Genre: Misdaad
Speelduur: 154 minuten
Oorsprong:
Verenigde Staten
Geregisseerd door: Quentin Tarantino
Met onder meer: John Travolta, Samuel L. Jackson en Uma Thurman
IMDb beoordeling:
8,8 (2.408.490)
Gesproken taal: Engels, Spaans en Frans
Releasedatum: 1 december 1994
On Demand:
Bekijk via Netflix
Bekijk via Pathé Thuis
Bekijk via NLZIET
Bekijk via SkyShowtime
Niet beschikbaar op Videoland
Niet beschikbaar op Prime Video
Niet beschikbaar op Disney+
Niet beschikbaar op Google Play
Niet beschikbaar op meJane
Plot Pulp Fiction
"From the creator of 'True Romance' & 'Reservoir Dogs'"
Jules en Vincent werken voor de machtige misdadiger Marsellus Wallace. Vincent komt in de problemen als hij Mia, de vrouw van Wallace, een avondje gezelschap moet houden. Ondertussen is Wallace verwikkeld in een deal met de bokser Butch, die Wallace belazert en er met z'n geld vandoor gaat.
Externe links
Acteurs en actrices
Vincent Vega
Jules Winnfield
Mia Wallace
Butch Coolidge
Marsellus Wallace
The Wolf
Lance
Pumpkin
Honey Bunny
Fabienne
Reviews & comments
frans123
-
- 4459 berichten
- 1184 stemmen
Ik ben het totaal niet eens met Frans, maar de discussie heeft hij wel gewonnen. Het aantal jij-bakken is niet te tellen.
En daarmee sluiten we deze discussie / polemiek .
frans123
-
- 4459 berichten
- 1184 stemmen
Jeetje, en dan jouw opmerking over mijn IQ. Deze speelse interactie heeft een nare toon gekregen. Zeer zorgwekkend niveau, Frans, vooral voor iemand die zo lang een voorbeeldfunctie voor de jeugd heeft bekleed. Ik piep hier tussenuit, want ik voel mijn IQ-punten dalen (en ik heb er maar een paar) bij elk woord dat ik van je lees.
Malle Thomas, ik heb het niet over JOUW IQ maar wat genoeg is jouw top 10 te kijken. ( begrijpend lezen )
Basto
-
- 11944 berichten
- 7408 stemmen
Malle Thomas, ik heb het niet over JOUW IQ maar wat genoeg is jouw top 10 te kijken. ( begrijpend lezen )
Ik vraag me dan af hoe je dat bedoelde. Er is immers geen enkel iq nodig om elke willekeurige 10 films te zien. Goed zicht is voldoende.
frans123
-
- 4459 berichten
- 1184 stemmen
Ik vraag me dan af hoe je dat bedoelde. Er is immers geen enkel iq nodig om elke willekeurige 10 films te zien. Goed zicht is voldoende.
O ja Leone van de Lage Landen , zoals je je zelf benoemt .Wat dacht je van De Ontdekking van de Hemel van Mulisch ? . om maar een voorbeeld te noemen. Kijken kan altijd.....maar begrijpen.
Basto
-
- 11944 berichten
- 7408 stemmen
O ja Leone van de Lage Landen , zoals je je zelf benoemt .Wat dacht je van De Ontdekking van de Hemel van Mulisch ? . om maar een voorbeeld te noemen. Kijken kan altijd.....maar begrijpen.
Jij hebt het zelf over kijken….
Overigens heb ik mijzelf nooit ergens met Leone vergeleken of enige overeenkomst benoemd. Dus benieuwd waar ik die bijnaam aan verdiend heb m. Ik mocht willen dat ik die waar kon maken.
frans123
-
- 4459 berichten
- 1184 stemmen
Jij hebt het zelf over kijken….
Overigens heb ik mijzelf nooit ergens met Leone vergeleken of enige overeenkomst benoemd. Dus benieuwd waar ik die bijnaam aan verdiend heb m. Ik mocht willen dat ik die waar kon maken.
Je schrijft zelf dat je op de set was; met kabels sjouwen , licht knoppen bedienen, koffie zetten voor de director en dat je daardoor alles weet over cinematografie ( uitkijken wat je over jezelf schrijft want dat kan tegen je gebruikt worden
)
Basto
-
- 11944 berichten
- 7408 stemmen
Je schrijft zelf dat je op de set was; met kabels sjouwen , licht knoppen bedienen, koffie zetten voor de director en dat je daardoor alles weet over cinematografie ( uitkijken wat je over jezelf schrijft want dat kan tegen je gebruikt worden
)
Begrijpend lezen Fransie.
Ik schreef dat ik op de set stond met mijn neus op het proces. Heb nergens geschreven dat ik daardoor alles weet van cinematografie.
Maarten0402
-
- 802 berichten
- 533 stemmen
Altijd lekker om te lezen, dat gekibbel hier op de site.
Hahaha ja man. Tranen in mijn ogen 
Maarten0402
-
- 802 berichten
- 533 stemmen
Je schrijft zelf dat je op de set was; met kabels sjouwen , licht knoppen bedienen, koffie zetten voor de director en dat je daardoor alles weet over cinematografie ( uitkijken wat je over jezelf schrijft want dat kan tegen je gebruikt worden
