• 15.802 nieuwsartikelen
  • 178.295 films
  • 12.224 series
  • 34.003 seizoenen
  • 647.550 acteurs
  • 199.091 gebruikers
  • 9.376.903 stemmen
Avatar
 
banner banner

Avatar (2009)

Fantasy / Avontuur | 162 minuten / 171 minuten (special edition) / 178 minuten (extended cut)
3,94 8.040 stemmen

Genre: Fantasy / Avontuur

Speelduur: 162 minuten / 171 minuten (special edition) / 178 minuten (extended cut)

Oorsprong: Verenigde Staten

Geregisseerd door: James Cameron

Met onder meer: Sam Worthington, Sigourney Weaver en Zoe Saldana

IMDb beoordeling: 7,9 (1.483.010)

Gesproken taal: Engels en Spaans

Releasedatum: 17 december 2009

Plot Avatar

"Enter the world of Pandora."

Jake Sully is een verlamde oorlogsveteraan in de toekomst, die met enkele anderen naar de maan Pandora wordt gebracht. De mensheid wil daar waardevolle grondstoffen uit de grond halen. Deze planeet wordt echter bewoond door de Na'vi, een mens-achtig ras met hun eigen taal en cultuur. De Na'vi doen er alles aan zich te beschermen tegen de mensen. Sully raakt betrokken bij hun vrijheidsstrijd en wordt ook verliefd op één van hen...

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Social Media

Volledige cast

Acteurs en actrices

Dr. Grace Augustine

Colonel Miles Quaritch

Parker zichzelfridge

Norm Spellman

Alle Media

Video's en trailers

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van boozebelly

boozebelly

  • 1428 berichten
  • 1908 stemmen

MC:T schreef:

Ok, deze film is zo overratted!

Ik begrijp wel waarom, een hoop hersenloze mensen zien deze film...Thuis aangekomen geven ze 5* op MM waardoor deze film overdreven hoog is geratted.

Haha ik snap je argumenten tegen deze film wel, maar om de fans nou meteen als debiel te bestempelen...

De massa vind dit gewoon een prachtige film en jij & ik niet, niks mis mee. De massa bepaalt, dat is altijd zo geweest en dat zal nooit veranderen. Dus Avatar heeft zijn hoge gemiddelde gewoon verdiend, of je het er nou mee eens bent of niet


avatar van GuyB

GuyB

  • 1299 berichten
  • 0 stemmen

Snap hoe hij denkt, en sommigen raten wel zo, maar hersenloos is deze film nou ook weer niet, en veel mensen hebben genoeg geargumenteerd waarom ze het zo prachtig vinden...Alleen is het compleet mijn ding niet. Reacties alom natuurlijk op zo'n statement .


avatar van MC:T

MC:T

  • 76 berichten
  • 223 stemmen

OK, weer een hoop mensen die niet snappen wat tussen de regels door lezen betekent.

Natuurlijk heb ik het niet op iedereen die hoog rate, wel op zij die naar een film gaan kijken en niet verder komen dan de special effects.

@GuyB: er staat hersenloze mensen, niet film

@wibro: deze film vergelijken met Sergio Leones klassiekers, seriously?

Als je het verhaal van The Punisher op de korrel zou nemen dan begrijp ik het nog misschien...

Ik hoop dat dit duidelijker is en dat we het nu vooral terug over de film kunnen hebben


avatar van Friday the 13 th

Friday the 13 th

  • 2558 berichten
  • 2023 stemmen

Zeker niet mijn soort genre. Ik heb er niet van kunnen genieten.


avatar van Rebel80

Rebel80

  • 294 berichten
  • 186 stemmen

ook weer bullshit om dan 1,5 te geven omdat het niet je genre is.

je kan lezen nemen ik aan, dan had je vast het verhaal kunnen lezen, je hebt ook internet zo te zien dus dan had je ook een trailer kunnen kijken dus wat een bs


avatar van GuyB

GuyB

  • 1299 berichten
  • 0 stemmen

Je mag toch kijken wat je wil neem ik aan? Veel mensen die niet van sci-fi houden vonden avatar heel goed.


avatar van Bélon

Bélon

  • 1795 berichten
  • 0 stemmen

Begrijpelijk, ik vond Avatar nou geen schoolvoorbeeld van science-fiction. Veel fictie, geen wetenschap. Zoiets vind ik dan meer fantasie.


avatar van askicker

askicker

  • 43 berichten
  • 20 stemmen

Bélon schreef:

Begrijpelijk, ik vond Avatar nou geen schoolvoorbeeld van science-fiction. Veel fictie, geen wetenschap. Zoiets vind ik dan meer fantasie.

En dan gaat het in de film wel om wetenschappers...


avatar van El-royo

El-royo

  • 93 berichten
  • 200 stemmen

Nog niet gezien. Heb gisteren de blu-ray binnengekregen, dus ben zeer benieuwd


avatar van AchmedATM

AchmedATM

  • 1507 berichten
  • 0 stemmen

askicker schreef:

(quote)

En dan gaat het in de film wel om wetenschappers...

