• 15.910 nieuwsartikelen
  • 178.747 films
  • 12.256 series
  • 34.049 seizoenen
  • 648.621 acteurs
  • 199.205 gebruikers
  • 9.384.382 stemmen
Avatar
 
banner banner

Cannibal Holocaust (1980)

Horror / Avontuur | 95 minuten / 89 minuten (heavily cut, Verenigd Koninkrijk) / 90 minuten (animal cruelty-free, VS)
2,83 858 stemmen

Genre: Horror / Avontuur

Speelduur: 95 minuten / 89 minuten (heavily cut, Verenigd Koninkrijk) / 90 minuten (animal cruelty-free, VS)

Alternatieve titel: Ruggero Deodato's Cannibal Holocaust

Oorsprong: Italië

Geregisseerd door: Ruggero Deodato

Met onder meer: Robert Kerman, Francesca Ciardi en Perry Pirkanen

IMDb beoordeling: 5,8 (66.339)

Gesproken taal: Spaans, Engels en Italiaans

  • On Demand:

  • Netflix Niet beschikbaar op Netflix
  • Pathé thuis Niet beschikbaar op Pathé Thuis
  • Videoland Niet beschikbaar op Videoland
  • Prime Video Niet beschikbaar op Prime Video
  • Disney+ Niet beschikbaar op Disney+
  • Google Play Niet beschikbaar op Google Play
  • meJane Niet beschikbaar op meJane

Plot Cannibal Holocaust

"Can a movie go too far?"

Een groep jonge journalisten gaat op expeditie naar het Amazone-gebied om een documentaire te maken over de laatst nog overgebleven stammen die kannibalisme bedrijven. De groep verdwijnt spoorloos. Twee maanden na hun vertrek wordt een reddingsteam gestuurd onder leiding van professor Monroe. Deze komt in contact met twee rivaliserende stammen, hun schokkende levenswijze en barbaarse rituelen. Al spoedig ontdekt Monroe de stoffelijke resten van de vermisten en vindt hij bij een van de stammen filmmateriaal.

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Video's en trailers

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van dutchtuga

dutchtuga

  • 16970 berichten
  • 4101 stemmen

Nomak schreef:

Je geeft dus een pluspunt voor het dierenleed?

Nee, hij geeft een extra half puntje voor het unieke aspect van de film.


avatar van Nomak

Nomak

  • 11634 berichten
  • 0 stemmen

Het dierenleed dus.

Je kan je afvragen of sommige unieke aspecten wel dat half puntje extra verdienen. Waar ligt de grens?


avatar van AGE-411

AGE-411

  • 10342 berichten
  • 750 stemmen

Nomak schreef:

Het dierenleed dus.

Je kan je afvragen of sommige unieke aspecten wel dat half puntje extra verdienen. Waar ligt de grens?

Begin je weer, ja?


avatar van Nomak

Nomak

  • 11634 berichten
  • 0 stemmen

AGE-411 schreef:

Begin je weer, ja?

Moet jij niet nog een paar honderd nietszeggende berichten bij Avatar gaan plaatsen?


avatar van H1DD3

H1DD3

  • 435 berichten
  • 433 stemmen

AGE-411 schreef:

(quote)

Begin je weer, ja?

En toch heeft ie gelijk.


avatar van AGE-411

AGE-411

  • 10342 berichten
  • 750 stemmen

Christus

Ze planten zich voort


avatar van _Se7en_

_Se7en_

  • 2041 berichten
  • 1780 stemmen

Een film waarin echte dieren op gruwelijke wijze geslacht worden is voor mij echt onacceptabel. En natuurlijk, mensen eten dieren en in slachthuizen gebeurt het ook. Maar voor een film? Puur voor het vermaak van de kijker? Dat is te walgelijk voor woorden.

Het concept van de film spreekt me enorm aan en ik ben liefhebber van martelscènes e.d.. Waarom is dit anders?

Omdat het echt is. Als ik een Snuff-movie zou zien zou ik waarschijnlijk ook moeten kotsen. Mensen en/of dieren zouden nooit gedood mogen worden voor vermaak. Dat dit blijkbaar acceptabel gevonden wordt schokt me eigenlijk nog het meest.


avatar van Tonypulp

Tonypulp

  • 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Dus dan geef je principieel een 0.5? Of vind je de rest (wat dus niet echt is) ook niet sterk?

Wat ik me bijna niet voor kan stellen, weinig films kunnen aan zo'n atmosfeer tippen, de soundtrack zóóó goed is en de gore realistisch.


avatar van _Se7en_

_Se7en_

  • 2041 berichten
  • 1780 stemmen

Het feit dat de slachting van de dieren echt is, is voor mij genoeg om deze film volledig af te schrijven. Dieren afmaken voor vermaak is te walgelijk voor woorden, maakt niet uit hoe goed de rest van de film is.


avatar van Tonypulp

Tonypulp

  • 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Tsja..als je daar zo over denkt..waarom begin je er dan uberhaupt aan


avatar van yeyo

yeyo

  • 6353 berichten
  • 4620 stemmen

_Se7en_ schreef:

Dat dit blijkbaar acceptabel gevonden wordt schokt me eigenlijk nog het meest.

