Bridget Jones's Baby (2016)

Alternatieve titels: Bridget Jones's Child, Bridget Jones 3

2,93

Verenigd Koninkrijk / Frankrijk / Ierland / Verenigde Staten
Komedie / Romantiek

geregisseerd door Sharon Maguire
met Renée Zellweger, Colin Firth en Patrick Dempsey

Nadat Bridget Jones heeft gebroken met Mark Darcy loopt haar leven niet helemaal volgens plan. De vrijgezelle 40-plusser besluit zich weer te concentreren op haar baan als top producer en zich weer te omringen met oude en nieuwe vrienden. Voor een keer heeft Bridget alles onder controle. Dan krijgt haar liefdesleven een wending. Ze ontmoet de onstuimige Amerikaan Jack, de minnaar die alles is wat Mark niet was. Wanneer ze zwanger raakt is er slechts één kink in de kabel: ze kan slechts met 50% zekerheid zeggen wie de vader is.

80 BERICHTEN 17 MENINGEN
avatar van MartMovie
Een feel good movie die je regelmatig doet lachen. Niet echt een dijenkletser maar prima voor zijn soort.

avatar van soom
Oh jaaaaa. Ik wil zoveel meer!! Meer van Mark. Meer van Jack.. En vooral en graag meer van Bridget.
F-a-n-t-a-stisch!! Jubel de jubel over dit. Het is nog steeds makkelijk om van Bridget te kunnen houden. Simpelweg, omdat ze de buurvrouw van drie hoog zou kunnen zijn. Heerlijk. Ik heb de eerste uitentreure gezien. Ik kan rustig stellen, dat die eerste film wat mij betreft wel in mijn top 25 favoriete films voorkomt. Ik ben dol op de manier en de wijze waarop alles toen tot leven kwam.
Het voelde net zo aan, dit alles. Hetzelfde sfeertje. Alleen meer grijze haren.
Al was het ontbreken van Hugh wel jammer. Maar begrijpelijk. Het krijgen van een paar eigen kinderen, en die opvoeden en onderhouden, is belangrijker dan werk. Ik zag Patrick wel iets liever in Transformers. Iets meer uitdaging. Hoe McDreamy hij ook is. Hij kan net iets meer dan dit. Maar evengoed, ik wil dus meer.

Topfilm. De eerste keer iig meer dan bevallen, nu op voor en naar ronde 2.

avatar van Roger Thornhill
Ach, de wereld zou zeker niet tot stilstand zijn gekomen indien dit derde deel van Bridgets avonturen nooit was verschenen, maar hij heeft me wel een aangenaam avondje in de bioscoop (inclusief diverse lachbuien) bezorgd, en dat is ook wat waard. Het begin lijkt op een herhalingsoefening met veel identieke situaties en onhandigheidjes, het middenstuk is al aardiger, en het laatste deel is tamelijk hilarisch, mede dankzij de altijd betrouwbare Emma Thompson, hoewel het komische talent van Patrick Dempsey voor mij de grote openbaring was (maar dat zal ook wel komen doordat hij tot nog toe altijd onder mijn radar was gebleven – ja, zelfs in Grey's anatomy). Wat minder dan het nog altijd frisse eerste deel, maar gelukkig aanzienlijk beter dan The edge of reason, en lang leve die draaideur!

soom schreef:
Het voelde net zo aan, dit alles. Hetzelfde sfeertje. Alleen meer grijze haren.

Topfilm. De eerste keer iig meer dan bevallen, nu op voor en naar ronde 2.

Meer dan bevallen. Leuke woordspeling

Ik kan begrijpen dat vrouwen hier echt voor gaan, maar een supergoed verhaal heeft het niet...

Nahh.. Tijdverspilling

avatar van de grunt
Ik heb hier best wel van genoten.

Niet slecht maar alweer niet top.
Voor 1 keer gezien te hebben oke, een 2de keer hoeft niet voor mij.
Het verhaal was ook nog minder dan bij de vorige en komedie was er ook weer niet echt, ik heb 2 keer effe snel haha gezegd/gedaan , that's it.

