Pulp Fiction (1994)

12036 stemmen

Misdaad

geregisseerd door Quentin Tarantino
met John Travolta, Samuel L. Jackson en Bruce Willis

Jules en Vincent werken voor de machtige misdadiger Marsellus Wallace. Vincent komt in de problemen als hij Mia, de vrouw van Wallace, een avondje gezelschap moet houden. Ondertussen is Wallace verwikkeld in een deal met de bokser Butch, die Wallace belazert en er met z'n geld vandoor gaat.

Ehm...
A. hij heeft nog maar 5 stemmen geplaatst
en
B. Jeepers Creepers komt niet voor in een top lijst.

kappeuter schreef:

B. Jeepers Creepers komt niet voor in een top lijst.

En terecht!

Pfff, films die in mijn top 10 lijst staan krijgen sowieso een 5 anders horen ze daar niet en voor de rest ben ik zeer neutraal.
Special thanx 2 kappeuter

vache schreef:

Pulp Fiction is echt een goede film, maar ja als Jeepers Creepers al hoger bij je scoort, hoef ik natuurlijk geen serieuze beoordeling te verwachten.

Ok, misschien was ik wat te snel en te fel met mijn reactie, maar dit is toch ook niet helemaal eerlijk om te zeggen, vooral die laatste regel over dat ik geen serieuze beoordelingen plaats!

oke,oke, maar toch blijf ik bij mijn punt dat Jeepers Creepers nooit hoger kan scoren als Pulp Fiction

Nou... tsja, als ik die twee films naast elkaar zet..... dan blijf ik er toch bij dat ik Jeepers Creepers leuker vond

flipsen schreef:

Blijft afwijkend gedrag

avatar van John Doe
Pulp Fiction ga je wel van genieten als je 'm nog een paar keer ziet flipsen.

misschien ga ik het nog wel een keer proberen, ik heb mijn gedachten er nog even over laten gaan, mocht ikhem binnenkort nog eens zien, dan bericht ik wel, maar ik vermoed dat die 2 sterren misschien wel eens iets te voorbarig waren, maar zal voor mij in ieder geval geen absolute topper worden, dat weet ik al wel.

Jeepers Creepers vind ik een rot-film en ik snap niet hoe die film hier kan vallen. Pulp Fiction vind ik daarentegen geniaal. De coole quotes van vooral Samuel L. Jackson, de unieke soundtrack, de combinatie van humor en geweld en een sublieme regie van Tarantino en de typische Tarantino-conversaties die ook te vinden zijn in Reservoir Dogs en True Romance, maken van deze film een topper.

avatar van silent bob
Ik vond juist Kill Bill vol1 erg tegenvallen. Als je het in vergelijking brengt met pulp fiction of reservoir dogs. Komt mischien ook omdat ik nie zo van het gerne hou waar kill bill in valt.

Pulp fiction is een relaxde film en het verveelt niet.
Zeker een aanrader.

Je meent het

Pulp fiction.........................
do I need to say more????

avatar van John Doe
...nou de naam van de regisseur zou je kunnen zeggen of het jaartal.

avatar van moviefreak#1
of wat je er van vind... en waarom .....

Hij bedoelt dat ie het niet meer vindt dan een pulpverhaaltje, lijkt me.

Vandaar z'n 5* ook waarschijnlijk

avatar van John Doe
Uit sarcasme...zo nu hoeven we niet meer te tasten in het duister.

avatar van aryan
Deze film laat zien wat het belangrijkste is voor een goede film: de dialogen, de tekst van de acteurs, sommige films kunnen dat compenseren door mooie actiescences of special effects
Maar deze film heeft dat totaal niet nodig, zo een film 154 minuten boeiend houden kan alleen door goede dialogen en een goed verhaal

en voor iedereen een aanrader:

kun je die beroemde dialogen nog eens beluisteren

een film waar gewoon alles aan klopt, dialogen, acteerwerk, camera werk ALLES!!!!

Ik heb hem gister voor de tweede keer gezien en ik moet zeggen dat ik nog steeds niet gezien heb wat deze film tot zo'n absolute topper maakt (967 stemmen, 4.32 gemiddeld!). Ok, de dialogen kan ik nu wel waarderen, maar niet alle zijn altijd even boeiend en een aantal karakters zijn toch wel aardig. Vooral Jules. Maar verder, het verhaal is eigenlijk 0, maar dat was de bedoeling ook, gezien de titel, dus dat zou dan wel heel goed zijn, maar ik zie het niet (wil iemand vertellen wat dit verhaal zou goed maakt en daardoor de titel een beetje verklaren?).

Ik ga mijn 2 sterren maar ophogen tot een 2,5 (dialogen, klein plusje erbij, karakter Jules, klein plusje erbij). Film is volgens mij zwaar overgewaardeerd.

avatar van Jordy
flipsen schreef:

Ik waardeer deze film op de eerste plaats vanwege de fantastische dialogen, humor en vertolkingen, maar een "slecht verhaal" zal ik dit ook weer niet noemen. Drie korte films over mensen die een tweede kans krijgen in het leven. Dat het deels dezelfde mensen betreft moet je niet teveel achter zoeken, de kritiek dat deze film krampachtig cool zou proberen te doen door alles asynchroon te laten zien begrijp ik dan ook niet. Maar goed, een goede film hoeft voor mij niet per se "een goed verhaal" te hebben, wat dat dan ook mag zijn (is "mafiabaas pakt macht" of "mensen zetten de volgende stap in de evolutie" wel een "goed verhaal"?? 't Is volgens mij de invulling ervan die telt).

mooi gezegt.

Wat ik wel goed vind is dat de film lang duurt, twee en half uur, maar dat hij veel korter lijkt te duren. Er valt de hele tijd wat te zien, wat te horen.

mooi gezegt.

slecht geschreven.

wat doe je eraan he!

avatar van Tha Flow
Wat mij betreft de beste film ooit gezien. Alles is top. Ik vind echt elke scene legendarisch en het acteerwerk is echt neverseen. De nonchalante manier van ouwehoeren spreekt meer dan aan en deze film heeft alles wat ik maar kan wensen.

5 sterren

Ik weet niet of dit al eens besproken is, maar ik denk, ik gooi het er maar even in.

Any of you fucking pricks move... and I'll execute every motherfucking last one of you!

Aan het eind zegt ze bij diezelfde overval iets anders, wel woorden van dezelfde strekking, maar ze zegt het anders, terwijl het dezelfde overval moet zijn.... Ik weet niet of ik iets gemist heb wat dit verklaart, of dat het een foutje is, of dat deze take beter was dan die andere.... Of moet ik niet zo lopen te zeuren hierover...

kijk op pagina 13 en 14