The Naked Gun 2½: The Smell of Fear (1991)

Alternatieve titel: The Naked Gun 2½

Komedie / Actie

geregisseerd door David Zucker
met Leslie Nielsen, Priscilla Presley en George Kennedy

Lt. Frank Drebbin is dit keer van plan om de grote jongens van de energie-bedrijven aan te pakken. Een wetenschapper staat op het punt om zijn plan voor toekomstige energie-voorziening te presenteren. Het plan belooft weinig goeds voor de traditionele energie-bedrijven, die de wetenschapper dan ook kidnappen.

avatar van JTV-kijker
echt een geweldige film, net zoals alle andere films met leslie nielson, kvind het jammer dat hij zo ondergewaardeerd word...

Leslie Nielsen. Mijn held

avatar van Ajax&Litmanen1
Best leuk, maar hij valt in het niets vergeleken met het geniale 1e deel. De grappen waren hier toch net wat minder. En ook minder talrijk aanwezig. Toch, zeker een leuke film.

avatar van Sam_Bracke
schitterend!!

avatar van xentos
niet mijn soort humor, toch nog wel om een aantal dingen gelachen
toch nog een 2.5*

avatar van nightbreed
Vermakelijke onzin

avatar van JTV-kijker
ah, jammer dat ik Veronica niet heb af zelfs kan krijgen, ik wou deze film nog eens heel graag zien, Leslie Nielson is echt 1 van mijn favoriete acteurs

rogaar
xentos schreef:
niet mijn soort humor, toch nog wel om een aantal dingen gelachen
toch nog een 2.5*

Je maakt me wel benieuwd naar 'jouw soort humor'.....

....hmmm... Rambo 4 sterren. ik weet genoeg.

Schitterend. Iets slechter dan deel 1, maar dat moet ook haast wel aangezien deel 1 mijns inziens de beste comedy ooit is.

De absurdisische humor blijft grappig, keer op keer.

avatar van 606
erg leuke film heb gelachen soms flauw

3,5 ster

rogaar schreef:

....hmmm... Rambo 4 sterren. ik weet genoeg.

Rambo is ook erg vet, ik heb een paar stukjes gezien via youtube, die kerel heeft echt een grappig accent

avatar van DMF
DMF
Net zo flauw als deel 1, maar over het algemeen heb ik een iets minder in een deuk gelegen. Leslie Nielsen doet het opnieuw geweldig.

* * * ½

avatar van WeZet
Heerlijk, betere humor bestaat er niet.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Dit twee deel van de op de TV-serie gebaseerde trilogie is vrijwel net zo vermakelijk als het eerste. Net als bij dat deel zijn niet alle grappen van hetzelfde niveau, maar lachen zal je. Goed.

avatar van SouthParkFan
deze vind ik nog grappiger dan deel 1. deel 3 vind ik nóg grappiger

avatar van m1701
Erg leuke en grappige film
Elke keer dat ik em kijk, blijft het grappig!!
Heel erg leuk geacteerd

avatar van tommykonijn
Ik zelf heb deel 1 (en 3) van Naked Gun niet gezien dus die 3 kan ik (nog) niet met elkaar vergelijken, maar ik zou graag het 1e en 3e deel ook zien want deze was erg vermakelijk, tot nu toe niet veel soeps gezien van Leslie Nielsen maar in deze film heeft hij me toch eindelijk wat leuks geleverd, van de special-effects moet de film het absoluut niet hebben maar zeker van de humor en het geweldig nuchtere sfeertje, erg vermakelijke film.

avatar van Movie Jim
Leuke film heb heb pas gezien op tv. En moest erg lachen om die doldwaze Leslie Nielsen voor de rest bleven de acteurs erg onbekend op een na.

avatar van Betamax
Vind deze net zo leuk als deel 1.
Dat zie je niet vaak bij films!
Dolle pret.

avatar van Scorpio11
Iets minder dan zijn voorganger. Maar daarom niet minder grappig.

avatar van Ajax&Litmanen1
Gister eens herkeken en hij is me beter bevallen dan dat ik altijd in herinnering had. Bij vlagen is het niveau weer hilarisch grappig en Nielsen is ook echt weer subliem. In deze reeks is hij toch op zijn allerbest.
Wel jammer dat er naast enkele sublieme grappen ook een stel erg flauwe en tegenvallende zitten. Deel 1 had toch een hoger niveau dan deze. De stukken in het begin in het Witte Huis en later met de gehandicapte professor waren wel weer klasse.
De slapstick humor is gelukkig nog genoeg aanwezig dus dit deel is ruim de moeite van 't kijken waard.

Ik verhoog met een halve ster naar 3,5*

avatar van lars-pixar
david zucker flikt het weer,
een nieuwe onwijs gaafe film
met leslie nielson en ook dit
deel is leuk. 3,0*

avatar van maxcomthrilla
Ik had het al wel eens gezien, maar gisteren weer eens opgezet.