)
Ja, maar dan is hij niet meteen een Leone jongen, dat maak jij er nu van.
Er zijn verschillende functies binnen elk beroep.
frans123
-
- 4459 berichten
- 1184 stemmen
Begrijpend lezen Fransie.
Ik schreef dat ik op de set stond met mijn neus op het proces. Heb nergens geschreven dat ik daardoor alles weet van cinematografie.
Je schreef dat je een soort in de weg liep op de set en dat je daardoor weet waarover je praat. Op die grond stel je dat stijl altijd boven inhoud gaat. Ok, ik ga deels met je mee ( rijmt) , maar stijl mag nooit de inhoud overheersen / in de weg zitten..
Bassie , vriend, - dat zijn we toch? - wat vind je van "De Leone der Lage Landen. Prachtige alliteratie toch?
Je moet je gevleid voelen- een compliment van die nare , trollerige, hooghartige , arrogante frans123.
frans123
-
- 4459 berichten
- 1184 stemmen
Leuk voor je Maarten. Ik heb er ook lol in. Zal ik nog even doorgaan , of maar een film opzetten; Pulp Fiction bijvoorbeeld...
Basto
-
- 11944 berichten
- 7408 stemmen
Je schreef dat je een soort in de weg liep op de set en dat je daardoor weet waarover je praat. Op die grond stel je dat stijl altijd boven inhoud gaat. Ok, ik ga deels met je mee ( rijmt) , maar stijl mag nooit de inhoud overheersen / in de weg zitten..
Bassie , vriend, - dat zijn we toch? - wat vind je van "De Leone der Lage Landen. Prachtige alliteratie toch?
Je moet je gevleid voelen- een compliment van die nare , trollerige, hooghartige , arrogante frans123.
Ik vind dat stijl altijd boven inhoud moet gaan. Stijl is wat het leven mooi maakt, inhoud is saaie kost. Zie liever het silhouet van een mooie vrouw, dan haar organen. Vind de carosserie van een Ferrari mooier dan de motor. Vind een schilderij van Van Gogh mooier dan de samenstelling van de verf. Zo geniet ik ook veel meer van de esthetische elementen van een film (beeld en geluid) dan van het verhaal.
Leone zou het 100% met mij eens zijn. Waarom anders de inhoud ‘Drie mensen wachten op het station’ oprekken tot een 20 minuten durende symbiose van beeld en natuurlijk geluid?
frans123
-
- 4459 berichten
- 1184 stemmen
Ik vind dat stijl altijd boven inhoud moet gaan. Stijl is wat het leven mooi maakt, inhoud is saaie kost. Zie liever het silhouet van een mooie vrouw, dan haar organen. Vind de carosserie van een Ferrari mooier dan de motor. Vind een schilderij van Van Gogh mooier dan de samenstelling van de verf. Zo geniet ik ook veel meer van de esthetische elementen van een film (beeld en geluid) dan van het verhaal.
Leone zou het 100% met mij eens zijn. Waarom anders de inhoud ‘Drie mensen wachten op het station’ oprekken tot een 20 minuten durende symbiose van beeld en natuurlijk geluid?
Gedeeltelijk met je eens. Stijl moet min of meer in dienst zijn van inhoud; versterken- niet afleiden.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Leuk voor je Maarten. Ik heb er ook lol in. Zal ik nog even doorgaan , of maar een film opzetten; Pulp Fiction bijvoorbeeld...
Serieus, bekijk de film na 30 jaar eens opnieuw en kom dan met een eerlijke review. Ga ik hem nog lezen ook.
frans123
-
- 4459 berichten
- 1184 stemmen
Serieus, bekijk de film na 30 jaar eens opnieuw en kom dan met een eerlijke review. Ga ik hem nog lezen ook.
Vorig jaar een stuk gezien. Gewoon niet mijn ding.
atropine
-
- 353 berichten
- 229 stemmen
Het is niet de kunstenaar die zijn werk als kunst kan bestempelen..... Bij QT heb ik sterk de overtuiging dat hij elke seconde wil laten zijn dat hij "filmkunst maakt.
(De Nachtwacht is een schildertechnisch meesterwerk, een hoogstandje in de schilderkunst, ongeëvenaard, maar ik zou m niet in mijn kamer willen hebben (.....)...Als voorstelling stelt het niets voor - het is een opdracht in een tijd dat er nog geen camara's waren. Als kunst is ; de meest individuele expressie, van de meest individuele emotie, van de meest individuele mens, dan voldoet de Nachtwacht alleen schildertechnisch aan het begrip kunst. Kwa inhoud en voorstelling niet. In 3 minuten heb je het gezien. De techniek en het formaat maakt indruk, de voorstelling niet..Doe mij maar, Rothko, Kandinsky..,Appel , Monet, Toulouse Lautrec...Picasso...daar kan ik uren naar kijken.
