The Naked Gun 2½: The Smell of Fear (1991)

Alternatieve titel: The Naked Gun 2½

Komedie / Actie

geregisseerd door David Zucker
met Leslie Nielsen, Priscilla Presley en George Kennedy

Lt. Frank Drebbin is dit keer van plan om de grote jongens van de energie-bedrijven aan te pakken. Een wetenschapper staat op het punt om zijn plan voor toekomstige energie-voorziening te presenteren. Het plan belooft weinig goeds voor de traditionele energie-bedrijven, die de wetenschapper dan ook kidnappen.

avatar van Jordy
Iets minder leuk dan het eerste deel. Nog steeds een paar erg leuke momenten, maar het waren er wat minder als ik het me goed herinner. 2 en een halve ster.

Alsof de eerste nog niet genoeg was!! Ik HHHHAAAAAATTTT deze films, het genre vind ik zo flauw en dan Leslie Nielsen......... Het genre kan nog meevallen hé zie Hots Shots, maar dit!!

Psst, het moet Naked zijn. Maar dit vervolg vond ik nog best ok. Deel 3 was echt heel slecht, maar hier kon ik nog flink lachen.

Ik ben het COMPLEET met Obiwannes eens. Het ergte aan de Naked gun serie is misschien nog wel Leslie Nielsen. Vreselijk hoe die vent acteerd.

avatar van jackie
Leslie Nielsen is geweldig in deze films !!!
Als je zo 'n hekel aan hem hebt waarom kijk je dan naar zijn films !

vic
Ja leslie nielsen had met de eerste naked gun en de tweede leuke grappige films maar daarna is het bergafwaards gegaan en waren de films erg slecht

Net zo FLAUW als de andere 2, S.L.E.C.H.T !

Grappig en flauw, 2 sterren. Het eerste deel vond ik beter, het concept wordt gewoon teveel uitgemolken en dat is nooit goed voor een film.

avatar van Ralfke
Je kunt blijven discussiëren over sequels, maar deze was toch best aardig. Alleen minder dan deel I. ***

avatar van BoordAppel
"Don't you realise that this city is overrun by baboons? Isn't that the fault of the voters?" Of is dat uit deel 1? Maakt nie veel uit deze is bijna net zo grappig als 1, en als je een parodie niet kan uitstaan moet je m natuurlijk gewoon niet kijken.

avatar van Hemdale
Superleuk vervolg een hele leuke film!

avatar van Chainsaw
Erg vermakelijk vervolg, qua niveau verschilt het maar weinig met het origineel. De humor is nog steeds heerlijk flauw en de visuele woordgrappen en idiote scènes vliegen je om de oren. En tja, opnieuw die geweldige droogkloot van een Nielsen in de hoofdrol. Erg genoten van deze vermakelijke flauwekul.

3,5 sterren.

avatar van WB
WB
Je houdt er van, of je haat et! Maar dit is weer lekker zo'n film waar je relaxed voor gaat zitten, verstand op nul zet, en lacht om de flauwe grappen
3 Sterren

avatar van U-96
WB schreef:

Dat is dan ook precies wat ik ga doen over 10 minuten.

mvuem
BoordAppel schreef:

Jazeker,dit is wel degelijk uit het tweede deel! Goed opgemerkt, verder ook weer met Nordberg (O.J. Simpson) die al kan worden afgeleid met een puzzel, en nu de lu... de sigaar is als hij met zijn overall onder de auto van de schurk -..waarvan ik de naam even ben vergeten..- blijft hangen en dit vergvolgens (natuurlijk) nog een paar keer mee moet maken. Domme humor, maar daardoor juist ook weer leuk!

avatar van De GeuS
Leuke film, maar wel duidelijk stukje minder dan het origineel. toch nog 3,5 ster, alleen al voor die blik van Leslie Nielsen....

N.a.v. de quotes bij Naked Gun 33 1/3 ben ik weer even bij de imdb gaan zoeken naar quotes uit de andere twee Gun-films. Ik heb nog pijn in m'n buik!