Science-fiction houd meer in dat het een fantasy is van wetenschappelijke vooruitgang. Dat komt hier wel degelijk in voor met die ruimteschepen en battlesuits. Maar het leunt toch meer in de fantasie met de Aliens en hun kleurrijke wereld.

Je moet science-fiction niet verwarren met termen als Fictie en Non-Fictie.


avatar van kobe bryant fan

kobe bryant fan

  • 445 berichten
  • 355 stemmen

fantastische film mooie speciale effects en de film heeft alles spanning liefde ...


avatar van kobe bryant fan

kobe bryant fan

  • 445 berichten
  • 355 stemmen

El-royo schreef:

Nog niet gezien. Heb gisteren de blu-ray binnengekregen, dus ben zeer benieuwd

moet je echt zien


avatar van Karl van H.

Karl van H.

  • 2812 berichten
  • 2256 stemmen

kobe bryant fan schreef:

fantastische film mooie speciale effects en de film heeft alles spanning liefde ...

Ja ja, spanning, liefde, een unicum in Hollywoodland...


avatar van kobe bryant fan

kobe bryant fan

  • 445 berichten
  • 355 stemmen

hier mijn recensie over AVATAR het fenomeen van 2010 3 oscars voor toch wel een van de beste regiseurs van 2010.

het verhaal een marinier genaamd Jake Suly gaat mee naar de planeet phandora voor geld te verdienen door waardevolle stenen enz.

te stelen van het volk genaamd de navi hij word een avatar(valse navi)

maar hoe langer hij blijft hoe meer hij in de ban geraakt door de navi.

als hij de weg van RDA volgt kan hij zijn been genezen als hij voor de navi kiest kan hij het vertrouwen van het volk opnieuw winnen en van het meisje waar hij verliefd op is nu staat hij voor de keuze.

de film heeft zeker de mooiste special effects en mooiste beelden ooit.maar james cameron zorgt voor meer verrassingen hij maakt zelf de navi taal meer dan 500 woorden.

hij heeft ook zelf het script geschreven in 2006

de acteerprestaties zijn goed.

verhaal is oke goed zelfs maar niet schitterend.

ook de speelduur is lang maar je verveelt je geen minuut.

de end battle is ook zeer goed maar is wel voorspelbaar .

dus AVATAR is een super film

en dit was dus mijn eerste recensie


avatar van starbright boy

starbright boy (moderator films)

  • 22407 berichten
  • 5077 stemmen

Berichten over bovenstaande recensie verplaatst naar De Site > Algemeen > Recensies


avatar van Larsco

Larsco

  • 29 berichten
  • 40 stemmen

deze film + 3D + Imax = mond vol tanden, meer kan ik niet zeggen


avatar van Thom1994

Thom1994

  • 1312 berichten
  • 672 stemmen

Karl van H. schreef:

(quote)

Ja ja, spanning, liefde, een unicum in Hollywoodland...

Bij de meeste mensen valt dat blijkbaar wel in de smaak.


avatar van Karl van H.

Karl van H.

  • 2812 berichten
  • 2256 stemmen

Thom1994 schreef:

(quote)

Bij de meeste mensen valt dat blijkbaar wel in de smaak.

Dat is heel fijn voor die mensen, ik hoop dat ze veel plezier met deze film beleven


avatar van Thom1994

Thom1994

  • 1312 berichten
  • 672 stemmen


avatar van 88Fabian

88Fabian

  • 1527 berichten
  • 0 stemmen

Mijn recensie.

---------------

Avatar,ja het waren me de dagen wel net voordat ie uitkwam.

Wat een hype zeg.De verwachtingen waren echt hoger dan hoog gewoon.

Hebben ze die waargemaakt ingelost mijn antwoord daarop is:'NEE'

Deze film is op romatisch,Actie vlak 1 groot cliche,zijn de effects goed

'Ja is wel leuk voor 1 keer' het is 1 groot kitch kleuren palet,

die me totaal niet weet te boeien.De acteerprestaties waren echt verschikkelijk,geloof me mensen van Sam horen we binnenkort niks meer.Het is een 1dags acteur.Cameron heeft de 2 terminator films

gemaakt,die waren goed,dit was bar bar slecht.


avatar van TragieStar.*

TragieStar.*

  • 3473 berichten
  • 1628 stemmen

Oke, daar ben ik niet mee eens. Want romantiek kan geen vorm van cliche zijn, en actie is dat meestal altijd wel.

De acteerprestaties waren buitengewoon goed, en Sam is nu aan zijn goedlopende carriere bezig, juist voor Avatar wist ik niets van zijn bestaan af, misschien een klein beetje dan.