QT is de Dali in de filmwereld. Dali zei "; "Zij die mijn werk begrijpen , uitleggen , zijn gek ".
Natuurlijk bestempelt de kunstenaar zijn werk als kunst. Een kunstenaar maakt per definitie kunst.
Men moet van goeie huize komen om de nalatenschap van Rembrandt als zijnde non-kunst te waarderen. Rembrandt was een expressionist vóórdat het eeuwen later een stijl werd. Hij was uniek voor zijn tijd. Hij drukte zichzelf uit door de compagnie van kapitein Frans Banninck Cocq' in een voor die tijd ongebruikelijke opstelling te schilderen gebruikmakend van een voor die tijd vernieuwende losse expressionistische toets die zo kenmerkend voor Rembrandt was. Hij introduceerde de waardering voor het licht in zijn schilderijen en met name in dit schutterstuk. De Nachtwacht is "de meest individuele expressie, van de meest individuele emotie, van de meest individuele mens". Karel Appel, die jij als kunstenaar zo waardeert had een grote bewondering voor Rembrandt.
Ik ga binnenkort Pulp Fiction bekijken. Deze heb ik nog niet eerder gezien.
frans123
-
- 4459 berichten
- 1184 stemmen
Natuurlijk bestempelt de kunstenaar zijn werk als kunst. Een kunstenaar maakt per definitie kunst.
Men moet van goeie huize komen om de nalatenschap van Rembrandt als zijnde non-kunst te waarderen. Rembrandt was een expressionist vóórdat het eeuwen later een stijl werd. Hij was uniek voor zijn tijd. Hij drukte zichzelf uit door de compagnie van kapitein Frans Banninck Cocq' in een voor die tijd ongebruikelijke opstelling te schilderen gebruikmakend van een voor die tijd losse expressionistische toets die zo kenmerkend voor Rembrandt was. Hij introduceerde de waardering voor het licht in zijn schilderijen en met name in dit schutterstuk. De Nachtwacht is "de meest individuele expressie, van de meest individuele emotie, van de meest individuele mens". Karel Appel, die jij als kunstenaar zo waardeert had een grote bewondering voor Rembrandt.
Ik ga binnenkort Pulp Fiction bekijken. Deze heb ik nog niet eerder gezien.
Nee, nee, nee, een kunstenaar bepaalt niet dat zijn werk kunst is. Dat doen "anderen " die zijn werk als Kunst bestempelen . Ook kunstenaars hebben wel eens een misser.
De Nachtwacht is als het gaat om techniek etc. een Kunstwerk. Als voorstelling ben je er zo op uitgekeken. Dan is van Gogh's geklungel veel boeiender. Rembrandts Nachtwacht is geen emotionele expressie, maar een opdracht van de stad .Hij had liever een camera gehad....
( goed he die definitie van kunst)
atropine
-
- 353 berichten
- 229 stemmen
Nee, nee, nee, een kunstenaar bepaalt niet dat zijn werk kunst is. Dat doen "anderen " die zijn werk als Kunst bestempelen . Ook kunstenaars hebben wel eens een misser.
De Nachtwacht is als het gaat om techniek etc. een Kunstwerk. Als voorstelling ben je er zo op uitgekeken. Dan is van Gogh's geklungel veel boeiender. Rembrandts Nachtwacht is geen emotionele expressie, maar een opdracht van de stad .Hij had liever een camera gehad....
( goed he die definitie van kunst)
Mits men deze toegepast van argumentatie weet te voorzien, zoals ik heb gedaan, dan heeft de definitie zeker kwaliteit. Blijft dat achterwege dan is er terecht sprake van pulp fictie.
frans123
-
- 4459 berichten
- 1184 stemmen
Mits men deze toegepast van argumentatie weet te voorzien, zoals ik heb gedaan, dan heeft de definitie zeker kwaliteit. Blijft dat achterwege dan is er terecht sprake van pulp fictie.
Nog 1 ding; veel kunstenaars worden kunstenaar en maakten Kunst ver na hun dood. Talloze voorbeelden, maar ok , 1 dan, Van Gogh!! Triest leven in armoede gestorven. In Japan hangt voor miljarden aan de muur van Van Gogh. ( Waarom Japanners behalve investering zo gek op van Gogh zijn zeg ik niet., maar weet het wel)
Bij zijn eerste tentoonstelling werd Picasso uitgelachen...""il a bu?" .."' de bizarerries cubique" schreven critici.
Dus het zijn anderen die bepalen of iemand Kunst maakt .
Jij maakt een beeldje en zegt ; "'dit is Kunst- 100000 euro"