Lt. Frank Drebin: Now, Jane, what can you tell us about the man you saw last night?
Jane Spencer: He's Caucasian.
Ed Hocken: Caucasian?
Jane Spencer: Yeah, you know, a white guy. A mustache. About five-foot-ten.
Lt. Frank Drebin: That's an awfully big mustache.

avatar van U-96
Ze blijven altijd leuk.. Die Naked Gun-films.. Ik neem altijd alles vrij om zo'n film te kijken, als ze op tv komen... Echt leuk om zoiets in een film-marathon te doen...

avatar van davidov
AliasPino schreef:

Hij acteert niet, dat is juist de grap hij is nooit serieus, en wil ook niet serieus overkomen. Past bij de films...trendsetters voor zn soort toch wel vind ik.

avatar van BoordAppel
Nielsen is juist wel serieus in de Naked Gun films. Dat is ook de grote kracht als je in een parodie speelt. Zo serieus mogelijk en niet grappig proberen te zijn, als de film goed geschreven is werkt dat.

Wat staat deze film trouwens belachelijk laag (sorry, maar af en toe moet je even vervallen is gemiddelde geleuter). Even een quote om iedereen eraan te herinneren dat dit gewoon een erg leuke film is:

Lt. Frank Drebin: Hector Savage. From Detroit. Ex-boxer. His real name was Joey Chicago.
Ed Hocken: Oh, yeah. He fought under the name of Kid Minneapolis.
Nordberg: I saw Kid Minneapolis fight once. In Cincinnati.
Lt. Frank Drebin: No you're thinking of Kid New York. He fought out of Philly.
Ed Hocken: He was killed in the ring in Houston. By Tex Colorado. You know, the Arizona Assassin.
Nordberg: Yeah, from Dakota. I don't remember it was North or South.
Lt. Frank Drebin: North. South Dakota was his brother. From West Virginia.

avatar van davidov
hij doet misschien wel serieus, maar niet zoals iemand in het echt serieus zou zijn...desalniettemin ik vind het allemaal erg leuke films, je moet ze gewoon eigenlijk gezien hebben als kind

avatar van Hannibal
Mensen..... kijk niet naar deze film.
Dit is toch wel het dieptepunt van humor
0,5 ster

avatar van BoordAppel
President George Bush: Frank, please consider filling a post I'm creating. It may mean long hours and dangerous nights, surrounded by some of the scummiest elements in our society.
Lt. Frank Drebin: You want me to be in your cabinet?

Het blijft potdomme een geniale komedie, halfje erbij. Toch net zo leuk als de eerste.

Eens! Heb er zelf ook een half puntje bij op gedaan.

Hannibal schreef:

Mensen..... kijk niet naar deze film.
Dit is toch wel het dieptepunt van humor
0,5 ster

Onzin !

Als je zoals ik van droge humor houd, waar Nielsen gewoon een topper in is, dan lig je gewoon dubbel van het lachen om een film als deze.
Als ik de verschillende quotes lees die hier staan dan moet ik al lachen.
Het blijft wel humor waar je van moet houden, maar als je er van houd dan is dit wel een toppertje in het genre. 10 keer beter dan soortgelijke films van de laatste 5 jaar.
4* van mij, een comedie waar ik de hele film door kan lachen is dit zeker wel waard.

avatar van GFM
GFM
Ik ben het eens!! Gisteren weer stukken gezien. Geniaal, ik ga vanmiddag shoppen voor de 3 dvdbox van Naked Gun.. 4*

WiLL schreef:

Onzin !

Als ik de verschillende quotes lees die hier staan dan moet ik al lachen.

Dan hebben ze deze film niet voor niks gemaakt, je moet er van houden. Ik hou niet van zulke humor, maar leuk dat anderen hier wel om kunnen lachen. Geef mij maar John Cleese, die is leuker dan Nielsen

avatar van Chainsaw
Hannibal schreef:

Geef mij maar John Cleese, die is leuker dan Nielsen

Niet echt te vergelijken, vind ik. Nielsen is op een hele andere manier lollig dan Cleese. Nielsen hoeft geen rare pasjes te doen of gekke bekken te trekken om lollig te zijn. Hij kijkt gewoon recht in de camera en je ligt al helemaal in een deuk ...

avatar van MarkFish
Anderhalf uur lang lachen. Te goed gewoon. De ene superflauwe/melige grap na de andere. 'He's caucasian, has got a moustache, 6 feet tall.' 'That's a awfully big moustache'.
En dat stuk waarin OJ van auto naar auto wordt geslingerd. te veel om op te noemen eigenlijk. Mooi man. 3,5

Chainsaw schreef:

Nou jij misschien.