Bridget Jones's Baby (2016)

Alternatieve titels: Bridget Jones's Child, Bridget Jones 3

2,93

Verenigd Koninkrijk / Frankrijk / Ierland / Verenigde Staten
Komedie / Romantiek

geregisseerd door Sharon Maguire
met Renée Zellweger, Colin Firth en Patrick Dempsey

Nadat Bridget Jones heeft gebroken met Mark Darcy loopt haar leven niet helemaal volgens plan. De vrijgezelle 40-plusser besluit zich weer te concentreren op haar baan als top producer en zich weer te omringen met oude en nieuwe vrienden. Voor een keer heeft Bridget alles onder controle. Dan krijgt haar liefdesleven een wending. Ze ontmoet de onstuimige Amerikaan Jack, de minnaar die alles is wat Mark niet was. Wanneer ze zwanger raakt is er slechts één kink in de kabel: ze kan slechts met 50% zekerheid zeggen wie de vader is.

80 BERICHTEN 17 MENINGEN

In Film > Nieuws > Bridget Jones's Baby (Bridget Jones 3) (2016):

Ik las het al bij mijn oma in de Troskompas en het staat ook op internet. Er komt een Bridget Jones 3. Het schijnt dat het deze keer erom gaat dat Bridget een baby wil, maar ze is al over de 40..

avatar van biosmovie

renee zelleweger zegt zelf achteraf dat het allemaal niet waar is en dat het maar geruchten zijn.

avatar van Kisje

In Film > Nieuws > Bridget Jones Diary 3:

Hallooo beste mede-moviemeter-leden

Onlangs heb ik gelezen op een website van een krant, dat Bridget Jones in de maak is. Nu heb ik er eigenlijk niet meer zoveel rond gehoord...

Kan misschien iemand mij wat nieuws hierover vertellen? Ik ben een échte B.J. fan, en kijk ook erg naar dit 3de deel uit...

avatar van tommykonijn

Bridget Jones 3 in de maak - Lekker even uit! Alle evenementen op Film en Uitgaan van De Telegraaf. [Film en Uitgaan]

'Bridget Jones kan geen kinderen krijgen' - FILM - PAROOL

Het lijkt nu toch echt officieel te gaan komen.

Hugh Grant wil wel misschien niet meedoen las ik ergens. Als dat zo is en iemand anders zijn personage overneemt denk ik dat dit niet zoveel wordt. Sowieso moet ik het nog eerst zien allemaal. Het is uitmelkerij.

Ik zou hem waarschijnlijk wel gaan zien, maar als het met een andere cast is hoeft het voor mij niet.

avatar van tommykonijn

Heet voorlopig: Bridget Jones's Baby.

Bridget Jones's Baby (2013) - IMDb

Ik zie wel dat tot nu toe de oude cast weer mee doet.

avatar van Panta Rei

Bridget Jones poster

De voorlopige poster?

kappeuter (moderator)
Renee Zellweger Goes Digital in First 'Bridget Jones's Baby' Photo - Hollywood Reporter

The actress is shown hugging an iPad instead of Bridget Jones's signature diary in the newly released photo.

De trailer is net verschenen!! Zó leuk
Bridget Jones is back! - fise-online.nl

avatar van mikey

dit topic is ouder dan 6 jaar?? Die actrice heeft inmiddels een totaal ander hoofd!

avatar van de grunt
Ja, ongelofelijk zonde! Ze was zo mooi ...

kappeuter (moderator)
Vanaf 15 september in de bioscoop (Universal)

avatar van Donkerwoud

Kijk net de trailer om te kijken of 'botox-gate' nog effect heeft op haar rol, maar het valt allemaal enorm mee. Zelfs de appeltjeswangetjes zijn er nog.

avatar van Nicole_1989
Morgenavond met twee vriendinnen naar de Ladies Night, zin in! Had eigenlijk de eerste twee delen nog een keer willen zien (dat is al zo lang geleden), maar door drukte is het daar helaas niet van gekomen. Nou ja, ik neem aan dat je dit deel ook wel redelijk los kunt kijken van de vorige twee.

avatar van predator

Nicole_1989 schreef:

Dat wordt zeker een gezellige avond, maar die film lijkt me echt helemaal niks.Die trailer stemt me niet vrolijk.

avatar van Aazhyd

Dit lijkt me heel erg.

avatar van Pollypeachum1
Dit was gewoon een leuke film. De 1e Bridget Jones vond ik top, maar de tweede vond ik een stuk minder. Ik was dus wat huiverig vanavond, maar dat was onterecht.
Bridget is slank geworden en mist haar heerlijke appelwangetjes en daar moest ik even aan wennen. En ik vroeg me af of het zonder Hugh Grant wel leuk zou worden, maar dat was het zeker. De rol van Patrick doet heel Hugh vergeten.
Niet alleen komisch, maar ook een paar emotionele momenten.
Al met al een aanrader.

avatar van sinterklaas

avatar van jacobine_rodijk
Kunnen dit soort poepfilms niet gewoon terug naar Istanbul?