Acceptabel? Helemaal niet, ik vind het doden van dieren voor vermaak zelfs verderfelijk. Maar get over it, het is dertig jaar geleden gebeurd. Anno 2010 is de Italiaanse 'jungle' hype lang uitgedoofd en het daaraan verbonden dierenleed dus ook. het is beter om dit als tijdsdocument/curiosum te zien, dan uit ethische principes deze film het minimum te geven.


avatar van Mochizuki Rokuro

Mochizuki Rokuro

  • 18942 berichten
  • 16416 stemmen

_Se7en_ schreef:

Een film waarin echte dieren op gruwelijke wijze geslacht worden is voor mij echt onacceptabel. En natuurlijk, mensen eten dieren en in slachthuizen gebeurt het ook. Maar voor een film? Puur voor het vermaak van de kijker? Dat is te walgelijk voor woorden.

Ik zie het verschil niet. Het is beide te walgelijk voor woorden.


avatar van _Se7en_

_Se7en_

  • 2041 berichten
  • 1780 stemmen

Tonypulp schreef:

Tsja..als je daar zo over denkt..waarom begin je er dan uberhaupt aan

Heb deze film een aantal jaar geleden met een stel vrienden gezien en wist eigenlijk niet wat het was . Maar nou ik hier toch geregistreerd ben wou ik toch even mijn mening geven.


avatar van _Se7en_

_Se7en_

  • 2041 berichten
  • 1780 stemmen

Mochizuki Rokuro schreef:

(quote)

Ik zie het verschil niet. Het is beide te walgelijk voor woorden.

En daar ben ik het helemaal mee eens. Maar ik had geen zin om hier de 'eet geen vlees'- discussie op te roepen, daar zijn andere fora voor . (Ben trouwens veganist hoor, dus dan begrijp je wel hoe ik erover denk).


avatar van Elineloves

Elineloves

  • 24071 berichten
  • 3631 stemmen

AGE-411 schreef:

Bij deze film zeg je beter niets.

Je ontwaakt er enkel slapende fundamentalisten mee...

Gelukkig zijn we allemaal volwassen mensen die elkaars meningen respecteren, toch?


avatar van Mochizuki Rokuro

Mochizuki Rokuro

  • 18942 berichten
  • 16416 stemmen

_Se7en_ schreef:

(quote)

En daar ben ik het helemaal mee eens. Maar ik had geen zin om hier de 'eet geen vlees'- discussie op te roepen, daar zijn andere fora voor . (Ben trouwens veganist hoor, dus dan begrijp je wel hoe ik erover denk).

Dat is ook niet mijn bedoeling. Maar aangezien je de mensen die vlees eten ook gewoon in je vriendenkring, familie etc hebt zitten (neem ik maar even aan) vind ik het vreemd dat je het in een film veroordeelt op de grootst mogelijke manier (0.5*) omdat daar dieren in afgeslacht worden voor vermaak.

Ik zie het verschil niet en aangezien je mensen neemt zoals ze zijn, kun je deze film toch ook beoordelen op de manier waarop ie-is: bruut, grotesk, fatalistisch en uniek. Al moet ik zeggen dat ik het totaalplaatje ook een 'mixed bag' vind.


avatar van _Se7en_

_Se7en_

  • 2041 berichten
  • 1780 stemmen

Mochizuki Rokuro schreef:

Ik zie het verschil niet en aangezien je mensen neemt zoals ze zijn, kun je deze film toch ook beoordelen op de manier waarop ie-is: bruut, grotesk, fatalistisch en uniek. Al moet ik zeggen dat ik het totaalplaatje ook een 'mixed bag' vind.

Ik zie het verschil wel. Mijn vrienden beoordeel ik op andere kwaliteiten. Mensen en films zijn nou eenmaal niet hetzelfde.

Maar het dierenleed dat in Cannibal Holocaust voorkomt vind ik gewoon onbegrijpelijk. Het is niet nodig om echte dieren af te maken voor een film. En dit staat mij zo erg tegen dat de hele film wat mij betreft afgeschreven is.

Ik kan je eerlijk vertellen dat als deze 'onzin' er niet in had gezeten, ik de film waarschijnlijk met 4* beoordeeld had.

Het dierenleed is niet iets waar ik doorheen kan kijken. Het is wat mij betreft principieel zo verwerpelijk dat het de hele film voor mij verpest.


avatar van Mochizuki Rokuro

Mochizuki Rokuro

  • 18942 berichten
  • 16416 stemmen

_Se7en_ schreef:

Mijn vrienden beoordeel ik op andere kwaliteiten.

Ik beoordeel daarnaast ook deze film op andere kwaliteiten. Je onderschrijft min of meer mijn analyse door dat te schrijven. Nogmaals ik zie het verschil niet, maar goed je standpunt is helder.


avatar van wibro

wibro

  • 11590 berichten
  • 4098 stemmen

_Se7en_ schreef:

Het dierenleed is niet iets waar ik doorheen kan kijken. Het is wat mij betreft principieel zo verwerpelijk dat het de hele film voor mij verpest.

