Bridget Jones's Baby (2016)

Alternatieve titels: Bridget Jones's Child, Bridget Jones 3

2,93

Verenigd Koninkrijk / Frankrijk / Ierland / Verenigde Staten
Komedie / Romantiek

geregisseerd door Sharon Maguire
met Renée Zellweger, Colin Firth en Patrick Dempsey

Nadat Bridget Jones heeft gebroken met Mark Darcy loopt haar leven niet helemaal volgens plan. De vrijgezelle 40-plusser besluit zich weer te concentreren op haar baan als top producer en zich weer te omringen met oude en nieuwe vrienden. Voor een keer heeft Bridget alles onder controle. Dan krijgt haar liefdesleven een wending. Ze ontmoet de onstuimige Amerikaan Jack, de minnaar die alles is wat Mark niet was. Wanneer ze zwanger raakt is er slechts één kink in de kabel: ze kan slechts met 50% zekerheid zeggen wie de vader is.

80 BERICHTEN 17 MENINGEN
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Begint leuk. In een hoog tempo worden aardig wat grappen op je afgevuurd waarvan je op zijn minst moet glimlachen. Maar ergens halverwege, als de twee kerels gaan strijden om het meisje, word het erg melodramatisch en zakt de film behoorlijk in. De belangrijkste vraag op deze aarde die dan blijkbaar beantwoord moet worden(van wie is de baby en wie krijgt Zellweger?) krijgt een laf en voorspelbaar antwoord: Firth krijgt in zijn films bijna altijd uiteindelijk het mooiste meisje aan zijn zijde, Dempsey heeft al een keer verloren in Sweet Home Alabama.
Zellweger doet het opvallend goed in de hoofdrol: dit is haar film en haar personage. Ze ziet er hier trouwens een stuk beter uit dan in The Whole Truth(kijk en huiver). De twee heren hebben wel eens beter werk geleverd. Dempsey kunt je niets kwalijk nemen(is gewoon een beperkte acteur), maar Firth is hier wel erg harkerig en kan veel beter.
Al met al een vermoeiend derde deel, valt te hopen dat deze serie hiermee stopt, maar een hint in de slotseconden doet vrezen dat de deur voor nog een vervolg openstaat.

lezertje
Een met een opgeblazen gezicht (Stiekem toch Botox?) bijna onherkenbare Renée Zelweger mag voor de derde keer in de huid van daboekenierster Bridget Jones kruipen, maar mede door dat geplastificeerde gezicht mist zij de spontaniteit en de charme waarmee het personage je in de vorige twee films zo kon innemen, omdat ze een minder komische uitstraling heeft gekregen.. Hoe kan je jezelf zo laten toetakelen? Los daarvan is ‘Bridget Jones’s baby’ door het nogal zeikerige verhaaltje de minste van de drie.

avatar van Robertdeniro
Viel niet tegen ondanks lage verwachtingen. Geen topper en minder dan de eerste 2 maar wel goed te kijken. Thompson is erg leuk, eigenlijk de leukste. Hou het hierbij zou ik zeggen.

avatar van john mcclane 2
lezertje schreef:
Een met een opgeblazen gezicht (Stiekem toch Botox?) bijna onherkenbare Renée Zelweger mag voor de derde keer in de huid van daboekenierster Bridget Jones kruipen, maar mede door dat geplastificeerde gezicht mist zij de spontaniteit en de charme waarmee het personage je in de ie.

Was veel over te doen,,,,gewoon een ander gezicht ,,maar ze komt er mee weg .
Meg Ryan en Mickey Rourke was niet te doen

avatar van john mcclane 2
Vrolijk filmpje weer.
De rol is helemaal weg gelegd voor Zellweger .
Het is natuurlijk vrouwen voer pur sang .
Maar er zit genoeg humor in, als je niet tot de doelgroep hoort.
Dit zou inderdaad wel het slot akkoord moeten worden.
Anders word het echt een soap verhaal technisch gezien . ( helaas lijkt een hint op het einde er wel rekening mee gehouden
Happily ever after.

avatar van james_cameron
Best leuk, maar na een sterke eerste helft wordt alles wel steeds flauwer en vlakker. Ik moet zeggen dat ik ook behoorlijk werd afgeleid door de chirurgische ingrepen in het gezicht van Zellweger. Dat werkt toch best vervreemdend. Maar goed, her en der valt er aardig wat te lachen en de onderkoelde aanwezigheid van Emma Thompson maakt veel goed.

avatar van missl
Vermakelijk maar de dokter steelt de show.

avatar van DragQueen
De film ontstijgt nergens het niveau van de voorgaande delen, maar weet dit wel op zijn minst te evenaren. Dit derde deel uit de reeks heeft me toch weten te vermaken. Het verhaaltje steekt weer leuk in elkaar, en er word prima geacteerd door de terugkerende castlieden Zellweger, Firth, en de nieuwe toevoeging Dempsey. Hugh Grant had blijkbaar geen interesse in deze film, maar de makers hebben toch de deur op een kiertje gehouden, mocht hij zich bedenken voor een eventueel vervolg in de toekomst. Al met al een vermakelijke 'Bridget Jones' film. 3 Sterren.

avatar van Ajax&Litmanen1
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Na 12 jaar keerde Bridget Jones terug in een film en ondanks dat het allemaal vermakelijk genoeg is, is ook dit tweede vervolg niet echt nodig. Eigenlijk zien we nu al voor de derde keer dat Bridget Jones en Mark Darcy om elkaar heen draaien, elkaar afstoten en elkaar weer in de armen sluiten. Ditmaal is een zwangerschap het hoofdplot en is het de vraag of het van Colin Firth of nieuwkomer Patrick Dempsey is. Je ziet aan alles dat die rol eigenlijk geschreven was voor Hugh Grant zijn personage Daniel Cleaver, maar Grant had geen zin meer in een derde film. Zonde, want ik miste hem wel.