Blijft een leuke film dankzij de plank-voor-de-kop humor waar ik mij altijd wel mee kan amuseren. Zo `n politiek figuur die heel belangrijk loopt te doen, waarna Leslie Nielsen vrij plots op het podium verschijnt en de deur in haar gezicht knalt en er geen enkele notie van lijkt te nemen is gewoon lekker droog.

Leslie Nielsen is gewoon ook zo `n man die hier prima te pruimen valt en van wie je het pikt dat hij knullig, lomp en onsubtiel is. Een paar andere hilarische momenten waren toen hij zich aan de verkeerde kant van de boot naar achter liet vallen en toen hij een vriendschappelijke tik op de rug van een scherpschutter gaf, die prompt het vuur opende. Verder blijft het leuk hoe sommige personages heel wat leed te verstouwen hebben als Leslie Nielsen zich in hun buurt begeeft, de woordgrappen blijven ook minstens zo leuk. Wel had de grappendichtheid wat hoger gekund.

Alhoewel wat flauw en simpel, nog steeds leuk vermaak. 3*

avatar van Big-T
Leukste scene:
Frank Debrin zit romantisch met Priscilla Presley in een restaurant:
Hello Sam, Why don't you play our song.
Alright Frank:

...
DING DONG THE WITCH IS DEAD...THE WITCH IS DEAD
(piepstem)

Geniaal zeker een kwartier over gelachen.

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Nog steeds leuk om naar te kijken!
Bevat een paar erg leuke en droge grappen maar komt niet in de buurt van het eerste deel.

3 sterren.

avatar van notoirefilmhater
Vroeger vast een leuke film, maar anno 2010 erg flauw.

Lars Film
The Nakend Gun Triology, het was al leuk dat er een serie van is, de eerste film er van heeft veel indruk gemaakt en kreeg veel sterren in de tv gidsen.Verhaal was wel erg simpel gemaakt en de casting lach voor hun neus.*Acteer werk is gewoon goed (*Naked Gun 1 2 & 3)

Het verhaal van deel 2 is heel leuk bedacht en leuk uit gevoerd weer met een lekker rol van Frank Drebbin (Leslie Nielsen) en met de regie van David Zucker (Scary Movie 3&4/Airplane) de grappen zijn een stuk leuker dan in het eerste deel.

Deel 3 is weer een ander geval zeker nu we 4 jaar veder zijn en dat de film door Peter Segal (Get Smart/Tommy Boy) het verhaal is sterk en grappen iets beter en nieuwer.Leslie Nielsen doet het nog heel goed in deze film als Frank Drebin.

Naked Gun 1…3,0* 2…..3,0* 3…..3,5*

Dick2008
Dick2008 schreef:
Voor eerste minuten van de film 5.0. Zelden zoveel goeie grappen gezien in zo'n weinig tijd

Ik heb deze film speciaal op dvd aangeschaft vanwege de eerste vijf minuten. Het intro heb ik dan ook al tientallen malen bekeken. Leuk gedaan met Bush en met die kreeft, waar ik toch iedere keer om moet lachen.

De film zelf is ook leuk daar niet van. Alleen ze stoppen het vol met grappen, werkelijk alles wat een aanleiding kan geven tot een grap wordt dan ook gebruikt. Hierdoor veel flauwe grappen, die niet altijd even geslaagd zijn maar er zijn ook momenten dat je toch weer dubbel ligt van het lachen. Die momenten zijn dan ook niet eens allemaal voorspelbaar. Hetzelfde geldt eigenlijk voor de vele komische dialogen. Door de overdaad vergeet je de meeste grappen weer, zodat zo'n film een volgende keer toch wel leuk blijft. De mimiek van Leslie Nielsen is trouwens ook goed, vaak heel serieus bezig terwijl ondertussen de één na de andere grap gemaakt wordt. Verder dan 4.0 kom ik niet, teveel van het goede zal ik dan maar zeggen, maar toch mag ik er graag naar kijken.
4.0

Leuk vervolg waarbij alleen de titel al als grap telt. Net zoals bij deel 1 ligt het lachsalvo weer hoog en spelen vele grappen zich op de achtergrond af. Leslie Nielsen speelt zijn rol als Frank Drebin weer droogkomisch en doet alsof er niets aan de hand is terwijl er om hem heen van alles gebeurd. Toch is de film niet meer dan een herhalingsoefening van deel 1 en heeft dus weinig nieuws te bieden.

Akron777
Zeer hilarisch vervolg. Leslie Nielsen speelt echt heerlijk in deze reeks. De humor was niet van dezelfde kwaliteit, maar was op zich zeer vermakelijk.