Bridget Jones's Diary (2001)

Verenigd Koninkrijk / Frankrijk / Verenigde Staten / Ierland
Komedie / Romantiek

geregisseerd door Sharon Maguire
met Renée Zellweger, Hugh Grant en Colin Firth

Bridget Jones is tweeëndertig, rookt als een ketter, drinkt in hoog tempo, haar liefdesleven lijkt een permanente crisissituatie en ze is nog steeds vrijgezel en wordt daar - alsof ze het zelf nog niet erg genoeg vindt - voortdurend aan herinnerd door haar familie en vrienden. Ze wil verandering in haar leven brengen. Haar goede voornemens voor het nieuwe jaar zijn onder andere: drastisch afvallen en op zoek gaan naar een aardige, verstandige man. De onhandige Bridget wil meer grip op haar leven krijgen, maar natuurlijk bereikt ze haar doelen niet moeiteloos. Ze koopt een dagboek waarin ze al haar belevenissen neerschrijft. Haar baas Daniel Cleaver is een aantrekkelijke man. Ze flirt met hem, maar twijfelt. Wanneer ze zich aan haar voornemens wil houden lijkt de keuze niet zo moeilijk, maar toch...

avatar van WeZet
De film had echt van die flauwe humor die ik wel verwacht had! Het acteerwerk zat ook wel snor en het oogde allemaal ook wel goed.

***3.0***

avatar van mikeh
redelijk goede film
hele flauwe humor maar daar houd ik wel van
3 sterren

avatar van Castor Troy
Ik snap niet waarom deze film zo opgehemeld is geworden, ik vind hem zelfs nog matiger dan een gemiddelde komedie.
De humor is idd te flauw voor woorden, en pijnlijk onleuk, Zellweger vind ik nog wel mee vallen idd.

Een paar keer op tv bekeken uit verveling. Helaas bevat Bridget Jones's Diary niet meer dan een paar leuke momenten. De rest is afschuwelijk, voorspelbaar en totaal niet grappig.

Normaal houd ik niet zo van 'wijvenfilms', maar deze vond ik toch wel erg leuk!! Erg grappig, herkenbaar, gênant, lief... ja, ik heb echt echt genoten van deze film en kan 'em zeker aanraden! Heerlijk; lekker onder de dekens met een kop thee en een sigaret.

avatar van ScarlettOHara
beetje flauw en voorspelbaar, maar wel leuk

LOL 3,5*

avatar van Matchostomos
Zelden droog en nooit subtiel, en toch wist 'Bridget Jones's Diary' aardig te verrassen. In de eerste plaats vanwege een lak aan enige feministische inslag: Bridget Jones wordt gepresenteerd als dé anti-vrouw, maar evenzeer als een vrouw in de letterlijke betekenis van het woord. En in de tweede plaats vanwege het clichématige gegeven, dat door middel van de charmante acteerprestaties (Zellweger irriteert voor de verandering eens niet) en de uiterst directe en platvloerse humor, verheven wordt tot een geknipte chick-flick voor de mannelijke kijker.

avatar van *Nientjah*
Mwoah best aardige film, maar ik vond hem niet echt grappig ofzo (en daar is hij toch wel voor bedoeld). Voor de rest is het acteerwerk wel leuk.

2,5 sterren.

avatar van Lady_Movie
Wel een leuke film.
Leuke einde.

Die rol van Hugh vind ik echt nergens op slaan, het past niet bij hem.Hij is meer de man die de vrouw wel krijgt.

Voor de rest viel hij wel mee.
Niet echt om een tweede keer te zien ofso.
humor viel ook wel mee.

René toont steeds meer slechte films. Ze gaat steeds meer achteruit.

Een 2.5

avatar van Nienke1981
Hugh Grant is juist diegene in de film die veel vrouwen kan krijgen.

avatar van Lady_Movie
Nienke1981 schreef:
Hugh Grant is juist diegene in de film die veel vrouwen kan krijgen.

avatar van thedudesons
leuke film....

avatar van BlueJudaskiss
Lady_Movie schreef:

en dat hoort wel. Dat maakte de film er niet leuker op ..