Basto
-
- 11944 berichten
- 7408 stemmen
Nog 1 ding; veel kunstenaars worden kunstenaar en maakten Kunst ver na hun dood. Talloze voorbeelden, maar ok , 1 dan, Van Gogh!! Triest leven in armoede gestorven. In Japan hangt voor miljarden aan de muur van Van Gogh. ( Waarom Japanners behalve investering zo gek op van Gogh zijn zeg ik niet., maar weet het wel)
Bij zijn eerste tentoonstelling werd Picasso uitgelachen...""il a bu?" .."' de bizarerries cubique" schreven critici.
Dus het zijn anderen die bepalen of iemand Kunst maakt .
Jij maakt een beeldje en zegt ; "'dit is Kunst- 100000 euro"
Wat een onzin kraam jij toch uit. De kunstenaar kan prima bepalen of hij kunst maakt of niet. Welke monetaire waarde daaraan gehangen wordt staat daar volledig los van.
frans123
-
- 4459 berichten
- 1184 stemmen
Wat een onzin kraam jij toch uit. De kunstenaar kan prima bepalen of hij kunst maakt of niet. Welke monetaire waarde daaraan gehangen wordt staat daar volledig los van.
Laat maar het kwartje valt niet. De waardering van van Gogh is NA zijn dood gekomen . Gaf men eerst amper 100 oude francs voor zijn werk , of een flesje wijn uit een soort medelijden. ,nu ettelijke miljoenen en over de hele wereld beroemd. Een van Gogh museum waar alle continenten op afkomen.
Genoeg dit. Als je niet beseft dat "waardering / bevestiging/ erkenning van kunst in zeer brede zin, van anderen komt , is deze discussie zinloos. Niemand kan uitroepen dat hij kunst maakt. Een kunstenaar moet altijd afwachten wat men er van vindt. Muziek is een goed voorbeeld. Nogal wat lp's of cd's flop(t)pen , evenals films.
Ook al krijg je tranen in je ogen van je eigen werk... 
atropine
-
- 353 berichten
- 229 stemmen
Laat maar het kwartje valt niet. De waardering van van Gogh is NA zijn dood gekomen . Gaf men eerst amper 100 oude francs voor zijn werk , of een flesje wijn uit een soort medelijden. ,nu ettelijke miljoenen en over de hele wereld beroemd. Een van Gogh museum waar alle continenten op afkomen.
Genoeg dit. Als je niet beseft dat "waardering / bevestiging/ erkenning van kunst in zeer brede zin, van anderen komt , is deze discussie zinloos. Niemand kan uitroepen dat hij kunst maakt. Een kunstenaar moet altijd afwachten wat men er van vindt. Muziek is een goed voorbeeld. Nogal wat lp's of cd's flop(t)pen , evenals films.
Ook al krijg je tranen in je ogen van je eigen werk...
Nog eens:
'Een kunstenaar is iemand die zijn of haar creatieve begaafdheid gebruikt om kunst te maken." (Wikipedia)
Dus,
wat maakt een kunstenaar?
...
Juist.
frans123
-
- 4459 berichten
- 1184 stemmen
Nog eens:
'Een kunstenaar is iemand die zijn of haar creatieve begaafdheid gebruikt om kunst te maken." (Wikipedia)
Dus,
wat maakt een kunstenaar?
...
Juist.
Dat betekent dat elke creatie / schepping van hem/haar kunst is. Onzin. MEN bepaalt wat kunst is. Elke schilder, filmmaker, musicus, schrijver, cabaretier moet maar afwachten wat MEN er van vindt.