Dus je hebt 'm al gezien?

Kunnen dit soort poepfilms niet gewoon terug naar Istanbul?

Wat heeft Turkije met deze film te maken?

Donkerwoud wat is toch jouw fascinatie met Bridget Jones

avatar van Donkerwoud

Jeugdnostalgie. Zoals je soms hebt met dingen uit een bepaalde tijd, zelfs als je het eigenlijk niet uit kon staan. Ik had toentertijd een 'tiener crush' op Renée Zellweger. Al snap ik dat nu niet zo goed meer.

avatar van de grunt
Ik snap dat heel goed! Ze was een hele appetijtelijke verschijning, met van die verleidelijke rode blosjes...

avatar van sinterklaas

jacobine_rodijk Donkerwoud

Is naar een uitspraak van een PVV stemmer op pownews: "Alle Marokkanen terug naar Istanbul!"

Nee, ik heb hem niet gezien, maar aangezien dit soort films per jaar als diarree worden uitgebracht in de bioscoop en en de echte scherpe komedies met een knipoog vaak DTV gaan, had dit net zogoed een titel kunnen zijn dat niet weer verzakt naar de Amerikaanse RTL 4 gehalte.

Iets waar Nederlandse komedies/films ook 9 van de 10 keer mee kampen.

Donkerwoud schreef:

Snap het wel een beetje: ik vond Zellweger vooral leuk in Love and a .45 (1994) toen was ze nog onbekend (en jong). Ik heb Bridget Jones's Diary (2001) nooit gezien dus kan ik deze film vanmiddag onbevangen gaan aanschouwen. Ik geloof niet meer in sinterklaas dus hij kan alleen maar meevallen.

Besteld....

goede keuze, zo te zien gelooft sinterklaas wel in mij

avatar van Bélon
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Aardig geslaagde feel good rom com -stukken beter dan Absolutely Fabulous: The Movie (2016) bijvoorbeeld - die een aantal clichés van het genre niet weet te vermijden en helaas wat te lang duurt.

Over de hele linie wordt goed geacteerd. De grappen zijn over het algemeen van het kaliber onderbroekenlol (voor vrouwen) zo gingen veel dames in de zaal stuk bij 2 mannen die een zwangere vrouw dragen en de gekkenbekkentrekkerij bij het openingsnummer maar ook soms wat hardere grappen Glamping - Gladolf Hitler en de kattenfoto's die op Hitler lijken en grappen over o.m. ironische hipsterbaarden en de droge grap dat Gangnam een voorstad van Seoul is.

Clichés: uiteraard speelt het verhaal zich af in Londen -want het VK heeft geen andere steden- en krijgen we die #$%& Shard weer een aantal keer te zien: dat lelijke ding is inmiddels zo'n beetje gebombardeerd tot de "Eiffeltoren van Londen" en uiteraard eindigen we met een bruiloft waar alles goed komt

Op 2/3 van de film wordt de film wat serieuzer en daalt het tempo iets te veel: strakkere editing had de film zeker goed gedaan. Op het einde volgt nog een cliffhanger die op een vervolg hint

3,0-3,5* afgerond naar beneden vanwege de lengte
3,5* voor de SPILF (grap in film) Zellweger zelf

avatar van mrklm
Zellweger, die kort na het rampzalige 'New in Town' van het scherm verdween, keert probleemloos terug in de rol die zowel een zegen als een vloek moet zijn. Het scheelt dat deze verlate sequel veel beter dan de voorgang 'The Edge of Reason'. Bridget raakt op haar 43e zwanger, maar houdt de twee mogelijke vaders [Darcy en de internet-dating-goeroe Jack] aan het lijntje, omdat ze niet weet wie de biologische vader is.
De openingsscène, waarin Zellweger een verrassende playback-act doet, geeft aan dat deze komedie voldoende weet te verrassen om niet te formulematig te zijn. De ontmoetingen met Jack [Patrick Dempsey, perfect gecast] en Darcy zijn vermakelijk en Emma Thompson is uiterst grappig als de ietwat cynische gyneacoloog die Bridgets geheim moet bewaren. De tweede helft is minder sterk, omdat het moet toewerken naar het onvermijdelijk - en dus weinig verrassende - einde. Bridget Jones' Baby lijkt volledig te verzanden in het gebruikelijke romkom-geleuter, totdat Bridget op het punt staat te bevallen. Haar rit naar het ziekenhuis is een ijzersterk stukje slapstick en het hoogtepunt van de film. Daarmee is deze romkom geen meesterwerk, maar mede dankzij de prima cast valt er absoluut genoeg te genieten om dit een voorzichtige aanrader te kunnen noemen.