The Naked Gun 2½: The Smell of Fear (1991)

Alternatieve titel: The Naked Gun 2½

Komedie / Actie

geregisseerd door David Zucker
met Leslie Nielsen, Priscilla Presley en George Kennedy

Lt. Frank Drebbin is dit keer van plan om de grote jongens van de energie-bedrijven aan te pakken. Een wetenschapper staat op het punt om zijn plan voor toekomstige energie-voorziening te presenteren. Het plan belooft weinig goeds voor de traditionele energie-bedrijven, die de wetenschapper dan ook kidnappen.

avatar van MarkFish
Chainsaw schreef:

Niet echt te vergelijken, vind ik. Nielsen is op een hele andere manier lollig dan Cleese. Nielsen hoeft geen rare pasjes te doen of gekke bekken te trekken om lollig te zijn. Hij kijkt gewoon recht in de camera en je ligt al helemaal in een deuk ...

Ja, Nielsen is gewoon grappig. Als die iets serieus bedoeld in de film, is het meestal het grappigst. Dat is juist de kracht van de films, het is min of meer serieus bedoelt, maar met zo'n vette knipoog. Het ligt er zo dik bovenop, maar wel supergrappig. Het is niet van die hahaha-nu gaan we allemaal lachen-film.

djelle
Inderdaad. Nielsen is fenomenaal! Ook dit 2de deel van de naked-gun serie vind ik supergrappig. Zoals ik al zei bij deel 1: Ik hou enorm veel van dit soort satire, ik lach me er altijd een deuk mee. Het is zo goed gevonden en zo grappig met al de fijnzinnige knipoogjes.

Je voelt het ook soms als een vorm van komische kritiek op andere films, personen, of de kleine kantjes van de mens (of gewoon lachen met...). Andere dingen zijn dan weer zodanig stom dat het enorm lachwekkend is... het is een fantastische soort humor die ik moeilijk kan omschrijven, maar iedereen die de films gezien heeft, weet wat ik bedoel. Geniaal! Deel 1 is wel de beste, maar toch veel gelachen, dus 4,5

Nielsen vind ik geweldig en vooral in deze films. Alleen vind ik deel 3 eigelijk de beste van de drie. Waardeer het met 3½*

dinky
Dit is wel een leuke film, ga em ZEKER kijken , †e gek

Leuk om te bekijken, echter zo goed als deel 1 kan ik het niet noemen... Zit wat minder humor en het verhaal is ook wat minder leuk om te volgen, nog steeds een goede leuke komedie maar zeker minder dan het eerste deel die gewoon briljant is.

avatar van Silvio Dante
Een parodie op "White Heat" en "The Great Escape",
en het is ze nog goed gelukt ook.
Leslie Nielsen rules.

Deze is al heel vaak op tv geweest, maar hij blijft leuk.

BlueSword
wel grappige film, meer niet.

avatar van Turkeyloverz
BlueSword schreef:
meer niet.

Meer is er ook niet nodig, dit is een comedy, enige doel is dus om grappig te zijn.
Als je het zo zou bekijken zou je stem wel wat hoger zijn denk ik

Toen was Leslie Nielsen nog grappig

avatar van Goodfella_90
Heb helemaal niks met komedies als deze. Het is zó dom dat het niet grappig meer is. 1.0*

Turkeyloverz schreef:

Als je het zo zou bekijken zou je stem wel wat hoger zijn denk ik

niet echt...ik vind hem ''wel'' grappig, maar niet dat ik helemaal in een deuk lig.

BlueSword schreef:

Het doel van een film als deze is gewoon tijdverdrijf als je niets beters te doen hebt. Het is grappig, dus het is beter dan niks doen en wachten tot je gewoon doodgaat.

BlueSword
dat had ik ook gedaan, had idd niks te doen.
had hem wel is eerder gezien maar dat was een hele tijd geleden.
af en toe een leuke flauwe grap maar meer niet.
leslie is iedegeval erg grappig.

Ietsje slechter dan de eerste.
Wel wat beter dan de derde:
Matige acteerprestaties, flauw plot, ietwat saai soms zelf.
Maar euh: Met Leslie Nilsen is het altijd wel lachen. Hier ook.
Is niet echt een film om zo naar de bioscoop te gaan en dan te kopen enzo...Meer een eenmalige filmpje op een vervelend middagje.
Blijft wel oké.

avatar van italian
ik was een tijdje geleden een andere Leslie Nielsen film aan het kijken en die was ongelofelijk flauw...
maar hier hebben ze het over de tweede Naked Gun en die behoort zeker tot Nielsens beste. ilarisch hoe de film zich serieus neemt.de grappige scenes volgen gelukkig elkaar snel op ik ga zeker het eerste deel nog zien.
een banaal plot, over the top acteerwerk en je hebt Naked Gun 2!!!