Zo heel leuk vond ik hem niet, de zaal lag plat, ik dacht ben ik nou zo nuchter of is de rest zo simpel. Was eigenlijk hetzelfde verhaal, maar in een andere setting, Ik vond het einde ook erg voorspelbaar.
De hele film was wel voorspelbaar. Hij kijkt wel lekker weg. Maar meer iets voor thuis op de buis.

avatar van Brabants
Zonder de input van Hugh Grant.was dit deel zeker niet zo sterk als de twee voorgaande delen. Renée Zellweger als Bridget Jones was "ineens" minder komisch c.q. geslaagd en nog niet eens gesproken over de verminkingen die ze aan haar gezicht heeft laten uitvoeren. Het timide, ronde en truttige karakter werd ineens een vrouw waar twee mannen om wisten te vechten. Het klopte niet en het was dan ook zelden grappig. Voor mij een echte domper op het "geheel".

de grunt schreef:
Ik snap dat heel goed! Ze was een hele appetijtelijke verschijning, met van die verleidelijke rode blosjes...

Je moet er maar van houden. Ik vind haar nu veel aantrekkelijker maar niet in de rol van Bridget, dat niet!

Brabants schreef:

Nee joh lekker man , beetje houvast

de grunt
Dan was de oude variant idd beter voor jou. haha

Meer dan redelijk vervolg met als hoogtepunt de scene met de kinderen achter in de auto.

avatar van Hollywood007
Niet zo goed als zijn voorgangers helaas, maar er had wat meer ingezeten. Of misschien waren mijn verwachtingen te hoog na de eerste twee. Bridget haf wat meer...Bridget mogen zijn. Ze was minder komisch dan ervoor. Maar dat neemt niet weg dat ik me best geamuseerd heb. Niet super hard gelachen, wel dikwijls geglimlacht. Op zich dus ook niet slecht.

Niet echt mijn ding.

De twee eerste films nooit gezien, boek nooit gelezen en eigenlijk nooit echt veel gehoord over het hele Bridget Jones gebeuren. Maar dit leek me niet de film die veel problemen zou geven wanneer je gewoon in deeltje 3 binnenvalt. Terecht zo blijkt.

Mijn grootste probleem met deze film is toch wel Zellweger. Vond haar zelden grappig en ze kijkt 120 minuten lang echt heel erg moeilijk. Zelfs als ze blij of opgelucht hoort te zijn, lijkt het wel of ze een zeer moeilijk wiskundeprobleem aan het oplossen is. Allicht dat het ook bij haar personage hoort, maar erg aangenaam vond ik het niet.

Firth en Dempsey zijn hier mannelijk wild, waarbij Firth toch wel de leukste rol had van de twee. De geslaagde grappen komen meer van bijrolletjes (de dokter) dan van de situatiehumor, die vaak wat belegen is. Het gepingpong tussen de verschillende personages (wil de ene, is de andere er weer niet klaar voor ad infinitum) doet de film ook weinig goed, het zorgt er vooral voor dat de verhouding tussen humor, drama en romantiek een beetje scheef komt te liggen.

Audiovisuele aspiraties mogen ook opgeborgen worden, maar die had ik voor de film al thuisgelaten. Echt traag of vervelend wordt het echter niet en links en rechts zit wel een geslaagd grapje. 't Is een beetje weinig voor een film die toch 120 minuten duurt en met een weinig sympathiek hoofdpersonage houdt de film zich maar moeilijk drijvende, maar ik had het eerlijk gezegd nog erger verwacht.

avatar van IH88
“Good. I was wondering how many fathers we would get.”

Erg vermakelijk. Bridget Jones’s Baby verveelt geen moment en straalt aan alle kanten zelfvertrouwen uit. De makers en de acteurs weten de perfecte toon aan te slaan en de juiste sfeer op te roepen. Ik heb de eerste twee delen ook gezien en Baby is een feest van herkenning.

Oude personages komen terug en de nieuwe personages passen perfect in de stuntelige wereld van Bridget Jones. Thompson is op haar droge manier hilarisch en Dempsey is eyecandy voor de vrouwen en nog grappig ook. Maar de grote ster is natuurlijk Zellweger. Moeiteloos kruipt ze na al die jaren weer in de huid van Bridget Jones en vanaf minuut één is ze gewoon weer ms. Jones. Ook Firth is weer geweldig als mr. Darcy en naar zijn uitgestreken kop en droge dialogen kan ik wel blijven kijken/luisteren. De humor is ijzersterk en erg Brits, en ik heb vele malen hardop moeten lachen. En dan doet de film veel goed. Heel veel goed.

Dit derde Bridget Jones verhaal was vermakelijk genoeg voor een voldoende.
Opnieuw de wat onhandige Bridget die zich regelmatig in nogal oncomfortabele momenten brengt.
Deze pijnlijke situaties zorgen hier en daar voor een glimlach.
Colin Firth op herhaling, Patrick ( Mc Dreamy) Dempsey doet het leuk maar kan Hugh Grant niet vervangen.Al met al een leuke romcom.
Maar wat heeft die Renee Zellweger in hemelsnaam zich zelf aangedaan??
Plastische chirurgie is niet altijd een geschenk blijkbaar.

avatar van blurp194
Hier en daar echt wel hilarisch.