En je hebt niet gestemd


avatar van AchmedATM

AchmedATM

  • 1507 berichten
  • 0 stemmen

TragieStar.* schreef:

Want romantiek kan geen vorm van cliche zijn

Dit is toch een van de meest ridicule opmerkingen die ik ooit heb gelezen, waar baseer jij dit op?


avatar van Thorak

Thorak

  • 6354 berichten
  • 1885 stemmen

Hoe kom je er nou bij dat romantiek geen cliché kan zijn?

Juist in films is dat meestal de grootste cliché die je maar kan verzinnen!


avatar van GuyB

GuyB

  • 1299 berichten
  • 0 stemmen

Romantiek is net één van de meestgebruikte clichés in films, daarom natuurlijk niet altijd 'slecht', zie Titanic...


avatar van TragieStar.*

TragieStar.*

  • 3473 berichten
  • 1628 stemmen

Zo, ik heb weer wat gezegd hoor,

Maargoed, ik bedoel ermee dat het niet echt een uitdrukking is die vaak in de film voorkomt of gezegd word of uitgevoerd word die saai is of vervelend is omdat hij vaak voorkomt.

Liefde komt in bijna alle films voor, en daardoor niet echt als een storende oorzaak word gezien, omdat het iets moois is.


avatar van Thom1994

Thom1994

  • 1312 berichten
  • 672 stemmen

88Fabian schreef:

Mijn recensie.

---------------

Avatar,ja het waren me de dagen wel net voordat ie uitkwam.

Wat een hype zeg.De verwachtingen waren echt hoger dan hoog gewoon.

Hebben ze die waargemaakt ingelost mijn antwoord daarop is:'NEE'

Deze film is op romatisch,Actie vlak 1 groot cliche,zijn de effects goed

'Ja is wel leuk voor 1 keer' het is 1 groot kitch kleuren palet,

die me totaal niet weet te boeien.De acteerprestaties waren echt verschikkelijk,geloof me mensen van Sam horen we binnenkort niks meer.Het is een 1dags acteur.Cameron heeft de 2 terminator films

gemaakt,die waren goed,dit was bar bar slecht.

Slechte acteerprestaties.

En die recensie dan, wat een chaos zeg. Een grote bak met allemaal onzinnige opmerkingen die door zeer onlogisch gebruik van leestekens enorm door elkaar staan gemixt.


avatar van MoFeDu

MoFeDu

  • 2946 berichten
  • 0 stemmen

TragieStar.* schreef:

Zo, ik heb weer wat gezegd hoor,

Maargoed, ik bedoel ermee dat het niet echt een uitdrukking is die vaak in de film voorkomt of gezegd word of uitgevoerd word die saai is of vervelend is omdat hij vaak voorkomt.

Liefde komt in bijna alle films voor, en daardoor niet echt als een storende oorzaak word gezien, omdat het iets moois is.

Jij hebt het over clichés in spreektaal, het stijlfiguur cliché. Met filmclichés bedoelen we eigenlijk hetzelfde maar dan met film. Een filmcliché is bijvoorbeeld de goede die altijd de slechte verslaat en dat net allemaal voor de wereld vergaat. Of in romantische films, de lelijkerd die uiteindelijk altijd het mooie meisje krijgt.


avatar van Thorak

Thorak

  • 6354 berichten
  • 1885 stemmen

@TragieStar.*: Romantiek is geen cliché omdat het vaak voorkomt maar juist omdat het erg vaak volgens de zelfde lijnen zich ontwikkeld in een film. Zoals in Avatar dat die marinier uiteraard weer verliefd word op die Na'vi, daardoor voor hun kant kiest, in hun midden word opgenomen en uiteindelijk met haar trouwt. Dat is er zo cliché aan.

@Thom1994: vond je de acteerprestaties in Avatar zo sterk dan? Ik vond het ook niet al te goed. Zeker Weaver vond ik erg tegen vallen en Ribisi helemaal, terwijl dat toch niet de minste acteurs waren in Avatar. Sterker nog, zei zijn zo'n beetje de 'grote namen' in Avatar.


avatar van yeyo

yeyo

  • 6352 berichten
  • 4615 stemmen

Thorak schreef:

Zoals in Avatar dat die marinier uiteraard weer verliefd word op die Na'vi, daardoor voor hun kant kiest, in hun midden word opgenomen en uiteindelijk met haar trouwt. Dat is er zo cliché aan.

Jep, de 'onmogelijke' liefde tussen twee mensen uit verschillende milieu's komt al eeuwenlang voor in verhalen/films.


avatar van Thorak

Thorak

  • 6354 berichten
  • 1885 stemmen

Tja en dan de gevolgen van zo'n relatie zijn dan ook altijd vrijwel gelijk, man word verstoten en keert zich tegen zijn eigen afkomst.

Het zijn eigenlijk altijd de mannen hè?Je ziet nooit dat een vrouw zich afkeert van haar afkomst. En vrouwen maar zeuren dat we ons niet naar hun aanpassen en nooit om hun denken...