Cannibal Holocaust (1980)
Genre: Horror / Avontuur
Speelduur: 95 minuten / 89 minuten (heavily cut, Verenigd Koninkrijk) / 90 minuten (animal cruelty-free, VS)
Alternatieve titel: Ruggero Deodato's Cannibal Holocaust
Oorsprong:
Italië
Geregisseerd door: Ruggero Deodato
Met onder meer: Robert Kerman, Francesca Ciardi en Perry Pirkanen
IMDb beoordeling:
5,8 (66.251)
Gesproken taal: Spaans, Engels en Italiaans
On Demand:
Niet beschikbaar op Netflix
Niet beschikbaar op Pathé Thuis
Niet beschikbaar op Videoland
Niet beschikbaar op Prime Video
Niet beschikbaar op Disney+
Niet beschikbaar op Google Play
Niet beschikbaar op meJane
Plot Cannibal Holocaust
"Can a movie go too far?"
Een groep jonge journalisten gaat op expeditie naar het Amazone-gebied om een documentaire te maken over de laatst nog overgebleven stammen die kannibalisme bedrijven. De groep verdwijnt spoorloos. Twee maanden na hun vertrek wordt een reddingsteam gestuurd onder leiding van professor Monroe. Deze komt in contact met twee rivaliserende stammen, hun schokkende levenswijze en barbaarse rituelen. Al spoedig ontdekt Monroe de stoffelijke resten van de vermisten en vindt hij bij een van de stammen filmmateriaal.
Externe links
Acteurs en actrices
Faye Daniels
Jack Anders
Mark Tomaso
Chaco Losojos
Alan Yates
1st Executive
2nd Executive
Video's en trailers
Reviews & comments
Wouter
-
- 18718 berichten
- 3085 stemmen
Nee, dat is waar. Hij wordt eerst onthoofd en dan pas uit elkaar getrokken. Maar dat is niet erg, want dat vinden schildpadden juist leuk.
Dat uit elkaar trekken? Daar merkt ie niks van.
Het doden an sich gebeurde niet vreselijker dan bij miljoenen andere beesten iedere dag in de wereld.
Wouter
-
- 18718 berichten
- 3085 stemmen
Niet echt. Maar al het vlees bij je slager is dus zieliger dan die schilpad.
djelle
-
- 6070 berichten
- 0 stemmen
Ik denk dat die dierenleed-discussie bij deze prent hier nooit zal ophouden. 
bisse
-
- 646 berichten
- 444 stemmen
[quote]Halcyon schreef:
Nee, Ik denk dat wanneer jij bijvoorbeeld gaat zitten zeuren over een jood die tijdens de jodenvervolging onterecht een bekeuring kreeg vergelijkbaar is met dit soort gezeur. Ja het is allebei fout en blabla maar waarom je focussen op een detail terwijl het leed aandoen van dieren masaal en structureel voorkomt. Als je iets wilt doen of zeggen over een misstand zeg dan iets over het echte probleem en blijf niet hangen of zeuren over een losstaand voorbeeld of voorval.
Kooshiba
-
- 70 berichten
- 0 stemmen
Niet echt. Maar al het vlees bij je slager is dus zieliger dan die schilpad.
Wat een onzin zeg. Alsof al die dieren die je bij de albert heijn in stukjes ingesealt ziet liggen gefilmd zijn met het doel een weerzinwekkende scene te maken.
1.) Ze worden niet gefilmd.
2.) Het doel is ten behoeve van een primaire levensbehoefte van de mens, eten.
Punt twee kan je natuurlijk enigzins in twijfel trekken aangezien er veel meer manieren zijn om je in die behoefte te voorzien. Je kan mij hypocriet vinden maar ik vind het echt totaal niet hetzelfde...
Max en Joep
-
- 1815 berichten
- 0 stemmen
de schildpad uit de film en he tvarken voor in de AH weten beide niet waarom ze sterven.
Wouters punt is alleen dat de schildpad relatief humaan werd vermoord en er elke dag talloze dieren onder de meest walgelijke omstandigheden worden geslacht.
Daarom is het dier dat in de supermarkt eindigd slechter af dan die schildpad.
De REDEN interesseert het dier echt niet hoor.
Onderhond
-
- 87598 berichten
- 12853 stemmen
Niet echt. Maar al het vlees bij je slager is dus zieliger dan die schilpad.
Wat bijelkaar geraapt vlees in een velletje gedouwd betreft, kan ik je wel in volgen. Maar verder zijn het toch allemaal trotse vleesjes bij de slager.
rose
-
- 2280 berichten
- 0 stemmen
Niet echt. Maar al het vlees bij je slager is dus zieliger dan die schilpad.
Vind het allebei vresenlijk.
Kooshiba
-
- 70 berichten
- 0 stemmen
de schildpad uit de film en he tvarken voor in de AH weten beide niet waarom ze sterven.
Wouters punt is alleen dat de schildpad relatief humaan werd vermoord en er elke dag talloze dieren onder de meest walgelijke omstandigheden worden geslacht.
Daarom is het dier dat in de supermarkt eindigd slechter af dan die schildpad.
De REDEN interesseert het dier echt niet hoor.
Dus jij wilt beweren dat de dieren die bij de slager geslacht worden, eerst gemarteld worden? Jij beweert namelijk dat die het kutter hebben dan die schildpad. Ik kan je geloven als je zegt dat de bio-industrie ervoor zorgt dat de rest van het leven van die varkens etc. verotter is, maar ik blijf erbij dat het helemaal niet humaan is wat er met die schildpad is gebeurd...
Humaan volgens de Dikke van Dale;
hu·maan (bijvoeglijk naamwoord; humaner, humaanst; humaniteit)
1 welwillend
2 van de mens afkomstig
1 wel·wil·lend (bijvoeglijk naamwoord; welwillendheid)
goedgunstig, welgezind
Dat kan je het al helemaal niet noemen...
2 Het is niet menselijk om een dier te slachter voor exploitatie.
BlueJudaskiss (moderator films)
-
- 11917 berichten
- 5321 stemmen
Het is allebei niet menselijk. Je kan jezelf niet respecteren als je dat van andere levensvormen ook niet kan.
rose
-
- 2280 berichten
- 0 stemmen
De mens steekt graag zijn kop in het zand als het gaat over dat lekkere stukje vlees dat op zijn of haar bord ligt. Ik snap wel wat Wouter bedoelde, maar vind het beide niet goed te praten.
Een dier heeft een hoop stres te verwerken voordat hij als lekker stukje worst of iets dergelijks in de winkel ligt. Een schildpad of een ander dier dat altijd vrij rondgelopen heeft ,heeft een beter leven gehad dan een dier dat gefokt wordt voor de consumptie. Wil niet zeggen dat dat dan ook goed te praten valt.
Wouter
-
- 18718 berichten
- 3085 stemmen