Als Rothko of Kandinsky , Warhol een doek hadden gemaakt en vervolgens zeggen ; "Zo dit kunst".
De werkelijke erkenning / waardering als Kunst komt van anderen en niet van de kunstenaar zelf.
Alsof de slager zijn eigen vlees keurt.
Genoeg- we praten lekker langs elkaar heen.
Basto
-
- 11944 berichten
- 7408 stemmen
Laat maar het kwartje valt niet. De waardering van van Gogh is NA zijn dood gekomen . Gaf men eerst amper 100 oude francs voor zijn werk , of een flesje wijn uit een soort medelijden. ,nu ettelijke miljoenen en over de hele wereld beroemd. Een van Gogh museum waar alle continenten op afkomen.
Genoeg dit. Als je niet beseft dat "waardering / bevestiging/ erkenning van kunst in zeer brede zin, van anderen komt , is deze discussie zinloos. Niemand kan uitroepen dat hij kunst maakt. Een kunstenaar moet altijd afwachten wat men er van vindt. Muziek is een goed voorbeeld. Nogal wat lp's of cd's flop(t)pen , evenals films.
Ook al krijg je tranen in je ogen van je eigen werk...
Je blijft de waardering van kunst verwarren met of het uberhaupt kunst is. Ben je altijd zo statis gevoellig?
Je hebt ook slechte kunst, waardeloze kunst, lelijke kunst.
Als ik vijf strepen op een doek zet is het geen kunst en als Herman Brood het doet wel? Of die schilderende gorilla?
Wat dacht je van NFT’s? Daarvan verandert de waarde elk uur. Is het de ene dag kunst en de volgende niet meer? Het werk zelf verandert niet…
Het is allemaal kunst. Schilderen is nu eenmaal een kunstvorm waarbij iemand zich uit in verf op doek.
Of het goed of waardevol is, dat mogen anderen net zo goed bepalen als de kunstenaar zelf.
Overiges begon deze discussie met of QT zich al dan niet als een kunstenaar ziet. Daar heb ik nooit iets over gelezen. Denk dat hij zich vooral ziet als cinefiel die het leuk vindt om odes te brengen aan de films waar hij van houdt. Over kunstenaarschap heb ik hem nog nooit gehoord.
ThomasOMalley
-
- 388 berichten
- 18 stemmen
Het is allemaal kunst. Schilderen is nu eenmaal een kunstvorm waarbij iemand zich uit in verf op doek.
Of het goed of waardevol is, dat mogen anderen net zo goed bepalen als de kunstenaar zelf.
Basto raakt de kern. Er zijn talloze kunstvormen waarin je je creativiteit kunt uiten. De kwaliteit, al dan niet bevestigd door een financiële vergoeding, wordt uiteindelijk bepaald door het publiek.
De kunst van Van Gogh is niet meer "kunst" dan die van een simpele straatartiest; er wordt alleen een andere waarde aan toegekend.
atropine
-
- 353 berichten
- 229 stemmen
Je blijft de waardering van kunst verwarren met of het uberhaupt kunst is. Ben je altijd zo statis gevoellig?
Je hebt ook slechte kunst, waardeloze kunst, lelijke kunst.
Als ik vijf strepen op een doek zet is het geen kunst en als Herman Brood het doet wel? Of die schilderende gorilla?
Wat dacht je van NFT’s? Daarvan verandert de waarde elk uur. Is het de ene dag kunst en de volgende niet meer? Het werk zelf verandert niet…
