Runaway (1984)

Sciencefiction / Thriller

geregisseerd door Michael Crichton
met Tom Selleck, Cynthia Rhodes en Gene Simmons

Politieagent Ramsy is gespecialiseerd in het vangen van vluchtende robots. Wanneer een robot moordneigingen krijgt, begint deze robots te maken die de politie als vijand zien. Ramsay moet proberen hem te stoppen.

neo (crew)
blade runner met een vleugje vertigo en met in de hoofdrol magnum pi.ondanks dit nog wel aardige film.dat komt vooral door een paar goeie scenes met robots.2 sterren

avatar van cinesue
dit doet me toch echt aan I, Robot denken

avatar van Captain Pervert
Hehe, deze film werd jaren geleden wel eens uitgezonden. Best spannend!

Leuk dat Gene Simmons er invoorkomt maar dat is meteen alles mee gezegd

Een aardige film,ik kan me nog herrinneren dat toen ik hem zag in de bioscoop iedereen de zaal onder de indruk verliet.
Dat kwam door het schrikeffect aan het einde van de film.

Gene Simmons van de rockband KISS maakte een goede debuut in deze film.
Jammer dat hij zich daarna leende voor kwalitatief veel mindere rollen.

Overigens wil ik ook even reageren op de opmerking dat deze film erg lijkt op I Robot.
Maar Runaway is uitgebracht in 1984....dus ik denk dat het net andersom is

Gene Simmons valt op als "creep"in deze film en Selleck
Doet goed mee. Best goed onderhoudende en spannende film.

orbit
Best toffe SF-film, en inderdaad coole rol voor Gene Simmons.

klute89
Kan je deze film in de winkels krijgen?

avatar van ToNe
Wow. Wat een gemene kop heeft die Gene Simmons.
Een echte badguy you love to hate.

avatar van stephan73
Een wel erg laag gemiddelde voor deze film hier.
Runaway is een erg sterke cyber-thriller, met goed acteerwerk en goede effecten.
Misschien dat ik hem een hoger cijfer geef dan de meeste andere users, omdat het voor mij heel lang geleden was dat ik hem voor het laatst had gezien. Gisteren dus weer eens gezien, en mijn voorliefde voor jaren '80 films blijft maar stijgen!

Deze film kwam destijds ongeveer gelijktijdig uit met "The Terminator" en omdat de preview (vanwege de robots) me destijds enorm aanspraak dacht ik dat deze film geweldig zou zijn en beter zou zijn dan "The Terminator". Daar zat ik toch destijds enorm naast. Al met al is dit maar een matig filmpje met een zeer matige Tom Selleck. Gene Simmons speelt best goed de rol van badguy (daar hoeft hij ook niet veel voor te doen )overigens best goed. Dit is ook zo'n typische film die ze vrijwel nooit meer uitzenden op TV.

Een aardige film, ik zag hem in de bioscoop en dacht ik hehe eindelijk eens een andere rol voor magnum. Leuke schrikeffecten en een prachtige rol voor gene simmons als de bad guy.

avatar van hannes64
Heerijke science fiction met Selleck en de bloedmooie Cynthia Rhodes, die helaas geen film meer maakt.
Ik herinner me nog een scene , waarin Rhodes een kogel met explosief in haar arm krijgt, en Selleck em probeert eruit te halen....op zo`n manier acteren van Rhodes....perfectie.
Voor de nostalgie 3 sterren, en voor Rhodes`s acteren nog een halve erbij.

avatar van Left4Dead
Runaway

Tom Selleck is agent die een trauma heeft opgelopen, door zijn toedoen (althans zo ervaren) werd een familie vermoord. Daardoor heeft hij zich laten omscholen tot specialist in robots voor een speciale afdeling binnen de Force.

Met zijn nieuwe collega Rhodes gaat hij op jacht, een zoektocht naar de crimineel Simmons welke robots ombouwt tot moordwapens. Met behulp van speciaal gemaakte chip maakt de crimineel het de speciale afdeling erg moeilijk.

Een eendimensionale film, inspelend op angst die destijds onder de bevolking leefde m.b.t. computers c.q. robots.
De acteurs doen het goed, zeker Simmons als bad-guy (heeft hij vaker gedaan).

2.5 * (5.5 op een schaal van 10)

Wat mij betreft een zeer ondergewaardeerd 80er jaren werkje. Tom Selleck is als filmacteur eigenlijk nooit zo groot geworden alsiedereen gedacht had, en Simmons speelt hier redelijk goed met eigenlijk de enige goede film in zijn carriere. Aardig vermaak voor een regenachtige dag. 3,0

avatar van LhKsoft
Heerlijke 80s SciFi.. zo jammer dat ie niet op dvd (met nl-subs) te vinden valt..

avatar van joolstein
Misschien is het nostalgie maar deze film vind ik echt fantastisch!

avatar van Proeneke
Ik ook, ik ben nou eenmaal een sucker voor de 80 sfeer.

avatar van Insignificance
Lullig sci-fi filmpje dat het niet van z'n aankleding, verhaal of sfeer moet hebben. Geen idee wat het dan wel moet zijn. Sterren misschien. Tom Selleck kijkt steeds heel moeilijk, Gene Simmons kijkt steeds heel gemeen. Dat zal dan de baddie zijn. Vooral dat laatste komt nogal lachwekkend over. Dat geldt ook voor de robotjes. Spannende scène, daar ergens in het begin. Een op hol geslagen robot die een heel gezin aan het uitmoorden is, alleen de baby is nog thuis, maar als je 'm ziet is het een doos op wielen met een wapen in een grijparm. Een Magnum, want dat is kennelijk leuk. Een film zonder flair en drive, maar het heeft nog wel twee opvallende momenten in huis. Er is iets met een bullet cam en als Ramsay vast komt te zitten op hoogte is het ineens helemaal stil. Zowaar iets dat werkt.

avatar van Gerlof1378
Dit is eerder een lachwekkende film dan dat je hem serieus moet nemen, het hele idee is wel leuk bedacht maar die robots zien er zo knullig uit. Ze hadden er beter cyborgs van moeten maken dan het het misschien beter uitgepakt, maar afijn wie ben ik. Tom Selleck speelt de hoofdrol en dat doet hij aardig en Gene Simmons als de badguy is slecht hoor die man kan beter muzikant blijven en dit never nooit meer doen. Kirstie Alley is wel erg mooi om naar te zien, dat is dan wel het enigste pluspunt in deze film want voor de rest zou ik zeggen laat maar mooi liggen maar oordeel zelf wat jij hiervan vind.

jaren geleden opgenomen van de goede oude film net lekker spanende sf film met tom magnum selleck en de slechte van dienst is de vleermuis draak gene simmons. maar ach ja de gene van de nieuwe generatie die willen enkel computer animatie films sommige mensen weten niet wat goed is

avatar van Filmkriebel
Zwak in elkaar gestoken futuristische thriller over een politie-unit die op hol geslagen robots onschadelijk moet maken. Eigenlijk best actueel met de hele discussie rond killer robots; en het gebruik van drones in het dagelijks leven wordt hier eveneens aangehaald en dit anno 1984. Het idee is nog zo dom niet, maar het script is betuttelend en routineus. Werkelijk alles wordt gedaan zodat de kijker zeker niet moet nadenken. Van de futuristische look valt ook al niet veel te merken: wat speelgoedwapens, plastic robots (zoals Insignificance terecht zegt dozen op wielen) e.d. Acteerwerk saai, stereotiep en op automatische piloot. De finale vond ik daarentegen wél geslaagd.