Dus jij wilt beweren dat de dieren die bij de slager geslacht worden, eerst gemarteld worden?
Meer dan die schilpad, ja
Jij beweert namelijk dat die het kutter hebben dan die schildpad.
Absoluut.
Wouter
-
- 18718 berichten
- 3085 stemmen
Wat een onzin zeg. Alsof al die dieren die je bij de albert heijn in stukjes ingesealt ziet liggen gefilmd zijn met het doel een weerzinwekkende scene te maken.
1.) Ze worden niet gefilmd.
Wat maakt dat die beesten uit?
2.) Het doel is ten behoeve van een primaire levensbehoefte van de mens, eten.
De schilpad is ook opgegeten.
Wouter
-
- 18718 berichten
- 3085 stemmen
Wat bijelkaar geraapt vlees in een velletje gedouwd betreft, kan ik je wel in volgen. Maar verder zijn het toch allemaal trotse vleesjes bij de slager.
Bij een gewone slager? Allemaal minder fortuinlijk dan deze schildpad.
Max en Joep
-
- 1815 berichten
- 0 stemmen
Waarom zou hij serieus reageren op iemand die debiele opmerkingen plaatst als "bij de slager liggen allemaal trotse vleesjes"
De schildpad uit de film wordt gedood door het door snijden van de keel.
Dat is vrij snel.
Het vlees dat jij bij de slager ziet liggen is afkomstig van paarden, koeien, kippen etc die onder de meest barre omstandigheden moeten leven en sterven.
Paarden waarvan bijv. de ogen worden in geslagen zodat de invoerrechten goedkoper zijn.
Biggen die onverdoofd worden gecastreerd, varkens die een leven lang hun kont niet kunnen keren en zo vet worden gemest dat ze soms zelfs knieeen breken etc.
Ik zag gisteren nog op TV dat vissen worden gevangen en dat de vissers met messen van alles uit ze verwijderen TERWIJL ze nog leven en daarna pleuren ze ze in een bak waar ze dan kunnen stikken.
De reden (voedsel, kleding of cinema) interesseert het dier geen hol.
Sterker nog:
ik denk dat een kip liever pijnloos sterft voor een film dan levend in een vermaler wordt gepleurd om 'nuttig' te zijn.
Onderhond
-
- 87598 berichten
- 12853 stemmen
ik denk dat een kip liever pijnloos sterft voor een film dan levend in een maler wordt gepleurd om 'nuttig' te zijn.
Spreek jezelf anders nog even tegen in twee regels 
Volgens mij interesseert het het beest ook geen hol, mij ondertussen al helemaal niet meer. Zoals Dragon al zei, voor dit soort discussies bestaat een topic.
Max en Joep
-
- 1815 berichten
- 0 stemmen
Spreek jezelf anders nog even tegen in twee regels 
.
het kip verhaal was theoretisch.
iets dat je ook donders goed weet.
je hebt overduidelijk inhoudelijk niets zinnigs meer te melden
Onderhond
-
- 87598 berichten
- 12853 stemmen
Dit is het topic dat gaat over Cannibal Holocaust. Over de film wordt al ettelijke posten lang niks zinnigs meer toegevoegd.
Maar toch mooi dat het empathisch vermogen van sommige mensen zich zover strekt dat ze zich in de theoretische leefwereld van de kip kunnen verplaatsen.
Ook enig idee of die beesten liever witte of wat bruinere eieren leggen, theoretisch gezien ? 
Max en Joep
-
- 1815 berichten
- 0 stemmen
je hebt overduidelijk inhoudelijk niets zinnigs meer te melden
laat ik het verder bij.
dat jij altijd toch nog net even de laatste post wilt hebben, da's verder jouw zaak.
Onderhond
-
- 87598 berichten
- 12853 stemmen
Dit is het topic dat gaat over Cannibal Holocaust. Over de film wordt al ettelijke posten lang niks zinnigs meer toegevoegd.
Zoals Dragon al zei, voor dit soort discussies bestaat een topic.
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
waarom zou hij serieus reageren op iemand die debiele opmerkingen plaatst als "bij de slager liggen allemaal trotse vleesjes"
de schildpad uit de film wordt gedood door het door snijden van de keel.
dat is vrij snel.
het vlees dat jij bij de slager ziet liggen is afkomstig van paarden, koeien, kippen etc die onder de meest barre omstandigheden moeten leven en sterven.
Paarden waarvan bijv de ogen worden in geslagen zodat de invoerrechten goedkoper zijn. Biggen die onverdoofd worden gecastreerd, varkens die een leven lang hun kont niet kunne nkeren en zo vet worden gemest dat ze soms zelfs knieeen breken etc.
Ik zag gisteren nog op tv dat vissen worden gevangen en dat de vissers met messen vanalles uit ze verwijderen TERWIJL ze nog leven en daarna pleuren ze ze in een bak waar ze dan kunne nstikken.
de reden (voedsel, kleding of cinema) interesseert het dier geen hol.
sterker nog:
ik denk dat een kip liever pijnloos sterft voor een film dan levend in een vermaler wordt gepleurd om 'nuttig' te zijn.
Volledig mee eens eigenlijk, mooi omschreven ook.
psycholamp
-
- 1960 berichten
- 580 stemmen
De film bereikt igg. waar ie voor gemaakt is. Shockeren, dat moet ik Deadato nageven. Verder is het best wel een but-film en het is zonde dat dieren hiervoor afgeslacht zijn. Of ze nu wel een leuk leven hadden of niet en op welke manier maakt me ook niet uit. Ik kijk daar gewoon niet zo graag naar, alhoewel ik mijn kop ook niet in het zand wil steken. Want ik wil best me er best van bewust wezen, waartoe sommige mensen in staat zijn. Deze film hoort daar ook bij. Ik zal 'm alleen niet voor de lol weer snel aanzetten.
Wouter
-
- 18718 berichten
- 3085 stemmen
Maar het doel van de slachting was schokkende cinema.
Dat maakt dat best weinig uit, denk ik.
Wouter
-
- 18718 berichten
- 3085 stemmen
Reageer er anders nog even serieus op ook 
Hoe bedoel je?
Wouter
-
- 18718 berichten
- 3085 stemmen
Ik zie geen tegenspraak, maar een bevestiging. Bij het ene lijdt het dier, bij het andere niet.
Onderhond
-
- 87598 berichten
- 12853 stemmen
Hij zegt in de eerste zin dat het het dier niet interesseert, in de twee zin zegt hij dat het dier het "liever zou hebben". Dan interesseert het het dier dus blijkbaar wel.
Verder was mijn "trotse vleesjes" opmerking alles behalve serieus bedoeld, maar blijkbaar kunnen mensen tegenwoordig serieus discussiëren over trotse vleesjes bij de beenhouwer.
Pre- en sequels

