Bridget Jones's Diary (2001)

Verenigd Koninkrijk / Frankrijk / Verenigde Staten / Ierland
Komedie / Romantiek

geregisseerd door Sharon Maguire
met Renée Zellweger, Hugh Grant en Colin Firth

Bridget Jones is tweeëndertig, rookt als een ketter, drinkt in hoog tempo, haar liefdesleven lijkt een permanente crisissituatie en ze is nog steeds vrijgezel en wordt daar - alsof ze het zelf nog niet erg genoeg vindt - voortdurend aan herinnerd door haar familie en vrienden. Ze wil verandering in haar leven brengen. Haar goede voornemens voor het nieuwe jaar zijn onder andere: drastisch afvallen en op zoek gaan naar een aardige, verstandige man. De onhandige Bridget wil meer grip op haar leven krijgen, maar natuurlijk bereikt ze haar doelen niet moeiteloos. Ze koopt een dagboek waarin ze al haar belevenissen neerschrijft. Haar baas Daniel Cleaver is een aantrekkelijke man. Ze flirt met hem, maar twijfelt. Wanneer ze zich aan haar voornemens wil houden lijkt de keuze niet zo moeilijk, maar toch...

neo (crew)
ik heb de film illegaal op het internet gezien en ik vond het niet echt goeie film.ik heb het niet zo op die hugh grant ,maar ik besloot em toch maar t egaan kijken.Deze film deed me denken aan notthing hill: ook zo'n saaie romantische comedy met hugh grant.Er zaten nog wel een paar leuke scenes in en toch ook wel goed acteewerk.

Hugh Grant okee, maar Zellweger.. *zucht*

avatar van Jordy
Van voor de 20 kilo die ze voor deze film aankwam dan...

avatar van Jordy
Heerlijke film. Het verhaal zit gewoon erg goed in elkaar, zit vol grappige momenten, en is leuk gefilmd. Zellweger speelt de rol van Bridget fantastisch, en Grant is erg goed als de "slechterik" (eindelijk speelt hij eens niet het verlegen sulletje). Het lijkt misschien een film voor vrouwen vanaf een bepaalde leeftijd, maar ik weet zeker dat de meeste mannen en jongeren deze film ook geweldig zullen vinden, ik vond 'm in ieder geval erg leuk. 3,5 sterren.

ik vond hem erg goed, heb me niet verveelt, humor was goed, acteerwerk top, en uh.. ik vind bridget wel een schattig koppie hebben...

perfecte keus als je met de vriendin gaat, zij blij, jij blij

Ik vond deze film heel erg goed. Hij was zeker wel grappig, lekker verfrissend en had zo zijn romantische hoogtepunten. * 4 sterren

What you see is what you get. Vermakelijk filmpje, vlot en hier en daar zeker grappig.

Boeken waren véél beter. De film viel me tegen, ik had er meer van verwacht.

Erg leuke film. Maar ik vind Ally McBeal ook erg leuk, dus misschien houd ik wel van vage vrouwenshit. (Hmm dat klinkt een stuk verdachter dan dat ik eigenlijk bedoel).

De leukste film die ik de afgelopen 2 jaar heb gezien! 4,5 ster!

Ik verwachtte er niet veel van toen ik naar de bioscoop ging, en ik had gelijk: niets bijzonders. Het boek is veel grappiger en beter, met meer aspecten dan deze oppervlakkige film.

IK HOOOP DAT HET WAAR IS WAT JULLIE OVER BRIDGET JONES DIARY ZEGGEN, WANT IK GA STRAX NAAR DE BIOS

Ik vond het een grappig, tof filmpke, vooral da laatste stuk mee diejen dagboek vond ik goe. Gr Kelly

Ik vond de film en het boek allebei erg leuk, in het boek staan dingen die je niet in de film ziet en in de film weer dingen die niet in het boek staan. Ik kan zelf niet wachten tot de film uit is op koopvideo.

Betrapt Jordy! Stem aangepast ?
Niks op tegen hoor. Ik doe het ook af en toe; 0,5 ster omhoog danwel omlaag.

avatar van Jordy
haha ja heb er idd een half puntje afgehaald laatst, dat je dat onthouden hebt

heb ik inderdaad ook wel eens, films die in gedachten beter of minder worden, waar dit een goed voorbeeld van was.

Is een beetje toeval omdat ik de film gisteren net gehuurd en gezien heb. Daarvoor had ik even de reacties op MoMe gelezen en onthouden dat jij eerst 4 sterren gaf...

Ik vond de film leuk. Maar de boeken deel 1 en 2 (aan het einde van deel 2 begint de humor een beetje te eentonig te worden) vond ik grappiger dan de film. Ik geef de film 3 ster

wel een grappig filmpje met een goeie rol van zellweger

geronimo
Omdat ik het boek zo gigantisch goed vond, ben ik vol verwachting deze film gaan bekijken. Had ik niet moeten doen...Bij het lezen van 't boek heb ik bijna constant in 'n deuk gelegen, en bij de film kwam ik helaas niet verder dan 'n glimlach.
Wel heerlijk om Grant es in 'n foute-mannen-rol te zien )

Oh, heb je het tweede boek ook al uit ?
Wat vond je van de rol van Renee Zellweger ? Ik vond trouwens Hugh Grant niet eens zo fout in deze film. Dus 3 sterren. Wel jammer he..

geronimo
Eh..nee, maar ik zag de videoband staan en dacht: hebben!
Ik bedoel vergeleken met Grants andere rollen als stotterende sukkel, was dit wel wat anders.

Klopt. Maar een schurk zal hij nooit worden.

Menni
Zellweger is fenomenaal in deze vreselijk lekkere potpourri van humor en romantische herkenbaarheid: een film om hartstikke verliefd op te worden. De slotconclusie dat het af en toe best loont en dus de moeite waard is om in je tijgerslip door de sneeuw achter je geliefde aan te rennen, inspireert.

avatar van Goodfella
Vond 'm wel aardig. Hele leuke rol van Zellweger en een paar komische situaties, maar verder was het allemaal een beetje cliché. 3 sterren

hey hallow daar ik heb deze film al meer dan vier ker gekeken en ik kan niet stoppen om hem nog een keer te kijken echt een hele leuke lolighe film een topperrrrr vooral de sene waar bridget en daniel in de auto zitten voor hun romantsche weekendje en bridget haar hoofddoekje/sjaaltje verliest en ind ehotel aankomt met geruineerd haaar en de sene waar daniel in het water valt (hij heft daar een kappotte peuk in zijn mond en zijn blikje bier in zijn hand dat vond ik echt lagwekken)
kortom het id een tipische engelse film met veel humor

kuzzzzz tara

avatar van Ralfke
Deze heb ik in de bioscoop gezien en ik vond het wel een vermakelijke komedie. Vooral het heen-en-weergeslinger van Bridget tussen die twee heren... Ja, een vermakelijke komedie, niets meer en niets minder.

Heerlijke film. Ik heb inmiddels het tweede boek gelezen en deze is eigelijk nog leuker dan het eerste. Ik zit dan ook met smart op deel twee te wachten.

Ik zit dan ook met smart op deel twee te wachten.
Komt die er dan?

Een redelijk vermakelijke comedy, ik moet eerlijk zeggen dat deze film me niet zo aansprak (persoonlijk) toch moet ik credit geven aan de cast en dan vooral renee zellweger die haar typetje erg goed neerzet
Tevens is het concept van de film redelijk orgineel. maarja je moet er van houden

**1/2 uit *****