Het is allemaal kunst. Schilderen is nu eenmaal een kunstvorm waarbij iemand zich uit in verf op doek.
Of het goed of waardevol is, dat mogen anderen net zo goed bepalen als de kunstenaar zelf.
Overiges begon deze discussie met of QT zich al dan niet als een kunstenaar ziet. Daar heb ik nooit iets over gelezen. Denk dat hij zich vooral ziet als cinefiel die het leuk vindt om odes te brengen aan de films waar hij van houdt. Over kunstenaarschap heb ik hem nog nooit gehoord.
Het is een non-issue of Tarantino zich een kunstenaar waant. Hij is het gewoon. Wikipedia stelt het volgende:
"De term wordt tegenwoordig gebruikt voor beoefenaren van elke kunstvorm: beeldende kunst, muziek, literatuur, theater, film en fotografie."
Overigens kan het tot het voordeel strekken als men een opleiding tot kunstenaarschap heeft gevolgd en ook niet onbelangrijk, het kunstenaarschap als beroep uitoefent.
frans123
-
- 4459 berichten
- 1184 stemmen
Basto raakt de kern. Er zijn talloze kunstvormen waarin je je creativiteit kunt uiten. De kwaliteit, al dan niet bevestigd door een financiële vergoeding, wordt uiteindelijk bepaald door het publiek.
De kunst van Van Gogh is niet meer "kunst" dan die van een simpele straatartiest; er wordt alleen een andere waarde aan toegekend.
Precies wat ik bedoel ; "je bent kunstenaar die kunst maakt "wordt uiteindelijk bepaald door het publiek. Niemand kan zich uitroepen tot kunstenaar die kunst maakt. En of bv v Gogh klungelig werk maakt doet er niet toe.
ThomasOMalley
-
- 388 berichten
- 18 stemmen
Precies wat ik bedoel ; "je bent kunstenaar die kunst maakt "wordt uiteindelijk bepaald door het publiek.
atropine
-
- 353 berichten
- 229 stemmen
Precies wat ik bedoel ; "je bent kunstenaar die kunst maakt "wordt uiteindelijk bepaald door het publiek. Niemand kan zich uitroepen tot kunstenaar die kunst maakt. En of bv v Gogh klungelig werk maakt doet er niet toe.
Een pottenbakker maakt ... potten!
Dat bepaalt het publiek niet.
En een kunstenaar maakt ... kunst
frans123
-
- 4459 berichten
- 1184 stemmen
Dat bedoel ik. Dat maakt kunst tot een rekbaar begrip.Wat de 1 kunst vindt hangt een ander nog niet in zijn kelder.
Gerelateerd nieuws

Grote favoriet onder liefhebbers: 'Pulp Fiction' van Quentin Tarantino komt naar Netflix

'Pulp Fiction' van Quentin Tarantino morgenavond (10 juli) te zien op televisie

Netflix verwijdert deze maand weer veel goed beoordeelde films: Onder meer 'Pulp Fiction' en 'Tár' verdwijnen

Jubileumeditie van 'Pulp Fiction' op komst: 'Geweldige dialogen, subtiele humor en bovenal meesterlijke citaten'
Bekijk ook

The Shawshank Redemption
Drama, 1994
7.379 reacties

The Godfather
Misdaad, 1972
3.379 reacties

The Godfather: Part II
Misdaad, 1974
1.569 reacties

The Green Mile
Fantasy / Drama, 1999
3.859 reacties

Il Buono, il Brutto, il Cattivo
Western, 1966
2.379 reacties

Schindler's List
Oorlog / Drama, 1993
2.113 reacties
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.