Paradiso Infernale
1988
34 reacties
Gerelateerd nieuws

Moordscènes in 'Cannibal Holocaust' waren zo echt dat de regisseur aangeklaagd werd voor moord
Bekijk ook

La Mala Ordina
Misdaad, 1972
12 reacties

Kimyô na Sâkasu
Drama, 2005
33 reacties

Martyrs
Drama / Horror, 2008
2.820 reacties

Jeanne Dielman 23,Quai du Commerce 1080 Bruxelles
Drama, 1975
78 reacties

Bad Boy Bubby
Komedie / Misdaad, 1993
20 reacties

Ôdishon
Thriller / Horror, 1999
298 reacties
Gerelateerde tags
verkrachtingoverspelfilm bedrijfculture clashslangleechspiderswampritueelpigdierlijke aanvalvomitfilmteam horrorcontroversyfilm in filmtribejunglehuman sacrificemartelenrape and murderwreedheidkannibaalhatchet south americafilmproductiecultfilmvermist persoonfake documentarymisogynyritual sacrificegevonden beeldenamazon rainforestdocumentaire filmproductietortoisevideo nastylost footage animal crueltykannibalismeamazon tribevomiting woman abused womanfilm within a film adulterous wifefilm censorshipreal animal killingfilm industryforced to watch rapeguerilla filmmakingbanned filmdisembowelingfilm reelyacomo
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.