Maar toch voelt het wel wat als een deel teveel. De grappen zijn er echt wel, maar het duurt hier en daar wat lang tot de volgende komt, en het hele gebeuren is ook wel net wat te veel voorspelbaar. De nieuwe acteurs in dit deel vond ik niet echt sterk, en Mr. Darcy was wat erg de automatische piloot aan het spelen. De een-tweetjes tussen Zellweger en Solemani vond ik dan wel weer goed werken.

avatar van Pazmaster
Ik vond er niet veel aan, een tuttige, semi-grappige zwijmelfilm voor vrouwen. Het moeten kiezen tussen 2 mannen is een concept dat inmiddels wel achterhaald is, bovendien stoorde ik me enorm aan de hoofdpersoon. Zellweger trekt hier, zoals Onderhond al zei, de hele film lang rare bekken en haar overdreven Engelse accent kwam onnatuurlijk over. Het klunzige van Jones had in de eerste film nog wel iets charmants maar in dit deel begon het me een beetje te irriteren, net zoals haar voice over die constant te horen is. Qua humor is het ook niet mijn smaak, te braaf en op een enkele scène na heb ik hier niet om kunnen lachen. Ook het einde vond ik iets te makkelijk en echte emoties worden er niet los gemaakt. Deze film heeft het eigenlijk op alle vlakken nét niet. Geen voldoende.

avatar van KevinBacon
Speel zich af in Londen uk. Saaie film. Niet indrukwekkend. 1 ster. Mvg

avatar van olbo
Eerste half uur was best aardig, bijna leuk. Daarna werd het snel saaier.

avatar van Koerok
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Ai, dit was niet best. Het verhaaltje gaat nog wel, maar de charme van de eerste film(s) is ver te zoeken. Flauwe grappen die je vanaf een kilometer ziet aankomen. Vooral die scene waarin ze in dat pizza-karretje naar het ziekenhuis wordt gereden en het laatste stuk door beide mannen moet worden gedragen was tenenkrommend.

avatar van KarinaMartina
Een echte lekker BJ movie.
Eerst dacht ik: slecht idee om BJ een baby te laten krijgen. Dat past niet bij haar personage. Maar het verhaal is op en top Bridget style. Heerlijk in de bios met 200 andere dames zitten lachen. Het enige jammere vind ik dat Hugh Grant in zekere zin werd vervangen door Dempsey. Maar dit gaf aan de andere kant ook weer een frisse wind door het verhaal heen.

avatar van n00r
Wat is Renée trouwens lelijk geworden zeg..

dat valt toch wel mee

In de film Case 39 viel het inderdaad wel mee ja! de grunt

Jij hanteert hoge standaarden n00r

avatar van Thomas83
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Onnodige nieuwe film. Er is veel op de film aan te merken, vooral op hoe geforceerd alles is op een extreem van de realiteit verwijderde manier zoals je dat zelden ziet. Geforceerd hoe Bridget Mark en Jack ontmoet en weer ontmoet, geforceerd hoe ze zwanger wordt, hoe Bridget en Mark een klik hebben die je niet meer tussen de acteurs ziet, hoe Mark en Jack elkaar eerst mogen en dan rivalen worden en weer terug.

Geforceerd te hip en modern willen doen met vooral afgrijselijk slecht passende en luid aanwezige muziek, een cameo van Ed Sheeran en wat hipsters en homostelletjes, geforceerd verwijzen naar voorgaande films, geforceerd Bridget die gered moet worden door haar twee mannen op het einde, een geforceerd happy end met afgeraffeld huwelijk. Iedere romkom heeft er zo wel een paar, maar hier maken de schrijvers het wel heel bont.

Er zitten eigenlijk veel te veel personages in de film en dat gedoe op Bridgets werk is wat onzinnig, maar Thompson is leuk in een bijrol en Zellweger heeft het nog best wel, ondanks dat ze soms wat vervelend bekken trekt (vond haar verbouwde gezicht niet eens afleiden) en haar voice-over eerder toch beter was volgens mij. Ik heb me regelmatig geërgerd maar nooit écht verveeld. 2.5*.

OMG wat is dit slecht, hierbij vergeleken zijn de vorige delen meervoudig Oscar materiaal.
Hoe kan deze film nog zulke redelijke ratings krijgen?