Absolutely Fabulous: The Movie (2016)

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten

geregisseerd door Mandie Fletcher
met Jennifer Saunders, Joanna Lumley en Julia Sawalha

In de film doen Edina en Patsy nog steeds niets anders dan drinken, shoppen en uitgaan in het rijkeluisgedeelte van Londen. Wanneer ze de schuld krijgen van een incident tijdens een decadent feestje, komen ze in de schijnwerpers te staan en worden ze continu lastiggevallen door paparazzi. Ze vluchten naar de Côte d'Azur en bedenken een plan om hun zorgeloze leventjes zo snel mogelijk weer op te kunnen pakken.

lezertje
Ik heb geen idee waart de redactie van deze website hun informatie vandaan haalt, maar van de beschrijving van deze film klopt niet veel. Niks wakker worden met een kater op een ronddrijvend jacht van een oligarch. Midden op de oceaan.
Voor de rest is dit een amusante komedie, waar je constant met een glimlach naar zit te kijken maar meer ook niet. Met een leuke bijrol voor Bubble (Een zeer grappige Jane Horrocks).

avatar van keimpeS
Ik vond de serie best leuk, maar de film vond ik gewoon erg slecht & saai. Slechte humor, veelal herhaling van de serie en dus weinig orgineel! De serie blijf ik kijken als deze weer eens wordt herhaald, maar de film laat ik liggen..

Ik heb altijd graag naar de serie gekeken, en was dus wel benieuwd naar deze film.
Maar helaas haalt de prent niet het niveau van de reeks.
Er zitten wel leuke grappen in maar in zijn geheel gaat de film al snel vervelen.
Denk dat een film voor dit soort humor net iets te lang is.
Jennifer Saunders zou misschien beter de serie een nieuw leven inblazen dan films te maken die de humor niet tot hun recht brengen.

avatar van HNCX700
Joanna Lumley, Joanna Lumley en nog eens Joanna Lumley, darling

Prachtige vrouw, niet de beste actrice, maar dit weet ze ook van zichzelf.

Ik kijk ook altijd met veel plezier naar haar reis documentaires.

avatar van Hans Gruber
De serie vond ik geweldig dus ik ging er eens goed voor zitten. Maar wat een flauwe film is het geworden. Veel herhaling en weinig echte humor. De eerste 20 minuten gaan nog wel maar dan zakt de film naar een bedenkelijk niveau waar het nooit meer uitkomt. Leuk dat er nog een paar celeberties opdraven zoals Kate Moss en Emma Bunton maar de film kan niet tippen aan de serie. Ik zal in mijn geheugen de serie altijd omarmen maar ik kan helaas de film niet meer geven dan 2 sterren.

avatar van K. V.
In een ver verleden de reeks deels gezien, maar veel kan ik me er niet van herinneren. Toch maar eens deze film geprobeerd. Tja geen bijzondere film. Hij wordt nooit echt grappig en het verhaal is ook niet zo bijzonder. Wel redelijk was bekende gastrolletjes.
Een beetje allemaal too little, too late.