Dempsey zijn personage vond ik niet zo interessant en sowieso draaide het in de 2 vorige films om de driehoek Zellweger-Firth-Grant. Maar goed, niks aan te doen, verhaaltechnisch heeft Dempsey hem namelijk wel redelijk vervangen, al vond ik de tweestrijd nooit echt goed uit de verf komen. Firth zijn rol is wel heel stijfjes, nog meer dan in de vorige films. Gelukkig is Renée Zellweger nog altijd erg overtuigend als de onhandige Bridget Jones, inmiddels ruim voorbij de 40 en nog altijd niet haar leven op orde. Ik was benieuwd naar haar rol, want ze heeft hiervoor jarenlang niet meer geacteerd en al die botoxverbouwingen hebben Zellweger ook geen goed gedaan.

Al moet ik toegeven dat het nog wel redelijk mee is gevallen. Ze is gewoon Bridget Jones, ook 12 jaar na dato. Er zitten nog best wat leuke scenes met haar in, vooral op haar werk waar ze weer ouderwets de verkeerde dingen doet. Het verhaal had overigens nog wel iets grappiger mogen zijn (ook hier missen we de droge, onderkoelde humor van Hugh Grant), maar gelukkig is er nog wel Emma Thompson als Bridget haar gynaecoloog, die haar werk met veel sarcasme en spot doet. Heerlijk bijrolletje maar niet verrassend dat dit goed uit pakt want Thompson is een geweldige actrice. Het einde is wel geforceerd happy, maar het is verder wel een passende afsluiter van deze trilogie. En er wordt toch nog even gehint dat een vierde film nog best mogelijk is, aangezien Daniel Cleaver die eerder in de film nog dood leek dat toch niet is. Maar van mij hoeft het niet; vermakelijke reeks die nooit top wordt, maar wel de moeite van het kijken waard is door de prima personages en de aanstekelijke popsongs.

Je valt werkelijk van het ene cliché in het andere.

Wat een slap afgietsel van eerdere films van Bridget Jones. en dat kwam echt niet door de Botox.

avatar van macrobody
Rommelig geheel met af en toe een leuke grap. Ach ja als je niets beters te doen hebt, waarom niet.

avatar van Elineloves

geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Ik vond het allemaal wat flauw en langdradig. Ik merkte na een dik half uur dat ik nog geen enkele keer gelachen had. Na een uur nog niet. Heb ik überhaupt wel een keer gelachen? Ik herinner het me niet.

De 'romance' met Jack deed me in het begin vrij weinig, het voelde erg geforceerd aan. Gelukkig werd dat minder en vond ik ze tegen verwachting in schattig samen. Daarentegen werd ik wel kriegelig van dat eeuwige wel/niet spel tussen Mark en Bridget.

Daarbij duurt het ook te lang allemaal, na 1,5 uur was ik er al klaar mee. Bridget is niet meer zo leuk als ik me herinnerde. Geen rake oneliners, geen vrouw die aandoenlijk is door haar tikkeltje onnozele gedrag maar gewoon over the top -en zelfs een beetje vervelend-.

Uiteraard moest ik wel bijna huilen toen het kindje geboren was, maar na de geboorte van mijn eigen dochter hou ik het sowieso niet meer droog als ik dat zie. En dan BAM ineens een jaar verder en alles is duidelijk. uitkomst is te verwachten, maar wel jammer. Dat ze daar twee uur voor nodig hadden..

Redelijke film over Bridget Jones die zwanger raakt, maar ze weet niet wie de vader is. Op zich een prima gegeven waar ook een leuke driehoeks-verhouding uit voor komt (alhoewel hier wat meer in had gezeten). De humor is soms wat aan de flauwe kant, maar de film heeft een vlot tempo en kijkt wel gemakkelijk weg. Ook is het wel weer leuk om Renée Zellweger in de huid te zien kruipen van het vermakelijke personage Bridget Jones. Een kleine 3.0 sterren.

avatar van mjk87
Iets beter dan het tweede deel, vooral omdat het laatste halfuur wat liever is en nog wel goed wegkijkt. Maar de enorm flauw niet-grappige humor blijft, slechts een enkele keer moest ik glimlachen. Firth is aardig maar het is vooral Dempsey die veel minder performance geeft dan Grant. Hij mist ook chemie met Firth en Zellweger. Verder wel aardig geschoten en veel moderne eigentijdse muziek die prima past, maar ook helemaal niets bijzonders eigenlijk deze film. 2,0*.

avatar van Onweersvlieg
Saaie film..

avatar van Rickazio
Ik word zo moe van dat wijf.

avatar van K. V.
Alweer het derde deel en toch wel wat minder dan de vorige delen.
Toch wel een paar keren moeten lachen, maar toch is het allemaal iets minder.
Wel leuk dat de cast grotendeels is teruggekomen, maar voor mij mocht de film wel iets korter geweest zijn.
Het was zeker geen slechte film, maar de vorige delen waren toch wel beter.

avatar van nightbreed
Ik had het na 30 minuten wel gezien. Slappe hap zonder grappige momenten. Wat is er trouwens gebeurd met het gezicht van Zellweger? Ik schrok me de pleuris.

avatar van Decec
Een goede komedie/romantiek film...
Leuk verhaal...
Prima vervolgd...
Goed acteerwerk...
Bekende acteur Colin Firth...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Prima achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...