Qwertary
Op IGN kreeg deze film 4,5 Sterren, dat kwam dan wel omdat deze film gewoon zo slecht is dat hij leuk wordt. Niet is duidelijk blijkbaar en het ziet er erg stom uit enzo. Dit is een film die je moet kijken als je melig bent en geen enkel ingewikkeld iets voorgeschoteld wilt krijgen.

Ik weet zelf nog niet zo wat ik hiervan moet denken. xD

avatar van J.T.O
Hyung-rae Shim kan dan wel inpakken lol.

Raffael77
Gewoon kijken en niet geloven wat ze hier zeggen.
Zelf kijken, want dan weet je het zeker

Offtopic + downloadbericht verwijderd.

avatar van Defnoch
Deze films is niet echt wat voor mij.

avatar van lordhumangus
Recht toe recht aan popcornfilm met een speelduur van 1:30 uur waarvan 6 minuten voor de eindcredits en matige tot zeer goede special effects. Daarintegen is het acteurwerk bagger slecht met een hoofdrolspeler waarvan de kapper is overleden en nu rondloopt met een jaren '70 kapsel. Het einde bevatte zoveel gekrijs van de draken dat het niet meer leuk werd. Zal wel iets Aziatisch zijn waar ik geen ballen verstand van heb.

avatar van Carlos Olivera
Hmmmm, ik begrijp niks van die negatieve berichten.

Geweldige film, met goede special effects. Het verhaal zit goed in elkaar en kan blijven boeien tot aan het einde. Het acteerwerk was redelijk. De beesten zagen er erg goed uit en maakten indrukwekkende geluiden (waar het gekrijs van de draken juist onwijs cool is). De eindbattle maakte het spetterend af!

Ik keek al lange tijd uit naar deze film en hij heeft mijn verwachtingen ruimschoots waargemaakt.

De Aziatische "old school" stijl is er goed in verwerkt.

avatar van Poela
Ik vond hem heel spannend, het acteer en filmwerk was wel wat minder goed hier en daar, maar het verhaal en de special effects waren goed genoeg om het tot een groot succes te maken wat mij betreft, dus een 4,5.

Dit had best een vet filmpje kunnen worden , alleen jammer dat die special effects er zo computergemaakt uitzag. heb me er de gehele film zwaar aan geiritteerd. als ze er nog ietsjes meer geld tegenaan hadden gekwakt . was het een masterfilm geworden. acteerwerk was matig tot slecht , het verhaal was op den duur geen touw meer aan vast te knopen. toch verdient deze film geen halve ster aangezien de maker echt zn best heeft gedaan, om het zo mooi mogelijk te laten lijken.Maar volgensmij was er gewoonweg niet meer budget. en dat heeft deze film genekt..

owja dat stukje op die toren lijkt dat niet heel erg op king kong

Vandernagel
Bovenstaande plot klopt voor geen hout. Maar gezien de kwaliteit van de film, kan ik mijzelf er niet toe bewegen om het te corrigeren. Ik hoop dat iemand anders zich wel geroepen voelt. En nu terug naar de film.

Hoewel met toch een niet misselijkmakend budget (boven de 50 miljoen) en een interessante setting, ziet het geheel er toch erg goedkoop uit. Het verhaal en de personages zijn erg 1-dimensionaal en het acteren is dramatisch. De effecten zijn wel redelijk maar op sommige momenten te nep en game-achtig.

En toch blijven mensen maar denken dat alles met geld is op te lossen. Een zak met geld is geen garantie voor een goede film, zoals blijkt met deze film.

Als ik deze film zou moeten omschrijven, dan zou ik zeggen "Transformers in Azië". Het is vooral gericht op kinderen en beginnende pubers, alsmede wat oudere mensen die nog puberaal zijn en vaak in een fantasiewereld leven.

2,0 sterren

JVD
Heb em gisteren gezien.....een redelijk goede CGI film met een paar top momenten qua effecten...maarrrr het acteerwerk??????

De twee hoofdrolspeler zijn wat raar.....de mannelijke versie heeft een Jim Morrison kapsel, en het vrouwtje is vrij mooi maar kan niet echt acteren...

Sommige "emotionele" praat scenes zijn lachwekkend.....een beetje net zoals in die matige Jackie Chan films van de jaren 90............... lachwekkend dus.

Een koreaanse legende schuilt achter dit gebeuren, maar dat boeide me niet erg......het was erg Oosters, onwaarschijnlijk, fantasierijk en ongeloofwaardig.

Maar waar het eigenlijk om gaat in deze film, is de actie......en dit hebben ze vrij goed tot soms uitmuntend goed gedaan.....het laatste gedeelte zit vol van dit soort elementen.....

Een fim vol fanta, slechte acteerwerk en leuke CGI scenes....en dat laatste laat mij dit rare en vrij dure stukje werk 2,5 sterretjes geven....

avatar van Miss Sway
iGeO schreef:

Alsof je door de kwaliteit van DVDscreeners (TS, TC of CAM-versies)
de goeie sfeer van de film kan bepalen.
R5 DVD's nog tot daar aan toe....

Ik weet niet waar jij je screeners vandaan toverd maar, uhm...ja, dat kan zeker wel.

vind het een matige film, acteer werk kon wat beter, en de special effect zouden wat beter kunnen, het verhaal spreekt me opzich wel aan, maar blijft een leuke er-is-niks-anders-op-tv-film.

Vond hem lang niet slecht, had er nog nooit van gehoord.
Na afgelopen maanden de ene na de andere baggerfilm gezien te hebben was dit gewoon een godsgeschenk.
Ok acteerwerk was niet veel, maar ja daar draait deze film ook helemaal niet om, ging vooral om de special effects en die vond ik, itt vele anderen, best wel goed eigenlijk.
Ok soms zag je duidelijk dat het uit een computer kwam maar ja welke film heeft dat niet.
Nee, heb me uitstekend vermaakt met deze film, wat anderen er ook over zeggen.

Om maar even een passende term te gebruiken, werkelijk waar een draak van een film!
Enorm slecht geacteerd, verhaal hadden ze wel wat leuks van kunnen maken maar is niet gebeurt en de special effects waren nog wel redelijk maar vond ik voor het budget ook zeker wel tegenvallen. Heb eigenlijk de laatste 80 minuten van de film zitten wachten tot het afelopen was, wat me toch bijna nooit gebeurt.

1,5 * voor de redelijke special effects

Raffael77
Matige film met redelijke effecten maar ik kijk hem niet nog eens