Bij mijn eerste kijkbeurt liet ik het dierenleed ook zwaar meewegen. Bij mijn tweede kijkbeurt speelde het eigenlijk geen rol meer. Als de dieren verder geconsumeerd werden dan stelt het toch allemaal niet zo veel voor. Daar komt nog bij en dat is voor mij voor de beoordeling het belangrijkste. Als je gruwelt bij dierenleed in deze film, dan kijk je hem toch verder niet af en dan nog; vóór je deze film ging bekijken kon je weten dat er dieren echt gedood zouden komen. Dus _Se7en_ waarom heb jij de film dan toch bekeken? Uit nieuwsgierigheid misschien?


avatar van _Se7en_

_Se7en_

  • 2041 berichten
  • 1780 stemmen

wibro schreef:

Bij mijn eerste kijkbeurt liet ik het dierenleed ook zwaar meewegen. Bij mijn tweede kijkbeurt speelde het eigenlijk geen rol meer. Als de dieren verder geconsumeerd werden dan stelt het toch allemaal niet zo veel voor. Daar komt nog bij en dat is voor mij voor de beoordeling het belangrijkste. Als je gruwelt bij dierenleed in deze film, dan kijk je hem toch verder niet af en dan nog; vóór je deze film ging bekijken kon je weten dat er dieren echt gedood zouden komen. Dus _Se7en_ waarom heb jij de film dan toch bekeken? Uit nieuwsgierigheid misschien?

Dat heb ik in een vorige post al aangegeven. Ik raad je dus aan om even te scrollen aangezien ik mezelf niet ga quoten.


avatar van wibro

wibro

  • 11590 berichten
  • 4098 stemmen

_Se7en_ schreef:

(quote)

Dat heb ik in een vorige post al aangegeven. Ik raad je dus aan om even te scrollen aangezien ik mezelf niet ga quoten.

Klopt inderdaad. Sorry, ik heb even niet opgelet.


avatar van _Se7en_

_Se7en_

  • 2041 berichten
  • 1780 stemmen

wibro schreef:

Klopt inderdaad. Sorry, ik heb even niet opgelet.

I rest my case


avatar van puckb96

puckb96

  • 1849 berichten
  • 0 stemmen

Sorry, ik hou van spannende horrorfilms. Maar deze film is belachelijk! Wie hier naar kijkt, vind het gewoon leuk om een dier dood te zien gaan. Deze film is goor en dat dierenleed is belachelijk. En die dieren zijn volgens geruchten ook nog echt gedood voor deze film. Ik heb hem meteen uitgezet, belachelijk. Deze film zal verbonden moeten zijn voor iedereen en alles!


avatar van Mochizuki Rokuro

Mochizuki Rokuro

  • 18942 berichten
  • 16416 stemmen

AGE-411 schreef:

Ze planten zich voort


avatar van yeyo

yeyo

  • 6353 berichten
  • 4620 stemmen

puckb96 schreef:

Deze film zal verbonden moeten zijn voor iedereen en alles!

Probeer anders is te solliciteren bij de BBFC.


avatar van Tonypulp

Tonypulp

  • 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Wie hier naar kijkt, vind het gewoon leuk om een dier dood te zien gaan.
Wat een debiele opmerking zeg..


avatar van _Se7en_

_Se7en_

  • 2041 berichten
  • 1780 stemmen

puckb96 schreef:

En die dieren zijn volgens geruchten ook nog echt gedood voor deze film.

Dit zijn helaas geen geruchten.


avatar van juhnzun

juhnzun

  • 670 berichten
  • 0 stemmen

Geen enkel probleem gehadt met het slachten van die dieren

volgens werden deze gewoon gegeten en ging het vrij snel

realiteit in slachthuizen is pas echte horror voor die beesten


avatar van erik1677

erik1677

  • 1787 berichten
  • 0 stemmen

Sjonge sjonge....het gaat maar ellenlang door over het slachten van dieren in deze film.

Ok als je vegatarier bent kun je deze film beter mijden, maar godsamme he!!! kijk eens in de nederlandse slachthuizen,net wat juhnzun al zegt.

En by the way ik heb nog nooit iemand gehoord over dat paard die van een toren afspringt in een james bond film.

Enzo zijn er wel veel meer voorbeelden, als je de hoes ziet van cannibal holocaust weet wat je kunt verwachten.

Waarom gaan dan sommige lieden dan nog kijken??? als jedaar niet tegen kunt of radicaal op tegen bent.

En dan andere mensen hier, die de film wel goed vinden voor zot of dierenhaters uit te maken.

Compleet belachelijk gewoon


avatar van AGE-411

AGE-411

  • 10342 berichten
  • 750 stemmen

puckb96 schreef:

Sorry, ik hou van spannende horrorfilms. Maar deze film is belachelijk! Wie hier naar kijkt, vind het gewoon leuk om een dier dood te zien gaan.

En wie naar rambo kijkt is een ziekelijke sadist zeker?