Opnieuw melige maar vooral nog steeds leuke humor.
En wederom in sneltempo komen ze voorbij.
Ook Naked Gun 2,5 is er weer eentje om van te genieten.

Heel wat minder dan deel 1.

Vooral de grappen vond ik minder leuk. Ofwel een doorslagje van deel 1, vaak ook totaal niet grappig of erg gemakkelijk (beetje afgeven op politici ). Er zitten nog wel een paar geslaagde jokes in (de stukjes in het lab zijn wel grappig) maar over het algemeen is de film redelijk saai, toch wel nefast voor een komedie.

Verder niks tegen Nielsen, vind het de geschikte acteur voor films als deze. Maar het houdt een beetje op als de grappen niet altijd meewerken.

Gelukkig niet te lang, en af en toe grappig. Redelijk milde 2* voor dit deel.

avatar van moviegirl
weer zoon flauwe Leslie Nielsen film..............

veron35
Echt geweldig net als deel 1 een van mijn favorieten komedies ooit. Ik ben ook wel echt een Leslie Nielsen fan.

djelle
Ik ook! Die man maakt al de helft van de film.

avatar van Knisper
Enorm hilarische film. Jeugdsentiment ten top. Vorige week deel 1 gekeken en die viel me dan weer tegen. Deze film stapelt echter de ene goede grap op de andere. Waar deel een nogal eens mislukte grappen, is het hier raak. 4*

avatar van witte88
onspannende film goed voor een slechte dag

avatar van JTV-kijker
Leslie Nielson is mijn echt held, kvind zijn films echt kei goed en ook een goed gevoel voor humor, heel absurde humor.
Dat doet me denken aan monty python, das ook heel absurde humor maar toch heel goed

Een heel stuk flauwer dan zijn voorganger, weet deze parodie toch nog genoeg lachsalvo's te doen ontstaan in zijn publiek. De regie is goed gedaan, enkel zijn de performances zo ongeloofwaardig, dat de film een heel stuk van zijn kunst verliest. En dat is jammer, want de film mag er best wezen.

avatar van Thomas83
Net als deel 1 wel vermakelijk, maar wel duidelijk een stuk minder.
Veel meer grappen die niet werken, al pikt de film op een gegeven moment het niveau van deel 1 wel redelijk op.
De vechtscene in de badkamer is erg leuk, net als de filmparodiën, met name die op de pottenbak-scene in Ghost.
Ook de scene met al die visuele metaforen op seks zijn wel geinig.

film_kaza
Nielson heb ik toch zo erg gemist de laatste paar maanden. De onrealiteit van zijn films en de bizarre humor van hem. Vind het nu veel geweldiger dan vroeger terwijl ik dat niet had verwacht. Nielson behoort tot nu officieel 1 van mijn favorieten (comedy) acteurs. Alles met hem bij elkaar zou ik 4,5 geven. Gek genoeg scoorde alleen Scary Movie 3 & 4 een 4*, daar heeft Nielson desnoods niet eens zo'n reusachtige rol. Geen 1 film met Nielson die een 4* scoort. Heel gek...

Iedere scene gebeurt er wel iets mafs, raars, geks of onrealistisch. Ze gebeuren ook zo snel. Bijvoorbeeld die korte (ongewone) beschrijvingen van Nielson over van alles. Die grappen nemen helemaal geen tijd in beslag en word niet op terug gekomen. Ik vind de grap die hij bij een beschrijving vertelt vaak niet het leukste maar vooral de poging dat hij het doet op de Nielson stijl. Het viel me op dat hij vergeleken met 20 jaar geleden bijna niks verandert is kwa uiterlijk. Zoals in Creepshow.

Omdat Nielson nooit een 4* heeft gehad dat ie wel verdient krijgt de hele Naked Gun reeks een 4*

avatar van timburton
GEWELDIGE FILM GEWOON! Nielsen, man! Wat een komiek! De tranen rolden over mijn wangen! Komt er alsjeblieft nog een deel 4???

*4,5 (WAUW!)

Een héél stuk minder dan deel 1 !!
Heel soms een leuke grap.
Het is nogal saaie film, 1,5 *

Dick2008
Voor eerste minuten van de film 5.0. Zelden zoveel goeie grappen gezien in zo'n weinig tijd