Nee, laat een acteur vooral niet verrassen 'Dat hoort wel'...doordat de grote studio's in Amerika deze zin te vaak zeggen zijn tegenwoordig al die commerciele films zo afgezaagd! Waarom verrassend zijn als we ook kunnen cashen met iets ouds dat al uitgemolken is? Ik vond Hugh Grant erg goed in deze film, lekker schmierend.

avatar van pink_roosje
Leuke film, Heerlijk of Hugh en Colin in een zelfde film te zien, en tegen elkaar te strijden. 3*

avatar van Kisje
Leuke film maar vond het 2e deel toch wel beter...

Ik vond dit echt een héle leuke film, lekker vlot en goed gespeeld. Ik heb graag dat dit soort films goed aflopen! (met mij zoveel anderen).
Tja, het heeft nog een vervolg en uiteraard loopt ie ook "goed" af, was trouwens ook een leuke film maar...van deze film krijg ik gewoon een goed gevoel.

avatar van sasjam
Zooo herkenbaar, leuke film

avatar van Ajax&Litmanen1
Vlotte film met een scenerio dat best herkenbaar zal zijn voor de mensen van die leeftijd. Het wordt allemaal luchtig weergegeven en aangevuld met aardige humor die je toch een feel good gevoel geven.
De hoofdpersonages spelen goed, al vind ik het jammer dat Hugh Grant in deze rol te zien is. Past niet bij hem, de ''slechte'' te spelen.

avatar van Veruca
De enige keer dat ik gelachen heb, was het begin, samen met mijn vader, omdat zo óntzettend dom was, wel jammer eigenlijk want het acteerwerk zit wel goed.
Trouwens één grapje vond ik nog wel grappig, dat Hugh binnenkwam en zei, is dat blauwe soep? Toen grijnsde ik wel even, maar verder, nah, er kan geen 3 van af.

avatar van tommykonijn
Aardig Filmpje om eens te zien, Renée Zelleweger doet het erg Goed acteren als je het mij vraagt, Ik zou niet weten wie Bridget Jones nog beter zou kunnen actereren, Verder vind ik het Verhaal niet zeer bijzonder maar ondanks dat toch érg Vermakelijk.

3.5* (Net over de 3*)

avatar van boeliebab
Lady_Movie schreef:

en dat hoort wel. Dat maakte de film er niet leuker op ..

Hugh Grant is perfect gecast voor deze rol, zeker als je het boek hebt gelezen. De eeuwige vrouwenversierders vallen vaak door de mand door hun ontrouwe gedrag en uiteindelijk 'winnen' de op het eerste gezicht minder aantrekkelijke maar betrouwbare mannen die stiekum toch eigenlijk veel leuker zijn.Grant had echt niet gepast in de rol van betrouwbare Mark Darcy.

avatar van nightbreed
Vreemd dat deze goede komedie met een goed niveau zo'n bescheiden cijfer krijgt.
De wereld is gewoon kapot

avatar van Drezic
In elk geval een stuk beter te kijken dan Titanic.

avatar van hertogje
Ik kon hier wel om lachen . Erg leuke personages en leuk einde. Renee zet Bridget heel leuk neer en Hugh Grant past helemaal goed bij zijn personage. Colin vond ik wat minder dan de andere twee. Maar goed, prima filmpje.

cinema.
Blijft een schattig filmpje, zonder al te veel bombasme of geforceerd drama

avatar van darkjaap
een nog redelijk leuke grappige film met zelweger in top niveau

avatar van Parisa
Dit is echt een film die gemaakt is om te kijken met je andere melige vriendinnen. De doorsnee en lievige Bridget zorgt voor een ditto filmpje. Het leukste stukje is nog dat de ene vriend van Bridget aan de andere vriend, Grant, vraagt om naar buiten te komen. En Grant dan vraagt of ie zijn pistool of zijn zwaard mee moet nemen.

avatar van tonnyhk
Middelmatige film. Soms wel grappig maar overwegend melig. Kijkt wel gemakkelijk weg

avatar van xlindex
Een lekkere 'feel good' movie waarbij je gerust onderuit kan zakken. De film heeft niet echt een diepe inhoud maar is puur voor vermaak.
Zelweger speelt de rol van Bridget fantastish. Deze film is perfect om met een stel vriendinnen te bekijken.
Een 4,5.